29/8 FC Barcelona - Getafe

Alle kamptråde fra sæsonen 2020/2021

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 29/8 FC Barcelona - Getafe

Indlæg af Antimadridista »

Dytrax skrev:
søn aug 29, 2021 10:10 pm
🚨The La Liga match against Sevilla has been postponed due to the clash of fixtures with world cup qualifiers.

Barcelona's next match is going to be against Bayern Munich, at the Camp Nou on 14th September.
Læste lige ovenstående. Er det korrekt? :eek:
Den er vist god nok…..!?

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: 29/8 FC Barcelona - Getafe

Indlæg af Kvoller »

Koeman har jo så heller aldrig nogensinde vist, at han har noget specielt at tilføre som træner. Han har jo ikke lavet noget nævneværdigt i hans tidligere klubber, udover at fryse spillere ude.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 29/8 FC Barcelona - Getafe

Indlæg af Antimadridista »

Kvoller skrev:
søn aug 29, 2021 10:46 pm
Koeman har jo så heller aldrig nogensinde vist, at han har noget specielt at tilføre som træner. Han har jo ikke lavet noget nævneværdigt i hans tidligere klubber, udover at fryse spillere ude.
Men han er en af “vores”……

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: 29/8 FC Barcelona - Getafe

Indlæg af ladislau »

Spillerne gjorde det jo, helt efter den bog de fik.
Der var små fejl her og der, men de gode præstationer, og viljen fik os i mål.

Viljen kan måske også tilskrives Koeman, men udover den gav han spillerne absolut intet at arbejde med i aften. Ingen offensiv plan. Intet overhovedet.
Bo Henriksen kunne præstere det samme output

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: 29/8 FC Barcelona - Getafe

Indlæg af Dytrax »

Some stats from today's game via Opta:

- Sergi Roberto's goal was the earliest goal Barcelona have scored under Ronald Koeman (99 seconds)

- Memphis Depay has become the first Barcelona player to be involved in a goal in each of his first 3 appearances in LaLiga (2 goals and 1 assist) since Cesc Fabrégas in 2011 (3 goals and 4 assists)

- Memphis (goal) and Frenkie De Jong (assist) are the first dutch duo to combine for a goal in LaLiga since March 2009 (Huntelaar and Robben) and the first for Barcelona since January 2004 (Kluivert and van Bronckhorst).

- Barcelona attempted 7 shots against Getafe (three shots on target), equalling their lowest total in a match at Camp Nou in LaLiga since at least 2003/04 (also seven against Eibar in January 2019 under Ernesto Valverde).

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 29/8 FC Barcelona - Getafe

Indlæg af EasyBuddhist »

- Barcelona attempted 7 shots against Getafe (three shots on target), equalling their lowest total in a match at Camp Nou in LaLiga since at least 2003/04 (also seven against Eibar in January 2019 under Ernesto Valverde).
Det siger desværre alt for meget om, hvor holdet er på vej hen under Koeman
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: 29/8 FC Barcelona - Getafe

Indlæg af Dytrax »

EasyBuddhist skrev:
man aug 30, 2021 9:42 am
- Barcelona attempted 7 shots against Getafe (three shots on target), equalling their lowest total in a match at Camp Nou in LaLiga since at least 2003/04 (also seven against Eibar in January 2019 under Ernesto Valverde).
Det siger desværre alt for meget om, hvor holdet er på vej hen under Koeman
En blindgyde.

Jeg har ingen forventninger til CL, med tanke på omstændighederne netop nu, men det er sgu svært at sluge, at det er Koeman, der skal sætte de første sten i forhold til en genopbygning.
Spillere som Puig, Collado og Trincao, indgår ikke i planerne, men Lenglet, der ikke ligefrem har spillet fejlfrit, får masser af spilletid. Det er ikke spillermateriale, jeg mener, men trænerens håndtering af spillerne.
Han er uhyre konsekvent overfor f.eks. Puig, men ikke Lenglet?

Nå, jeg skal nok afholde mig fra at psykoanalysere. Det er bare frustration, der taler.

Filten
Indlæg: 1753
Tilmeldt: tirs aug 25, 2020 4:25 pm
Har takket: 170 gange
Blevet takket: 176 gange

Re: 29/8 FC Barcelona - Getafe

Indlæg af Filten »

Dytrax skrev:
man aug 30, 2021 10:50 am
EasyBuddhist skrev:
man aug 30, 2021 9:42 am
- Barcelona attempted 7 shots against Getafe (three shots on target), equalling their lowest total in a match at Camp Nou in LaLiga since at least 2003/04 (also seven against Eibar in January 2019 under Ernesto Valverde).
Det siger desværre alt for meget om, hvor holdet er på vej hen under Koeman
En blindgyde.

Jeg har ingen forventninger til CL, med tanke på omstændighederne netop nu, men det er sgu svært at sluge, at det er Koeman, der skal sætte de første sten i forhold til en genopbygning.
Spillere som Puig, Collado og Trincao, indgår ikke i planerne, men Lenglet, der ikke ligefrem har spillet fejlfrit, får masser af spilletid. Det er ikke spillermateriale, jeg mener, men trænerens håndtering af spillerne.
Han er uhyre konsekvent overfor f.eks. Puig, men ikke Lenglet?

Nå, jeg skal nok afholde mig fra at psykoanalysere. Det er bare frustration, der taler.
jeg er enig. Jeg vil os se mere til puig meget få minutter han har fået. Ville gerne se ham spille 3-4 kampe fuld tid og vurdere ham på det vi mangler noget uforudsigelighed og kreativitet på den midtbane og der mener jeg vi kun har puig og coutinho som opfylder dette.
Madrid dommere: José Hernández Maeso, Hernández Hernández, Martínez Munuera, Gil Manzano

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: 29/8 FC Barcelona - Getafe

Indlæg af Dytrax »

Kommentar set på Barça-relateret side:

Watching Pedri in the Euros which I personally feel was the best version of him makes me think if I should really be thankful to Koeman or kind of disappointed again because he is more effective for Spain than Barcelona.

Trincao was balling before Koeman, sent away. Collado showed glimpses of brilliance, ousted. Puig MOTM against Atletico, shunned despite having a great pre-season. Demir given chances in pre-season and showed promise, 0 starts.

What exactly did the pre-season establish then? If the coach is only going to make decisions based on his bias, why even bother having a pre-season.
Vi er kun lige begyndt på sæsonen, men nu har vi haft Koeman længe nok til at kunne få en ide om det fodbold, han er eksponent for.
Og jeg må indrømme, at det er svært at se, hvad den overordnede plan er.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 29/8 FC Barcelona - Getafe

Indlæg af EasyBuddhist »

Filten skrev:
man aug 30, 2021 11:59 am
Dytrax skrev:
man aug 30, 2021 10:50 am
EasyBuddhist skrev:
man aug 30, 2021 9:42 am
- Barcelona attempted 7 shots against Getafe (three shots on target), equalling their lowest total in a match at Camp Nou in LaLiga since at least 2003/04 (also seven against Eibar in January 2019 under Ernesto Valverde).
Det siger desværre alt for meget om, hvor holdet er på vej hen under Koeman
En blindgyde.

Jeg har ingen forventninger til CL, med tanke på omstændighederne netop nu, men det er sgu svært at sluge, at det er Koeman, der skal sætte de første sten i forhold til en genopbygning.
Spillere som Puig, Collado og Trincao, indgår ikke i planerne, men Lenglet, der ikke ligefrem har spillet fejlfrit, får masser af spilletid. Det er ikke spillermateriale, jeg mener, men trænerens håndtering af spillerne.
Han er uhyre konsekvent overfor f.eks. Puig, men ikke Lenglet?

Nå, jeg skal nok afholde mig fra at psykoanalysere. Det er bare frustration, der taler.
jeg er enig. Jeg vil os se mere til puig meget få minutter han har fået. Ville gerne se ham spille 3-4 kampe fuld tid og vurdere ham på det vi mangler noget uforudsigelighed og kreativitet på den midtbane og der mener jeg vi kun har puig og coutinho som opfylder dette.
Coutinho har ingen fart og så er hans taktiske evner meget begrænset, når vi snakker Barca stilen. Han har vist flere gange at han fejler i både opspil og bagud, når der skal presses og forsvares. Demir ser mere lovende ud, i hvert fald i den offensive del. Han får lavet nogle gode temposkift, både med bold, men også qua hans afleveringer og hans ganske fornuftige én mod én kvaliteter. Med andre ord, der sker lidt mere, når han får bolden. Men altså, jeg synes også klart at Puig er den bedste mulighed, der er i truppen.

Men Koeman har truffet sit valg, så nu må vi se, hvor meget kritik han kan holde til. En ting er at Laporta ånder ham i nakken, men fansene og medierne skal han passe på med. Hvis man kigger på div sociale medier, så er kritikken benhård og det meste falder på Koeman. Jeg har kunnet se den her udvikling i lang tid og det har mange andre herinde også. Jeg vil da helst at Koeman får vendt skuden, det er ikke sådan, at jeg har noget imod manden, som sådan. Men, jeg har meget svært ved at se, hvordan det skulle lade sig gøre og jeg deler ikke tanken om, han er det bedste for klubben lige nu. Jeg synes, man skulle få en ung træner ind med gejst og idéer, der kan inspirere og udvikle de unge spillere. Jeg tror ikke på, Barca kommer til at rykke sig spillemæssigt under Koeman. Tværtimod.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 29/8 FC Barcelona - Getafe

Indlæg af EasyBuddhist »

Dytrax skrev:
man aug 30, 2021 12:41 pm
Kommentar set på Barça-relateret side:

Watching Pedri in the Euros which I personally feel was the best version of him makes me think if I should really be thankful to Koeman or kind of disappointed again because he is more effective for Spain than Barcelona.

Trincao was balling before Koeman, sent away. Collado showed glimpses of brilliance, ousted. Puig MOTM against Atletico, shunned despite having a great pre-season. Demir given chances in pre-season and showed promise, 0 starts.

What exactly did the pre-season establish then? If the coach is only going to make decisions based on his bias, why even bother having a pre-season.
Vi er kun lige begyndt på sæsonen, men nu har vi haft Koeman længe nok til at kunne få en ide om det fodbold, han er eksponent for.
Og jeg må indrømme, at det er svært at se, hvad den overordnede plan er.
Ja, og de sociale medier er fyldt med de kommentarer. Hvis Koeman ikke får vendt denne strøm meget hurtigt, så er han dead man walking.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 29/8 FC Barcelona - Getafe

Indlæg af EasyBuddhist »

https://www.barcablaugranes.com/2021/8/ ... e-me-wrong


Jep, der går ikke lang tid inden, han er væk. Kritikken vil kun tage til fra nu af.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: 29/8 FC Barcelona - Getafe

Indlæg af Dytrax »

EasyBuddhist skrev:
man aug 30, 2021 1:08 pm
https://www.barcablaugranes.com/2021/8/ ... e-me-wrong


Jep, der går ikke lang tid inden, han er væk. Kritikken vil kun tage til fra nu af.
Dette stykke;
While Koeman is not the worst coach out there, he lacks some essential qualities that any Barca manager should have. First of all nobody can accuse Koeman of having a larger vision, nor an expansive imagination that would allow for the optimal engagement of players. He is the opposite of a flexible problem solver. His tactical decisions against stronger teams have proven to be embarrassing. Not to mention his very partial, petty and often prejudicial treatment of players that he likes or dislikes. He tends to think small. He's defensive. Those deficiencies disqualify him as a top flight coach.

Coaches like players can improve or decline. The thing with Koeman is his chronic intransigence. He is his worst enemy. RK has proven his inability to change his mind. It is hard to detect a spark or cunning in his approach. There is a stubborn dullness to his method. His obstinacy is apparent even in his body language. His self-awareness or agility seem to be missing. The players are aware of his shortcomings, for now they have to tiptoe around the bull's head and as a result the team cannot be spontaneous or open to sharing and trying new things together. It could be difficult for the young players to grow their game under the coach who does not have a larger vision.

As it is now, we may end up being subjected to watching a series of painful performances (I really hope that I am wrong here) until Koeman is finally sacked, not unlikely in the middle of the next season. This season could be a roller coaster to watch.

The hardest part of this process is the possibility that it can have a long term demoralizing effect on the team, infecting players with the coach's mediocrity and emotional defensiveness. It will turn away millions of Barca's fans not willing to watch this dogmatic, stubborn, prejudicial manager usher one of the World's best teams into the uninspired, mid table plateau. This is yet another Bartomeu legacy that will haunt Barca for years to come. Again and again, I truly hope to be proven wrong here. Let me be wrong! Prove me wrong Koeman.
Er lige på kornet og hvis ikke Koeman skiftes ud, kan det risikere at lamme udviklingen af talenter. Simpelthen fordi RK er stædig og taktisk ufleksibel.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 29/8 FC Barcelona - Getafe

Indlæg af Piquénbauer »

Pedri under EM vs for Barca er vitterligt det perfekt eksempel på hvor Koeman fejler. Umiddelbart vil jeg sige at vores midt med bussi, de Jong og pedri er vores bedste “kæde” men Koeman bruger dem ikke korrekt. Det er simpelthen så frustrerende!

Xavi skal ind. Længere er den ikke.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: 29/8 FC Barcelona - Getafe

Indlæg af ladislau »

Tror i han overlever en afklapsning af Bayern?

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 4 gæster