8 - Pedri

Diskussion vedr. spillere fra FC Barcelona

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 16 - Pedri

Indlæg af EasyBuddhist »

Paulinho15 skrev:
fre aug 20, 2021 1:15 pm
Kvoller skrev:
fre aug 20, 2021 1:01 pm
❗️Koeman, on Pedri: “It is true that from tomorrow, he will rest for 2 weeks. I’ve spoken with Luis Enrique and it is their decision [to call him for the NT games in September] — but we [the club] will give some rest to Pedri because he needs it" #FCB
Det var på tide!
Fint det giver måske mere chancen til Sergi Roberto eller Riqui Puig.
Roberto skal ikke spille OM. Tænker at Koeman har Coutinho i tankerne.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 16 - Pedri

Indlæg af Antimadridista »

kklaus skrev:
fre aug 20, 2021 4:23 pm
Antimadridista skrev:
fre aug 20, 2021 4:20 pm
Er aftalen at han ikke udtages til landskampene her om halvanden uge?

I så fald, så giv ham pause fra på søndag og dermed udelade ham fra Getafe kampen. Så kan han vende tilbage omkring d 7-8 sep (ca 2.5 uge) og være klar til Sevilla kampen.
Det er præcis det, der er planen ;-)

Edit: Jeg kan se, det ikke helt fremgår af citatet postet tidligere, men:
Aaah ok :thumbup: Så er alt jo peachy :grin:

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 16 - Pedri

Indlæg af Piquénbauer »

Paulinho15 skrev:
fre aug 20, 2021 4:10 pm
Der er helt sikkert plads til forbedringer med systemet, som du er inde på Piquenbauer, men når alt kommer til alt er det vel Pedri som har taget beslutningen om at spille OL også. Det er jo en stor oplevelse for ham.

Jeg tænker ikke det spanske fodboldforbund har tvunget Pedri til at spille OL. Det må være Pedri selv som har indvilget i at spille med ved legene.

Messi ville jo også rigtig gerne spille OL.

Men ja, godt han får lidt ferie nu.
Barca havde direkte spurgt om pedri kunne slippe (ville de gøre det uden at have snakket med pedri først) men fik et nej.

Men bare det at de taget ham med til ol er sindssygt. Med den rolle han spillede uden EM samt sæsonen for Barca så burde man have givet ham en pause. Især fordi ol ikke er ret vigtigt.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 16 - Pedri

Indlæg af Piquénbauer »

Pedri spiller ikke OM for Barca så det ville være meget mærkeligt at spille Cou på pladsen. I Pedris rolle skulle cou arbejde mere defensivt end han har gjort i hele sin karriere.

Tænker det bliver Roberto der får minutterne. Ikke at jeg håber det.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Drake
Indlæg: 4328
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2574 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: 16 - Pedri

Indlæg af Drake »

Håber sgu ikke Roberto spiller når Pedri ikke kan, det bliver simpelthen for kedelig en midt, ingen for for kreativitet!
Nu må Koeman tage sig sammen om bruge Puig, som er vores mest kreative midt eller så Demir, i stedet for det hele skal være så kontrolleret på midten :roll:
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 16 - Pedri

Indlæg af EasyBuddhist »

Piquénbauer skrev:
fre aug 20, 2021 4:50 pm
Pedri spiller ikke OM for Barca så det ville være meget mærkeligt at spille Cou på pladsen. I Pedris rolle skulle cou arbejde mere defensivt end han har gjort i hele sin karriere.

Tænker det bliver Roberto der får minutterne. Ikke at jeg håber det.
Du har ret, Pedri spiller ikke OM, han spiller CM, men han gør det på den offensive position på midtbanen. Det er jo det, jeg prøvet på at forklare dig i lang tid, så det er fedt, vi endelig er på bølgelængde ;-) Kan du ikke lige ringe til Koeman og forklare ham, at han spiller Pedri på den forkerte position :lol:

Coutinho skal arbejde mere defensivt, end han har gjort hele sin karriere, uanset hvilken position han spiller på. Sådan har det været, lige meget hvor han har spillet, så jeg kan ikke se, hvorfor det skulle ændre sig nu. I øvrigt, så synes jeg faktisk ikke, det er arbejdsmængden, der har været hans største problem, men hans defensive positionering er decideret elendig og så kan han ikke vinde en nærkamp, om det gjaldt hans liv.

Coutinho spillede i øvrigt OM 10-12 kampe sidste sæson, så du behøver ikke finde det så mærkeligt.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

nosslo15
Indlæg: 991
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 146 gange

Re: 16 - Pedri

Indlæg af nosslo15 »

EasyBuddhist skrev:
fre aug 20, 2021 7:18 pm
Piquénbauer skrev:
fre aug 20, 2021 4:50 pm
Pedri spiller ikke OM for Barca så det ville være meget mærkeligt at spille Cou på pladsen. I Pedris rolle skulle cou arbejde mere defensivt end han har gjort i hele sin karriere.

Tænker det bliver Roberto der får minutterne. Ikke at jeg håber det.
Du har ret, Pedri spiller ikke OM, han spiller CM, men han gør det på den offensive position på midtbanen. Det er jo det, jeg prøvet på at forklare dig i lang tid, så det er fedt, vi endelig er på bølgelængde ;-) Kan du ikke lige ringe til Koeman og forklare ham, at han spiller Pedri på den forkerte position :lol:

Coutinho skal arbejde mere defensivt, end han har gjort hele sin karriere, uanset hvilken position han spiller på. Sådan har det været, lige meget hvor han har spillet, så jeg kan ikke se, hvorfor det skulle ændre sig nu. I øvrigt, så synes jeg faktisk ikke, det er arbejdsmængden, der har været hans største problem, men hans defensive positionering er decideret elendig og så kan han ikke vinde en nærkamp, om det gjaldt hans liv.

Coutinho spillede i øvrigt OM 10-12 kampe sidste sæson, så du behøver ikke finde det så mærkeligt.
Jeg er også meget skeptisk mht. Coutinhos defensive kvaliteter.

Men i snakken om midtbanen, så tænker jeg, at hvis vi fremover ser 3 angribere, der arbejder ligeså meget defensivt, som vi så det mod Sociedad, så burde der også kunne blive råd til en "mere" offensiv Pedri eller Coutinho eller - tør jeg sig det? - Puig. Så der fik jeg sagt det. Men måske en Demir også kunne være en løsning?

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 16 - Pedri

Indlæg af Piquénbauer »

Du har ret, Pedri spiller ikke OM, han spiller CM, men han gør det på den offensive position på midtbanen. Det er jo det, jeg prøvet på at forklare dig i lang tid, så det er fedt, vi endelig er på bølgelængde ;-) Kan du ikke lige ringe til Koeman og forklare ham, at han spiller Pedri på den forkerte position :lol:
“På den offensive position på midtbanen”… Jeg har ingen anelse om hvad du snakker om.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 16 - Pedri

Indlæg af EasyBuddhist »

nosslo15 skrev:
fre aug 20, 2021 7:27 pm
EasyBuddhist skrev:
fre aug 20, 2021 7:18 pm
Piquénbauer skrev:
fre aug 20, 2021 4:50 pm
Pedri spiller ikke OM for Barca så det ville være meget mærkeligt at spille Cou på pladsen. I Pedris rolle skulle cou arbejde mere defensivt end han har gjort i hele sin karriere.

Tænker det bliver Roberto der får minutterne. Ikke at jeg håber det.
Du har ret, Pedri spiller ikke OM, han spiller CM, men han gør det på den offensive position på midtbanen. Det er jo det, jeg prøvet på at forklare dig i lang tid, så det er fedt, vi endelig er på bølgelængde ;-) Kan du ikke lige ringe til Koeman og forklare ham, at han spiller Pedri på den forkerte position :lol:

Coutinho skal arbejde mere defensivt, end han har gjort hele sin karriere, uanset hvilken position han spiller på. Sådan har det været, lige meget hvor han har spillet, så jeg kan ikke se, hvorfor det skulle ændre sig nu. I øvrigt, så synes jeg faktisk ikke, det er arbejdsmængden, der har været hans største problem, men hans defensive positionering er decideret elendig og så kan han ikke vinde en nærkamp, om det gjaldt hans liv.

Coutinho spillede i øvrigt OM 10-12 kampe sidste sæson, så du behøver ikke finde det så mærkeligt.
Jeg er også meget skeptisk mht. Coutinhos defensive kvaliteter.

Men i snakken om midtbanen, så tænker jeg, at hvis vi fremover ser 3 angribere, der arbejder ligeså meget defensivt, som vi så det mod Sociedad, så burde der også kunne blive råd til en "mere" offensiv Pedri eller Coutinho eller - tør jeg sig det? - Puig. Så der fik jeg sagt det. Men måske en Demir også kunne være en løsning?
Det største problem med Coutinho´s manglende defensive evner, er at han er en decideret katastrofe for presspillet og det gælder både genpresset og det defensive pres, hvor han altid er bare lige som luft for modstanderen at løbe igennem. Så med ham bliver det en afvejning af om man vil lave det taktiske tilpasninger for at få en offensiv kvalitet(som han dog oftest heller ikke har formået at udnytte) og om man har spillerne til det. Demir har jeg simpelthen ikke set nok til at vide om han har de taktiske egenskaber på nuværende tidspunkt, men det vil undre mig meget, hvis han har, da han jo kun har været i klubben ganske kort og også er meget ung. Jeg tænker umiddelbart, at han skal have en angriber position i starten, men hvis han spiller, så må man igen lave de taktiske tilpasninger.

Min personlige favorit er selvfølgelig Puig, det ved alle. Han kender spillet og har kreativiteten.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 16 - Pedri

Indlæg af Madameskrald »

Puig vil være det oplagte valg - det springende punkt er så, om han vurderes for taktisk ustruktureret for så bliver det nok Roberto.

Coutinho bliver trykket op i front-3, tænker jeg. Han havde enkelte kampe som CM i Liverpool, hvor han gjorde det godt på bolden og var usynlig defensivt, og det gik med to meget løbestærke folk bag ham - det får han ikke i den nuværende trup.
Jeg ser ham forsat helst solgt - inden der skal falde flere penge for ham.

Drake
Indlæg: 4328
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2574 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: 16 - Pedri

Indlæg af Drake »

Madameskrald skrev:
fre aug 20, 2021 9:45 pm
Puig vil være det oplagte valg - det springende punkt er så, om han vurderes for taktisk ustruktureret for så bliver det nok Roberto.

Coutinho bliver trykket op i front-3, tænker jeg. Han havde enkelte kampe som CM i Liverpool, hvor han gjorde det godt på bolden og var usynlig defensivt, og det gik med to meget løbestærke folk bag ham - det får han ikke i den nuværende trup.
Jeg ser ham forsat helst solgt - inden der skal falde flere penge for ham.
Jeg tænker det kan gå med Coutinho på midten, hvis vi vender trekanten om og spiller 4-2-3-1 hvor han spiller OM, og så med to løbestærke folk som FDJ og Bussi bag ved.
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 16 - Pedri

Indlæg af EasyBuddhist »

Piquénbauer skrev:
fre aug 20, 2021 7:45 pm
Du har ret, Pedri spiller ikke OM, han spiller CM, men han gør det på den offensive position på midtbanen. Det er jo det, jeg prøvet på at forklare dig i lang tid, så det er fedt, vi endelig er på bølgelængde ;-) Kan du ikke lige ringe til Koeman og forklare ham, at han spiller Pedri på den forkerte position :lol:
“På den offensive position på midtbanen”… Jeg har ingen anelse om hvad du snakker om.
Så du ved altså ikke at Barca i rigtig mange år har spillet med forskudt midtbane på de to centrale positioner? Da Xavi og Iniesta spillede, var det Iniesta, der havde den. Da Xavi holdte, rykkede Iniesta gradvist tilbage til at spille den tilbage holdende rolle, da alternativerne simpelthen ikke havde de taktiske egenskaber til at spille den på tilfredstillende vis. Det blev aldrig helt godt, som alle vist husker og man gik oftere og oftere over til at spille med en felt-felt midtbane i stedet for en decideret fremskudt midtbane og det blev heller aldrig godt, faktisk slet ikke. Men Iniesta blev ved med at spille den tilbage holdende midtbane, indtil han tog til Japan.

Det handler i alt sin enkelthed om, hvor man positionerer sig for at spille bolden videre og for at levere genpresset. Xavi og Iniesta var uovertrufne og måden Iniesta nærmest luntede ind i det forreste frie rum var en nydelse at se. På den konto ligner Pedri ham en del, men han mangler stadig de offensive kvaliteter. Puig kan penetrere rummene som en issyl. Han er lynhurtig, både med og uden bold, men som følge deraf, kommer han også tit ud af position til at levere genpresset rigtigt. Det betyder ikke, at han ikke kan levere det, for han er en super presspiller, han skal bare lære at have sin startposition i baghovedet. Han skal have en smule mere ro i sit spil og så skal løbene omkring ham trænes på træningsbanen, for der bliver altid oceaner af plads omkring ham. Det vigtigste er at han får noget spilletid og at træneren forstår ham, for så er der basis for noget magisk. En træner som Bielsa ville elske at have ham på holdet, for hvis der er én, der kan se løb omkring spillerne, så er det ham og han træner det non stop.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 16 - Pedri

Indlæg af Piquénbauer »

Den handler om rollen. Som du selv skriver så spiller vi ikke med en offensivt tænkende cm. Det har vi ikke gjort længe da vores midt er blevet brugt til at kompensere defensivt for især angrebet.

Det er derfor din kritik af pedri (og hype af puig) er så pokkers random da du skriver som om pedri har en offensiv rolle. Men det har han ikke. Det er det samme som at kritisere bussi for ikke at drible rundt og score mål (sat på spidsen). “Problemet” med pedri er han er så pokkers alsidig og klog at han kan spille en rolle der ikke nødvendigvis får det bedst frem i ham (det kan puig feks ikke). Men han bliver ikke spillet så vi får hans rigtige styrker at se hvilket gør din konstante kritik af hans offensive egenskaber mærkelig.

Pedri er en fremragende offensiv spiller - vi så det ved EM og hos Las Palmas spillede han offensivt (igen tjek hans stats). Vi får det dog ikke at se før han får en anden rolle. Så giv ham den rolle du vil have puig skal have og så vil han præstere det vi mangler på midten. Og han vil stadig kunne deltage i presspillet, sænke tempoet når det er nødvendigt, løbe de defensive meter og alt det vores alternativer (host) ikke kan.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 16 - Pedri

Indlæg af EasyBuddhist »

Jeg er meget uenig. Jeg synes, Pedri spiller i en udpræget offensiv rolle og jeg har ikke set de kvaliteter, som jeg efterlyser, hverken hos Barca, Las Palmas eller Spanien. Jeg synes der langt, langt bedre alternativer til positionen og specielt, hvis man give den endnu mere offensiv frihed og sidst men ikke mindst, så synes jeg, Pedri er bedre på CM.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 16 - Pedri

Indlæg af Piquénbauer »

Ja pedri er bedre som cm og det er den rolle han spiller. Vi spiller som sagt slet ikke med en om. Hvis vi skulle gøre det så ville det kræve at vi gjorde op med den “sygdom” der har været omkring midten siden MSN (ingen kreativitet, ingen frihed) hvor man er bange for at tage chancer da det ender med problemer.

Og det kan godt være du ikke kan se det (eller vil se det) men pedri har præsteret bedre offensivt end puig har gjort. Han har spillet på et højere niveau og leveret bedre stats. Så kan det være du ikke bryder dig om ham som type og du er mere tiltrukket af en anden stil. Men pedri er bedre offensivt når han får muligheden for at folde sig ud.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 12 gæster