24 - Eric García Martret

Diskussion vedr. spillere fra FC Barcelona

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

thomas
Indlæg: 190
Tilmeldt: ons maj 08, 2019 10:00 pm
Har takket: 22 gange
Blevet takket: 45 gange

Re: 24 - Eric García Martret

Indlæg af thomas »

Er jeg den eneste, der er bekymret over, hvordan han Garcia skal klare sig mod de store drenge? Jeg talte 7 gange, hvor han ikke kunne følge med mod Bilbao, og hans 183 cm er på kanten til at være højt nok til hovedspillet. Han må også gerne bygge nogle kilo på, så han ikke så let bliver screenet væk som ved Bilbaos scoring. Han er fin med fødderne og fremadrettet, men synes vi det er godt nok?

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2776
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 176 gange
Blevet takket: 415 gange

Re: 24 - Eric García Martret

Indlæg af Norbit »

thomas skrev:
man aug 23, 2021 10:15 am
Er jeg den eneste, der er bekymret over, hvordan han Garcia skal klare sig mod de store drenge? Jeg talte 7 gange, hvor han ikke kunne følge med mod Bilbao, og hans 183 cm er på kanten til at være højt nok til hovedspillet. Han må også gerne bygge nogle kilo på, så han ikke så let bliver screenet væk som ved Bilbaos scoring. Han er fin med fødderne og fremadrettet, men synes vi det er godt nok?
Det har jeg også tidligere været ude efter. Han er ikke den hurtigste og modsat Pique, så har han mindre fysik at gøre godt med. Forhåbeligt er der noget om ham og ikke kun får lov til at spille fordi han er barca dreng.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Madameskrald
Indlæg: 1232
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 24 - Eric García Martret

Indlæg af Madameskrald »

Hans fysiske mangler skal kompenseres af hans forudseenhed og i resten af holdet.

Men enig i, at det kan blive et problem - det var trods alt nemmere med Puyol og Marcherano, der havde noget fart og fysik + samtidigt ikke var uefne med hovedet på trods af ikke imponerende højde.

Der er nok bedre plads til Garcia i et tremandsforsvar, eller også med en defensivt orienteret fysisk stærk back (Kyle Walker i Man City, vores egen Abidal i tidernes morgen og måske nu Emerson). Jeg tænker også, at det var derfor, at Man City ikke var ovenud ulykkelige for tabet - Garcia kan trods alt nok klare sig bedre i La Liga end PL.

Endnu et bekymringspunkt er, at hverken Araujo, Pique eller Garcia stortrives i venstresiden af forsvaret. Comeback til persona non grata 1 og/eller 2?

Drake
Indlæg: 4328
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2574 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: 24 - Eric García Martret

Indlæg af Drake »

thomas skrev:
man aug 23, 2021 10:15 am
Er jeg den eneste, der er bekymret over, hvordan han Garcia skal klare sig mod de store drenge? Jeg talte 7 gange, hvor han ikke kunne følge med mod Bilbao, og hans 183 cm er på kanten til at være højt nok til hovedspillet. Han må også gerne bygge nogle kilo på, så han ikke så let bliver screenet væk som ved Bilbaos scoring. Han er fin med fødderne og fremadrettet, men synes vi det er godt nok?
Jeg tænker det samme, også derfor jeg ikke helt er overbevist om at han er et kæmpe talent.
Han har hverken styrken, farten eller luftspillet som jeg synes en CB skal have, i hvert fald en af dem som en force, selvfølgelig sammen med at være god med bolden og være god defensivt.

Araujo er jeg heller ikke helt overbevidst om, da han ikke er god nok på bolden, som man helst skal være i Barca, men tilgengæld har han alle de andre ovennævnte forcer som er super fedt, som ved ikke om det er nok til at få succes hos os.
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Brugeravatar
Paulinho15
Indlæg: 519
Tilmeldt: man jun 29, 2020 11:16 pm
Geografisk sted: Vejle
Har takket: 394 gange
Blevet takket: 106 gange

Re: 24 - Eric García Martret

Indlæg af Paulinho15 »

Drake skrev:
man aug 23, 2021 10:12 pm
thomas skrev:
man aug 23, 2021 10:15 am
Er jeg den eneste, der er bekymret over, hvordan han Garcia skal klare sig mod de store drenge? Jeg talte 7 gange, hvor han ikke kunne følge med mod Bilbao, og hans 183 cm er på kanten til at være højt nok til hovedspillet. Han må også gerne bygge nogle kilo på, så han ikke så let bliver screenet væk som ved Bilbaos scoring. Han er fin med fødderne og fremadrettet, men synes vi det er godt nok?
Jeg tænker det samme, også derfor jeg ikke helt er overbevist om at han er et kæmpe talent.
Han har hverken styrken, farten eller luftspillet som jeg synes en CB skal have, i hvert fald en af dem som en force, selvfølgelig sammen med at være god med bolden og være god defensivt.

Araujo er jeg heller ikke helt overbevidst om, da han ikke er god nok på bolden, som man helst skal være i Barca, men tilgengæld har han alle de andre ovennævnte forcer som er super fedt, som ved ikke om det er nok til at få succes hos os.
Ja, Garcia så ikke alt for god ud mod Bilbao, men altså Puyol er 1,78 m. høj. Det gik jo meget godt med ham :thumbup:
Dance in the faith of the Lord and let your actions speak louder than your words 🕺💃

thomas
Indlæg: 190
Tilmeldt: ons maj 08, 2019 10:00 pm
Har takket: 22 gange
Blevet takket: 45 gange

Re: 24 - Eric García Martret

Indlæg af thomas »

Paulinho15 skrev:
man aug 23, 2021 10:58 pm
Drake skrev:
man aug 23, 2021 10:12 pm
thomas skrev:
man aug 23, 2021 10:15 am
Er jeg den eneste, der er bekymret over, hvordan han Garcia skal klare sig mod de store drenge? Jeg talte 7 gange, hvor han ikke kunne følge med mod Bilbao, og hans 183 cm er på kanten til at være højt nok til hovedspillet. Han må også gerne bygge nogle kilo på, så han ikke så let bliver screenet væk som ved Bilbaos scoring. Han er fin med fødderne og fremadrettet, men synes vi det er godt nok?
Jeg tænker det samme, også derfor jeg ikke helt er overbevist om at han er et kæmpe talent.
Han har hverken styrken, farten eller luftspillet som jeg synes en CB skal have, i hvert fald en af dem som en force, selvfølgelig sammen med at være god med bolden og være god defensivt.

Araujo er jeg heller ikke helt overbevidst om, da han ikke er god nok på bolden, som man helst skal være i Barca, men tilgengæld har han alle de andre ovennævnte forcer som er super fedt, som ved ikke om det er nok til at få succes hos os.
Ja, Garcia så ikke alt for god ud mod Bilbao, men altså Puyol er 1,78 m. høj. Det gik jo meget godt med ham :thumbup:
Puyol havde fysikken og især hans timing og evne til at forudse på et niveau, som Garcia langt fra har demonstreret indtil videre. Ok, han er en ung mand, som kan lære. Men har vi tålmodigheden til det, tåler vi den risiko, hvis konsekvensen er ikke at komme i top 4. For slet ikke at tale om kampene i CL.

nosslo15
Indlæg: 991
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 146 gange

Re: 24 - Eric García Martret

Indlæg af nosslo15 »

Jeg tror ikke vinderen af La Liga i år får meget mere end ca. 85 point, så vi skal nok komme i top 4.

Jeg vil hellere nøjes med en fjerdeplads end jeg vil undlade at bruge vores talenter så meget som muligt.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 24 - Eric García Martret

Indlæg af EasyBuddhist »

Garcia skal nok komme efter det. Han havde en hård kamp mod Bilbao, men det havde hele holdet og mange klarede det langt, langt værre. Man må hæfte sig ved at holdet fik vendt situationen til et ret solidt overtag i løbet af anden halvleg. I øvrigt er jeg vild med det røde kort, Garcia trækker. Sådan skal det gøres. Garcia bliver en boss i det forsvar, det er jeg ikke i tvivl om. Piqué som makker i de store kampe, er dog ikke optimalt. Der skal man have mere fysik ind, så der må enten Garcia eller Pigué bænkes.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Madameskrald
Indlæg: 1232
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 24 - Eric García Martret

Indlæg af Madameskrald »

Garcia skulle aldrig have givet Williams så meget snor... det var urutineret. IMO skulle han gå på kroppen af ham og lave et mindre frispark, eller flække ham tidligere, så kunne han måske have nøjes med et gult kort; jf. han ville aldrig vinde den direkte løbeduel med Williams (og det er det i øvrigt meget få forsvarsspillere, der ville).

Men taget i betragtning, at han har spillet mindre en 40 kampe på højeste niveau, så er der masse af rum for at forbedre sig endnu. Det bliver spændende at følge..

Puyol spillede trods alt mange kampe som højre back, inden han blev den solide centrale forsvarsklippe, som han endte med.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 24 - Eric García Martret

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg har vitterligt ingen bekymringer. Pep gik amok over ham. Lucho gav ham spilletid under EM. Han gik direkte ind i starteren hos os. Og han er 20 år. Det er voldsomt imponerende.

Jeg tror han bliver en spiller som man kan bruge til at se om holdet spiller “rigtigt”. Præcis som MAtS og Bussi feks. Når de spiller godt så er det fordi holdet spiller den form for fodbold vi gerne vil se. Og når vi ender i en gang idiotisk indianerbold så ser de ringe ud.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: 24 - Eric García Martret

Indlæg af Kvoller »

Han er 20 år, og har spillet 2 kampe for os, hvoraf den ene, efter sigender er kort efter et nært familiemedlems dødsfald. Skulle vi nu ikke liiiige.... Der må jo også være en grund til, at Pep gerne ville have beholdt ham, samt at han spiller for Spanien. Han har masser af tid til at lære. Hvem kan man pege på, der som 20 årig havde alle de forcer?

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 24 - Eric García Martret

Indlæg af EasyBuddhist »

IMO skulle han gå på kroppen af ham og lave et mindre frispark, eller flække ham tidligere, så kunne han måske have nøjes med et gult kort; jf. han ville aldrig vinde den direkte løbeduel med Williams (og det er det i øvrigt meget få forsvarsspillere, der ville).
Nu tog Garcia et gult efter 28 min og det hæmmede ham resten af kampen. Jeg snes generelt at Garcia gjorde det ok, men han fik godt nok heller ikke meget hjælp fra medspillerne i den kamp. Dest var tilbage i vanligt gænge med store positionerings vanskeligheder. Alba spillede på det jævne, Busquets var skidt kørende, Pedri var helt væk og makkeren begyndte først at tage fra i løbet af anden halvleg, for Piqué spillede skidt og Araujo skulle lige ind i kampen. Og så har man slet ikke nævnt Neto, eller holdets generelle problemer med at holde på bolden. Så Garcia ligger faktisk i top 4 over de bedste individuelle præstationer i kampen sammen med Araujo og så de do hollændere, der som de eneste skinnede som stjerner.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

kklaus
Indlæg: 9705
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 628 gange
Blevet takket: 1270 gange

Re: 24 - Eric García Martret

Indlæg af kklaus »

Tillykke med fødselsdagen...

Giv mig min sko tilbage, røv!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 24 - Eric García Martret

Indlæg af Piquénbauer »

Det er virkelig noget lort. Han har, på trods af det vrøvl TV2 fyrer af, spillet sig voldsomt op under Xavi.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
whidgee
Indlæg: 2759
Tilmeldt: søn maj 19, 2013 10:18 pm
Har takket: 151 gange
Blevet takket: 287 gange

Re: 24 - Eric García Martret

Indlæg af whidgee »

Piquénbauer skrev:
søn jan 09, 2022 1:42 pm
Det er virkelig noget lort. Han har, på trods af det vrøvl TV2 fyrer af, spillet sig voldsomt op under Xavi.
Enig, synes også han virkelig er begyndt at spille sig varm på det seneste. Skidt nyhed

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 7 gæster