10 - Lionel Andrés Messi

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Kvoller »

Jeg tror altså at han helst ville fortsætte hos os. Sidste år ville han væk, det sagde han jo selv tydeligt. I år ville han blive, ellers havde han ikke været så berørt ved pressekonferencen. Grunden til at han ikke fik et ordentlig farvel er jo corona. Jeg synes på absolut ingen måde, at man kan tillade sig, at kalde ham kujon.
Hvis han selv ville væk, så havde han sagt det, det er jeg ikke et sekund i tvivl om.

Og et sabbatår? Det ved du da godt, at en fodboldspiller ikke kan, specielt på 34 år. Han ville aldrig kunne komme tilbage til at være i nærheden af hans niveau. Man kommer ikke så langt som han har gjort, uden at være ekstremt kompetitiv. Og når man er det, så har man jo på absolut ingen måde interesse i, at være væk fra sporten et helt år.

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af A$AP »

Red skrev:
ons aug 11, 2021 5:24 pm
A$AP skrev:
ons aug 11, 2021 12:13 pm
Vi behøver ikke at glæde os på Messis vegne. Ligesom vi heller ikke behøver håbe, at projektet i PSG bliver en europæisk succes, men derimod det modsatte. At fokusere på det positive når det handler om PSG og deres penge og midler, det ville noget af det mest ignorante i verden.
Syntes da så absolut vi behøver at glæde os på Messis vejene.. har han ikke gjort nok for os til at fortjene det??? Han gjorde hvad han kunne for at blive og jeg er da enig med ham i at PSG er den klub der bedst kan få den europæiske succes han vil have

Nej. Jeg kommer aldrig nogensinde til blindt at støtte en fodboldspiller, bare generelt nogen atlet eller berømthed. Messi er ikke nogen undtagelse. Der ligger meget mere bag alt det her end der bliver givet udtryk for. Det gælder også for Messi, hans far og resten af hans entourage. Nu bliver han PSG/Qatar poster boy, og jeg håber PSG ryger ud af CL og at Lille tager Ligue 1 de næste 100 sæsoner, også selvom Messi spiller i PSG. Minderne vil altid være der, men nu vil han bare være endnu en spiller blandt mange for mig, som bruges af folk med ''andre'' motiver.

Men det er vel forskelligt fra person til person, hvordan man ser på tingene.

VicValde
Indlæg: 230
Tilmeldt: tors aug 17, 2017 8:02 pm
Har takket: 84 gange
Blevet takket: 43 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af VicValde »

Lopezzz skrev:
ons aug 11, 2021 10:24 pm
Hvis jeg var Messi (den største Barca ikon nogensinde som er elsket af alle Barca fans) jeg vil ikke forlade klubben som han gjorde.
Jeg vil først holde direkte tale til alle fans og bede om tilgivelse. Jeg vil være ærlig og fortælle dem at jeg skifter til PSG fordi jeg vil prøve noget nyt.
Hvor svært kan det være?
Jeg skider på tavshedspligten med PSG. Hvis de vil have mig så skal de ikke blande sig i hvad jeg har at sige til alle Barca fans.
Den måde han stoppede på er lidt kujonagtig. Det føles som om pengene er vigtigere end os fans.
Han skulle have givet os en ordentlig farvel og informere os i god tid men han stoppede som en random ukendt spiller.
Selvom jeg ønsker ham alt bedst jeg er mega skuffet.
Hvis han virkelig er skuffet over at han må ikke fortsætte så skulle han holde et sabbatår og vente med at se hvad der sker næste år. Han er jo billioner
Du kritiserer det største ikon i klubbens historie, fordi du er fuldstændig fanget i dine følelsers vold. De forslag, du kommer med her, er jo fuldstændig i hegnet. Et sabbatår? Really??

Der har ikke været mulighed for en ordentlig afsked, men Messi nævnte selv på pressemødet, at Barca er hans hjem og han kommer tilbage. Ikke som spiller men så formentlig som noget andet.

Men helt alvorligt. Det skærer i øjnene at læse sådan noget her om den største fodboldspiller i Barcas historie. Eller generelt i verdenshistorien. Sorry.

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1746
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Barca80 »

Neymar genposter Ibiza-billedet, bare med photoshoppet PSG trøjer.

Billede

Undskyld, men jeg synes man både skal være naiv og dum, hvis man tror at Messi fandt ud af, at han skal spille for PSG, blot for nogle dage siden, grundet en Laporte som ved et "tilfælde fandt ud af, at økonomien er værre end antaget"!

Lad mig slå en ting fast - jeg elsker Messi som fodboldsspiler uanset hvad, og har fulgt ham siden hans debut for Barcelona! Synes man må ha' lov at kritisere sin ynglingsspiler bare en lille smule.

Men bliver bare nød til at sige - Messis kropsprog fortæller, at han har ventet længe på dette skifte. Selvfølgelig bliver enhver spiller glad når man skifter til en ny klub (hvorfor skulle man ellers lave klubskiftet?) - men, jeg har som sagt aldrig set en spiller være SÅ GLAD før nogensinde i forbindelse med et skifte! Og det mener jeg helt seriøst :sad:

Grealish fortæller nu, at han også græd meget da han forlod Aston Villa. Men, det er jo blot indikation på, at han elsker barndomsklubben, men samtidig gerne vil videre til en større og bedre klub i form af Man City. Det samme er tilfældet med Messi - han græder fordi han elsker Barca, men vil samtidig gerne til en bedre klub med mindre problemer, i form af PSG. Ren objektivt er det forståeligt, ud fra Barca briller er det skuffende.

nosslo15
Indlæg: 991
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 146 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af nosslo15 »

Hej Enrique og Flax.

Jeg tænker at noget af det som penge i fodbold bla. ødelægger for helt almindelige fans, som der jo trods alt stadig er en del af rundt omkring, det er TILHØRS FORHOLDET. At penge gør det mere og mere arbitrært, hvem folk holder med og hvem, der spiller hvor og således skrider fundamentet for folks fodbold enthusiasme stille og roligt - og dette gør så, at der skal nye "UEFA OPFINDELSER" til, for at gøre fodbold mere publikumsvenligt.

Jeg ved godt at dette er utopi, men kunne i tænke jer en regel for alle europæiske klubber, som satte en grænse for, hvor mange af spillerne på førsteholdet i europæiske og nationale turneringer, der måtte være transferspillere, f.eks. max 7. Dette ville ikke sætte en stopper for dyre transfers og høje lønninger, men det kunne give et boost til KLUBBERNE, at min 4 af holdets spillere på banen skulle komme fra egne rækker - og det ville i den grad gøre noget ved fansenes tilhørsforhold, samtidigt ville det også styrke det grundlæggende arbejde med fodbold på alle årgange og give fodbold noget meritokrati tilbage, i stedet for at det kun er penge.

Jeg tænker at man i UEFA har en hel hær af mennesker, som er ansatte til at finde ud af, hvordan man udvider interessen for fodbold. Dette forslag er mere tænkt som en ide til, hvordan man FASTHOLDER interessen for fodbold, som måske på sigt forsvinder - netop på grund af penge.
Senest rettet af nosslo15 ons aug 11, 2021 11:33 pm, rettet i alt 2 gange.

Brugeravatar
SparetireDad
Indlæg: 397
Tilmeldt: man jul 14, 2014 9:04 am
Har takket: 28 gange
Blevet takket: 59 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af SparetireDad »

Er der nogen, der tror, at Messi gerne ville blive i Barca - men at han samtidig med det også har haft en plan b i længere tid?

:lol: :wave:

Red
Indlæg: 160
Tilmeldt: tors sep 03, 2020 4:01 pm
Blevet takket: 13 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Red »

SparetireDad skrev:
ons aug 11, 2021 11:20 pm
Er der nogen, der tror, at Messi gerne ville blive i Barca - men at han samtidig med det også har haft en plan b i længere tid?

:lol: :wave:
Det er mere sandsynligt dog tror jeg det mere har været en tanke der kom frem når man finder ud af Barca planen fejlet mere end han går og tænker jeg tager bare til PSG ellers

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Kvoller »

Barca80 skrev:
ons aug 11, 2021 10:59 pm
Men bliver bare nød til at sige - Messis kropsprog fortæller, at han har ventet længe på dette skifte. Selvfølgelig bliver enhver spiller glad når man skifter til en ny klub (hvorfor skulle man ellers lave klubskiftet?) - men, jeg har som sagt aldrig set en spiller være SÅ GLAD før nogensinde i forbindelse med et skifte! Og det mener jeg helt seriøst :sad:




Og jeg synes ikke man kan være skuffet over Messi. Det er Laporta og den foregående bestyrelse, der har fucket med et eller andet.

Og undskyld, men det er Laporta med et 'a', Laporte er forsvarsspiller i City. ;-)

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1746
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Barca80 »

Kvoller skrev:
ons aug 11, 2021 11:44 pm
Barca80 skrev:
ons aug 11, 2021 10:59 pm
Men bliver bare nød til at sige - Messis kropsprog fortæller, at han har ventet længe på dette skifte. Selvfølgelig bliver enhver spiller glad når man skifter til en ny klub (hvorfor skulle man ellers lave klubskiftet?) - men, jeg har som sagt aldrig set en spiller være SÅ GLAD før nogensinde i forbindelse med et skifte! Og det mener jeg helt seriøst :sad:


Mange tak for dit indlæg. De ser ikke halv så glad ud som Messi. Jo, ser meget glade ud, men ikke nærheden af Messi, flot :thumbup: Kan nemlig ikke se dem sidde og fnise, blinke konstant med det ene øje til publikum, være nærmest grædefærdig af grin m.m. :clap:

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Kvoller »

Tja, tjo... Man ser vel også det, man VIL se.

nosslo15
Indlæg: 991
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 146 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af nosslo15 »

Piquénbauer skrev:
ons aug 11, 2021 10:18 pm
Der er stadig mange spørgsmål, uden tvivl. Men den artikel er noget af det tættest vi kommer på “begivenhederne” set på de journalister de er inde over. Altså nu. Der skal nok komme mere på sigt.

Men hvis man tror på hvad der blev skrevet så gik der noget galt mellem Messi og laporta. Det strider i hvert fald imod hele tanken om at Messi ville væk og de sammen fandt en vej.


Hej Pique.

Der står i artiklen, at Messi har følt sig "forrådt". Men dette bakkes ikke op af udtalelser, det er udelukkende noget, som insinueres ud fra forløbet af begivenheder af journalisterne. Det kan da godt være at La Porta har håbet på, at CVC i sidste øjeblik kunne redde ham, men jeg tror simpelthen ikke på, at Messi ikke også har været klar over situationens alvor, han har været 20 år i klubben og han har rådgivere og formentlig også informanter.

Hvis det er som du antyder, at La Porta har snydt Messi ved at sige et og gøre noget andet, så er vi jo ude i at La Porta simpelthen har tænkt, at Messi er blevet for stor for klubben og at det, som skete sidste år, var et udtryk for det. Og det ville han ikke finde sig i. Han sagde jo på pressemødet, at ingen er større end klubben.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7064
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 848 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Daluigi »

Er jeg den eneste herinde, som har gjort det forbi med en kæreste, men samtidig grædt en tåre over det, selv om det var mit eget valg?…
Forumlegende

Ba sai luo na
Indlæg: 287
Tilmeldt: søn jan 14, 2018 2:26 am
Har takket: 34 gange
Blevet takket: 45 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Ba sai luo na »

SparetireDad skrev:
ons aug 11, 2021 11:20 pm
Er der nogen, der tror, at Messi gerne ville blive i Barca - men at han samtidig med det også har haft en plan b i længere tid?

:lol: :wave:
Ja.
laporta overtalte Messi til at blive - Men aftalen betinget af nogle økonomiske ting der skulle falde på plads i Barca. Messi bagland lader selvfølgelig ikke Messi skæbne hvile i andres hænder når vi snakker så høje beløb, så en forhånds aftale blev indgået med PSG.

Synes ikke det er utænkeligt scenario, men absolut ikke sikkert det har været således

Jeg tror dog Messi havde taget beslutningen før Copa turneringen men det ville give for meget uro hvis han havde meldt det ud

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

nosslo15 skrev:
tors aug 12, 2021 12:00 am
Piquénbauer skrev:
ons aug 11, 2021 10:18 pm
Der er stadig mange spørgsmål, uden tvivl. Men den artikel er noget af det tættest vi kommer på “begivenhederne” set på de journalister de er inde over. Altså nu. Der skal nok komme mere på sigt.

Men hvis man tror på hvad der blev skrevet så gik der noget galt mellem Messi og laporta. Det strider i hvert fald imod hele tanken om at Messi ville væk og de sammen fandt en vej.


Hej Pique.

Der står i artiklen, at Messi har følt sig "forrådt". Men dette bakkes ikke op af udtalelser, det er udelukkende noget, som insinueres ud fra forløbet af begivenheder af journalisterne. Det kan da godt være at La Porta har håbet på, at CVC i sidste øjeblik kunne redde ham, men jeg tror simpelthen ikke på, at Messi ikke også har været klar over situationens alvor, han har været 20 år i klubben og han har rådgivere og formentlig også informanter.

Hvis det er som du antyder, at La Porta har snydt Messi ved at sige et og gøre noget andet, så er vi jo ude i at La Porta simpelthen har tænkt, at Messi er blevet for stor for klubben og at det, som skete sidste år, var et udtryk for det. Og det ville han ikke finde sig i. Han sagde jo på pressemødet, at ingen er større end klubben.
Ja sådan er det ofte når man har at gøre med anonyme kilder… Folk kan tro på hvad de vil men denne artikel er imo det tætteste vi kommer på sandheden. Det er et samarbejde mellem flere journalister der er meget tæt på Barca, psg og Messi.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Lopezzz »

@VicValde
Et sabbatår? Really??


Ja hvorfor ikke. Hans familie, hans børn har alt i byen men er nødt til at forlade alt det fordi han ønsker at skifte klub og ikke holde en pause. Han tjener sikkert lige så meget på et sabbatår som når han spiller.
Der har ikke været mulighed for en ordentlig afsked, men Messi nævnte selv på pressemødet, at Barca er hans hjem og han kommer tilbage. Ikke som spiller men så formentlig som noget andet.
Han kunne sikkert ikke holde en ordentlig afsked fordi aftalen med PSG var på plads og franske liga var i gang men han vidste jo godt for laaang tid siden at han ville forlade Barca så hvorfor har han ikke gjort det noget før så vi alle var klar over at han vil stoppe efter denne sæson.
Han valgte at give os besked først for 2 uger siden. Det kan jeg ikke acceptere.
De fleste Barca fans er i chok over hans pludselige afgang.

Selvfølgelig kommer han tilbage en dag, ligesom Xavi, Puyol, Ronaldinho, Iniesta.
De kom allesammen på besøg for at hilse
MDCCCXCIX

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 18 gæster