FC Barcelona

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20098
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 303 gange
Blevet takket: 1024 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Vi har trods alt stadigvæk Griezmann, men det bliver unægteligt sværere uden Memphis.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20098
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 303 gange
Blevet takket: 1024 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af FCBarcelonaChr »


Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Dytrax »

Rettighederne til TV har mistet værdi. Det absolut største trækplaster spiller i den franske liga nu og som sådan, er "den almindelige," fan ikke interesseret i den spanske liga, hvis ikke de største profiler er der, tror jeg.

Det er virkelig et sats af ledelsen, om end jeg godt forstår, at de ikke vil binde klubben til en 50 år lang kontrakt

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20098
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 303 gange
Blevet takket: 1024 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Lidt uddybning:
FC Barcelona has participated today in the Assembly of the Spanish Professional Football League (LFP) at which its agreement with CVC Central Partners, the investment fund that is to become an industry partner of La Liga, was presented and submitted to a vote.

FC Barcelona, represented by its Director of Football, Mateu Alemany, has positioned itself against the agreement which, and at the last minute, has included a clause that stipulates that the television rights of the clubs that have voted against the motion shall remain intact and that these shall be under no obligation to receive the financial injection that shall affect the next fifty years of life of the body.

Note that Barça, as well as Real Madrid and Athletic Club, the three first division clubs that have not signed the agreement, defend their membership and assembly-based ownership systems, with boards of directors chosen by their members for limited mandates, reasons that support the inconvenience of accepting mortgages on their assets (such as in this case the transfer of their television rights) for the next half century, moreover considering the ongoing transformation and evolution of the football world

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1746
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Barca80 »

Ja nu kommer min deprimerende lyseslukker snak. Men tænk lige på, at for ca. 3 år siden havde Barca måske historiens bedste trio i form af Messi, Suarez og Neymar! Nu må vi nøjes med en trio bestående af Depay, Braithwaite, Griezmann. LOL

Har sgu på fornemmelsen at det bliver en laaaang sæson. Gab :yawn: :yawn: :yawn: :yawn: :yawn:

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1746
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Barca80 »

Hvordan genfinder man motivationen igen? Motivationen til at følge Barca, holde med dem og se enhver af deres kampe? :think:

Jeg har holdt med Barca siden M. Laudrup, og der har været masser af opture og nedture igennem tiden.

Men lige nu, ser det katastrofalt ud for Barcelona. Det er virkelig en kulmørk historisk tid. Lad mig opremse: En uhørt gæld, mange middelmådige spillere i truppen, historiens bedste spiller har forladt klubben, en inkompetent ledelse - ja, listen er mega lang med mange negative forhold. :cry:

Og jeg er sgu rimelig overbevist om, at Laporte ikke er manden som kan redde den synkende skude. Er bange for at det bliver værre med tiden: ringere sponsoraftaler, forværring af gælden, flere middelmådige spillere osv. :sørgelig:

Alle de negative forhold gør, at man mister lysten til at følge Barca - jeg er måske ikke den eneste der har det sådan for tiden? Det eneste som holder mig oppe lige nu, er de mange spændende talenter i truppen: Pedri, Fati, Demir, Garcia m.m. :thumbup:

Ellers ved jeg sgu ikke rigtig hvad der skal skabe interesse for Barca? Måske har du svaret. :?

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Kvoller »

Jeg glæder mig til at se, hvem der vil tage teten og steppe op efter Messi. Jeg glæder mig til at se vores talenter få spilletid. Hvor trist det end er, at Messi er væk, så glæder jeg mig alligevel til at se, hvad en ny æra bringer. Det kommer sikkert til at være et langt, sejt træk, men spændende bliver det!

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Ja det bliver talenterne der gør at jeg stadig vil finde FCB i La Liga spændende.. for vi kommer ikke til at købe gode spillere i de næste mange sæsoner, pga økonomien, vi kommer heller ikke til at kunne trække spændende spillere til klubben da der ikke er den samme glas over klubben længere.

Men efter regn kommer der solskin, og jeg husker de magre år fra slut 90'erne til start 00'erne men så vupti - så kom Ronaldinho - og alt var fantastisk derfra.

Der kommer måske noget helt uventet nu hvor vi skal satse på vores talenter, så det kan vi se frem til.. I hvertfald er jeg spændt på om vi kommer til at se nogle kampe hvor vores helt unge talenter spiller samtidig: Demir, Gavi, Puig, Pedro, Ansu, Balde feks. - sammen med De Jong, Emerson, Garcia, Aruojo, Dest.. Så det er spændende ting i gærde for mig.

Men jeg gider ikke at se Griezmann, Busquets, MB, Demb, Pjanic, roberto, Pique, Umtiti, Lenglet.. så vil jeg hellere se PSG spille.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Selvom vores starter bestod af 11 x Martin så ville jeg hellere se Barca end psg… Det er mit hold der spiller. Jeg er ikke fan af specifikke spillere men holdet.

Jeg ser helt vildt frem til sæsonen!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Piquénbauer skrev:
fre aug 13, 2021 10:56 am
Selvom vores starter bestod af 11 x Martin så ville jeg hellere se Barca end psg… Det er mit hold der spiller. Jeg er ikke fan af specifikke spillere men holdet.

Jeg ser helt vildt frem til sæsonen!
Det er faktisk en sjov diskussion, det der med "mit hold".

Jeg kan huske at vi havde en tråd hvor vi skrev hvorfor vi blev Barca fans, og mange skrev at det var pga Michael Laudrup. Det er jo ikke fordi nogen af os dengang Laudrup skiftede til Barca, at vi dengang havde et specielt tlhørsforhold til byen eller klubben som udgangspunkt, men blot fordi vi blev begejstret for en bestemt spiller, og netop derfor begyndte at se klubbens kampe og følge klubben.
Sjovt nok forblev vi stortset allesammen Barca fans selvom Laudrup skiftede til rivalen, for da havde vi allerede opbygget følelser og hjerte sammen med klubben.

Men hvis Laudrup dengang,i slut 80'erne havde skiftet til PSG og ikke Barca, ville vi så have udviklet følelser for PSG på sammen måde som vi gjorde med Barca?

Det er en sjov tanke...

Jeg kan huske at jeg skrev her på forum i ca. 2010 at hvis Messi, Iniesta og Xavi skiftede til en anden klub ville jeg straks blive fan af den klub, da *spillerne* betyder mere for mig end klubben når alt kommer til alt.

Undtagen den klub der er i den by jeg bor, der er der noget helt andet der gør sig gældende, der er der jo lokalpatriotisme og meget andet der spiller ind.

Men det er altid en sjov diskussion, især med PrL fans... altså hvorfor er min ven Carsten fan af Gunners, og hvorfor er Niklas fans af Blues.. det er vel startet med en fascination af en eller flere spillere på holdet og så har følelserne for klubben udviklet sig derfra.
Senest rettet af SpillerSomMESSI fre aug 13, 2021 12:38 pm, rettet i alt 1 gang.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Kom pga Laudrup og blev der pga spillet, campen osv. Og nu forlader jeg aldrig klubben.

Nå men vidste ikke lige hvor jeg skulle poste denne:

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/med ... fair-play/

Det er da en start. Men UEFA skal gøre straffen for gentagne overtrædelser voldsomme for ellers betaler olieklubberne bare luksus-skatten.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Dytrax »

Piquénbauer skrev:
fre aug 13, 2021 12:38 pm
Kom pga Laudrup og blev der pga spillet, campen osv. Og nu forlader jeg aldrig klubben.

Nå men vidste ikke lige hvor jeg skulle poste denne:

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/med ... fair-play/

Det er da en start. Men UEFA skal gøre straffen for gentagne overtrædelser voldsomme for ellers betaler olieklubberne bare luksus-skatten.
Ja, det skal være en straf, som olieklubberne rent faktisk kan mærke. Kommer til at tænke på, at der for mange år siden var en debat vedrørende dumping af farligt affald. Dengang var det sådan, at et givent firma hellere tog bøden, fremfor at skille sig af med det farlige affald, da bøden for at høvle en masse gift i vores oceaner, var langt mindre end det beløb, der skulle bruges på forsvarlig håndtering.
Jeg ved godt, at det ikke tåler en 1/1 sammenligning, men pointen er, at hvis olieklubberne ikke, som sådan, mærker straffen, vil de upåagtet køre videre - Deres pengetanke er nærmest utømmelige.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Dytrax »

Gentagne overtrædelser af systemet ville ligesom i Financial Fair Play kunne betyde sportslige sanktioner for klubberne og i værste tilfælde udelukkelse fra europæiske turneringer, beretter The Times.
Tvangsnedrykning, udelukkelse og ingen fans på stadion. Men... Nasser (PSG) sidder lunt i UEFA og på den måde, er ræven med til at planlægge, hvordan man bedst sikrer hønsegården...

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Det eneste kaliffen frygter er CL ban. Intet andet

Ba sai luo na
Indlæg: 287
Tilmeldt: søn jan 14, 2018 2:26 am
Har takket: 34 gange
Blevet takket: 45 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Ba sai luo na »

Barca80 skrev:
fre aug 13, 2021 10:15 am
Hvordan genfinder man motivationen igen? Motivationen til at følge Barca, holde med dem og se enhver af deres kampe? :think:

Jeg har holdt med Barca siden M. Laudrup, og der har været masser af opture og nedture igennem tiden.

Men lige nu, ser det katastrofalt ud for Barcelona. Det er virkelig en kulmørk historisk tid. Lad mig opremse: En uhørt gæld, mange middelmådige spillere i truppen, historiens bedste spiller har forladt klubben, en inkompetent ledelse - ja, listen er mega lang med mange negative forhold. :cry:

Og jeg er sgu rimelig overbevist om, at Laporte ikke er manden som kan redde den synkende skude. Er bange for at det bliver værre med tiden: ringere sponsoraftaler, forværring af gælden, flere middelmådige spillere osv. :sørgelig:

Alle de negative forhold gør, at man mister lysten til at følge Barca - jeg er måske ikke den eneste der har det sådan for tiden? Det eneste som holder mig oppe lige nu, er de mange spændende talenter i truppen: Pedri, Fati, Demir, Garcia m.m. :thumbup:

Ellers ved jeg sgu ikke rigtig hvad der skal skabe interesse for Barca? Måske har du svaret. :?
Lysten kommer så snart de spiller igen
Der har været andre sorte tider som du må erindre hvis du er fra Laudrup tiden. :angel:
Da figo blev solgt til Madrid ( den gjorde altså nas på Messi level) og startede en titel tørke på del sæsoner - der så fremtiden heller ikke positiv ud

At nogle andre vinder for en stund betyder ikke at barca ikke kan være en succes. Det skal nok blive godt - jeg tror de kan mere en vi tror. ( :

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 5 gæster