FC Barcelona

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

Personligt fulgte jeg Allan Simonsen til Barcalona, da han var det største i den periode, hvor jeg selv startede med at spille fodbold i som fem-seks årig og jeg er blevet der lige siden og set holdet med både Maradona og Lineker. Egentlig tilhænger blev jeg først, da Laudrup kom dertil, men i den periode havde jeg mange favorithold, specielt Italienske. Men det ændrede sig med Laudrup og i dag er jeg fløjtende ligeglad med, hvem der spiller der. Det vigtigste er spillet og værdierne.

Jeg havde selvfølgelig helst set at Messi var blevet, men betyder det ingenting nu. Nu handler det bare om at få de unge gjort klar til et nyt storhold og det kommer til at tage nogle år. Man skal have trimmet truppen for spillere, der ikke indgår i planerne og om et par år kan man forhåbentlig begynde at supplere med et par store navne igen og tage holdet derop, hvor de igen kan vinde de store trofæer. Ikke at de ikke kan vinde i mellemtiden, men det vil være en bonus.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Nu så jeg lige at der er kommet nogle numre til drengene:

Memphis 9
Garcia 24
Emerson 22
Aguero 19

På hjemmesiden står Ansu med nummer 17… Havde han ikke 22 sidste sæson?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20392
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 315 gange
Blevet takket: 1081 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Piquénbauer skrev:
fre aug 13, 2021 3:34 pm
Nu så jeg lige at der er kommet nogle numre til drengene:

Memphis 9
Garcia 24
Emerson 22
Aguero 19

På hjemmesiden står Ansu med nummer 17… Havde han ikke 22 sidste sæson?
Tjekkede du det jeg havde lagt op? ;-)

Ansu havde nummer 22 i sidste sæson, ja.

Madameskrald
Indlæg: 1247
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Madameskrald »

Denne periode er snarere et lyspunkt end et tilbageskridt i den samlede Barcelona historie - man kan vel bare nævne Kodro som angriber, så vil man smile, når navnene i dag hedder Griezman, Depay, Dembele og selv Braitwait.

Der har været flere sløje perioder end opture i klubbens historie.

Fra mit perspektiv er det langt mere interessant, hvordan de nye unge spillere falder til på holdet og løfter deres niveau med spilletiden end eksempelvis mange af årene efter Pep, hvor vi godt nok vandt meget, men spillet generelt var dysfunktionelt / kompensatorisk.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20392
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 315 gange
Blevet takket: 1081 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Jeg glæder mig virkelig også meget til at se hvordan alle de unge gutter klarer sig - og om nogen af dem kan bide sig fast som tilfældet var det med Pedri.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7165
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1866 gange
Blevet takket: 1113 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Dytrax »

Med hensyn til alder;

Gavi (17)
Balde (17)
Ansu (18)
Pedri (18)
Demir (18)
Nico (19)
Garcia (20)
Dest (20)
Puig (21)
Emerson (22)
Mingueza (22)
Araujo (22)
Collado (22)
Inaki (22)
De Jong (24)
Dembele (24)

These are players already part of the first team framework. Average age of 20.5.

Ba sai luo na
Indlæg: 287
Tilmeldt: søn jan 14, 2018 2:26 am
Har takket: 34 gange
Blevet takket: 45 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Ba sai luo na »

Madameskrald skrev:
fre aug 13, 2021 3:39 pm
Denne periode er snarere et lyspunkt end et tilbageskridt i den samlede Barcelona historie - man kan vel bare nævne Kodro som angriber, så vil man smile, når navnene i dag hedder Griezman, Depay, Dembele og selv Braitwait.
haha ...Kodro , ja det var vist dengang med Hagi også , og Carles Busquest på mål.

Det ser faktisk slet ikke så sort ud nu

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20392
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 315 gange
Blevet takket: 1081 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Dytrax skrev:
fre aug 13, 2021 4:03 pm
Med hensyn til alder;

Gavi (17)
Balde (17)
Ansu (18)
Pedri (18)
Demir (18)
Nico (19)
Garcia (20)
Dest (20)
Puig (21)
Emerson (22)
Mingueza (22)
Araujo (22)
Collado (22)
Inaki (22)
De Jong (24)
Dembele (24)

These are players already part of the first team framework. Average age of 20.5.
Fremtiden ser lys ud! :thumbup:

Brugeravatar
Paulinho15
Indlæg: 522
Tilmeldt: man jun 29, 2020 11:16 pm
Geografisk sted: Vejle
Har takket: 394 gange
Blevet takket: 107 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Paulinho15 »

Det her er måske ønsketænkning, jeg ved det godt, men jeg synes det vil være langt federe hvis spillere som Pjanic, Coutinho og Umtiti blev i klubben og slog igennem i stedet for at sælge dem. Coutinho og Pjanic er vildt dygtige spillere. Umtiti har vist sit niveau. Han kan finde det igen.

Hvad angår Umtiti har vi så ikke længere brug for ham, da vi har Piqué, García, Araújo og Mingueza. Og Lenglet. Så ok hvis Umtiti sælges.

Men Koeman leder efter en ny midtbanespiller. Han håbede på en gratis Wijnaldum. Vi kan ikke købe en ny midtbanespiller, så enten behold Pjanic og giv ham en fair chance, hvilket jeg ikke mener han fik i sidste sæson. Eller ryk Nico permanent op på førsteholdet og virkelig sats på de unge og dygtige midtbanespillere.

Hvad angår Coutinho kan jeg godt se der er plads til ham i truppen, nu hvor Messi er rejst. Coutinho kan både spille i angrebet på kanten og på midtbanen. Coutinho er jo en verdensklassespiller, det man så man i Liverpool. Jeg fatter ikke hvorfor han ikke har slået igennem i Barca. Den måde han spiller på er som skabt til Barca. Hvis Coutinho får selvtilliden tilbage er jeg ikke i tvivl om, at han slår igennem i Barca.

Jeg vil langt hellere se disse spillere blive og slå igennem i stedet for at skille os af med dem. Ok, hvis Umtiti smutter, fordi vi i forvejen har fem andre centrale forsvarsspillere.

Ved godt mange af jer vil af med disse spillere, men jeg er klar til at give Coutinho og Pjanic en ny chance. Det vil være smukt hvis de slår igennem i Barca. Ender klubben med at skille sig af med de tre spillere, så mener jeg ikke der skal hentes nye. Sats på de unge talenter i stedet så.
Dance in the faith of the Lord and let your actions speak louder than your words 🕺💃

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7165
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1866 gange
Blevet takket: 1113 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Dytrax »

En sidenote;

Ifølge rygterne, vil nr. 10 ikke blive båret denne sæson

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20392
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 315 gange
Blevet takket: 1081 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Dytrax skrev:
fre aug 13, 2021 4:54 pm
En sidenote;

Ifølge rygterne, vil nr. 10 ikke blive båret denne sæson
Skal numrene fra 1-11 ikke benyttes? Sådan har jeg forstået det.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7165
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1866 gange
Blevet takket: 1113 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Dytrax »

Så dette;
⚠️ | OFFICIAL: No one will wear the number 10 jersey this season. Aguero will wear 19, Memphis 9 and Ansu 16.

Thanks Barcelona. 🔴🔵

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Ansu har nummer 17…

Men det er sgu fint! Lad os se hvordan det ser ud i næste sæson…
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20392
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 315 gange
Blevet takket: 1081 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Dytrax skrev:
fre aug 13, 2021 4:56 pm
Så dette;
⚠️ | OFFICIAL: No one will wear the number 10 jersey this season. Aguero will wear 19, Memphis 9 and Ansu 16.

Thanks Barcelona. 🔴🔵
Hmm, har bare læst noget andet. Men fedt at ingen lige tager Leo's nummer. Eneste oplagte for mit vedkommende er Memphis.

hackmann
Indlæg: 382
Tilmeldt: tirs apr 13, 2021 4:26 pm
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 87 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af hackmann »

FCBarcelonaChr skrev:
fre aug 13, 2021 4:54 pm
Skal numrene fra 1-11 ikke benyttes? Sådan har jeg forstået det.
Der er 25 pladser på første holdet og de skal bruge 1-25. Og 1, 13, 25 skal være målmænd. Hvis vi vil holde 10 fri så har vi kun 24 pladser. Det er nogen af de unge der ikke rykkes op og forbliver på B holdet, F.eks. Mingueza eller Nico

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Google [Bot] og 8 gæster