21/8 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2020/2021

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 21/8 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

Piquénbauer skrev:
lør aug 21, 2021 11:58 pm
Jeg kan stadig ikke forstå hvorfor vi har så ufatteligt svært ved at kontrollere bolden på midten. Og vi har haft det i flere år efterhånden. En kamp som i dag skal vindes på midten men vi ender med at bolden hovedsageligt er i forsvaret eller i angrebet.
Det er i hvert fald blevet understreget for mig, at man er nødt til at speede processen op med Nico. Busquets kan ikke følge med på det her niveau længere.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 21/8 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

SpillerSomMESSI skrev:
søn aug 22, 2021 12:01 am
Antimadridista skrev:
lør aug 21, 2021 11:57 pm
Vi vil gerne vinde ligaen, selvfølgelig. Men man må også være realistisk. 4 point mod la real og Bilbao = ok.

Bilbao var enormt opsatte på at viske pokalfinalen væk. Det kunne ses.
Det er een måde at se det på, og ja det er vel ok.

Men sammenlign vores trup med LA Reals og Ath. Bilbaos ditto, ja så er det svært at forvente kun 4 point… det er i min optik, pga spillermatrialet kampe vi på papiret skal vinde…
Mod RMD, Sevilla og Atl. Madrid, er det en helt anden sag.
Det var blot mit forsøg med ja hatten! :glad:

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 21/8 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

EasyBuddhist skrev:
søn aug 22, 2021 12:02 am
Piquénbauer skrev:
lør aug 21, 2021 11:58 pm
Jeg kan stadig ikke forstå hvorfor vi har så ufatteligt svært ved at kontrollere bolden på midten. Og vi har haft det i flere år efterhånden. En kamp som i dag skal vindes på midten men vi ender med at bolden hovedsageligt er i forsvaret eller i angrebet.
Det er i hvert fald blevet understreget for mig, at man er nødt til at speede processen op med Nico. Busquets kan ikke følge med på det her niveau længere.
Han skal i hvert fald have for meget fra de andre på midten. Og det har så konsekvenser. I de her kamp hvor vi er oppe imod løbestærke hold der går det ikke.

Men det er også taktisk. Det hele går lidt for hurtigt imo. Der er ikke nok ro. I dag starter det så også hos neto som var forfærdelig og et tydeligt eksempel på hvorfor Barca ikke leve med en målmand der er så ringe med fødderne.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 21/8 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

Piquénbauer skrev:
søn aug 22, 2021 12:00 am
EasyBuddhist skrev:
lør aug 21, 2021 11:58 pm
Piquénbauer skrev:
lør aug 21, 2021 11:52 pm
Skidt kamp men jeg tager gerne et X!
Hvis det her er bunden, så kan jeg også godt leve med det :lol:
Hehe ja… Men hvor var det ærgerligt at vi ikke tog de 3 point. Det havde måske været ufortjent men vi havde chancerne (og målet som blev annulleret).
Ja, det kunne være fedt at nakke den til sidste, men alligevel. Det var en god anden halvleg, specielt da indskiftningerne endelig kom. Jeg synes, Demir og Roberto gjorde en forskel, de fik rystet tingene lidt og Bilbao har svært at omstille sig. Som jeg sagde ret hurtigt i kampen, så ville det have været godt med Demir inde fra start til at suge boldene til sig. Pedri var helt væk og burde ikke have spillet. Garcia havde hovedet et andet sted og burde ikke have spilet. Piqué var ikke klar og burde ikke have spillet. Dest, han spiller sig op i anden halvleg, men starter elendigt. Jeg synes, det er mange tvivlsomme beslutninger i pregame taktikken. Ike at det overrasker mig, men synes det er vigtigt at pointere, at det i hvert fald ikke er spillernes skyld, lige den del.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 21/8 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

nosslo15
Indlæg: 991
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 146 gange

Re: 21/8 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af nosslo15 »

Der var rigtigt mange, som ikke virkede klar i dag: Pique, Alba, Busi, Pedri, Martin, Griezman og som rosinen i pølseenden: NETO. Føj for den lede en ringe præstation i første halvleg.

Men nu ved de, hvad der venter dem - og hvad de skal forberede sig på, de næste mange kampe; højt og aggressivt pres. Og hvis dette bliver tilfældet, så ville jeg, hvis jeg var Koeman, som stort set kun har nybegyndere på sine centerbackpositioner, prøve med et 3-mandsforsvar. Og så må i selv gætte, hvem der skal være i midten. Meeen, jeg kunne også godt tænke mig at se Garcia på den position, altså i midten i et 3-mandsforsvar.

Jeg tror også, at Koeman simpelthen bliver nødt til at prøve Nico af noget mere - for Busi sammen med Pedri og så et flovt par centerbacks, var den primære årsag til, at vi ikke kunne bekende i første og begyndelsen af anden halvleg. De nævnte spillere var ikke kampklare og det falder helt klart tilbage på Koeman og Schröeder. Men det bliver også mere og mere klart, at når kampen ikke foregår på vore præmisser, så kommer Busi til kort pga. manglende løbeevner. Koeman skal overveje Busquets rolle på holdet og efter min mening sætte ham ind i færre kampe, som på papiret passer ham godt.

Dvs. næste kamp burde blive med en midtbane med Jong, Nico og Puig/Gavi. Roberto var nytteløs idag - oplægget var rent lykketræf.

Koeman er simpelthen nødt til at prøve at satse på nogle spillere, der er mere kreative og boldkontrollerende - og som samtidigt er FRISKE. Jo mere vi kan kontrollere, jo mindre skal vi i princippet løbe. Denne vej er Koeman ikke gået før, han har hele tiden villet kompensere for manglende bolddominans med ekstra løb. Og det er sindsygt, hvis man i det mindste ikke prøver at sætte nogle andre typer ind - eller EN anden type. Sidste år kunne Messi sænke tempoet i en kamp og holde på bolden og finde de kreative løsninger, nu skal vi bruge en anden, som har nogle af de samme kompetencer - og det SKAL være på midtbanen- og hvis vi spiller et 3-mandsforsvar, så bliver midtbanen også bedre beskyttet og så kan man bedre tillade sig typer som Puig.

Puig ( eller i det mindste en type, som kan spille en mere kreativ rolle ) skal simpelthen have en chance og det i flere kampe, hvis det stod til mig. For det nytter ikke noget, hvis det, at vi SKAL VINDE, i en sæson som alligevel, objektivt set, er en overgangssæson, skal stå i vejen for at prøve nogle muligheder af på et hold fuld af UBEKENDTE. Skide være med, at vi taber nogle kampe eller bliver nr. 4 i ligaen - bare vi får prøvet nogle muligheder af, for det går simpelthen ikke, at spille en midtbane med 3 spillere, der i udgangspunktet skal udføre defensive roller. Midtbanen er offensivt efterhånden blevet begrænset til lange dybe stikninger eller høje afleveringer fremad, som Depay eller Martin, så skal prøve at kontrollere. Man savner småspillet, de hurtige kombinationer og de maskerede afleveringer. Derfor er det også vigtigt, at kæderne og spillerne står tættere på hinanden, der hvor spillet afvikles.

Dog, det er tidligt på sæsonen og vi fik 1 point på en svær udebane, så OK. Men jeg forstår dog stadig ikke, at det kommer lige meget bag på holdet, hver eneste gang de møder et højt pressende modstanderhold. Når man ser på de måder, de forsøger at spille sig ud af det, så virker det helt vildt tilfældigt. Det kan da ikke passe, at man ikke øver sådanne situationer og har nogle forhåndsaftaler. Dette falder tilbage på Koeman - og det samme gør hans valg af ikke kamp parate spillere.

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 21/8 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Madameskrald »

Men ret skal være ret - I vil have skiftet ml. 4-7 spillere ud af start-11, men med hvem? Der sidder vel lutter teenagere og Lenglet på bænken. I går havde det ikke ændret det store med udskiftning - det var manglende eksekvering af et brugbart taktisk setup eller et mangelfuldt taktisk setup, der overvejende gav hovedpinen (kombineret med et stærkt spillende Bilbao-hold).

Problemet er helt sikkert den manglende ro på bolden og struktur på midtbanen i boldbesiddelse, men det peger vel mere tilbage på spillerne end Koeman i selve kampen. Der er ingen på midtbanen, der formår at styre spillet og skabe roen. Jeg er overbevist om, at de ikke har fået at vide, at de bare skal stresse den fremad banen. Havde man lige vendt den nogle gange, og ladet Ath. løbe forgæves i trekanter, så ville man helt naturligt tage brodden af deres pres, og have langt bedre muligheder.

Men ja det er åbenlyst, at man ikke er skarpe nok i boldbesiddelse - og det må skyldes manglende træning, da midtbanespillernes individuelle kvaliteter jo ikke fejler noget. Ellers har Koeman blot ikke troen/modet til at spille med den risiko på midtbanen. Og det hjælper meget lidt med en anden konstellation på midtbanen så længe disse basale mekanismer ikke fungere, eks. vil vi med en Puig være endnu mere afhængig af velfungerende boldrotation og genpres.

Vi er ikke gode, når rollerne bliver vendt om - det er os, der taber bolden let, og skal bruge kræfter på at genvinde den, mens de andre kan tage den ene omstilling efter den anden.

Løsning peger mod Koeman - så er det jo godt, at Laporta fik forlænget med ham og tvungent ham over i en 4-3-3, når 3-5-2/3-4-3 formationen fungerede langt bedre. Det bliver en lang sæson.

Ps. Og man bør (inkl. undertegnede) have for øje, at Koeman har haft meget kort tid til at finde ikke Messi-afhængige mønstre i spillet, så det er fortsat lidt tidligt at være ude med den store rive efter Koeman. Den boldbesiddende sikkerhed som Messi repræsenterede skal erstattes i andre spillere - det hieraki skal finde sin plads, og det kan tage tid. Det sagt, så har jeg ikke den store tillid til, at Koeman kan finde løsninger ind i det.

Pss. Apropros https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/koe ... ke-er-her/. Det er jo reelt nok, men vis job er det at løse det? Det emmer altså ikke af format, at man skal ud og bortforklare holdets mangler i anden kamp.

nosslo15
Indlæg: 991
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 146 gange

Re: 21/8 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af nosslo15 »

Madameskrald skrev:
søn aug 22, 2021 8:13 am
Men ret skal være ret - I vil have skiftet ml. 4-7 spillere ud af start-11, men med hvem? Der sidder vel lutter teenagere og Lenglet på bænken. I går havde det ikke ændret det store med udskiftning - det var manglende eksekvering af et brugbart taktisk setup eller et mangelfuldt taktisk setup, der overvejende gav hovedpinen (kombineret med et stærkt spillende Bilbao-hold).

Problemet er helt sikkert den manglende ro på bolden og struktur på midtbanen i boldbesiddelse, men det peger vel mere tilbage på spillerne end Koeman i selve kampen. Der er ingen på midtbanen, der formår at styre spillet og skabe roen. Jeg er overbevist om, at de ikke har fået at vide, at de bare skal stresse den fremad banen. Havde man lige vendt den nogle gange, og ladet Ath. løbe forgæves i trekanter, så ville man helt naturligt tage brodden af deres pres, og have langt bedre muligheder.

Men ja det er åbenlyst, at man ikke er skarpe nok i boldbesiddelse - og det må skyldes manglende træning, da midtbanespillernes individuelle kvaliteter jo ikke fejler noget. Ellers har Koeman blot ikke troen/modet til at spille med den risiko på midtbanen. Og det hjælper meget lidt med en anden konstellation på midtbanen så længe disse basale mekanismer ikke fungere, eks. vil vi med en Puig være endnu mere afhængig af velfungerende boldrotation og genpres.

Vi er ikke gode, når rollerne bliver vendt om - det er os, der taber bolden let, og skal bruge kræfter på at genvinde den, mens de andre kan tage den ene omstilling efter den anden.

Løsning peger mod Koeman - så er det jo godt, at Laporta fik forlænget med ham og tvungent ham over i en 4-3-3, når 3-5-2/3-4-3 formationen fungerede langt bedre. Det bliver en lang sæson.
Jeg ville ikke have skiftet 7 spillere ud i startopstillingen, men helt ærligt, så må du da indrømme at hverken Pique, Busi eller Pedri burde have startet?

Mht. midtbane så har vi under Koeman set en opstilling med 3 defensivt orienterede midtbanespillere eller i hvert fald 3 defensivt orienterede roller. Og dette er ikke særlig godt for det småspil, som altid har været vores varemærke og som er med til at køre modstanderne trætte og få vore spillere til at slappe af. Dette småspil af bla. afhængigt af, at der er mindre afstand mellem kæderne og spillere end det vi så i går og GENERELT har set under Koeman og spillet afvikles for det meste med lange eller mellem lange afleveringer, hvilket også gør fejlprocenten højere. Hvis man skal spille småt, i hvert fald i nogle perioder, så skal folk også flytte sig mere for hinanden. Ideen fra Koeman om at spille med 3 defensive roller på midten, var for at kompensere for Messi og for et dårligt forsvar, men hvis midtbanen ikke kan holde på bolden, så er vi jo lige vidt.

Nu er Messi her ikke længere og vi har nogle angribere, der presser noget bedre, så skulle vi også have en ordentlig offensiv midt og så skal midtbanen også i perioder kunne stå tættere sammen, så de kan holde på bolden og få den tilbage, når den tabes.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 21/8 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg tror ikke Koeman vægter kontrol og ro så meget som han burde. Hvis han gjorde det så ville han aldrig spille neto. Ja jeg ved at han er mere rutineret end pena men han kan ikke spille med fødderne. Efter 20 sek havde han sparket den væk og efter 5 min havde han lavet kæmpe fejl. Det sætter sig i holdet. Det samme gør det at opspillet er langsomt og upræcist. Så når midten modtager bolden så er det gennem pressede afleveringer og/eller i dårlige positioner.

Bussi, de Jong og pedri kan sagtens spille kontrollerende men jeg tror ikke Koeman vil det. Det er for mig at se et taktisk valg. Og det er desværre som så meget andet Koeman foretager sig et dumt valg.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

nosslo15
Indlæg: 991
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 146 gange

Re: 21/8 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af nosslo15 »

Madameskrald skrev:
søn aug 22, 2021 8:13 am
Men ret skal være ret - I vil have skiftet ml. 4-7 spillere ud af start-11, men med hvem? Der sidder vel lutter teenagere og Lenglet på bænken. I går havde det ikke ændret det store med udskiftning - det var manglende eksekvering af et brugbart taktisk setup eller et mangelfuldt taktisk setup, der overvejende gav hovedpinen (kombineret med et stærkt spillende Bilbao-hold).

Problemet er helt sikkert den manglende ro på bolden og struktur på midtbanen i boldbesiddelse, men det peger vel mere tilbage på spillerne end Koeman i selve kampen. Der er ingen på midtbanen, der formår at styre spillet og skabe roen. Jeg er overbevist om, at de ikke har fået at vide, at de bare skal stresse den fremad banen. Havde man lige vendt den nogle gange, og ladet Ath. løbe forgæves i trekanter, så ville man helt naturligt tage brodden af deres pres, og have langt bedre muligheder.

Men ja det er åbenlyst, at man ikke er skarpe nok i boldbesiddelse - og det må skyldes manglende træning, da midtbanespillernes individuelle kvaliteter jo ikke fejler noget. Ellers har Koeman blot ikke troen/modet til at spille med den risiko på midtbanen. Og det hjælper meget lidt med en anden konstellation på midtbanen så længe disse basale mekanismer ikke fungere, eks. vil vi med en Puig være endnu mere afhængig af velfungerende boldrotation og genpres.

Vi er ikke gode, når rollerne bliver vendt om - det er os, der taber bolden let, og skal bruge kræfter på at genvinde den, mens de andre kan tage den ene omstilling efter den anden.

Løsning peger mod Koeman - så er det jo godt, at Laporta fik forlænget med ham og tvungent ham over i en 4-3-3, når 3-5-2/3-4-3 formationen fungerede langt bedre. Det bliver en lang sæson.

Ps. Og man bør (inkl. undertegnede) have for øje, at Koeman har haft meget kort tid til at finde ikke Messi-afhængige mønstre i spillet, så det er fortsat lidt tidligt at være ude med den store rive efter Koeman. Den boldbesiddende sikkerhed som Messi repræsenterede skal erstattes i andre spillere - det hieraki skal finde sin plads, og det kan tage tid. Det sagt, så har jeg ikke den store tillid til, at Koeman kan finde løsninger ind i det.

Pss. Apropros https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/koe ... ke-er-her/. Det er jo reelt nok, men vis job er det at løse det? Det emmer altså ikke af format, at man skal ud og bortforklare holdets mangler i anden kamp.
Måske har man også været overraskede over, hvor højt de pressede os. Og altså forberedt sig anderledes på kampen. Jeg var da i hvert fald selv ret sikker på at Bilbao ville komme til at stå lavt og spille på dødbolde og kontra, som de har gjort de seneste sæsoner. Men stadigvæk så synes jeg, det virker amatør agtigt, at vi ikke er kommet videre siden 2018 mod Roma. Selvom alle hold kan have svært ved at håndtere et højt pres, så burde man alligevel kunne træne nogle grundlæggende ting, som modsvar - og der synes jeg at den tilfældighed, som holdet reagerede med igår i første halvleg, viste, at dette har man ikke gjort.

nosslo15
Indlæg: 991
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 146 gange

Re: 21/8 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af nosslo15 »

Piquénbauer skrev:
søn aug 22, 2021 8:50 am
Jeg tror ikke Koeman vægter kontrol og ro så meget som han burde. Hvis han gjorde det så ville han aldrig spille neto. Ja jeg ved at han er mere rutineret end pena men han kan ikke spille med fødderne. Efter 20 sek havde han sparket den væk og efter 5 min havde han lavet kæmpe fejl. Det sætter sig i holdet. Det samme gør det at opspillet er langsomt og upræcist. Så når midten modtager bolden så er det gennem pressede afleveringer og/eller i dårlige positioner.

Bussi, de Jong og pedri kan sagtens spille kontrollerende men jeg tror ikke Koeman vil det. Det er for mig at se et taktisk valg. Og det er desværre som så meget andet Koeman foretager sig et dumt valg.
Ja, og samtidigt så var Busi heller ikke på midten som han plejer - han var nede i forsvaret og spille "libero".

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: 21/8 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Dytrax »

Griezmann 🆚 Athletic Club

90 minutes played
0 Goal
0 Assist
0 Shot on target
0 successful dribbles
Jordi Alba : 7 Crosses, 0 Successful
Griezmann:

"We did not play a good game, it has cost us from the beginning, they pressed very well, there are things to improve, keep working, it's a point but we didn't play well enough."
"This has just begun, we know that each game will be difficult, that it will cost us until the end of the season."

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 21/8 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Den der Koeman kommentar omkring Messi er latterlig. Og det bliver brugt som en undskyldning. Det er koemans job at få holdet til at spille ordentligt. Men det kommer han ikke til.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: 21/8 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Dytrax »

Piquénbauer skrev:
søn aug 22, 2021 9:45 am
Den der Koeman kommentar omkring Messi er latterlig. Og det bliver brugt som en undskyldning. Det er koemans job at få holdet til at spille ordentligt. Men det kommer han ikke til.
Jeg er helt enig. Har ikke tillid til Koeman, og jeg kommer nok til at lyde som en ridset plade, når der tales om taktik, ind/udskiftning og tilpasningsdygtighed. Overordnet set, er det, som jeg i hvert fald ikke kan se; Hvad er Koemans plan med holdet? Hvordan skal vi spille?

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20100
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 303 gange
Blevet takket: 1024 gange

Re: 21/8 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Dytrax skrev:
søn aug 22, 2021 9:57 am
Piquénbauer skrev:
søn aug 22, 2021 9:45 am
Den der Koeman kommentar omkring Messi er latterlig. Og det bliver brugt som en undskyldning. Det er koemans job at få holdet til at spille ordentligt. Men det kommer han ikke til.
Jeg er helt enig. Har ikke tillid til Koeman, og jeg kommer nok til at lyde som en ridset plade, når der tales om taktik, ind/udskiftning og tilpasningsdygtighed. Overordnet set, er det, som jeg i hvert fald ikke kan se; Hvad er Koemans plan med holdet? Hvordan skal vi spille?
Ingen ved det. Alle snakker om det.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 5 gæster