FC Barcelona

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

MarkMenace
Indlæg: 204
Tilmeldt: man sep 11, 2017 11:05 am
Har takket: 52 gange
Blevet takket: 30 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af MarkMenace »

Rolig nu. Det her hold skal nok kæmpe med om mesterskabet. Værre er holdet altså ikke.

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Kvoller »

Jeg er ikke i tvivl om, at vi kan kæmpe med om mesterskabet. Vi skal på ingen måde være bange for at ende uden for top 4. Jeg kan ikke se andre end de to Madrid klubber, os og Sevilla. Hvis altså Sevilla kan følge op på sidste sæson, de har i hvert fald lavet godt handler.

BarcasGud
Indlæg: 25
Tilmeldt: fre aug 06, 2021 5:12 pm
Har takket: 5 gange
Blevet takket: 4 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af BarcasGud »

Kvoller skrev:
lør aug 28, 2021 10:47 pm
Jeg er ikke i tvivl om, at vi kan kæmpe med om mesterskabet. Vi skal på ingen måde være bange for at ende uden for top 4. Jeg kan ikke se andre end de to Madrid klubber, os og Sevilla. Hvis altså Sevilla kan følge op på sidste sæson, de har i hvert fald lavet godt handler.
Det værste man kan gøre at fylde sig selv med håb, Real vinder stensikkert hvis Mbappe ankommer. Barca ligner ikke et bedre hold end Sevilla, hvis jeg skal være helt ærlig. For første gang nogensinde tror jeg ikke længere på at vi tager sejren mod Real, Atlético, Sevilla, Villarreal. I tidligere sæsoner tænkte jeg altid, “argh, den tager vi nok”, men jeg kan ikke se hvad der skiller os fra de andre? Altså vi presser jo ikke engang modstanderne, som mod Bilbao. Nu er meget blevet sagt om Messi, men én af tingene som folk herinde sagde var, at nu ville vi være i stand til presse modstanderne som før, det har vi ikke set. Vi mangler en klar spillestil som skiller os fra andre nu hvor vi ikke har spillerne til det, ellers ser jeg ikke hvorfor vi ikke bare ender ligesom Juve, en gigant med okay spillere, som ikke kan få det til at fungere.

BarcasGud
Indlæg: 25
Tilmeldt: fre aug 06, 2021 5:12 pm
Har takket: 5 gange
Blevet takket: 4 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af BarcasGud »

Jeg er bange for at der begynder at gå Arsenal i den for Barca, ikke at vi ikke kommer til at spille CL og den slags, men at vi bliver ved med at tro at vi stadig kan spille med om mesterskaber og CL titler, nu må vi lige være ærlige overfor os selv. Før Messi var Barca jo også bare Reals lillebror, mon ikke vi når tilbage til det nu hvor Real får Mbappe, og måske også Haaland, så ved vi godt hvad klokken har slået.

nosslo15
Indlæg: 991
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 146 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af nosslo15 »

Hold nu kæft, hvor er i festlige at høre på.

Jeg er sikker på, at holdet kommer til at blive bedre hen over sæsonen, hvor meget det så rækker til i ligaen, må vi se. Men uanset, at vores træner er halvsløj (lad ham nu lige få en chance!) så tror jeg at holdet forbedrer sig. Talent tager tid at modne og der er masser og så har vi også nogle erfarne på holdet, som nok skal støtte op. Hvis denne her trup kan blive rigtig god om 3-4 år, så er jeg tilfreds og bare vi ender i top 4, så er det fint.

Jeg er dog lidt bekymret mht, Coutinho, hvis Koeman begynder at klovne alt for meget rundt med ham.

Red
Indlæg: 160
Tilmeldt: tors sep 03, 2020 4:01 pm
Blevet takket: 13 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Red »

De har fået 2 kampe lad os da lige se det an, syntes nu heller ikke real gør det vildt og ja man kan sige hvis de får Mbappe bliver de måske super men det kan man vel ikke vide endnu så kan man ligeså sige hvis vi får Coutinho i gang og Griezman finder selvtilliden så er vi heller ikke helt ringe

Ba sai luo na
Indlæg: 287
Tilmeldt: søn jan 14, 2018 2:26 am
Har takket: 34 gange
Blevet takket: 45 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Ba sai luo na »

Det er stadig en verdensklasse trup
4 point og 5 mål efter 2 kampe giver absolut ingen anledning til panik

Det handler langt mere om at få opbygget en god holdånd med en træner som truppen følger fordi de er inspireret af ham og ikke fordi det står i deres kontrakt at det skal de. Men koeman er nok ikke den rette - så tvivler på at truppen potentiale bliver udløst max. Det hjælper heller ikke man ikke kom af med de spillere man burde

Der er dog stadig så meget kvalitet i denne trup at en top4 aldrig bliver et problem og selvfølgelig er det OK at tro på mesterskabet. Hvis man ikke tror på - sker det aldrig

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Barcasgud@

Det er nu ikke Messi der har bragt Barca på niveau med Real. De sidste 40 års vigtigste titler: Liga, copa, CL

Barca 17-12-5

Real 14-5-7

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Madameskrald »

Mbappe til RM bliver tilsyneladende tolket som en instant trussel.. Personligt er jeg ikke sikker på, at det ægteskab nødvendigvis bliver så lykkeligt, som der bliver lagt op til.

Ikke mindst, hvis han hentes til 1.4 milliarder - Mbappe har en personlighed, der lynhurtigt kan imploderer, og presset vil blive enormt i RM. Jeg er ikke overbevist om, at han kan honorere i den grad, som der bliver lagt op til herinde.

Haaland er et langt sikre køb i min verden.

Og ja jeg er enig i, at der skal gå rigtigt meget galt, hvis vi ikke skal i top 4 - RM, ATM og Sevilla virker ikke flyvende lige pt., så jeg tror, at det bliver endnu en tæt sæson i top4.

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af ladislau »

Hvis vi projicere den her snak over på ledelsesgangene, så har vi et godt bud på hvorfor det er gået så galt.
Vi har alt for meget fokus på hvem Real og andre har købt, hvordan det gør vi ender som nr. 5-6-7. At en sæson uden cl eller mesterskab gør os til det næste Arsenal/Milan whatever.

Istedet bør vi koncentrere os om at bygge op. Ikke bare med talentfulde spillere, men diskutere hvordan vi skal spille underholdende fodbold igen.

Lige nu(og egentlig siden Pep) har vores primære motivation været frygten for at fejle. Illusionen om for evigt at være nr et.
Vi skal genvinde modet til at spille underholdende fodbold.
Tage chancer på banen, med vores egne talenter eller unge knap så hypede.
Gøre noget for spillestilen, istedet for det der evindelige røvsyge kalkule bold.
Det er det der har vundet fans og beundring gennem 120 år.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Under Pep udvikledes tanken/følelsen om at være overlegne og unikke.
Selvforståelsen ændrede sig. Man måtte gå efter CL hvert år, det blev en besættelse. Jordforbindelsen røg, både på banen og hos ledelsen (og hos fansene..)
For hvert år man ikke vandt blev presset større på banen, hvilket man ikke kunne håndtere og hos ledelsen udmøntede det sig i vildere og vildere økonomiske satsninger.

Alt dette er, forhåbentlig, forbi nu. Unikke kan vi måske stadig, på sin vis, tro på at vi er, men ellers er det “start over”.

Personligt har jeg det lidt strengt med kravet om at vi SKAL spille et bestemt system (Laporta 4-3-3 :roll: ) eller hamrende underholdende. Vi skal ikke spille Mou eller Valverde bold, men vi må gerne vise fleksibilitet, intellekt og nyskabelse.
Vi behøver ikke total dominans eller tiki taka, hvis det kompromitterer den trup vi har.
Vi skal for Guds skyld satse på ungdommen og give dem tillid. Vi skal opsøge en teknisk og boldbesiddelse grundbase, men vi skal ikke spille naivt. For mig betyder sejrene altså også noget! Som sagt ikke alt, men vi skal også spille for at vinde.

Tiden for 10 år siden, kommer aldrig igen, Messi gør heller ikke. Vi må være fornuftige, forudseende og tilpasse os tiden. Arrogance kan være fedt, hvis den er velbegrundet. Det er den ikke pt

VicValde
Indlæg: 230
Tilmeldt: tors aug 17, 2017 8:02 pm
Har takket: 84 gange
Blevet takket: 43 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af VicValde »

Barca er nu ret unikke og må med god grund føle sig sådan. Jeg kan ikke komme i tanke om en anden klub, der har så gennemgribende en spilfilosofi, som går helt ned til ungdomsholdene.

At den så ikke er blevet praktiseret de senere år påhviler i høj grad ledelsen, manglende tillid til talenterne og håbløse indkøb, som ikke passer ind i Cruyff filosofien.

Når det så er sagt, har man være utroligt begunstiget af at have den bedste spiller, der nogensinde har betrådt et græstæppe. Har Barca gjort Messi bedre? Bestemt. Det var match made in heaven. Der kommer andre dygtige talenter, men jeg tror ikke, at vi i vores levetid kommer til at se noget som ham. Og det tab kan ikke dækkes med hverken talenter fra egne rækker, udskiftning af træneren, ændring i spilsystem, etc.

Det er Messis skyld, at Barca har holdt sig i toppen i så mange år. Det er slut nu, og med den viden er man bare nødt til at indrette selvforståelsen anderledes. Men det unikke aspekt ved Barca forsvinder ikke.

Ba sai luo na
Indlæg: 287
Tilmeldt: søn jan 14, 2018 2:26 am
Har takket: 34 gange
Blevet takket: 45 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Ba sai luo na »

Det er jeg nu ikke enig I.

Barca vandt mesterskaber og europæiske titler før Messi og har altid været et stor hold.
Nu det jo ikke fordi Barca har ryddet alle titler nationalt de sidste sæsoner med Messi på holdet og I CHL har de fået klø igen og igen. Så Messi har lige netop ikke kunne holde Barca på toppen, da holdet som en enhed ikke har fungeret i takt med at profilerne Alves, Iniesta, Xavi og Suarez stille og roligt forsvandt.

Messi afgang kan fint sammenlignes real og Ronaldo.
Real har siden da både vundet mesterskab og kommet langt i CHL og deres "brand" har umiddelbart overlevet fint. Livet går videre. Nu kan Messi nyde lidt spotlight i Frankrig og med tiden kommer der en ny stjerne i England og Spanien og så starter der en ny æra. Real og Barca vil altid være kæmpe klubber.

Tiden for 10år siden kommer ikke igen - det er klart men hvorfor skulle der ikke komme 10 nye år som kunne være endnu bedre.

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Madameskrald »

ladislau skrev:
søn aug 29, 2021 10:21 am
Hvis vi projicere den her snak over på ledelsesgangene, så har vi et godt bud på hvorfor det er gået så galt.
Vi har alt for meget fokus på hvem Real og andre har købt, hvordan det gør vi ender som nr. 5-6-7. At en sæson uden cl eller mesterskab gør os til det næste Arsenal/Milan whatever.

Istedet bør vi koncentrere os om at bygge op. Ikke bare med talentfulde spillere, men diskutere hvordan vi skal spille underholdende fodbold igen.

Lige nu(og egentlig siden Pep) har vores primære motivation været frygten for at fejle. Illusionen om for evigt at være nr et.
Vi skal genvinde modet til at spille underholdende fodbold.
Tage chancer på banen, med vores egne talenter eller unge knap så hypede.
Gøre noget for spillestilen, istedet for det der evindelige røvsyge kalkule bold.
Det er det der har vundet fans og beundring gennem 120 år.
Spot on!

Vi var bedst, da stort set alle på banen turde og var klar til at tage kalkulerede chancer og bidrage både offensivt og defensivt..

Succesen reducerede paradoksalt nok fokus pådet, som i virkeligheden skabte grundlaget for selv samme succes. Nu er vi i det mindste tvungent tilbage til udgangspunktet i lighed med start 00'erne.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Vic@

Du skriver jo egentlig blot det samme, blot med vinklen på at ungdomsafdelingen er unik. Som sagt ser jeg stadig Barca som unikke på sin vis og på nogle områder. Men hele vejen fra ledelsen til la masia, må man gerne inkludere noget realisme og hvis nødvendigt, nytænkning, selvfølgelig stadig med store visioner og drømme på sigt.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 7 gæster