Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

FCBSOCI
Indlæg: 2448
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1172 gange
Blevet takket: 507 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af FCBSOCI »

Der er tilsyneladende fortsat nogen usikkerhed omkring salget af Griezmann. Eksempelvis skriver den spanske sportsavis AS, at:
“Es también un préstamo de una temporada con opción a una segunda siempre que los dos clubes y el jugador estén de acuerdo. El Atleti se hace cargo de la ficha y tendrá después una obligación de compra, según el informe del Barça. El siguiente en ser anunciado será De Jong, también cedido desde el Sevilla.”

Med andre ord så er der på den ene side en option på et ekstra år på lån, hvis begge klubber og Griezmann er enige (antyder, at Atl. Madrid ikke er tvunget til at købe). På den anden side, så har Atl. Madrid, ifølge FC Barcelona, en forpligtelse til at købe? Læser man andre spanske sportsaviser, er det ligeledes svært at finde ud af, hvad der er op og ned på sagen.

Det er i min optik en katastrofe, hvis AM ikke er tvunget til at købe. Så risikerer vi, at få en ældre Griezmann tilbage og får ikke frigjort ressourcer til køb af af nye spillere.

FCBSOCI
Indlæg: 2448
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1172 gange
Blevet takket: 507 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af FCBSOCI »

Red skrev:
tirs aug 31, 2021 9:26 pm
FCBSOCI skrev:
tirs aug 31, 2021 9:15 pm
Panik før lukketid er vidst den bedste betegnelse for transfervinduet. Vi sælger hvem som helst for at få penge i kassen, og køber hvem vi har råd til.

Jeg så langt hellere, at vi gik “all-in”. Solgte en række spillere (inkl. Griezman), og ventede med at handle til økonomien er til det. Vel og mærke købte ind med omtanke. I mellemtiden kunne vi fremelske spillere fra akademiet og give fx Puig en ny chance.

Jeg ved godt, at Koeman er træner i Barca, og at der er en grund til, at jeg aldrig bliver det. Men derfor kan jeg godt være kritisk overfor Koeman. Hvor er han henne i hele spillet omkring transfers? Har han overhovedet en plan for Barca? Sat på spidsen virker det for mig som om, at hans taktiske evner begrænser sig til: 1) Fører Barca, sætter vi forsvarsspillere ind, er vi bagud smider vi et par angribere på banen; helt uden tanke for formationen eller balancen på holdet.

“Mit” andet hold er Brøndby. Da Kasi Jesper smed millioner i foretagende købte Brøndby spillere en masse, herunder dyre spillere, der ikke passede ind. Og det på et tidspunkt hvor Brøndby var Danmarksmestre for u/15, u/17 og u/19 (som jeg husker det). Nu har Brøndby sadlet om, og satser igen på akademiet/Masterclass. Niels Frederiksen er ikke Koeman, men jeg blev helt glad i låget på Brøndby stadion, da han med stor taktisk snilde ændrede formation mod FCM, da Brøndby var spillet helt ned under græsset.

Lad os håbe, at Barca også finder tilbage til gamle dyder og i øvrigt får Xavi m.fl. med i det fremtidige setup.

VISCA EL BARCA!
Jaa nu skal den taktiske snilde lige vinde lidt mere end én ud af 7 kampe før man kan kalde det en succes vil jeg mene
Brøndby har jo haft mange spillere ude med skader og corona, det skal lige med (når man ser på, at de kun har vundet en ud af syv kampe). Sidste år blev Brøndby imidlertid danske mestre, trods et budget der er lang, langt lavere end FCKs og FCMs. Så min morale er egentlig bare, at en god træner kan gøre en forskel. Jeg synes bare ikke, at Koeman er en god træner.

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Madameskrald »

På Barcelonas egen side er der beskrevet en forpligtet købsaftale, så mon ikke at den del holder vand.

1 års løn med mulighed for 1 års forlængelse, så købet skal så falde næste år, eller 1 år senere.

Dejligt, at vi ikke skal høre mere om Griezmans fejlslagnenheder her på boardet. Der kommer formentligt masse af spilletid til Demir og Ansu, som konsekvens - nu skal de skadede spille blot ikke forceres frem som en konsekvens.

hackmann
Indlæg: 361
Tilmeldt: tirs apr 13, 2021 4:26 pm
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 87 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af hackmann »

Som jeg forstod aftalen i går så er det:
  • Griezmann havde tre år tilbage, som han skifter til to år med option på et til. Normalt bliver en kontrakt forlænget og ikke forkortet
  • Atleti betaler 10M for lån i år og hans fulde løn
  • Atleti skal købe ham næste sommer til 40M
Den måde som nogle rapportere det på, lyder det som om at næste sommer kan Atleti vælge at leje endnu et år og vente med at købe til året efter.

VicValde
Indlæg: 230
Tilmeldt: tors aug 17, 2017 8:02 pm
Har takket: 84 gange
Blevet takket: 43 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af VicValde »

Og Luuk de Jong bekræftet. Av hvor er det hovedrystende. En dårlig udgave af Jan Koller der på ingen måde passer til Barca.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Collado blev i det mindste. Og aftalen omkring griez er ok. Men jeg synes virkelig det stinker af manglende plan når man ser på hvem der skal spille vores HW.

Det kunne også være at Koeman går over i en 352. Jeg er faktisk overbevist om at han gør det:

MAtS
Araujo - Garcia - Pique/lenglet/Umtiti
Dest - Pedri - Bussi - De Jong - Alba
Depay - Ansu/Martin/Aguero
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

hackmann skrev:
ons sep 01, 2021 7:11 am
Som jeg forstod aftalen i går så er det:
  • Griezmann havde tre år tilbage, som han skifter til to år med option på et til. Normalt bliver en kontrakt forlænget og ikke forkortet
  • Atleti betaler 10M for lån i år og hans fulde løn
  • Atleti skal købe ham næste sommer til 40M
Den måde som nogle rapportere det på, lyder det som om at næste sommer kan Atleti vælge at leje endnu et år og vente med at købe til året efter.
Hvornår kan klubben så “medregne” pengene? Er det først når købet gennemføres om feks 2 år?

Laporta kommer til at gå amok næste transfervindue. Det bliver mbappe, haaland, pogba og den slags han kommer til at gå efter.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

MarkMenace
Indlæg: 204
Tilmeldt: man sep 11, 2017 11:05 am
Har takket: 52 gange
Blevet takket: 30 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af MarkMenace »

Tror sgu Pique kan spille targetman bedre end Luuk.

Mon Laporta fortæller om rationalet bag at amputere holdets chancer så meget på den sidste dag?

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Kunne vi forresten have forlænget med Messi hvis muligheden var der?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Filten
Indlæg: 1753
Tilmeldt: tirs aug 25, 2020 4:25 pm
Har takket: 170 gange
Blevet takket: 176 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Filten »

Piquénbauer skrev:
ons sep 01, 2021 7:44 am
Kunne vi forresten have forlænget med Messi hvis muligheden var der?
Skulle ikke undre nogen.. hvis det kunne have lader sig gøre nu hvor griez er væk.
Madrid dommere: José Hernández Maeso, Hernández Hernández, Martínez Munuera, Gil Manzano

Ba sai luo na
Indlæg: 287
Tilmeldt: søn jan 14, 2018 2:26 am
Har takket: 34 gange
Blevet takket: 45 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Ba sai luo na »

Messi og Griezmann solgt
Alba, piqué, Busquets med nye kontrakter
så må lønningerne vel efterhånden også været trimmet.

Dembele vil til sommer enten være væk eller på en ny kontrakt til lavere løn. Hvis Umtiti og Pjanic dertil så smutter til vinter så kan Barca passende stjæle Mbappe for næsen af real Madrid

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Madameskrald »

Piquénbauer skrev:
ons sep 01, 2021 7:19 am
Collado blev i det mindste. Og aftalen omkring griez er ok. Men jeg synes virkelig det stinker af manglende plan når man ser på hvem der skal spille vores HW.

Det kunne også være at Koeman går over i en 352. Jeg er faktisk overbevist om at han gør det:

MAtS
Araujo - Garcia - Pique/lenglet/Umtiti
Dest - Pedri - Bussi - De Jong - Alba
Depay - Ansu/Martin/Aguero
Med en så defensivt orienteret midtbane, så er det ikke hensigtsmæssigt, at vi også har en meget defensivt orienteret højre angriber i 4-3-3 formationen, så jeg syntes faktisk, at det er spændende, at Griezmans afgang tvinger Koeman ud i valg af andre spillere.

Jeg havde så gerne undværet Jong, men mon ikke, at han trods alt kun er hentet som gardering mhbp. det lazaret vi har i offensiven?

3-5-2 tror jeg ikke så meget på - Laporta har vel været ret firkantet omkring 4-3-3 i hans udmeldinger - selvom det ville være oplagt.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Man kan ikke være firkantet når man efterlader en træner med elendige muligheder. På nuværende tidspunkt er demir og Collado de eneste der kan spille HW og det kommer de næppe til mod Bayern.

Jeg er desuden overbevist om at vi kommer til at se meget til luuk. Koeman ville have ham og nu har han fået ham. Det kunne sagtens være depay og luuk mod Bayern feks.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

hackmann
Indlæg: 361
Tilmeldt: tirs apr 13, 2021 4:26 pm
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 87 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af hackmann »

Piquénbauer skrev:
ons sep 01, 2021 7:27 am
Hvornår kan klubben så “medregne” pengene? Er det først når købet gennemføres om feks 2 år?

Laporta kommer til at gå amok næste transfervindue. Det bliver mbappe, haaland, pogba og den slags han kommer til at gå efter.
Købs optionerne er senest 30 juni 2022. Det er også Trincao og Manaj. Og det er ren overskud. Laporta har prøvet at ligge udgifter eller tab og nedskrivninger i 20/21 og så have indtægter og overskud i 21/22

Det kan så fyres af til sommer ganget 5. Så salg af Griezmann til 40M kan blive til indkøb af 200M :crazy:

MarkMenace
Indlæg: 204
Tilmeldt: man sep 11, 2017 11:05 am
Har takket: 52 gange
Blevet takket: 30 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af MarkMenace »

Jeg er træt... meget træt.

Fandme svært at finde motivation til at planlægge sin dag efter kampprogrammet.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Google [Bot] og 14 gæster