Off topic-tråden

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Piquénbauer »

Hvad er du bange for?

Jeg var langt mere bekymret for hvad der kunne ske for mine medborgere og mig selv hvis jeg ikke tog den. Mutationer, pres på sundshedsvæsnet med mere er langt farligere.

For mig handler det om samfundssind. Jeg er fuldstændig ligeglad med hvilke egoistiske årsager man har for sine valg - man melder sig ud. Og jeg ville ønsker det havde langt større konsekvenser end det vi ser i dag.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14867
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1658 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Lopezzz »

Norbit skrev:
tors aug 26, 2021 12:27 pm
Antimadridista skrev:
tors aug 26, 2021 12:13 pm
Lopezzz skrev:
tors aug 26, 2021 10:52 am
whidgee skrev:
tors aug 26, 2021 8:56 am
Lopezzz skrev:
ons aug 25, 2021 10:03 pm
Og hvad med os der ikke ønsker at blive vaccineret?
I fortjener at blive holdt ude :thumbup:
Jep ligesom I fortsat fortjener at leve efter andres regler :thumbup:
Så du vil ikke vaccineres, fordi stat og fagfolk anbefaler det? Følger du aldrig regler?

Eller frygter du at staten kan kontrollere dit sind….?

Eller frygter du vacciner helt generelt? Har du ikke fået mfr vaccine? Bliver du ikke vaccineret mod eksempelvis hepatitis, stivkrampe mm, hvis du rejser til 3. Verdens lande?
Eller at vaccinen er forholdsvis ny, dvs. ingen erfaring med bivirkninger på sigt. Personligt vil jeg ikke tage den, hvis jeg kan undgå det, før den har været på markedet i et par år (helst mere end 2-3 år). På et tidspunkt blev jeg også anbefalet af lægen at prøve noget "nyt" medicin som havde været på markedet i 2 år, det takkede jeg pænt nej til. De vacciner du nævner har eksisteret i meget længere tid en Covid-vaccinen.

Personligt er jeg ikke særlig glad for at proppe min krop med medicin - gælder alt slags, fra panodil til you name it.

Med det sagt, så ved jeg ikke hvad Lopezzz tænker. Det er i hvert fald nogle vilde sammenligninger.
1. Det var lige præcis mit svar til Antimadridista. Det tog rigtig mange år at udvikle de øvrige vacciner mens Covid vacc. blev klar på et par måneder og mange menneskers døde af det.

2. Jeg har ikke taget medicin eller besøgt en læge i årevis og jeg har det endnu bedre både psykisk og fysisk.

3. Jeg tænker på at det er latterligt at ikke får lov til at bevæge sig frit hvis man ikke er vaccineret.
En negativ test burde være nok.
MDCCCXCIX

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Antimadridista »

Norbit skrev:
tors aug 26, 2021 12:27 pm
Antimadridista skrev:
tors aug 26, 2021 12:13 pm
Lopezzz skrev:
tors aug 26, 2021 10:52 am
whidgee skrev:
tors aug 26, 2021 8:56 am
Lopezzz skrev:
ons aug 25, 2021 10:03 pm
Og hvad med os der ikke ønsker at blive vaccineret?
I fortjener at blive holdt ude :thumbup:
Jep ligesom I fortsat fortjener at leve efter andres regler :thumbup:
Så du vil ikke vaccineres, fordi stat og fagfolk anbefaler det? Følger du aldrig regler?

Eller frygter du at staten kan kontrollere dit sind….?

Eller frygter du vacciner helt generelt? Har du ikke fået mfr vaccine? Bliver du ikke vaccineret mod eksempelvis hepatitis, stivkrampe mm, hvis du rejser til 3. Verdens lande?
Eller at vaccinen er forholdsvis ny, dvs. ingen erfaring med bivirkninger på sigt. Personligt vil jeg ikke tage den, hvis jeg kan undgå det, før den har været på markedet i et par år (helst mere end 2-3 år). På et tidspunkt blev jeg også anbefalet af lægen at prøve noget "nyt" medicin som havde været på markedet i 2 år, det takkede jeg pænt nej til. De vacciner du nævner har eksisteret i meget længere tid en Covid-vaccinen.

Personligt er jeg ikke særlig glad for at proppe min krop med medicin - gælder alt slags, fra panodil til you name it.

Med det sagt, så ved jeg ikke hvad Lopezzz tænker. Det er i hvert fald nogle vilde sammenligninger.
Fornyelig er den blevet fuldt ud godkendt af FDA.

Men det er jo helt fair ikke at proppe sig med al mulig medicin. Men det er altså ikke en ligegyldig hovedpine, hold i ryggen eller lignende. Det er en pandemi som lægger verden ned og koster uanede ressourcer, både økonomisk og menneskeligt.

Du er så bange for bivirkninger, men hvad med selve sygdommen? Du tænker det er bare en influenza el lig. Det er det ALTSÅ IKKE. Den kan fucke dit system op og den kan give meget slemme senfølger, som man endvidere slet ikke har styr på om kan være en vedvarende ting.

Hva med HPV vaccinen. Hvis du har døtre, vil du så fravælge den for dem, fordi den er relativ ny?

Men som Piq skriver, syntes man skal se lidt udover egen næsetip nogen gange.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Antimadridista »

Lopezzz skrev:
tors aug 26, 2021 2:10 pm
Norbit skrev:
tors aug 26, 2021 12:27 pm
Antimadridista skrev:
tors aug 26, 2021 12:13 pm
Lopezzz skrev:
tors aug 26, 2021 10:52 am
whidgee skrev:
tors aug 26, 2021 8:56 am
Lopezzz skrev:
ons aug 25, 2021 10:03 pm
Og hvad med os der ikke ønsker at blive vaccineret?
I fortjener at blive holdt ude :thumbup:
Jep ligesom I fortsat fortjener at leve efter andres regler :thumbup:
Så du vil ikke vaccineres, fordi stat og fagfolk anbefaler det? Følger du aldrig regler?

Eller frygter du at staten kan kontrollere dit sind….?

Eller frygter du vacciner helt generelt? Har du ikke fået mfr vaccine? Bliver du ikke vaccineret mod eksempelvis hepatitis, stivkrampe mm, hvis du rejser til 3. Verdens lande?
Eller at vaccinen er forholdsvis ny, dvs. ingen erfaring med bivirkninger på sigt. Personligt vil jeg ikke tage den, hvis jeg kan undgå det, før den har været på markedet i et par år (helst mere end 2-3 år). På et tidspunkt blev jeg også anbefalet af lægen at prøve noget "nyt" medicin som havde været på markedet i 2 år, det takkede jeg pænt nej til. De vacciner du nævner har eksisteret i meget længere tid en Covid-vaccinen.

Personligt er jeg ikke særlig glad for at proppe min krop med medicin - gælder alt slags, fra panodil til you name it.

Med det sagt, så ved jeg ikke hvad Lopezzz tænker. Det er i hvert fald nogle vilde sammenligninger.
1. Det var lige præcis mit svar til Antimadridista. Det tog rigtig mange år at udvikle de øvrige vacciner mens Covid vacc. blev klar på et par måneder og mange menneskers døde af det.

2. Jeg har ikke taget medicin eller besøgt en læge i årevis og jeg har det endnu bedre både psykisk og fysisk.

3. Jeg tænker på at det er latterligt at ikke får lov til at bevæge sig frit hvis man ikke er vaccineret.
En negativ test burde være nok.
Læs mit skriv til Norbit.

Endvidere:

1 som sagt er den godkendt og man har brugt uanede ressourcer på udviklingen.

2 Så fordi du ikke er blevet ramt af alvorlig sygdom, tror du ikke på vacciner og medicin??

3 Så det er latterligt ikke at kunne gå til koncerter etc (eller hvad du nu føler dig forhindret i) og potentielt smitte folk, selv blive smittet eller smitte dine forældre?

Ved Delta kan du smitte endnu længere end tidligere varianter, før du udviser symptomer.

Gonzo
Indlæg: 28
Tilmeldt: fre sep 25, 2020 12:42 am
Blevet takket: 6 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Gonzo »

Norbit skrev:
tors aug 26, 2021 12:27 pm
Eller at vaccinen er forholdsvis ny, dvs. ingen erfaring med bivirkninger på sigt. Personligt vil jeg ikke tage den, hvis jeg kan undgå det, før den har været på markedet i et par år (helst mere end 2-3 år). På et tidspunkt blev jeg også anbefalet af lægen at prøve noget "nyt" medicin som havde været på markedet i 2 år, det takkede jeg pænt nej til. De vacciner du nævner har eksisteret i meget længere tid en Covid-vaccinen.
Vaccinen er ny, men fundamentet den er bygget på er gennemtestet i årtier. Det har Sundhedsmyndighederne efterhånden også sagt mange gange. Den blev udviklet hurtigt, men det er jo nok nærmere fordi hele verdenssamfundet gik sammen, fik hældt latterligt store beløb i kassen for at få den udviklet. Den er testet på over 1.000.000.000 mennesker, og har vist sig både ekstremt effektiv - og sikker. Det giver ingen mening at være bange for den.

Og hvad med alternativet? 10% af alle, der bliver smittet, får bivirkninger - nogle meget alvorlige. Det giver rationelt ingen mening at være bange forbivirkningerne for vaccinen, når alternativet klart er værre.

Derudover glemmer du lige, at du kan smitte andre. Og nej, bare fordi i forvejen svage mennesker er vaccineret, så kan de sagtens blive smittet igen og dø. Men det går du åbenbart ikke op i, for du er lidt mistroisk overfor en af de mest veldokumenterede vacciner verden nogensinde har haft.

Brugeravatar
Paulinho15
Indlæg: 519
Tilmeldt: man jun 29, 2020 11:16 pm
Geografisk sted: Vejle
Har takket: 394 gange
Blevet takket: 106 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Paulinho15 »

Jeg er blevet tilbudt vaccinen, men har takket nej. Som udgangspunkt mener jeg ikke man skal proppe kroppen med alt muligt. Jeg vil gerne leve så naturligt som muligt.

Ja, vaccinen er blevet lavet hurtigt, fordi verdenssamfundet er gået sammen om det, men man kender vel umuligt langtidsbivirkningerne endnu. Det er det som bekymrer mig.

Vi lever i et frit samfund, så optimalt skal ingen tvinges til at tage en vaccine. Ingen skal have deres frihed begrænset, hvis de ikke vil have en vaccine.

Dertil så går der også mange konspirationsteorier om covid og denne vaccine - det gør der om mange ting - jeg siger ikke jeg tror på disse mange teorier eller at jeg opsøger dem bevidst, men de gør mig nervøs. Og det er bare ærlig snak.

Jeg synes ikke myndighederne er særlig neutrale eller objektive i det her. Jeg ser kun de fremmer, at man skal vaccineres. Jeg synes "debatten om en vaccine overhovedet er nødvendigt at tage, hvis man i forvejen er sund og rask" mangler.
Dance in the faith of the Lord and let your actions speak louder than your words 🕺💃

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Piquénbauer »

Og hvorfor tror du myndighederne fremmer vaccinen?

At vi har mennesker i et moderne samfund, endda et velfærdssamfund som vores, der nægter at tage denne vaccine er komplet sindssygt. Det er egoistisk og der er ikke et eneste argument der støtter det. Hvis man oprigtigt var bange for hvad ens krop kom i kontakt med så burde man være ved at skide i bukserne over hvad Covid kan gøre fremadrettet. Både for en selv men i høj grad også for ældre familiemedlemmer.

Ej jeg trækker mig. Jeg bliver simpelthen for harm over det her.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Madameskrald »

Ok, så bekymringen er nogle potentielle langtidsbivirkninger.

Hvilke langtidsbivirkninger er det lige, som der frygtes?

Det er meget interesant - har I også den overvejelse, når der dagligt spises, drikkes, færdses i trafikken, bruges tøj, sæbe, deodorant osv., eller er det kun medicinske langtidsbivirkninger, der er tvivlen omkring?

Vaccine skepsissen er eksploderet - og der er meget få, der reel har en indsigt, der kan retfærdiggøre skepsis. Men helt oprigtigt, så vil jeg gerne blive klogere herpå - hvad er det, som I har tvivl/bekymring omkring?

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Madameskrald »

Piquénbauer skrev:
tors aug 26, 2021 3:54 pm
Prøv lige at hold en sober tone og lad være med at pege fingre. Alle må komme med sin mening og lad vær med at dømme nogen når du ikke kender hele historien.
De skal latterliggøres og bekæmpes.
Jeg tror, at vi har haft den før… Jeg er helt enig med Paulinho her - det hjælper på ingen måde at skabe en vi/dem problemstilling, da det blot vil lede til yderligere polarisering.

Og det har aldrig ført til noget godt!

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Madameskrald »

BarcasGud skrev:
tors aug 26, 2021 4:18 pm
Madameskrald skrev:
tors aug 26, 2021 4:15 pm
Piquénbauer skrev:
tors aug 26, 2021 3:54 pm
Prøv lige at hold en sober tone og lad være med at pege fingre. Alle må komme med sin mening og lad vær med at dømme nogen når du ikke kender hele historien.
De skal latterliggøres og bekæmpes.
Jeg tror, at vi har haft den før… Jeg er helt enig med Paulinho her - det hjælper på ingen måde at skabe en vi/dem problemstilling, da det blot vil lede til yderligere polarisering.

Og det har aldrig ført til noget godt!
Jeg er altså enig med Piquenbauer her, det er jo til grin på sin vis. Dog kan jeg også se ligegyldigheden i at prøve at latterliggøre folk, vi er jo bare inde i et Forum hvor vi ytrer vores holdning.
Men hvad vil du vinde med den tilgang?

BarcasGud
Indlæg: 25
Tilmeldt: fre aug 06, 2021 5:12 pm
Har takket: 5 gange
Blevet takket: 4 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af BarcasGud »

Hvis mit jakkesæt er sort, og I siger det er hvidt, så kan vi ikke “blive enige” om at det er gråt, næh nej, så er det sort

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Piquénbauer »

Dog kan jeg også se ligegyldigheden i at prøve at latterliggøre folk, vi er jo bare inde i et Forum hvor vi ytrer vores holdning.
Jeg snakkede mere generelt. Og ja det er lidt fjollet at gøre det herinde…
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Madameskrald »

Piquénbauer skrev:
tors aug 26, 2021 4:21 pm
Jeg er komplet uenig. Der er ting i et moderne samfund som ikke skal debateres. Jeg gider ikke høre “den anden side af sagen” når det kommer til racisme, klimabenægtelse, homofobi og andet lort.
Nu handler det jo ikke om, hvad du gider / ikke gider, men hvad der er i samfundsinteresse (som du selv formulerede det).

Og en yderligere polarisering er ikke i samfundets interesse.

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Madameskrald »

Piquénbauer skrev:
tors aug 26, 2021 4:28 pm
Madameskrald skrev:
tors aug 26, 2021 4:25 pm
Piquénbauer skrev:
tors aug 26, 2021 4:21 pm
Jeg er komplet uenig. Der er ting i et moderne samfund som ikke skal debateres. Jeg gider ikke høre “den anden side af sagen” når det kommer til racisme, klimabenægtelse, homofobi og andet lort.
Nu handler det jo ikke om, hvad du gider / ikke gider, men hvad der er i samfundsinteresse (som du selv formulerede det).

Og en yderligere polarisering er ikke i samfundets interesse.
Du vinder intet ved at prøve at debattere den slags synspunkter. Det eneste man får ud af det er at legitimisere nogle idiotiske synspunkter som så kan smitte yderligere af på befolkningen.
1) Hvad ved du om det?
2) Man behøves ikke at legimatisere en holdning, blot fordi man indgår i en debat omkring den.
3) Vi lever i et demokrati - derved har ingen monopol på sandheden.

Men tilbage til kernen her - hvad vil du vinde ved en polarisering?

Du peger fingre, men kommer ikke med nogen argumenter.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Piquénbauer »

1. Hvis du ser på verdenen pt hvordan synes du så det står til i forhold til misinformation, racisme og mere? Folk er ikke længere bange for at poste deres idiotiske holdninger på sociale medier. Hvorfor? Fordi vi i årtier er blevet forklaret at skal respektere “den anden side”.

2. Lige så snart du indgår i en debat hvor der bliver fremført argumenter så bliver de legitimiseret. Så længe du skal forholde dig til et argument så bliver du nødt til at tage det seriøst.

3. Og det skal vi gerne blive ved med. Racisme, homofobi, klimabenægtelse, anti-vaxx er en direkte trussel mod samfundet og demokratiet. Så hvorfor skal jeg høre på det og bruge tid på det. Hvorfor skal jeg forholde mig til idiotiske argumenter?

Og nu spurgte du mig ikke om hvordan jeg ville bekæmpe disse argumenter. Det bedste løsning er at tie dem ihjel. Og ellers skal de mennesker der har disse holdninger hurtigt og klart have fortalt at de er nogle fjolser. Så kan du påstå at det skaber polarisering men jeg er overbevist om at den sande polarisering er opstået fordi disse argumenter lige netop er blevet spredt og accepteret.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 19 gæster