Off topic-tråden

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Kvoller »

Hvis man ikke tror på coronaen, så er man idiot ja. Det er ren og skær idioti. Du kan for helvede ikke sige, at du ikke tror på den virus, der har smadret flere lande? Har du set, hvordan det ser ud i Brasilien og Indien?

Og ikke at tro på dokumenteret fakta, fagfolk og videnskab? Så er man uden for pædagogisk rækkevidde.

Tag sølvpapirshatten af, og prøv at kom ud i virkeligheden. Det er en fucking farlig virus, det er ikke for sjov, at samfundet har blødt penge, for at lukke ned. Og så kan du sidde og sige, at vi ikke blev ramt særlig hårdt, alt det du vil, og du kan sige at en almindelig influenza hvert år slår flere ihjel i Danmark, end corona. Men lukker vi landet ned, i hver influenzasæson? Spritter folk hænder, bliver hjemme og går ud med maske på, når vi har influenzasæson? Nej, folk går ud selv når de er syge, under en normal influenzasæson.

Det er at skide os faggrupper i sundhedssektoren op og ned af ryggen, at du sidder og siger det der. Det er uvidenhed og du spreder udokumenteret fakta, som er til fare for andre mennesker. Dem der bliver vaccineret og følger de DOKUMENTEREDE råd fra myndighederne, de er helte, ja. De folk, der sætter deres liv på spil, for at hjælpe folk der er ramt af sygdommen er helte, ja.
Dem der ikke giver en fløjtende fis, og tror deres lommefilosofi, deres instagram selvudnævnte eksperter, ved bedre end læger, videnskabsmænd osv, der har arbejdet med vira i årtier, de er egoistiske og burde skamme sig.

Jeg siger ikke at man skal tvangsvaccinere folk. Jeg synes man bør blive vaccineret mod covid, men det er op til en selv. Men du har så fandme bare at følge de retningslinjer der ligger. Og du skal satme ikke komme og sige, at du ikke tror på corona.

nosslo15
Indlæg: 991
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 146 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af nosslo15 »

Antimadridista skrev:
tors aug 26, 2021 10:32 pm
nosslo15 skrev:
tors aug 26, 2021 10:22 pm
Antimadridista skrev:
tors aug 26, 2021 10:08 pm
nosslo15 skrev:
tors aug 26, 2021 9:41 pm
Antimadridista skrev:
tors aug 26, 2021 8:31 pm
nosslo15 skrev:
tors aug 26, 2021 8:01 pm
Jeg vil prøve at komme tilbage til udgangspunktet for denne diskussion, som jeg kan forstå er blevet diskuteret mange andre gange herinde, end i dag og i går. Dette forstår jeg selvfølgelig også godt, det er et konfliktfyldt og meget aktuelt emne.

Udgangspunktet var Lopez og hans skepsis over for vaccinen.

Jeg er selv paranoid og tager medicin i mod dette, sådan at jeg ca. 95% af tiden er symptomfri, dvs. rask. Men det at være paranoid handler jo om, at man har en manglende tillid til, eller mistro til andre mennesker og samfundet generelt, en generel mistro eller mistillid, som det paranoide menneske som regel har nogle gode FØLELSES MÆSSIGE grunde til, da det ofte har oplevet ( og måske stadig oplever ) visse ting, som har gjort, at det kan være frygtsomt over for andre mennesker og samfundet som helhed. Og det kan virkelig være nogle voldsomme oplevelser, som ligger til grund for denne mistillid. Og det at have denne manglende tillid til andre menneskers intentioner og til samfundet generelt er også et kæmpemæssigt handicap. For hvis man er paranoid nok, så kan man næsten intet, der forudsætter sociale relationer - og det gør det meste af det vi jo render og laver.

Da jeg skulle vaccineres for halvanden måned siden, da var jeg også småparanoid ved det første stik, jeg måtte bede om lov til at undersøge kanylen og gå lidt rundt på stedet, foran og bagved det der gardin, de trækker for osv. Men sygeplejersken var enormt sød og meget forstående og tålmodig, så det lykkedes og anden gang var der ingen problemer. Min FORNUFT fortalte mig jo hele tiden, at det var det bedste for mig og for samfundet, at jeg fik den vaccine.

Men jeg tænker måske, at hvis jeg ikke fik den medicin mod paranoia, som jeg nu har fået i 5 år, så ville "min fornuft" måske have fortalt mig anderledes?


Så Kære Lopez og andre vaccine skeptikere, dette er mit bidrag i debatten om vaccine skepsis. Jeg tror ærlig talt ikke, at der er så meget at være bange for, mht. at blive vaccineret - og det er det bedste for alle. Dog kan jeg godt forstå, hvis nogle gerne vil se tiden an og vente et par år med det, det må de selv om - og det skal ikke skille os ad.

Jeg mener endelig heller ikke, at man skal mobbe nogle, som kan være skeptiske over for vaccinen, mobning har aldrig nogen sinde gjort noget godt og de som er skeptiske, kan have deres gode grunde.
Respekt for din åbenhed omkring din situation. Den vil jeg ikke berøre nærmere.

Jeg vil blot pointere at de “berørte” skeptikere i denne tråd, som jeg læser deres indlæg, ikke er indbefattet af denne diagnose.

Dertil mener jeg ikke noget i denne tråd kan karakteriseres som direkte mobning.

Derimod har de frivilligt tilkendegivet deres mening og samtidig kommet med meget flyvske, udokumenterede påstande og floskler.
Hej Antimadridista.

Når jeg nu tager min EGEN (medicinsk velbehandlede) paranoia som eksempel på en form form vaccine skepsis, så er det dels for at være åben og konkret, men det er jo også med henblik på, at de konspirationsteorier, som i disse år vokser sig stærkere og stærkere, rent faktisk ofte er noget paranoidt sludder.

Der kan, som sagt være rigtigt gode personlige grunde til, at man er mistroisk til, hvad der forgår i samfundet og mistroisk over for andre menneskers gode intentioner, men når konspirationsteorier i dag i vort samfund spiller så stor en rolle, som de gør, så er det simpelthen bla. fordi, at der er mange mennesker, som er interesserede i at mele deres egen kage, ved at sprede løgne og had, men OGSÅ fordi at der er nogle generelle samfundsforhold, som gør, at der kommer flere paranoide mennesker.

Hermed selvfølgelig IKKE sagt, at der er nogle herinde på forummet, som er paranoide, udover mig selvfølgelig. Jeg har slet ikke kompetencer til at kunne fælde sådan en diagnose i konkrete tilfælde - overhovedet. Og jeg er ked af, hvis det kom til at se sådan ud.
Tror der kan være mange årsager. Nogle kan msn givetvis godt karakterisere som delvist paranoide, andre som frygtsomme. Nogle vil blot ikke følge selv de mest fornuftige tiltag, blot fordi de føler det påtvunget og mener de har ret til hvad de nu føler for. Og så er der nogle som jeg nok bare vil kategorisere som “udenfor pædagogisk rækkevidde” da deres argumenter imo ikke rigtig giver nogen konkret og vedkommende mening.

Jeg tænker i hvert fald ikke de har haft covid omkostninger rigtig tæt på.
Jo, det er jo altid enormt svært at sætte sig ind i andre menneskers holdninger til forskellige ting og forstå dem, navnlig når det er meninger eller holdninger, som er helt modsat af, hvad man selv synes.

Dog har jeg arbejdet nok med mennesker, bla. som hjemmehjælper, til at vide, at lige meget hvor forskellig artet deres holdninger er fra ens egen, så har de næsten altid en rigtig god grund, som man godt kan forstå, hvis man bare får tid nok til at lære disse mennesker at kende.

Altså, for at forstå ( dog, det handler ikke om at være enig, men at FORSTÅ) andre menneskers fremmede holdninger, så skal man ikke lære holdningerne bedre at kende, man skal lære menneskerne bedre at kende.
Forstår udemærket hvor du vil hen og dette kan du også have ret i.
Men derfra (folks holdninger og hvor de kommer af) og så til ikke at kunne fremkomme med argumentation for dem og blot rigidt holde fast, er der imo en forskel. En forskel i type og deraf også baggrund for det de nu engang påstår.
Jamen selvfølgelig skal man da helst kunne argumentere for sine synspunkter, sådan er vi jo opdraget her til lands.

Dog, når mennesker er så forskellige, som de nu engang er, så vil det ofte være sådan, at nogle menneskers argumenter ikke altid er lige saglige, men derimod ret følelsesladede - og dette kan være svært for andre at acceptere som ordentlige argumenter.

nosslo15
Indlæg: 991
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 146 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af nosslo15 »

Lopezzz skrev:
tors aug 26, 2021 10:52 pm
Konklusionen er at man er idiot bare fordi man har en anden holdning og ikke stoler på politikere, regeringen og videnskabsmænd.
Lige som i resten af verden der er flere millioner af mennesker (læs idioter) i DK som ærligt ikke tror på Corona og vaccinen men vælger at blive vaccineret bare for at være fri for corona tests.
I kan møde de her idioter overalt. I supermarkeder, arbejdspladser, restauranter, koncerter osv osv..
Bare tage på en diskotek eller café og spørg folk om hvad de synes om Corona og vaccinen så får I hurtig et svar.

Og så er der også dem som er vaccineret der tror at de er nogle helte eller at de er bedre mennesker end dem som ikke blev vaccineret :thumbdown:
Kære Lopez.

Jeg tror ikke, at du er en idiot, jeg tror, at du har dine egne gode grunde til at være skeptisk.

Men hvis du ikke tror på corona, som du faktisk skriver, så ville jeg ønske, at du satte dig i forbindelse med nogle af de mange mennesker, som har haft corona tæt på. Og jeg ville ønske, at du satte dig lidt ind i, hvordan sygdommen spredes og kan mutere til alvorligere sygdomme.

Jeg kan forstå, at du er et menneske, som har dine egne gode grunde til at være kritisk over for alt, hvad der handler om magt og penge, fordomme og diskrimination osv. Og her vil jeg sige, at vi jo nok ligner hinanden en del, ligesom mange andre mennesker herinde på forummet også er magt og autoritets kritiske.

Men når du ikke vil lade dig vaccinere, så er det i virkeligheden dig, som har nogle fordomme overfor magthaverne i vores samfund (at de ikke fortæller sandheden) som kommer os alle sammen til skade.

Hvad er det egentlig, du er så bange for Lopez? Er du bange for, at vaccinen skal gøre dig syg?

Kunne du ikke prøve at fortælle helt konkret, hvorfor du er bange for at blive vaccineret?

Og nej, jeg griner ikke af dig.

Brugeravatar
Paulinho15
Indlæg: 519
Tilmeldt: man jun 29, 2020 11:16 pm
Geografisk sted: Vejle
Har takket: 394 gange
Blevet takket: 106 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Paulinho15 »

Min corona-skepsis bygger mest på medicinal industriens hensigt med disse vacciner. Ja, jeg er da vaccineret som barn og når jeg har skulle rejse til andre lande og så videre. Det er helt fint.

Jeg ved ikke om min bekymring med medicinal-industrien har grobund i virkeligheden, men jeg synes der ligger en god forklaring bag. Det hedder lobbyisme, blandt andet.

Sådan som medicinal-industrien fungerer i dag og har fungeret i mange år, så er det faktuelt bevist, at især i USA, der foregå meget korruption eller noget lignende. Der er god dokumentation om dette, blandt andet med dokumentarer på Netflix.

Der er en rigtig god dokumentar, som forklarer dette, jeg kan ikke lige huske hvad den hedder i skrivende stund, men den går kort fortalt ud på, at nogle amerikanske virksomheder bare ønsker at sælger piller til folk, så de kan tjene penge, i stedet for rent faktisk at helbrede menneskers sygdomme. Pillerne bliver folk afhængige af og så hæver de bare priserne og bliver ved med det. Udelukkende for profit.

Jeg har intet imod profit. Jeg er selv forretningmand og meget liberal anlagt, men hvis man skal drive forretning, så skal det være med hjertet på det rette sted og med henblik på at gøre verden til et bedre sted. Ikke som disse amerikanske medicinal virksomheder.

Så vidt jeg ved, er der også en grad af korruption i Danmark i vores sundhedssystem. Så vidt jeg ved er halvdelen eller mere af det danske sundhedsbudget "sponsoreret" af medicinalindustrien, hvis jeg husker rigtigt. Jeg har ikke bevis for dette, men min kilde er Søren Lynge, som er min ven og mentor. Søren Lynge hjælper danskere med at få et godt liv ved at træne folk i nye positive og mentale færdigheder frem for medicin. Han har ret godt styr på sit shit.

Jeg kan sagtens sige, at de sidste 2-3 år har jeg haft store udfordringer med dødsangst, som stammer fra min barndom. Det har givet voldsomme vejrtrækningsudfordringer, men nu går det heldigvis bedre. Jeg har søgt hjælp i psykiatrien, men psykiatrien er fallit. Det eneste de vil er nærmest at behandle folk med piller. Det virker ikke en skid. Ja, dette er meget groft sagt. Hvad der har virket for mig er at lære nye mentale færdigheder, blandt andre fra Søren Lynge og mange andre.

Hvorfor vil psykiatrien kun behandle med piller? Måske fordi halvdelen af sundhedsbudgettet i Danmark (muligvis) er finansieret af medicinalvirksomheder (ja, dette er måske kun påstande, det er jeg klar over, før du skælder mig ud).

Hvis vi kigger på fx tobaksindustrien, så har de historisk kommet med forsking og påstande om, at rygning er sundt, men så viser det sig, at de selv har finansieret denne forskning. Det samme gælder for fødevareindustrien, som bliver ved med at sige, at det er sundt at spise animalske fødervarer, selvom forskningen tydeligt peger på, at det er sundest at leve så plantebaseret som muligt af rene og hele fødevarer (vores nuværende fødevarepolitik i DK er desuden også bundkorrupt, eller i hvert fald stærkt præget af lobbyisme fra Landbrug og Fødevarer).

Vi kommer vidt omkring her. Jeg vil ikke gøre det for langt. Min skepsis bunder i, at jeg simpelhen ikke har tillid til medicinal-virksomhederne som laver alt det her medicin og vacciner og så videre. Mange af dem har desværre tilsyneladende en ondsindet agenda.

Vi ved, at noget af medicinal-industrien er korrupt. Det er der ret stærke beviser for. Jeg vil med glæde tage denne her corona vaccine, hvis jeg stolede mere på myndighederne og dem som laver dem, men jeg føler ikke dem som promoverer disse vacciner er objektive og neutrale i debatten.

Jeg er bekymret for langtidsbivirkningerne ved denne vaccine og at vi som befolkning bliver ført bag lyset, af folk med ondsindede interesserer. Yderemere peger nogle også på, at det ikke kun er to corona-stik man skal have med vaccinen, men at dem som bliver vaccineret skal stikkes igen næste år, næste år igen og så videre. Om dette er rigtigt, det ved jeg ikke.

Vi har før set i tiden, at der findes ondsinde mennesker der fører os bag lyset. Tag bare det seneste eksempel med det der sker i Afganistan lige nu. DR har sat meget fokus på det her på det seneste, at hele Afganistan-indsatsen de sidste 20 år har været baseret på mere eller mindre en løgn. Se bare det seneste horisont afsnit eller også var det fra 21.00 tv avisen i går.

Det er faktisk muligt, at alt det her corona-noget er skabt af folk med onde hensigter. Jeg anerkender fulgt ud, at corona er her og at det har gjort livet svært for mange mennesker. Det er også muligt, at denne vaccine er helt sikker at tage og at den er skabt med de bedste hensigter af de bedste mennesker, men jeg føler mig placeret i midten midt mellem to sidder og lige nu giver det bedst mening for mig at se tiden an med vaccinen.

Hvis jeg helt kan undgå at få den vil det være det bedste.
Dance in the faith of the Lord and let your actions speak louder than your words 🕺💃

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Kvoller »

Lige hurtig en kommentar. Psykiatrien er rigtig dårligt kørende, og der er fokus fra flere organisationer, der råber op. MEN; man kan ikke behandle de fleste psykiatriske diagnoser, uden medicin. Angst, depression osv kan man nogle gange, godt komme videre fra, uden medicinsk behandling. Faktum er bare, at medicin er et nødvendigt supplement, i langt de fleste tilfælde. Angst og depression kræver også mental behandling, hvor medicinen understøtter den behandling. Der ER også mange tilbud om terapi i psykiatrien. Men nogle folk kan altså ikke klare sig uden medicin, det er bare et faktum.

nosslo15
Indlæg: 991
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 146 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af nosslo15 »

Paulinho15 skrev:
fre aug 27, 2021 3:57 pm
Min corona-skepsis bygger mest på medicinal industriens hensigt med disse vacciner. Ja, jeg er da vaccineret som barn og når jeg har skulle rejse til andre lande og så videre. Det er helt fint.

Jeg ved ikke om min bekymring med medicinal-industrien har grobund i virkeligheden, men jeg synes der ligger en god forklaring bag. Det hedder lobbyisme, blandt andet.

Sådan som medicinal-industrien fungerer i dag og har fungeret i mange år, så er det faktuelt bevist, at især i USA, der foregå meget korruption eller noget lignende. Der er god dokumentation om dette, blandt andet med dokumentarer på Netflix.

Der er en rigtig god dokumentar, som forklarer dette, jeg kan ikke lige huske hvad den hedder i skrivende stund, men den går kort fortalt ud på, at nogle amerikanske virksomheder bare ønsker at sælger piller til folk, så de kan tjene penge, i stedet for rent faktisk at helbrede menneskers sygdomme. Pillerne bliver folk afhængige af og så hæver de bare priserne og bliver ved med det. Udelukkende for profit.

Jeg har intet imod profit. Jeg er selv forretningmand og meget liberal anlagt, men hvis man skal drive forretning, så skal det være med hjertet på det rette sted og med henblik på at gøre verden til et bedre sted. Ikke som disse amerikanske medicinal virksomheder.

Så vidt jeg ved, er der også en grad af korruption i Danmark i vores sundhedssystem. Så vidt jeg ved er halvdelen eller mere af det danske sundhedsbudget "sponsoreret" af medicinalindustrien, hvis jeg husker rigtigt. Jeg har ikke bevis for dette, men min kilde er Søren Lynge, som er min ven og mentor. Søren Lynge hjælper danskere med at få et godt liv ved at træne folk i nye positive og mentale færdigheder frem for medicin. Han har ret godt styr på sit shit.

Jeg kan sagtens sige, at de sidste 2-3 år har jeg haft store udfordringer med dødsangst, som stammer fra min barndom. Det har givet voldsomme vejrtrækningsudfordringer, men nu går det heldigvis bedre. Jeg har søgt hjælp i psykiatrien, men psykiatrien er fallit. Det eneste de vil er nærmest at behandle folk med piller. Det virker ikke en skid. Ja, dette er meget groft sagt. Hvad der har virket for mig er at lære nye mentale færdigheder, blandt andre fra Søren Lynge og mange andre.

Hvorfor vil psykiatrien kun behandle med piller? Måske fordi halvdelen af sundhedsbudgettet i Danmark (muligvis) er finansieret af medicinalvirksomheder (ja, dette er måske kun påstande, det er jeg klar over, før du skælder mig ud).

Hvis vi kigger på fx tobaksindustrien, så har de historisk kommet med forsking og påstande om, at rygning er sundt, men så viser det sig, at de selv har finansieret denne forskning. Det samme gælder for fødevareindustrien, som bliver ved med at sige, at det er sundt at spise animalske fødervarer, selvom forskningen tydeligt peger på, at det er sundest at leve så plantebaseret som muligt af rene og hele fødevarer (vores nuværende fødevarepolitik i DK er desuden også bundkorrupt, eller i hvert fald stærkt præget af lobbyisme fra Landbrug og Fødevarer).

Vi kommer vidt omkring her. Jeg vil ikke gøre det for langt. Min skepsis bunder i, at jeg simpelhen ikke har tillid til medicinal-virksomhederne som laver alt det her medicin og vacciner og så videre. Mange af dem har desværre tilsyneladende en ondsindet agenda.

Vi ved, at noget af medicinal-industrien er korrupt. Det er der ret stærke beviser for. Jeg vil med glæde tage denne her corona vaccine, hvis jeg stolede mere på myndighederne og dem som laver dem, men jeg føler ikke dem som promoverer disse vacciner er objektive og neutrale i debatten.

Jeg er bekymret for langtidsbivirkningerne ved denne vaccine og at vi som befolkning bliver ført bag lyset, af folk med ondsindede interesserer. Yderemere peger nogle også på, at det ikke kun er to corona-stik man skal have med vaccinen, men at dem som bliver vaccineret skal stikkes igen næste år, næste år igen og så videre. Om dette er rigtigt, det ved jeg ikke.

Vi har før set i tiden, at der findes ondsinde mennesker der fører os bag lyset. Tag bare det seneste eksempel med det der sker i Afganistan lige nu. DR har sat meget fokus på det her på det seneste, at hele Afganistan-indsatsen de sidste 20 år har været baseret på mere eller mindre en løgn. Se bare det seneste horisont afsnit eller også var det fra 21.00 tv avisen i går.

Det er faktisk muligt, at alt det her corona-noget er skabt af folk med onde hensigter. Jeg anerkender fulgt ud, at corona er her og at det har gjort livet svært for mange mennesker. Det er også muligt, at denne vaccine er helt sikker at tage og at den er skabt med de bedste hensigter af de bedste mennesker, men jeg føler mig placeret i midten midt mellem to sidder og lige nu giver det bedst mening for mig at se tiden an med vaccinen.

Hvis jeg helt kan undgå at få den vil det være det bedste.
jamen vi kan sagtens blive enige om, at der findes masser af kapital interesser i verden, som korrumperer gode og sunde hensigter og at medicinal industrien forskellige steder har blod på hænderne, bla. i USA.

Men hvis din skepsis udspringer af årsagen til corona pandemiens opståen, så tror jeg, du går galt i byen. Altså hvis du tror, at nogle har "opfundet" eller skabt corona virussen for så senere at tjene penge på den ved at sælge tvivlsom medicin, som man så, på et senere tidspunkt, bliver syg af - for derefter, så at skulle have ny medicin, som de samme virksomheder så kan sælge - så tror jeg du tager fejl.

Jeg er helt med på, at der satses alt for lidt på terapi og andre "ikke medicinelle" behandlings metoder, når det kommer til psykiske lidelser - og at dette har med økonomi at gøre - både medicinal virksomhedernes økonomi (altså dem der producerer psykofarmaka) og statens økonomi, da det jo er meget dyrere med terapi fremfor piller.

Men psykiske sygdomme er jo i virkeligheden FYSISKE sygdomme - blot i hjernen, så de fremstår som psykiske udfordringer. Og dette betyder, at der skal noget kemi til for at afhjælpe. I hvert fald i de mere alvorlige tilfælde: hvis man har en lettere depression, så kan den ofte godt afhjælpes med andre metoder end medicin. Min paranoia har bla. at gøre med, at jeg lige siden teenage årene har produceret for meget DOPAMIN ( som jo er et af de signalstoffer vi mennesker producerer i central nervesystemet), hvilket gør nogle bestemte ting rent psykisk - og denne overproduktion af dopamin kan altså ikke afhjælpes på andre måder end kemiske. Så det jeg spiser er piller som kaldes "dopamin blokkere" dvs. at stoffet i dem sætter sig på de receptorer i hjernen, som aktiverer den dopamin jeg danner. På denne måde kan dopaminen ikke blive aktiv, eller rettere, den bliver aktiv i mindre grad, eller i normal grad.

Men jeg er helt enig med dig i, at man samtidigt med medicinsk behandling også burde sætte ind med terapi. I hvert fald der hvor det giver mening. Men terapi er ikke altid en fordel for patienten. Her kan jeg nævne mit eget tilfælde, for jeg fik i 2017 tildelt 12 timers terapi på Psykiatrisk center i Nannasgade på Nørrebro. Det korte af det lange er at årsagen til, at jeg på et tidligt tidspunkt i livet var begyndt at danne for meget Dopamin skyldtes oplevelser i barndommen. Og det var så disse oplevelser, jeg var kommet for at tale om, men utroligt nok ville psykologen ikke tro på mine fortællinger - og modarbejdede, hver eneste gang, jeg begyndte at fortælle om min barndom. Og dette gjorde mig faktisk MERE paranoid, selvom jeg tog medicin.

Oplevelsen på Nannasgade er heldigvis 4 år siden nu og jeg jeg fået det godt igen. Men god terapi forudsætter gode psykologer/psykiatere, som har lyst til at udføre deres arbejde efter en vis etik og her er man jo dårligt stillet, hvis man får en psykolog, som ikke vil dette af en eller anden obskur årsag.

For at komme tilbage til coronaen, så har det sidste halv andet år vist os at corona virus er helt reel og giver helt reelle udfordringer og lidelser - og det er netop fordi, at dette problem er helt reelt og samtidigt er globalt, at man har været så hurtige om at fremstille en vaccine. Så kan det godt være, at vaccinen skal justeres hen ad vejen eller, at man skal have et tredie stik, fordi nye mutationer kræver det, men i øjeblikket er den største udfordringm at få alle lande med - at få hele verden vaccineret.

Hvis man kunne lave det tanke eksperiment, at man forstillede sig, at hele verden på en gang blev vaccineret, så ville corona virus være overstået. Men vi lever i nogle tider, hvor pandemier lettere kan opstå, fordi vi rejser, som vi gør og fordi mennesker kommer tættere på naturen.

Dit eksempel med Afghanistan handler jo ikke om danske politikere, som er ondsindede. Det handler om danske politikere, som til en vis grad har fejlinformeret befolkningen, dvs. underspillet Talibans styrke eksempelvis - og dette har de gjort af politiske årsager. Det er jo en gammel kendt hemmelighed, at politikerne ikke fortæller befolkningen alt, hvad de ved af strategiske, magtpolitiske årsager. Dette gør dem ikke nødvendigvis ondsindede, men ja, udspekulerede.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Antimadridista »

Noss@

Dine hensigter er gode, men jeg tror desværre, at du er ude i et umuligt ærinde…

BarcasGud
Indlæg: 25
Tilmeldt: fre aug 06, 2021 5:12 pm
Har takket: 5 gange
Blevet takket: 4 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af BarcasGud »

Nå, hvem ser frem til “Donda”?

nosslo15
Indlæg: 991
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 146 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af nosslo15 »

Antimadridista skrev:
fre aug 27, 2021 7:16 pm
Noss@

Dine hensigter er gode, men jeg tror desværre, at du er ude i et umuligt ærinde…
Umuligt ærinde?

Altså mener du, at det at prøve at overbevise vaccine skeptikere, til at blive vaccineret, er et umuligt ærinde?

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Antimadridista »

nosslo15 skrev:
fre aug 27, 2021 7:39 pm
Antimadridista skrev:
fre aug 27, 2021 7:16 pm
Noss@

Dine hensigter er gode, men jeg tror desværre, at du er ude i et umuligt ærinde…
Umuligt ærinde?

Altså mener du, at det at prøve at overbevise vaccine skeptikere, til at blive vaccineret, er et umuligt ærinde?
Videns og bearbejdningsmæssigt, ser jeg afstanden for stor. I dette tilfælde.

Mésqueunclub
Indlæg: 359
Tilmeldt: lør dec 05, 2020 6:43 pm
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 54 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Mésqueunclub »

BarcasGud skrev:
fre aug 27, 2021 7:31 pm
Nå, hvem ser frem til “Donda”?
Tjo….hvis det dropper i det her årti. :problem:

BarcasGud
Indlæg: 25
Tilmeldt: fre aug 06, 2021 5:12 pm
Har takket: 5 gange
Blevet takket: 4 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af BarcasGud »

Mésqueunclub skrev:
fre aug 27, 2021 8:27 pm
BarcasGud skrev:
fre aug 27, 2021 7:31 pm
Nå, hvem ser frem til “Donda”?
Tjo….hvis det dropper i det her årti. :problem:
Har du set hans liveshows? Der er ingen kunstner ligesom Kanye, de ting han finder på er geniale og så laver han virkelig god musik

nosslo15
Indlæg: 991
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 146 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af nosslo15 »

Antimadridista skrev:
fre aug 27, 2021 8:16 pm
nosslo15 skrev:
fre aug 27, 2021 7:39 pm
Antimadridista skrev:
fre aug 27, 2021 7:16 pm
Noss@

Dine hensigter er gode, men jeg tror desværre, at du er ude i et umuligt ærinde…
Umuligt ærinde?

Altså mener du, at det at prøve at overbevise vaccine skeptikere, til at blive vaccineret, er et umuligt ærinde?
Videns og bearbejdningsmæssigt, ser jeg afstanden for stor. I dette tilfælde.
Ja, jeg tror godt, at jeg forstår dig.

Det er jo sådan med holdninger, at de som regel både er rodfæstede i følelser og fornuft og pga. det følelsesmæssige aspekt, så vil det, at andre presser på for en ændring betyde, at man bliver endnu mere overbevist om sit eget.

Holdningsændringen skal ske indefra eks. på grundlag af ting man oplever.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14866
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1658 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Lopezzz »

nosslo15 skrev:
fre aug 27, 2021 3:15 pm
Lopezzz skrev:
tors aug 26, 2021 10:52 pm
Konklusionen er at man er idiot bare fordi man har en anden holdning og ikke stoler på politikere, regeringen og videnskabsmænd.
Lige som i resten af verden der er flere millioner af mennesker (læs idioter) i DK som ærligt ikke tror på Corona og vaccinen men vælger at blive vaccineret bare for at være fri for corona tests.
I kan møde de her idioter overalt. I supermarkeder, arbejdspladser, restauranter, koncerter osv osv..
Bare tage på en diskotek eller café og spørg folk om hvad de synes om Corona og vaccinen så får I hurtig et svar.

Og så er der også dem som er vaccineret der tror at de er nogle helte eller at de er bedre mennesker end dem som ikke blev vaccineret :thumbdown:
Kære Lopez.

Jeg tror ikke, at du er en idiot, jeg tror, at du har dine egne gode grunde til at være skeptisk.

Men hvis du ikke tror på corona, som du faktisk skriver, så ville jeg ønske, at du satte dig i forbindelse med nogle af de mange mennesker, som har haft corona tæt på. Og jeg ville ønske, at du satte dig lidt ind i, hvordan sygdommen spredes og kan mutere til alvorligere sygdomme.

Jeg kan forstå, at du er et menneske, som har dine egne gode grunde til at være kritisk over for alt, hvad der handler om magt og penge, fordomme og diskrimination osv. Og her vil jeg sige, at vi jo nok ligner hinanden en del, ligesom mange andre mennesker herinde på forummet også er magt og autoritets kritiske.

Men når du ikke vil lade dig vaccinere, så er det i virkeligheden dig, som har nogle fordomme overfor magthaverne i vores samfund (at de ikke fortæller sandheden) som kommer os alle sammen til skade.

Hvad er det egentlig, du er så bange for Lopez? Er du bange for, at vaccinen skal gøre dig syg?

Kunne du ikke prøve at fortælle helt konkret, hvorfor du er bange for at blive vaccineret?

Og nej, jeg griner ikke af dig.
Jeg er slet ikke bange for vaccinen. Jeg tillader ikke at nogen skal stikke mig og sprøjte et eller andet væske i min krop.
Jeg tager hverken medicin eller går til lægen fordi jeg kan ikke lide medicin og min krop har det meget bedre uden det
og lægen har jeg ikke brug for fordi jeg er min egen medicin man og naturen er mit hjem :)

De fleste mennesker bliver proppet med forskellig medicin og bliver afhængig af det uden at de er klar over det. Når man bliver gammel ender man med at have en lille lager fyldt med medicin. Medicin gør dig svag i løbet af livet.
Når du går til lægen og klager over smerter får du straks en håndfuld medicin som du propper i din krop. Det hjælper dig midlertidig og så skal du have mere af det hvis smerter ikke forsvinder ellers skal du have noget som er "bedre" og som koster endnu flere penge.
Du ender med at smide rigtig mange penge direkte ind i medicinalindustriens lomme.

Jeg har lyst til at skrive en helt bog til jer allesammen om hvorfor man skal undgå medicin og læger og vise jer en meget simpel vej til at leve et sund og rask liv.

Her er en liste over de negative ting i ens/jeres liv som de fleste mennesker har tilfælles.
- Alkohol
- Cigaretter
- Junk mad
- Dårlig hygiejne
- Medicin
- Stress
- Had og diskrimination
- Mobning
- Misundelse
- At være rig eller at stræbe efter pengene
- Grådighed

Undgå alt det her, drop politik/media, spis sundt (spis fra din egen have) og virus vil aldrig komme igen :shh:
Men det er nok umuligt fordi folk er hjernevasket og tror mere på regeringen end på sig selv.

@Kvoller
Jeg forstår godt din vrede men lad mig tror hvad jeg vil. Der er folk der tror på spøgelser og rumvæsner og det er deres og ikke mit valg.
MDCCCXCIX

nosslo15
Indlæg: 991
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 146 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af nosslo15 »

Du er sgu en sej fyr Lopez, det må jeg sige. Og det mener jeg kun godt.

Men mange mennesker får rent faktisk deres liv TILBAGE, når de begynder at tage medicin, hvis det altså er den rigtige medicin, de får. Jeg er selvfølgelig godt klar over, at mange mennesker kun får det værre med medicin og at medicin nogle gange slet ikke er den rigtige løsning. Men dette stiller jo så spørgsmålet, om de læger vi har er gode nok?

Jeg fik selv en stor del af mit liv tilbage, da jeg begyndte at få medicin mod paranoia.

Men hvad vil du gøre Lopez, hvis du en dag bliver rigtigt syg? Hvis du eksempelvis får en hjerte sygdom, hvor den eneste løsning til at stabilisere hjerterytmen er medicin? Hvad vil du gøre, hvis du en dag skulle være så uheldig at få HIV?

HIV er jo et glimrende eksempel på, hvad medicin kan gøre af godt for mennesker. Folk døde som fluer tilbage i firserne og i begyndelsen af halvfemserne (og de dør desværre stadigvæk som fluer i de underudviklede lande) men efter der begyndte at komme medicin på markedet (i hvert fald i de vestlige lande) så har folk siden hen kunne leve forholdsvis ubekymrede, hvis de ellers opdager deres HIV i tide.

Uanset hvor sundt man lever og hvor godt et menneske man end måtte være, så kommer der noget til alle, fordi vi er skrøbelige. Det er vores natur, vi er skrøbelige.
Senest rettet af nosslo15 lør aug 28, 2021 12:17 am, rettet i alt 1 gang.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 13 gæster