Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

nosslo15
Indlæg: 1035
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 110 gange
Blevet takket: 151 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af nosslo15 »

Paulinho15 skrev:
tors aug 19, 2021 10:04 pm
Lad os lage med tanken, hvilke klubber kan friste Braithwaite?

Han vil blive i Barca og blive på højeste niveau. Det må vel være i en klub som kæmper med om mesterskabet og som minimum spiller i Champions League.

Den største klub som jeg har læst været sat i forbindelse med Braithwaite er Tottenham, som afløser for Kane. Tottenham er ikke engang med i Champions League i denne sæson, så ud fra det jeg skriver her er Spurs vel ikke interessant for ham.

Hvilke topklubber mangler en topangriber (som spiller i CL)

Tænker Manchester United, Manchester City og Inter.

Jeg ved ikke lige hvem det ellers skulle være.

Sandsynligheden for at Braithwaite bliver er nok næsten 100%.
Brathwaite passer bare rigtig godt ind på vores hold lige nu, så med mindre at nogen vil give 50 mio. for ham, så skal han bare blive, hvor han er - og svede!

nosslo15
Indlæg: 1035
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 110 gange
Blevet takket: 151 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af nosslo15 »

SpillerSomMESSI skrev:
fre aug 20, 2021 9:30 am
Drake skrev:
fre aug 20, 2021 9:14 am
Hvis vi kan få en god pris for BM, så skal vi altså sælge ham, hvis han altså selv gider. MB er ikke i nærheden at være en topangriber, det lyder som en joke i mine ører. Det skulle være mærkelig hvis han i en alder af 30 år, lige pludselig skulle blive en klassespiller, der bomber mål ind og laver en del assist.
Hvis han skal spille kontinuerligt fra nu af, som han gjorde imod Real Sociedad, ja så vil han være en klassespiller, for der var han virkelig god! Men det tror jeg ikke på han kan, for det er ikke hans normale niveau, da han overpræsteret.
Men jeg håber da virkeligt at han kan holde den form resten af sin tid hos os, for jeg han rigtig godt lide ham som person :smile:
Plus, hans profil, er så langt fra at være Barca DNA som det overhovedet kan være.

Kudos til ham for at kæmpe som gal, og for at prøve at forbedre sit spil, men han er nærmest en joke i mine øjne på dette hold.
Ja, så er vi ved et af de STORE slag igen. Indstilling og moral vs. teknik og kunnen. Den ene side kommer ingen vegne uden den anden. Alle store hold har indpiskere, som rent teknisk er underlegne. Tænk på Puyol, tænk på Oleguer i 04-05 sæsonen. Og man kunne blive ved. Det, som er specielt med Brathwaite er, at han er en sådan indpisker, som spiller på en position, hvor vi IKKE har tradition for at spille indpiskere - og derfor har han set malplaceret ud. Men han har vist, at han har forbedret sin teknik, han er blevet meget bedre ( i hvert fald bedømt efter sidste kamp, så må vi jo se om det var en enkelt svale) til at modtage bolden i pres med ryggen mod mål og enten vende sig med den eller lave fornuftige afspil. Og han har også fået et bedre blik for sine medspillere i pasningsspillet og i løb uden bold.

For mig er det et udtryk for en meget forkælet holdning, at betragte det Brathwaite kan og gør for holdet, når han spiller, som en joke. Også selv om vi ikke har tradition for at spille indpisker typer med færre tekniske færdigheder i angrebet. Men prøv nu at tænke på eksempelvis Pedro; Pedro scorede ikke så mange mål, som de andre angribere, men alligevel var Pep lykkelig for ham - og hvorfor? Fordi han gjorde hvad træneren bad ham om, rent taktisk, og det var, som regel, at holde bredden på højrekanten og arbejde stenhårdt defensivt. Pedro var som regel den, der løb mest af alle. Så var der det med Pedro, at han engang i mellem scorede nogle sublime mål, som fik folk til at glemme, at han ikke scorede så mange af dem, men hans vigtigste bidrag til holdet var hans arbejdsmoral på en position, hvor vi var nød til at have gode presspillere.

Og så er der en sidste ting med Brathwaite og det er, at indpisker typer uden store tekniske færdigheder som regel når førsteholdet i deres EGEN klub og især i Barca. Men problemet, det største issue over dem alle var, da man købte Brathwaite, at holdet, efter at have mistet Masherano, ikke havde sådanne typer, Griezman var lige kommet til, så derfor har man simpelthen vurderet, at det var sådan en type, som holdet havde mest brug for - og det synes jeg i øvrigt, at vi ser mere og mere konsekvenserne af - også når vi tager sidste halvdel af sidste sæson med.

nosslo15
Indlæg: 1035
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 110 gange
Blevet takket: 151 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af nosslo15 »

Madameskrald skrev:
fre aug 20, 2021 10:34 am
Hvis man har andet end respekt for MB, så er man i min optik lettere afsporet... Jf. han har drevet sin karriere en del udover, hvad man ville spå relativt til hans rå talent. Og han har fået en langt mere betydelig rolle for Barcelona, end lignende perifære spillere tidligere har fået...

MB bringer fra mit perspektiv noget interessant til Barcelona truppen, hvor der ikke er mangel på råt talent, og hvor nøglehullet til start-11 ofte er givet af den mentale styrke og vilje... - mao. bringer han noget af det, som typer som Puyol og Marcherano har gjort før ham (mindset), og som truppen mangler i denne periode. Han bidrag kan naturligvis ikke sammenlignes med Puyol og Marcherano, men når disse kvaliteter ikke er udprægede hos de mere betydende spiller i truppen, så bliver MBs rolle i den henseende lige pludselig vigtig.

En spiller er mere end præstationerne på banen...
Helt enig.

Antimadridista
Indlæg: 9218
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 946 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

Altså hvis joke kommer ud af Drakes kommentar, så er det jo ikke at MB er en joke, men at det er en joke at kalde ham en topangriber, som igen kommer af Paulinhos kategorisering af at han er en topangriber som M.U. City og Inter vil kunne bruge og som kan score 30 mål i denne sæson.!!

For mig er det fint at han bliver, men jeg tror lidt at sociedad kampen har fået nogle lidt op i skyerne :glad:

nosslo15
Indlæg: 1035
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 110 gange
Blevet takket: 151 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af nosslo15 »

Madameskrald skrev:
fre aug 20, 2021 1:42 pm
EasyBuddhist skrev:
fre aug 20, 2021 1:04 pm
Madameskrald skrev:
fre aug 20, 2021 12:40 pm
EasyBuddhist skrev:
fre aug 20, 2021 10:52 am
Madameskrald skrev:
fre aug 20, 2021 10:34 am
Hvis man har andet end respekt for MB, så er man i min optik lettere afsporet... Jf. han har drevet sin karriere en del udover, hvad man ville spå relativt til hans rå talent. Og han har fået en langt mere betydelig rolle for Barcelona, end lignende perifære spillere tidligere har fået...

MB bringer fra mit perspektiv noget interessant til Barcelona truppen, hvor der ikke er mangel på råt talent, og hvor nøglehullet til start-11 ofte er givet af den mentale styrke og vilje... - mao. bringer han noget af det, som typer som Puyol og Marcherano har gjort før ham (mindset), og som truppen mangler i denne periode. Han bidrag kan naturligvis ikke sammenlignes med Puyol og Marcherano, men når disse kvaliteter ikke er udprægede hos de mere betydende spiller i truppen, så bliver MBs rolle i den henseende lige pludselig vigtig.

En spiller er mere end præstationerne på banen...
Enig, det skal man bestemt ikke underkende og det tror jeg heller ikke mange gør. Træningskulturen har været for dårlig og det er der ændret på, i den tid MB har været i klubben. Man skal altid have spillere, der går forrest til træning og det har man manglet mere og mere, efterhånden som de bærende spillere har forladt klubben, én efter én.

Det handler dog rigtig meget om ledelsen, som ikke har set faresignalerne i tide, både på træner niveau, men også i den sportslige retning og i trupsammensætningen. Men altså, man kan jo ikke have MB rendende rundt til 5-6 mio euro om året, fordi han er en god motivator eller fitnessinstruktør. Der burde have været styr på de ting.
En motivator og/eller fitnessinstruktør kan blot ikke skabe det samme incitament, som et medlem af truppen... 5-6 mio euro om året for en trup spiller (som skaber relevant bredde), og om blot får de andre til at gennemsnitsligt give 1-2 % mere på træningsbanen - det er rigtigt godt givet ud i længden.
Enig, jeg skriver jo også at det er vigtigt at have den type på træningsbanen og i omklædningsrummet. Men altså, det virker bedre, hvis man også er en af de bærende spillere på holdet og det skulle MB helst aldrig blive, for så ser det skidt ud og det er i hvert fald ikke derfor, man sidder og ser Barca i TV eller på stadion. Det kan man se så mange andre steder.
Pointen er jo netop, at vi ikke har bærende spillere i truppen, der udviser samme grad af dedikation - så enten skal de komme nedefra (og det tager tid), eller også skal de hentes ind (og pengene er knappe), hvilket gør MB position ekstra interessant at bevare.

Optimalt set skal de unge jo op og opleve, hvordan professionelt seniorfodbold fungerer (110 % dedikation hver eneste dag), og adapterer den kultur... frem for bliver forført af en flok potentielt mætte VM-vindere, der ikke giver de sidste procenter til træning og i kamp.

Hvis jeg cheftræner i en storklub, så ville jeg altid have 2-3 spillere med den attitude i truppen uagtet deres kvaliteter på banen.
Jeg synes, at i glemmer Griezman i denne snak. Jeg ved ikke hvordan han er til træning, men på banen giver han sig 110%

nosslo15
Indlæg: 1035
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 110 gange
Blevet takket: 151 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af nosslo15 »

Jeg er dog enig i, at Brathwaite ikke skal være fast starter, medmindre selvfølgelig, at han scorer 2 mål i hver kamp, meeen...

Antimadridista
Indlæg: 9218
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 946 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

nosslo15 skrev:
fre aug 20, 2021 5:34 pm
Jeg er dog enig i, at Brathwaite ikke skal være fast starter, medmindre selvfølgelig, at han scorer 2 mål i hver kamp, meeen...
I så fald, vil jeg endda overveje at kalde ham en topangriber :glad:

Brugeravatar
Paulinho15
Indlæg: 522
Tilmeldt: man jun 29, 2020 11:16 pm
Geografisk sted: Vejle
Har takket: 394 gange
Blevet takket: 107 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Paulinho15 »

Antimadridista skrev:
fre aug 20, 2021 5:24 pm
Altså hvis joke kommer ud af Drakes kommentar, så er det jo ikke at MB er en joke, men at det er en joke at kalde ham en topangriber, som igen kommer af Paulinhos kategorisering af at han er en topangriber som M.U. City og Inter vil kunne bruge og som kan score 30 mål i denne sæson.!!

For mig er det fint at han bliver, men jeg tror lidt at sociedad kampen har fået nogle lidt op i skyerne :glad:
Det siger jeg så ikke kun på grund af Sociedad-kampen. Hvis du kender mig vil du vide jeg kun siger fornuftige ting ;-).

Nu kender jeg folk tæt på Braithwaite som arbejder med ham dagligt. Lige siden Braithwaite kom til Barca har jeg ment han er en topangriber
Dance in the faith of the Lord and let your actions speak louder than your words 🕺💃

Antimadridista
Indlæg: 9218
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 946 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

Paulinho15 skrev:
fre aug 20, 2021 5:51 pm
Antimadridista skrev:
fre aug 20, 2021 5:24 pm
Altså hvis joke kommer ud af Drakes kommentar, så er det jo ikke at MB er en joke, men at det er en joke at kalde ham en topangriber, som igen kommer af Paulinhos kategorisering af at han er en topangriber som M.U. City og Inter vil kunne bruge og som kan score 30 mål i denne sæson.!!

For mig er det fint at han bliver, men jeg tror lidt at sociedad kampen har fået nogle lidt op i skyerne :glad:
Det siger jeg så ikke kun på grund af Sociedad-kampen. Hvis du kender mig vil du vide jeg kun siger fornuftige ting ;-).

Nu kender jeg folk tæt på Braithwaite som arbejder med ham dagligt. Lige siden Braithwaite kom til Barca har jeg ment han er en topangriber
Jeg tror faktisk ikke jeg kender dig….i hvert fald bliver jeg igen bekræftet i at jeg ikke helt ved hvor seriøs du er :?:

Selv hvis du har insider viden vedr MB, så ændrer det ikke på, at MB’s stats ikke er en topangriber værdig, ej heller teknisk niveau.

At han har andre kvalitet er jeg ikke i tvivl om, men det er ikke, imo, tilstrækkelig vedkommende vedr de udsagn du er kommet med.

Men nu tror jeg også denne debat er nået i mål, med mindre du har andet på falderebet?

Madameskrald
Indlæg: 1250
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Madameskrald »

nosslo15 skrev:
fre aug 20, 2021 5:29 pm
Madameskrald skrev:
fre aug 20, 2021 1:42 pm
EasyBuddhist skrev:
fre aug 20, 2021 1:04 pm
Madameskrald skrev:
fre aug 20, 2021 12:40 pm
EasyBuddhist skrev:
fre aug 20, 2021 10:52 am
Madameskrald skrev:
fre aug 20, 2021 10:34 am
Hvis man har andet end respekt for MB, så er man i min optik lettere afsporet... Jf. han har drevet sin karriere en del udover, hvad man ville spå relativt til hans rå talent. Og han har fået en langt mere betydelig rolle for Barcelona, end lignende perifære spillere tidligere har fået...

MB bringer fra mit perspektiv noget interessant til Barcelona truppen, hvor der ikke er mangel på råt talent, og hvor nøglehullet til start-11 ofte er givet af den mentale styrke og vilje... - mao. bringer han noget af det, som typer som Puyol og Marcherano har gjort før ham (mindset), og som truppen mangler i denne periode. Han bidrag kan naturligvis ikke sammenlignes med Puyol og Marcherano, men når disse kvaliteter ikke er udprægede hos de mere betydende spiller i truppen, så bliver MBs rolle i den henseende lige pludselig vigtig.

En spiller er mere end præstationerne på banen...
Enig, det skal man bestemt ikke underkende og det tror jeg heller ikke mange gør. Træningskulturen har været for dårlig og det er der ændret på, i den tid MB har været i klubben. Man skal altid have spillere, der går forrest til træning og det har man manglet mere og mere, efterhånden som de bærende spillere har forladt klubben, én efter én.

Det handler dog rigtig meget om ledelsen, som ikke har set faresignalerne i tide, både på træner niveau, men også i den sportslige retning og i trupsammensætningen. Men altså, man kan jo ikke have MB rendende rundt til 5-6 mio euro om året, fordi han er en god motivator eller fitnessinstruktør. Der burde have været styr på de ting.
En motivator og/eller fitnessinstruktør kan blot ikke skabe det samme incitament, som et medlem af truppen... 5-6 mio euro om året for en trup spiller (som skaber relevant bredde), og om blot får de andre til at gennemsnitsligt give 1-2 % mere på træningsbanen - det er rigtigt godt givet ud i længden.
Enig, jeg skriver jo også at det er vigtigt at have den type på træningsbanen og i omklædningsrummet. Men altså, det virker bedre, hvis man også er en af de bærende spillere på holdet og det skulle MB helst aldrig blive, for så ser det skidt ud og det er i hvert fald ikke derfor, man sidder og ser Barca i TV eller på stadion. Det kan man se så mange andre steder.
Pointen er jo netop, at vi ikke har bærende spillere i truppen, der udviser samme grad af dedikation - så enten skal de komme nedefra (og det tager tid), eller også skal de hentes ind (og pengene er knappe), hvilket gør MB position ekstra interessant at bevare.

Optimalt set skal de unge jo op og opleve, hvordan professionelt seniorfodbold fungerer (110 % dedikation hver eneste dag), og adapterer den kultur... frem for bliver forført af en flok potentielt mætte VM-vindere, der ikke giver de sidste procenter til træning og i kamp.

Hvis jeg cheftræner i en storklub, så ville jeg altid have 2-3 spillere med den attitude i truppen uagtet deres kvaliteter på banen.
Jeg synes, at i glemmer Griezman i denne snak. Jeg ved ikke hvordan han er til træning, men på banen giver han sig 110%
Griezman blev glemt i farten.. og han bør berettiget blive nævnt i den sammenhæng.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20443
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 316 gange
Blevet takket: 1086 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af FCBarcelonaChr »


Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7197
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1878 gange
Blevet takket: 1116 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

Manchester City would be keen on Ilaix Moriba - but only if they could land the Barcelona starlet on a free transfer. [MD]
Fordi City jo ikke har råd... Det siger Pep også, at riget fattes penge. Snøft.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20443
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 316 gange
Blevet takket: 1086 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Dytrax skrev:
lør aug 21, 2021 3:16 pm
Manchester City would be keen on Ilaix Moriba - but only if they could land the Barcelona starlet on a free transfer. [MD]
Fordi City jo ikke har råd... Det siger Pep også, at riget fattes penge. Snøft.
:lol: Det er så synd for Pep!




Drake
Indlæg: 4328
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2586 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Drake »

Et bytte med Dani Olmo kunne da være interessant :smile:
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7197
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1878 gange
Blevet takket: 1116 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

Moribas rådgiver må være idiot. Eller bare umanerlig grådig.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 6 gæster