Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Paulinho15
Indlæg: 519
Tilmeldt: man jun 29, 2020 11:16 pm
Geografisk sted: Vejle
Har takket: 394 gange
Blevet takket: 106 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Paulinho15 »

Antimadridista skrev:
tors aug 19, 2021 10:55 pm
Paulinho15 skrev:
tors aug 19, 2021 10:23 pm
Red skrev:
tors aug 19, 2021 10:10 pm
Paulinho15 skrev:
tors aug 19, 2021 10:04 pm
Lad os lage med tanken, hvilke klubber kan friste Braithwaite?

Han vil blive i Barca og blive på højeste niveau. Det må vel være i en klub som kæmper med om mesterskabet og som minimum spiller i Champions League.

Den største klub som jeg har læst været sat i forbindelse med Braithwaite er Tottenham, som afløser for Kane. Tottenham er ikke engang med i Champions League i denne sæson, så ud fra det jeg skriver her er Spurs vel ikke interessant for ham.

Hvilke topklubber mangler en topangriber (som spiller i CL)

Tænker Manchester United, Manchester City og Inter.

Jeg ved ikke lige hvem det ellers skulle være.

Sandsynligheden for at Braithwaite bliver er nok næsten 100%.

Har intet imod Braithwaite men ingen af de klubber du nævner de r vil da have ham selv hvis de mangler en top angriber er han ikke på deres liste kan du regne med, vi havde heller ikke planer om at købe ham kun Pga. Skade,

Når alt kommer alt så er Braithwaite en topangriber. Han har spidskompetencerne til det, så det vil ikke undre mig hvis disse klubber bliver interesseret i ham.
I starten troede jeg virkelig du lavede fis, med de der komplet overdrevne MB udtalelser…men det gør du ik…!!!?????
Nej, overhovedet ikke. Jeg har læst dit svar. Jeg svarer tilbage senere. Jeg har lige noget andet på programmet nu :)
Dance in the faith of the Lord and let your actions speak louder than your words 🕺💃

Drake
Indlæg: 4328
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2574 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Drake »

Hvis vi kan få en god pris for BM, så skal vi altså sælge ham, hvis han altså selv gider. MB er ikke i nærheden at være en topangriber, det lyder som en joke i mine ører. Det skulle være mærkelig hvis han i en alder af 30 år, lige pludselig skulle blive en klassespiller, der bomber mål ind og laver en del assist.
Hvis han skal spille kontinuerligt fra nu af, som han gjorde imod Real Sociedad, ja så vil han være en klassespiller, for der var han virkelig god! Men det tror jeg ikke på han kan, for det er ikke hans normale niveau, da han overpræsteret.
Men jeg håber da virkeligt at han kan holde den form resten af sin tid hos os, for jeg han rigtig godt lide ham som person :smile:
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Drake skrev:
fre aug 20, 2021 9:14 am
Hvis vi kan få en god pris for BM, så skal vi altså sælge ham, hvis han altså selv gider. MB er ikke i nærheden at være en topangriber, det lyder som en joke i mine ører. Det skulle være mærkelig hvis han i en alder af 30 år, lige pludselig skulle blive en klassespiller, der bomber mål ind og laver en del assist.
Hvis han skal spille kontinuerligt fra nu af, som han gjorde imod Real Sociedad, ja så vil han være en klassespiller, for der var han virkelig god! Men det tror jeg ikke på han kan, for det er ikke hans normale niveau, da han overpræsteret.
Men jeg håber da virkeligt at han kan holde den form resten af sin tid hos os, for jeg han rigtig godt lide ham som person :smile:
Plus, hans profil, er så langt fra at være Barca DNA som det overhovedet kan være.

Kudos til ham for at kæmpe som gal, og for at prøve at forbedre sit spil, men han er nærmest en joke i mine øjne på dette hold.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Madameskrald
Indlæg: 1232
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Madameskrald »

Hvis man har andet end respekt for MB, så er man i min optik lettere afsporet... Jf. han har drevet sin karriere en del udover, hvad man ville spå relativt til hans rå talent. Og han har fået en langt mere betydelig rolle for Barcelona, end lignende perifære spillere tidligere har fået...

MB bringer fra mit perspektiv noget interessant til Barcelona truppen, hvor der ikke er mangel på råt talent, og hvor nøglehullet til start-11 ofte er givet af den mentale styrke og vilje... - mao. bringer han noget af det, som typer som Puyol og Marcherano har gjort før ham (mindset), og som truppen mangler i denne periode. Han bidrag kan naturligvis ikke sammenlignes med Puyol og Marcherano, men når disse kvaliteter ikke er udprægede hos de mere betydende spiller i truppen, så bliver MBs rolle i den henseende lige pludselig vigtig.

En spiller er mere end præstationerne på banen...

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Madameskrald skrev:
fre aug 20, 2021 10:34 am
Hvis man har andet end respekt for MB, så er man i min optik lettere afsporet... Jf. han har drevet sin karriere en del udover, hvad man ville spå relativt til hans rå talent. Og han har fået en langt mere betydelig rolle for Barcelona, end lignende perifære spillere tidligere har fået...

MB bringer fra mit perspektiv noget interessant til Barcelona truppen, hvor der ikke er mangel på råt talent, og hvor nøglehullet til start-11 ofte er givet af den mentale styrke og vilje... - mao. bringer han noget af det, som typer som Puyol og Marcherano har gjort før ham (mindset), og som truppen mangler i denne periode. Han bidrag kan naturligvis ikke sammenlignes med Puyol og Marcherano, men når disse kvaliteter ikke er udprægede hos de mere betydende spiller i truppen, så bliver MBs rolle i den henseende lige pludselig vigtig.

En spiller er mere end præstationerne på banen...
Enig, det skal man bestemt ikke underkende og det tror jeg heller ikke mange gør. Træningskulturen har været for dårlig og det er der ændret på, i den tid MB har været i klubben. Man skal altid have spillere, der går forrest til træning og det har man manglet mere og mere, efterhånden som de bærende spillere har forladt klubben, én efter én.

Det handler dog rigtig meget om ledelsen, som ikke har set faresignalerne i tide, både på træner niveau, men også i den sportslige retning og i trupsammensætningen. Men altså, man kan jo ikke have MB rendende rundt til 5-6 mio euro om året, fordi han er en god motivator eller fitnessinstruktør. Der burde have været styr på de ting.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
SparetireDad
Indlæg: 397
Tilmeldt: man jul 14, 2014 9:04 am
Har takket: 28 gange
Blevet takket: 59 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af SparetireDad »

Jo men "topangriber"? Alt er jo relativt... og hvor går grænsen for, hvornår man kan betegne en spiller som topangriber? Det er i mine øjne toppen af poppen, altså eliten af de helt stærke angribere i verden - hvis man er topangriber.

MB er vist ikke helt i toppen af poppen. Han er en god angriber. Det er noget lidt andet ;)
Senest rettet af SparetireDad fre aug 20, 2021 12:40 pm, rettet i alt 1 gang.

Madameskrald
Indlæg: 1232
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Madameskrald »

EasyBuddhist skrev:
fre aug 20, 2021 10:52 am
Madameskrald skrev:
fre aug 20, 2021 10:34 am
Hvis man har andet end respekt for MB, så er man i min optik lettere afsporet... Jf. han har drevet sin karriere en del udover, hvad man ville spå relativt til hans rå talent. Og han har fået en langt mere betydelig rolle for Barcelona, end lignende perifære spillere tidligere har fået...

MB bringer fra mit perspektiv noget interessant til Barcelona truppen, hvor der ikke er mangel på råt talent, og hvor nøglehullet til start-11 ofte er givet af den mentale styrke og vilje... - mao. bringer han noget af det, som typer som Puyol og Marcherano har gjort før ham (mindset), og som truppen mangler i denne periode. Han bidrag kan naturligvis ikke sammenlignes med Puyol og Marcherano, men når disse kvaliteter ikke er udprægede hos de mere betydende spiller i truppen, så bliver MBs rolle i den henseende lige pludselig vigtig.

En spiller er mere end præstationerne på banen...
Enig, det skal man bestemt ikke underkende og det tror jeg heller ikke mange gør. Træningskulturen har været for dårlig og det er der ændret på, i den tid MB har været i klubben. Man skal altid have spillere, der går forrest til træning og det har man manglet mere og mere, efterhånden som de bærende spillere har forladt klubben, én efter én.

Det handler dog rigtig meget om ledelsen, som ikke har set faresignalerne i tide, både på træner niveau, men også i den sportslige retning og i trupsammensætningen. Men altså, man kan jo ikke have MB rendende rundt til 5-6 mio euro om året, fordi han er en god motivator eller fitnessinstruktør. Der burde have været styr på de ting.
En motivator og/eller fitnessinstruktør kan blot ikke skabe det samme incitament, som et medlem af truppen... 5-6 mio euro om året for en trup spiller (som skaber relevant bredde), og om blot får de andre til at gennemsnitsligt give 1-2 % mere på træningsbanen - det er rigtigt godt givet ud i længden.

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Kvoller »

Koeman, on Moriba: “I spoke to him 2-3 weeks ago, more as a person than as a coach. The situation is horrible. I know, from the club, what Barça wants to offer this player. My advice is that money is not the most important thing but playing games..” More below. #Transfers 🇪🇸
Koeman: “But the player and his agents decide are the ones to decide. I'm disappointed by that. I believe more in footballing related stuff than contracts. At 18, money can't be that important” #Transfers 🇪🇸
Sådan!

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Kvoller skrev:
fre aug 20, 2021 12:56 pm
Koeman, on Moriba: “I spoke to him 2-3 weeks ago, more as a person than as a coach. The situation is horrible. I know, from the club, what Barça wants to offer this player. My advice is that money is not the most important thing but playing games..” More below. #Transfers 🇪🇸
Koeman: “But the player and his agents decide are the ones to decide. I'm disappointed by that. I believe more in footballing related stuff than contracts. At 18, money can't be that important” #Transfers 🇪🇸
Sådan!
Og så skulle Barca angiveligt have afslået et tilbud fra Leipzig på 8 mio euro, da de vil have 15-20 mio. Men har Leipzig råd til at betale en 18 årig 6 mio euro om året?
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Madameskrald skrev:
fre aug 20, 2021 12:40 pm
EasyBuddhist skrev:
fre aug 20, 2021 10:52 am
Madameskrald skrev:
fre aug 20, 2021 10:34 am
Hvis man har andet end respekt for MB, så er man i min optik lettere afsporet... Jf. han har drevet sin karriere en del udover, hvad man ville spå relativt til hans rå talent. Og han har fået en langt mere betydelig rolle for Barcelona, end lignende perifære spillere tidligere har fået...

MB bringer fra mit perspektiv noget interessant til Barcelona truppen, hvor der ikke er mangel på råt talent, og hvor nøglehullet til start-11 ofte er givet af den mentale styrke og vilje... - mao. bringer han noget af det, som typer som Puyol og Marcherano har gjort før ham (mindset), og som truppen mangler i denne periode. Han bidrag kan naturligvis ikke sammenlignes med Puyol og Marcherano, men når disse kvaliteter ikke er udprægede hos de mere betydende spiller i truppen, så bliver MBs rolle i den henseende lige pludselig vigtig.

En spiller er mere end præstationerne på banen...
Enig, det skal man bestemt ikke underkende og det tror jeg heller ikke mange gør. Træningskulturen har været for dårlig og det er der ændret på, i den tid MB har været i klubben. Man skal altid have spillere, der går forrest til træning og det har man manglet mere og mere, efterhånden som de bærende spillere har forladt klubben, én efter én.

Det handler dog rigtig meget om ledelsen, som ikke har set faresignalerne i tide, både på træner niveau, men også i den sportslige retning og i trupsammensætningen. Men altså, man kan jo ikke have MB rendende rundt til 5-6 mio euro om året, fordi han er en god motivator eller fitnessinstruktør. Der burde have været styr på de ting.
En motivator og/eller fitnessinstruktør kan blot ikke skabe det samme incitament, som et medlem af truppen... 5-6 mio euro om året for en trup spiller (som skaber relevant bredde), og om blot får de andre til at gennemsnitsligt give 1-2 % mere på træningsbanen - det er rigtigt godt givet ud i længden.
Enig, jeg skriver jo også at det er vigtigt at have den type på træningsbanen og i omklædningsrummet. Men altså, det virker bedre, hvis man også er en af de bærende spillere på holdet og det skulle MB helst aldrig blive, for så ser det skidt ud og det er i hvert fald ikke derfor, man sidder og ser Barca i TV eller på stadion. Det kan man se så mange andre steder.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Madameskrald
Indlæg: 1232
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Madameskrald »

EasyBuddhist skrev:
fre aug 20, 2021 1:04 pm
Madameskrald skrev:
fre aug 20, 2021 12:40 pm
EasyBuddhist skrev:
fre aug 20, 2021 10:52 am
Madameskrald skrev:
fre aug 20, 2021 10:34 am
Hvis man har andet end respekt for MB, så er man i min optik lettere afsporet... Jf. han har drevet sin karriere en del udover, hvad man ville spå relativt til hans rå talent. Og han har fået en langt mere betydelig rolle for Barcelona, end lignende perifære spillere tidligere har fået...

MB bringer fra mit perspektiv noget interessant til Barcelona truppen, hvor der ikke er mangel på råt talent, og hvor nøglehullet til start-11 ofte er givet af den mentale styrke og vilje... - mao. bringer han noget af det, som typer som Puyol og Marcherano har gjort før ham (mindset), og som truppen mangler i denne periode. Han bidrag kan naturligvis ikke sammenlignes med Puyol og Marcherano, men når disse kvaliteter ikke er udprægede hos de mere betydende spiller i truppen, så bliver MBs rolle i den henseende lige pludselig vigtig.

En spiller er mere end præstationerne på banen...
Enig, det skal man bestemt ikke underkende og det tror jeg heller ikke mange gør. Træningskulturen har været for dårlig og det er der ændret på, i den tid MB har været i klubben. Man skal altid have spillere, der går forrest til træning og det har man manglet mere og mere, efterhånden som de bærende spillere har forladt klubben, én efter én.

Det handler dog rigtig meget om ledelsen, som ikke har set faresignalerne i tide, både på træner niveau, men også i den sportslige retning og i trupsammensætningen. Men altså, man kan jo ikke have MB rendende rundt til 5-6 mio euro om året, fordi han er en god motivator eller fitnessinstruktør. Der burde have været styr på de ting.
En motivator og/eller fitnessinstruktør kan blot ikke skabe det samme incitament, som et medlem af truppen... 5-6 mio euro om året for en trup spiller (som skaber relevant bredde), og om blot får de andre til at gennemsnitsligt give 1-2 % mere på træningsbanen - det er rigtigt godt givet ud i længden.
Enig, jeg skriver jo også at det er vigtigt at have den type på træningsbanen og i omklædningsrummet. Men altså, det virker bedre, hvis man også er en af de bærende spillere på holdet og det skulle MB helst aldrig blive, for så ser det skidt ud og det er i hvert fald ikke derfor, man sidder og ser Barca i TV eller på stadion. Det kan man se så mange andre steder.
Pointen er jo netop, at vi ikke har bærende spillere i truppen, der udviser samme grad af dedikation - så enten skal de komme nedefra (og det tager tid), eller også skal de hentes ind (og pengene er knappe), hvilket gør MB position ekstra interessant at bevare.

Optimalt set skal de unge jo op og opleve, hvordan professionelt seniorfodbold fungerer (110 % dedikation hver eneste dag), og adapterer den kultur... frem for bliver forført af en flok potentielt mætte VM-vindere, der ikke giver de sidste procenter til træning og i kamp.

Hvis jeg cheftræner i en storklub, så ville jeg altid have 2-3 spillere med den attitude i truppen uagtet deres kvaliteter på banen.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20098
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 303 gange
Blevet takket: 1024 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af FCBarcelonaChr »


Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

Det der var casen var, at MB ikke er en topspiller. Alle på Forum tror jeg er klar, at MB har et helt særligt positivt og konstruktivt mindset. Om han dertil ligefrem har en mærkbar effekt på truppen som helhed, står jeg lidt tvivlende overfor, men ved det selvfølgelig ikke.

Jeg har intet imod om MB blev i truppen som 1-2 reserve til de offensive pladser, men at have ham som mere eller mindre fast i starteren, ser jeg ikke som en positiv kvalitet for holdets muligheder.
Præstationen i søndags, var beundringsværdigt og imo overraskende, men jeg tror ikke på at det bliver kutyme.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

EasyBuddhist skrev:
fre aug 20, 2021 1:01 pm
Kvoller skrev:
fre aug 20, 2021 12:56 pm
Koeman, on Moriba: “I spoke to him 2-3 weeks ago, more as a person than as a coach. The situation is horrible. I know, from the club, what Barça wants to offer this player. My advice is that money is not the most important thing but playing games..” More below. #Transfers 🇪🇸
Koeman: “But the player and his agents decide are the ones to decide. I'm disappointed by that. I believe more in footballing related stuff than contracts. At 18, money can't be that important” #Transfers 🇪🇸
Sådan!
Og så skulle Barca angiveligt have afslået et tilbud fra Leipzig på 8 mio euro, da de vil have 15-20 mio. Men har Leipzig råd til at betale en 18 årig 6 mio euro om året?
https://salarysport.com/football/bundesliga/rb-leipzig/

Leipzig har så ikke én eneste, der tjener 6 mio euro om året
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Madameskrald
Indlæg: 1232
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Madameskrald »

Antimadridista skrev:
fre aug 20, 2021 2:14 pm
Det der var casen var, at MB ikke er en topspiller. Alle på Forum tror jeg er klar, at MB har et helt særligt positivt og konstruktivt mindset. Om han dertil ligefrem har en mærkbar effekt på truppen som helhed, står jeg lidt tvivlende overfor, men ved det selvfølgelig ikke.

Jeg har intet imod om MB blev i truppen som 1-2 reserve til de offensive pladser, men at have ham som mere eller mindre fast i starteren, ser jeg ikke som en positiv kvalitet for holdets muligheder.
Præstationen i søndags, var beundringsværdigt og imo overraskende, men jeg tror ikke på at det bliver kutyme.
Jeg er helt enig i, at han er og bør være en trupspiller fremfor en regulær starter, 1-2. reserve på 1-2 pladser er hans spillemæssige plads, tænker jeg.

Han har nok svært ved at påvirke mange af dem, der åbenlyst er over ham selv i hierakiet, men det er også meget mere interesant at præge næste generation - og dem er der trods alt mange af i og omkring truppen for tiden. Det er desuden guld hver for enhver træner, at kunne referere til andre spilleres indsats (eks: `Puig, hvis du vil på,holdet, så må du træne ligeså dedikeret som MB`).

Men casen var også, at han blev gjort til en joke. Deri er jeg langt fra enig - med MB ved man hvad man får, og nej det tekniske/afslutningsmæssige niveau er sjældent europæisk topklasse, men han bringer nogle aspekter, som truppen har brug for.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 13 gæster