La Liga 2021/2022

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

nosslo15
Indlæg: 991
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 146 gange

Re: La Liga 2021/2022

Indlæg af nosslo15 »

Neej, vi må håbe at Koeman giver ham noget fred den første tid og at holdet også forstår og opfordrer ham til dette, for selvfølgelig vil han spille med det samme selv, formentlig. Og så vil jeg personligt også håbe på, at der kommer nogle flere alternativer til midtbanen fra de folk vi har i forvejen, altså en Puig for eksempel, så vi ikke ser samme problem som sidste sæson med opslidning, der går ud over genpresset bla. Men de Jong som libero, er vist en ønskedrøm for mig, som formentlig ikke bliver til noget. Han spillede jo også kun i forsvaret som en nødløsning i nogle få kampe fra start af og Koeman har desværre ikke haft øjne i hovedet til at se, at dette virkeligt hjælp holdet. Og så ville folk som Pique sikkert også gøre vrøvl, hvis de Jong som libero lige pludselig blev foretrukket frem for ham.

Men det er umuligt at kunne sige noget om holdet og deres muligheder endnu, fordi der er så mange ubekendte.

Xavi udtalte, for et par år siden, at Messi kunne spille til han var 40, hvis han ville - og hvem ved, måske er det, det han går og pønser på, alt efter, hvordan, det kommer til at skride frem med holdet i denne sæson? Hvis man finder nogle svar på de spørgsmål, som bla. Piquenbauer rejser.

Det er jo kun i litteraturen, at der er rigtige tragiske helte, altså dem, som bliver udstødt/ forbandet fra samfundet for deres forsyndelser - eller deres NEMESIS. I den virkelige verden, i vore tider, ihvertfald, har vi jo stadig mulighed for at komme tilbage. Nogle af os, da, ihvertfald.

Addidas har de senere år, sjovt nok, haft en fodboldstøvle, som hed NEMESIS og denne særlige model eller disse særlige modeller har Messi spillet i gennem en længere periode, tjek katastrofen mod Bayern, hvad hed den støvle, som Messi spillede i der?

Men han spiller vist ikke længere i samme model. Addidas laver jo så mange nye og trøjen fra Bayern opgøret og den fatale sæson, som lignede at Barca var blevet sprunget til atomer, er heldigvis også fortid.

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: La Liga 2021/2022

Indlæg af Kvoller »

Real Madrid har lavet en udtalelse, hvor de siger de er i mod aftalen med CVC.


Filten
Indlæg: 1753
Tilmeldt: tirs aug 25, 2020 4:25 pm
Har takket: 170 gange
Blevet takket: 176 gange

Re: La Liga 2021/2022

Indlæg af Filten »

Hvad er jeres bud på, hvordan Barca kommer til at klare sig i denne sæson både liga og europæisk?

Jeg tror vi ender på 5-6 pladsen i ligaen og at vi ryger ud i gruppespillet eller den første knockout kamp i CHL.
Madrid dommere: José Hernández Maeso, Hernández Hernández, Martínez Munuera, Gil Manzano

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: La Liga 2021/2022

Indlæg af Piquénbauer »

Meget som i denne men ikke nær så tæt på ligaen… Top 4 og hurtigt ud af cl. Hvis vi er heldige så kan vi kæmpe med om cdr.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 843
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 52 gange

Re: La Liga 2021/2022

Indlæg af Diabolito »

En tæt andenplads foran RM og en kvartfinale i CL. Jeg er ikke nær så sortseer som de fleste andre herinde.
El Señor de las Tartas

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: La Liga 2021/2022

Indlæg af Antimadridista »

El triplette :thumbup: :thumbup: :thumbup:

SuperBarca
Indlæg: 43
Tilmeldt: tirs aug 25, 2020 7:57 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 12 gange

Re: La Liga 2021/2022

Indlæg af SuperBarca »

Jeg tror vi kommer til at mangle mål.

Memphis scorede 22 mål i sin hidtil bedste sæson (målt på mål) for PSV. Det samme antal mål er også Griezmanns højeste målscore. Aguero betragter jeg som lidt en joker (da han allerede er blevet skadet) og pga. hans alder.

Forsvaret døjer med koncentrationsbesvær (Alba og Lenglet) og der er forholdsvis mange unge spillere som mangler et par års erfaring på højeste niveau.

Derfor tror jeg vi kommer til at score færre mål end vi har gjort de sidste 15 år. Jeg tror ikke forsvaret er godt nok til vi kan holde nullet og altid vinde 1-0 eller 2-1.

Så tror ligaen slutter Atm Madrid, Real Madrid, Sevilla og så Barca.

Champions League afhænger af lodtrækningen. Med lidt held kan det blive en kvartfinale, med uheld bliver det exit efter gruppespillet.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: La Liga 2021/2022

Indlæg af EasyBuddhist »

SuperBarca skrev:
søn aug 08, 2021 2:59 pm
Jeg tror vi kommer til at mangle mål.

Memphis scorede 22 mål i sin hidtil bedste sæson (målt på mål) for PSV. Det samme antal mål er også Griezmanns højeste målscore. Aguero betragter jeg som lidt en joker (da han allerede er blevet skadet) og pga. hans alder.

Forsvaret døjer med koncentrationsbesvær (Alba og Lenglet) og der er forholdsvis mange unge spillere som mangler et par års erfaring på højeste niveau.

Derfor tror jeg vi kommer til at score færre mål end vi har gjort de sidste 15 år. Jeg tror ikke forsvaret er godt nok til vi kan holde nullet og altid vinde 1-0 eller 2-1.

Så tror ligaen slutter Atm Madrid, Real Madrid, Sevilla og så Barca.

Champions League afhænger af lodtrækningen. Med lidt held kan det blive en kvartfinale, med uheld bliver det exit efter gruppespillet.
Der er ingen tvivl om at der er nogen på holdet, der skal hæve deres målsnit og her tænker man specielt på Grizmann, Depay, Fati og Dembélé, når han bliver klar igen, mens der er en joker i Agüero(selvom jeg håbet, han ophæver). Derudover så skal midtbanen bidrage med flere mål, specielt når kampen er på vippen. Pedri skal, hvis han fortsætter med at spille OM score langt mere, ligesom Puig, når han får chancen, De Jong og Coutinho, hvis han ikke bliver lejet ud eller solgt, hvilket jeg da håber.

Men, hvis man beholder den nuværende trup minus måske Pjanic og Umtiti eller Lenglet(krydser fingre), så har man altså stadig et hold, der har kostet kassen og som tjener bunker af penge. Man må og skal forvente og kræve af dem, at de kan udfordre i mesterskabet. Hvis man ser på stjernerne, så er der nok af dem, mere end rigeligt faktisk, så det er ikke der, det halter. Defensivt er der, tingene skal forbedres for alvor og det ændrer sig ikke en tøddel, selvom Messi er væk, selvom nogen vil mene, det er en defensiv fordel. Den diskussion gider jeg ikke starte igen, men der skal ske store defensive forbedringer hurtigt, for man kan ikke forvente 100 mål i denne sæson. 80 mål skal en offensiv af denne kaliber dog score på en sæson og det har flere gange end ikke, været nok til at hente pokalen(dog ikke i nyere tid, men det kan ikke bruges som målestok, da de to målmaskiner er væk). Så det gælder om at løfte niveauet i defensiven og det skal man vel og mærke gøre, uden forstærkninger.

Taktisk er vi begrænset med Koeman på bænken. Han er simpelthen for konservativ i sine ideér om, hvordan fodbold skal spilles og det er noget rigtig lort, for det havde nu, i denne situation, været langt bedre med en ung træner, med masser af nye input og visioner. Han skal virkelig oppe sit game, hvis Barca skal vinde noget i år. Så der er en del pessimisme, der skal ryddes af vejen, hvis tingene skal lykkedes.

Der er dog også grund til at bevare lidt optimisme og den skal selvfølgelig primært findes hos de unge. De skal tage et et skridt op og indfri mere af deres potentiale. De vigtige personer, i denne sæson bliver dog de etablerede. De Jong skal spille en kongesæson, ligesom Alba, Piqué, Busquets og Ter Stegen skal finde deres topniveau frem.

Det er mange ting, der skal gå op i en højere enhed og kodeordet er netop enhed. Hvis holdet finder sammen og kæmper for tingene, så er der muligheder. CL er som altid lidt et lotteri. Barca har været notorisk dårlige til at time deres sæson, således at man står i bedst mulige form, når tingene skal afgøres, men det er for tideligt helt et udelukke den og afgørelsen lægger for langt ude i fremtiden til at spå om den. Jeg vil dog sige, at hvis Chelsea kan vinde den sidste sæson, så kan Barca også til foråret, hvis man får et godt forløb i efteråret og får elemineret fejlene.

Op med humøret. En ny sæson står for døren, der skal som altid spilles fodbold og tingene kunne se langt værre ud. Det er Barca, der betyder noget, sådan har det altid været og det vil det blive ved med. Det er måden at spille på, som fortryller og forfører, ikke hvem der bærer trøjen. Barca med Messi var smukke og unikke, men det vil Barca vedblive at være uden Messi og for en ægte Barcafan vil Messi uden Barca være, som smuk kvinde uden hul.

Vamos!
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: La Liga 2021/2022

Indlæg af SpillerSomMESSI »

“..som smuk kvinde uden hul”

Fnis!

Jeg ville nok hellere have sagt ..
“..som en ganske almindelig kvinde, men med et hul”
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Ba sai luo na
Indlæg: 287
Tilmeldt: søn jan 14, 2018 2:26 am
Har takket: 34 gange
Blevet takket: 45 gange

Re: La Liga 2021/2022

Indlæg af Ba sai luo na »

Jeg tror barca tager røven på alle og løber med mesterskabet.

Real Madrid er absolut ikke bedre end barca og hvis Alaba ikke falder til og levere på et højt niveau fra starten så er deres defensiv såvel som offensiv middelmådig med mindre Bale/hazard rammer formen - men så kunne Coutinho ligeså vel ramme formen for barca.

Atl Madrid er måske favorit men så er de altså heller ikke bedre. Alle andre hold i ligaen har ikke en større chance for at vinde ligaen ift barca - så kan det ligeså blive barca

Skulle barca blive 2,3,4 er det også ok - da jeg har forståelse for situationen, men hvis truppen finder kemien og en par enkelte spillere vokser med opgaven ( griezmann f. Eks) - så har barca stadig kvalitet til at blive mester da de andre hold ikke ikke ligefrem peaker

Tiderne med 95-100point / sæson er et overstået kapitel, så det behøver ikke være perfekt I hver kamp.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20100
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 303 gange
Blevet takket: 1024 gange

Re: La Liga 2021/2022

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Oversigt over første spillerunde:

Billede

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: La Liga 2021/2022

Indlæg af A$AP »

Billede

Så fik man lige det med, hva..

kklaus
Indlæg: 9705
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 628 gange
Blevet takket: 1270 gange

Re: La Liga 2021/2022

Indlæg af kklaus »

Giv mig min sko tilbage, røv!

nosslo15
Indlæg: 991
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 146 gange

Re: La Liga 2021/2022

Indlæg af nosslo15 »

Hej Super Barca og Easy.

Jeg tror/håber, at vi alle bliver positivt overraskede over, hvordan holdet kommer til at præstere hen over sæsonen. Om vi så også kan være kliniske og rent faktisk vinde noget, vil tiden vise.

Men jeg tror på, at vi vil komme til at skabe FLERE chancer end de sidste 2-3 år. Jeg tror, at der er mange af de spillere, som vi tidligere har skoset for ikke helt at levere, som kommer til at levere en del bedre, end vi er vant til. Noget af det jeg glæder mig til er, at jeg tror, der kommer mere dynamik og vertikalitet i vores spil, flere spillere, som er gode i løb med bolden, vil forsøge gennembrud noget oftere, end vi er vant til, fordi Messi ikke længere er der - og navnlig, fordi RESPEKTEN for Messi ikke længere er der - på banen altså. Under Valverde og Setien og til dels under Koeman, har Messis eksistens på banen ofte sænket tempoet i vores offensive spil og gjort det enormt horizontalt - fra side til side. NU er nogle af de vigtige folk på holdet eksempelvis: de Jong, Pedri, Demir (som jeg håber på slår igennem, hvis han viser, hvad han hidtil har vist) Dest, Alba (måske endda Balde!) og - Roberto! En af Robertos store forcer, som med de andre nævnte, er løbet med bolden - op i banen. Og navlig, evnen til at time sine løb. Noget af det jeg aldrig rigtig tilgav Messi for de sidste 2 år, var at han (og andre) sjældent løb SAMTIDIGT med at de Jong løb med bolden. Og så blev det nyttesløst.

Jeg har set nok af Depay til at vide, at han ofte tager de vertikale løb i dybden - og det gør Griezman også. Brathwaite det samme.

Hvis vi samtidigt kan få Busi eller Puig eller Gavi, som er noget mere horizontale, til at spille godt, så tror jeg på, at vi kan få en rigtig god midtbane, som både kan kontrollere og bryde igennem. Og angrebsmæssigt, er jeg ikke så bekymret for, at vi ikke har Messis 30-40 mål i ligaen, så længe, vi kan fordele angrebet ud over hele modstanderens banehalvdel og vi kan få vores folk til at løbe SAMMEN. Så skal de nok komme, målene.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20100
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 303 gange
Blevet takket: 1024 gange

Re: La Liga 2021/2022

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Bliver spændende at se hvor stærke Real Madrid er. Specielt forsvaret.


Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 6 gæster