10 - Lionel Andrés Messi

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Flax_Generous »

Luis Enrique skrev:
ons aug 11, 2021 3:14 pm
Jeg er grundlæggende uenig i, at det er en pris, det er værd at betale, i praksis at man fastlåser en bestemt klubstruktur og gennemfører regler, der gør at de store klubber forbliver store, medens andre - i forlængelse af lønloft og andre reguleringer - fastholdes på et bestemt (lavere) niveau.
Hvis du vitterlig ønsker en struktur, der sikrer, at muligheden for sportslig succes er åben for alle, bør du da netop være fortaler for et meget hårdt lønloft. Hvis du vil have, at de små klubber skal have en chance for at slå de store klubber, er den mest effektive løsning at lægge et loft over hvor meget de store klubber må bruge på lønninger. Det ser vi bl.a. i amerikansk sport, hvor der er stor paritet og jævnbyrdighed. Den nuværende løsning, hvor de mange små klubber skal håbe på, at en morderisk saudiarabisk kronprins har brug for lidt god omtale, gavner kun meget få af de små klubber. Det er jo et lotteri.
Luis Enrique skrev:
ons aug 11, 2021 3:14 pm
Ingen skal i mine øjne bestemme, hvor "store" Sheffield Wednesday eller Hamburger SV er - eller fastslå fra et skrivebord, hvor store indtægter de må have eller hvor store lønninger, de må udbetale.
Det er nok her hunden er begravet. Vi har diskuteret det før, og du har en laissez-faire tilgang. Men den tilgang giver simpelthen ikke mening i sportsgrene, der altså kun fungerer, fordi der er regler og restriktioner. Vi tillader jo heller ikke, at spillerne doper sig helt uhæmmet, selvom det er deres kroppe og deres liv. Vi tillader heller ikke, at nogle klubber registrerer 50 spillere, selvom de sikkert har pengene til det. Vi tillader heller ikke særlige skattefordele eller udbryderligaer, selvom nogle klubber åbenlyst ønsker dette. Mest basalt tillader vi heller ikke forskellige mål på forskellige stadioner, 20 udskiftninger hver kamp og 12 mand på banen. Sådan er sporten – styret af regler.

Nogen skal fastslå alle disse regler og restriktioner. Det sker fra et skrivebord. Ellers har vi ingen sport. Hvis vi mener, at den økonomiske konkurrence er skrævvredet og moralsk korrumperet, er det et problem, der naturligvis bør løses med regler. F.eks. regler som begrænser stater og statsejede virksomheders indflydelse.
Luis Enrique skrev:
ons aug 11, 2021 3:14 pm
Jeg mener det er for nemt at stirre sig blind på pengene - penge mig her og der; det er kun dem med penge, der vinder.
De fleste studier viser, at lønbudgettet er den statistisk mest betydningsfulde variabel for sportslig succes. Penge betyder meget.

Men vi kan godt snakke om noget andet om penge. Du har jo slet ikke forholdt dig til om det er moralsk forsvarligt at lade brutale regimer misbruge sporten til deres egne nederdrægtige formål. Hvad synes du?
Senest rettet af Flax_Generous ons aug 11, 2021 5:35 pm, rettet i alt 1 gang.

Red
Indlæg: 160
Tilmeldt: tors sep 03, 2020 4:01 pm
Blevet takket: 13 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Red »

A$AP skrev:
ons aug 11, 2021 12:13 pm
Vi behøver ikke at glæde os på Messis vegne. Ligesom vi heller ikke behøver håbe, at projektet i PSG bliver en europæisk succes, men derimod det modsatte. At fokusere på det positive når det handler om PSG og deres penge og midler, det ville noget af det mest ignorante i verden.
Syntes da så absolut vi behøver at glæde os på Messis vejene.. har han ikke gjort nok for os til at fortjene det??? Han gjorde hvad han kunne for at blive og jeg er da enig med ham i at PSG er den klub der bedst kan få den europæiske succes han vil have

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20101
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 303 gange
Blevet takket: 1024 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af FCBarcelonaChr »

:lol:

Billede

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af ladislau »

Alt det med lønloft er et EU anliggende, og jeg har svært ved at se det blive ændre lige foreløbig.
Regler for økonomisk doping også er ligeledes svær, da det er svært at skelne det fra et sponsorat. Igen kommer et descideret loft nok til at clashe med økonomien frie bevægelighed i EU.

Tænker, af dine løsningsmodeller Flax, så er der måske mere håb for at stoppe statstøtte til klubberne.
Statsejede virksomheder ejet af EU’s medlemslande bør ikke kunne få lov. Da det jo åbenlyst er konkurrence forvridende. Det er det jo også, når det er ikke- EU lande.
Der kunne man måske godt starte et juridisk slagsmål.

Ellers er det en spændende diskussion i har jer, og synes egentlig i har flere gode pointer begge to.
Jeg husker da Milan ex købte Spillere efter behag. George Weah og lign. Vandt alt og konkurrencen var ikke eksisterende. Berlusconis medie Empire var altoverskyggende dengang.
Husker også Lazios hold var sygt, og de vandt fuck all, og imploderede.
Reals galaktikos var jo også et overflødighedshorn, man købte Ronaldo, da man i forvejen havde Europas bedste angrebs duo.

Udviklingen har været undervejs længe, og vi har i den grad været medskyldige, og det virker ikke til at man har forstået, hvor snot dumt det var. Kun Bartos fejl.

Jeg er så også enig med, at først oligarker og så oliestater har kørt det op på et andet niveau.
Så er spørgsmålet, hvad kan man, og hvad skal man gøre ved det.
Løsningerne skal nok findes i et bredere perspektiv end i fodbolden. Selvom folk gerne vil give UEFA skyld for alt fra en bullen finger til covid 19.
Så er det de her økonomiske spillere jo problematiske i flere samfundsmæssige sammenhæng, andre brancher hvor de er konkurrence forvridende og andre sammenhæng, hvor de skævvrider eksisterende dynamikker. Bare kig på London

Brugeravatar
Luis Enrique
Indlæg: 1085
Tilmeldt: fre maj 04, 2007 11:55 am
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 105 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Luis Enrique »

Flax_Generous skrev:
ons aug 11, 2021 5:04 pm
Sådan er sporten – styret af regler.
Det er bare et "tomt" argument - og nogle eksempler, der i bedste fald tangerer stråmænd. Eksistensen af givne regler kan ikke blive til argumenter for nye regler.

Med fare for selv at begive mig ud blandt stråmændene, så skal man dog tænke tanken til ende. Er det et rimeligt konkurrencevilkår, at nogle klubber har råd til særdeles gode træningsfaciliteter til unge spillere? Skal der være loft over de udgifter, en klub må bruge på talentarbejde? Juventus ejer deres eget stadion og lånte vistnok pengene på særdeles rimelige vilkår af en statslig fond - er det rimeligt konkurrencemæssigt? Og hvordan er det egentlig, set i forhold til Inter og Milan, hvor kommunen ejer San Siro? Har de ret beset en fordel?

Essensen i det hele er, at forbindelsen mellem intentioner og konsekvenser ikke altid er så direkte. Og konsekvenser er i mine øjne vigtigere end intentioner.
Flax_Generous skrev:
ons aug 11, 2021 5:04 pm
Hvis vi mener, at den økonomiske konkurrence er skrævvredet og moralsk korrumperet, er det et problem, der naturligvis bør løses med regler.
Flax_Generous skrev:
ons aug 11, 2021 5:04 pm
Du har jo slet ikke forholdt dig til om det er moralsk forsvarligt at lade brutale regimer misbruge sporten til deres egne nederdrægtige formål. Hvad synes du?
Først og fremmest, at hverken begreberne "skævvredet" eller "moralsk korrumperet" gør det helt store indtryk på mig. Hvordan og hvornår er en den økonomiske konkurence "retlinet" og hvornår er den "moralsk acceptabel"? Var det "moralsk acceptabelt", da Napoli betalte 75 mio. kroner for Maradona i 1984? Ingen vidste i øvrigt, hvor de havde pengene fra, og Napoli var også dengang en ludfattig by. Var det bedre og mere "moralsk acceptabelt", da Barca gav 50 mio. kroner for Maradona i 1982?

Vi er grundlæggende uenige om, dels hvornår syndefaldet var, dels hvor alvorlig situationen er. Pengene har der været længe, meget længe, og situationen er ikke så alvorlig endda. Konkurrencen i europæisk fodbold lever i bedste velgående, den er blot forandret. Det har jeg søgt at redegøre for med nogle historiske eksempler og dermed argumenter.

Hvad det moralske angår, er jeg ikke uden privat sympati for eventuelle noble intentioner, men jeg har svært ved at forene det med fodbold i al almindelighed og sport i særdeleshed. Det er bedst at holde dette adskilt - og med fare for at tillægge dig synspunkter, du ikke har, er det dog værd at overveje, hvor langt du vil gå. Må tyrkiske klubber deltage i UEFA-turneringer? Hviderussiske? Russiske? Må Kina deltage ved VM? Må Senegal? Et fjernt afrikansk land, vi sjældent hører om, men homoseksualitet er forbudt i Senegal. Og går det monstro an at spille træningskampe i landet? Eller i Qatar? Et rask lille venskabsbesøg hos den ellers så pletfri Xavi, der synes at trives udmærket i en diktaturstat. For slet ikke at tale om VM 2022 - og er det kvalitativt anderledes end dengang VM 1978 blev afholdt i et land, styret af et militærdiktatur?

Jeg er egentlig ret ligeglad med den slags, blot for at klargøre mit eget synspunkt. Folk kan praktisere deres moral selv - det vil sige: holde op med at støtte en klub, lade være med at møde op på stadion, lade være med at tænde for transmissionen i tv eller via internettet osv. osv.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Flax_Generous »

Luis Enrique skrev:
ons aug 11, 2021 6:06 pm
Eksistensen af givne regler kan ikke blive til argumenter for nye regler.
Mit argument for nye regler er heldigvis også, at den nuværende situation er skrævvredet og moralsk fordærvet. Dit modargument er så bl.a., at man ikke bør indføre skrivebordsregler som dikterer sportens vilkår overfor klubberne. Hertil svarer jeg, at det skam allerede sker. Sådan er sport.
Luis Enrique skrev:
ons aug 11, 2021 6:06 pm
Med fare for selv at begive mig ud blandt stråmændene, så skal man dog tænke tanken til ende. Er det et rimeligt konkurrencevilkår, at nogle klubber har råd til særdeles gode træningsfaciliteter til unge spillere? Skal der være loft over de udgifter, en klub må bruge på talentarbejde? Juventus ejer deres eget stadion og lånte vistnok pengene på særdeles rimelige vilkår af en statslig fond - er det rimeligt konkurrencemæssigt? Og hvordan er det egentlig, set i forhold til Inter og Milan, hvor kommunen ejer San Siro? Har de ret beset en fordel?
Ja, der er mange forskellige parametre, der har indflydelse på konkurrencesituationen. Nogle klubber har også kulturelle, demografiske og meteorologiske fordele, fordi de hører til i en spændende storby i syden. Er det fair overfor Tromsø?

Et eller andet sted må grænsen trækkes for hvad der er rimelig og urimelig konkurrence. Hvad kan sporten acceptere, og hvad kan den ikke? Der er intet principielt, eviggyldigt svar, men en evig forhandling og balancegang. Her mener jeg så, at sporten nu trænger til skærpet revisionspligt og foranstaltninger som modarbejder underskudsforretninger, fit-and-proper-krav og deciderede forbud mod direkte og indirekte statsstøtte. Så vidt jeg kan forstå er du uenig, fordi du lader liberale paroler om klubbers selvbestemmelse trumfe enhver bekymring. (Hvis det vitterlig handlede om, at du ville hjælpe de små klubber, ville du som sagt støtte et lønloft.)
Luis Enrique skrev:
ons aug 11, 2021 6:06 pm
Var det "moralsk acceptabelt", da Napoli betalte 75 mio. kroner for Maradona i 1984? Ingen vidste i øvrigt, hvor de havde pengene fra, og Napoli var også dengang en ludfattig by. Var det bedre og mere "moralsk acceptabelt", da Barca gav 50 mio. kroner for Maradona i 1982?
Det er dybest set bare whataboutism.

Jeg vil dog godt afsløre, at jeg ikke kan give dig entydige, stringente svar på alle sportsrelaterede moralske problemer. Moralske debatter er aldrig så simple, at den slags lader sig gøre. Men jeg vil gerne forsvare det konkrete synspunkt, at oliestaternes forsøg på at overtage sport er uacceptabelt, og mit håb er, at vi ser tilbage på det lidt på samme måde som vi i dag ser på hvordan racisme og racesegregation tidligere åbenlyst infiltrerede sport.
Luis Enrique" skrev:
ons aug 11, 2021 6:06 pm
Hvad det moralske angår, er jeg ikke uden privat sympati for eventuelle noble intentioner, men jeg har svært ved at forene det med fodbold i al almindelighed og sport i særdeleshed. Det er bedst at holde dette adskilt - og med fare for at tillægge dig synspunkter, du ikke har, er det dog værd at overveje, hvor langt du vil gå. Må tyrkiske klubber deltage i UEFA-turneringer? Hviderussiske? Russiske? Må Kina deltage ved VM? Må Senegal? Et fjernt afrikansk land, vi sjældent hører om, men homoseksualitet er forbudt i Senegal. Og går det monstro an at spille træningskampe i landet? Eller i Qatar? Et rask lille venskabsbesøg hos den ellers så pletfri Xavi, der synes at trives udmærket i en diktaturstat. For slet ikke at tale om VM 2022 - og er det kvalitativt anderledes end dengang VM 1978 blev afholdt i et land, styret af et militærdiktatur?
Jeg har intet problem med at moralisere. Jeg synes f.eks. også, at det er en moralsk falliterklæring, at FIFA sender VM til Qatar. Det er ikke bare ordinær sportswashing, men en beslutning som angiveligt har kostet tusindvis af menneskeliv, da slavegjorte migrantarbejdere skulle bygge faciliteter til slutrunden. Trumfer et eller andet højhelligt princip om at sport ikke må sammenblandes med politik virkelig disse dødsfald?

Sport er som udgangspunkt ikke politisk, men det betyder ikke, at det altid er muligt at være moralsk og politisk neutral. Sådan er der så meget i livet. Når situationen er som i dag, hvor ellers upåagtede PSG og City bliver mere og mere dominerende, fordi de har undertrykkende oliestater i ryggen, er der behov for at smide fløjlshandskerne.

Omvendt kan jeg jo også spørge om ikke Abu Dhabi og Qatars indtog i sporten er åbenlyst politisk motiveret? Hvis du ikke vil have politik i din sport, hvorfor vil du så have sportswashing? Er det neutralt at lukke øjnene for det? Ikke rigtig, vel? Pointen er selvfølgelig, at forestillingen om at være komplet politisk og moralsk neutral er et selvbedrag.
Senest rettet af Flax_Generous ons aug 11, 2021 8:55 pm, rettet i alt 2 gange.

Brugeravatar
SparetireDad
Indlæg: 397
Tilmeldt: man jul 14, 2014 9:04 am
Har takket: 28 gange
Blevet takket: 59 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af SparetireDad »

Med fare for at være lidt af en partycrasher, så er emnet ved at dreje sig væk fra topic - Messi.

Men debatten er bestemt interessant og saglig. Spørgsmålet er bare, om ikke der bør oprettes en særskilt tråd f.eks. under "Diverse". Jeg synes næsten at emnet fortjener det. Det nye emne kunne f.eks. døbes "Fodbold og pengetanke" eller lignende.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

Two weeks ago, Messi was certain he would sign a new deal with Barça, but by the time he flew to Paris on Tuesday, he felt let down and betrayed by the club. He didn't criticise anyone when he said goodbye in a news conference on Sunday per @LaurensJulien @ESPNFC

But Messi hinted he wasn't completely satisfied that Barça had done all they could to keep him per @samuelmarsden @LaurensJulien

Sources told @moillorens @samuelmarsden of @espn in July that a five-year deal had been agreed, with Messi accepting a 50% pay cut. The salary would be staggered so that Messi would earn more in the final year of the deal than the first per @LaurensJulien

Barca president said that, with Messi, the club's wage bill was 110% of revenue; without Messi, it was 95%. Under the league's regulations, the wages-to-revenue limit must be around 70% per @LaurensJulien @samuelmarsden @moillorens

Laporta, though, has known this for months. He knew the financial situation when he was elected in March. He blamed the "shipwreck" on the previous board and said an internal audit had shown Barça's economic state was "much worse than expected per @samuelmarsden @moillorens
Der kommer stille og roligt mere ud… Og laporta får skylden.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

Ovenstående er taget fra denne artikel:

https://www.espn.com/soccer/spanish-lal ... ssion=true

Jeg tror ikke man finder men meget bedre redegørelse for hele forløbet.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Luis Enrique
Indlæg: 1085
Tilmeldt: fre maj 04, 2007 11:55 am
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 105 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Luis Enrique »

SparetireDad skrev:
ons aug 11, 2021 8:16 pm
Med fare for at være lidt af en partycrasher, så er emnet ved at dreje sig væk fra topic - Messi.
Debatten bliver heller ikke længere, for Flax og jeg har fået skridtet en front af, vi har set på før. Debatten var og blev så interessant, så to "forumveteraner" blev kaldt tilbage. Enige blev vi ikke. Vi bor desværre også, kan jeg se, for langt fra hinanden i kongeriget til, at vi kan videreføre debatten over en runde pilsnere på det nærmeste værtshus en af de kommende dage.

Jeg vil blot understrege, at det helt store problem ved indgreb i forhold til økonomi og lønloft for mig er fastfrysningen af en bestemt klubstruktur, fordi man forsøger at fastlægge et "objektivt" niveau. Man får anvist sin plads - og det er i sagens natur mere muntert, når man har sit på det tørre. Man beholder sin plads, får lagt en dæmper på andres udfoldelser og dertil endegyldigt distanceret nogen. Det spiller en rolle for flere klubber og deres tilhængere, det er jeg sikker på.

Fodbold ville i mine øjne kun blive mere spændende, hvis en pengestærk investor satte sig for at føre f.eks. Fiorentina, Valencia, Marseille, Arsenal eller Anderlecht tilbage til fordums styrke. Man kan (bør) ikke fastsætte et "objektivt" niveau for, hvor mange penge disse klubber må bruge på spillerindkøb eller lønninger. Der er frit slag for dem, der gider betale.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Flax_Generous »

Ja, tak for debatten. Bliver helt nostalgisk af det.

Jeg krydser fingre for både Barca og sportens fremtid. Men jeg må desværre indrømme, at jeg ikke er specielt optimistisk.

thomas
Indlæg: 190
Tilmeldt: ons maj 08, 2019 10:00 pm
Har takket: 22 gange
Blevet takket: 45 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af thomas »

Piquénbauer skrev:
ons aug 11, 2021 8:57 pm
Ovenstående er taget fra denne artikel:

https://www.espn.com/soccer/spanish-lal ... ssion=true

Jeg tror ikke man finder men meget bedre redegørelse for hele forløbet.
Egentlig synes jeg ikke artiklen giver svar på nogle afgørende spørgsmål:

- hvornår i forløbet bliver Laporta klar over, hvor dårligt det står til med økonomien, fordi indtil videre fremstår det utroværdigt, at det skulle være noget der er blevet klart inden for de sidste 1-2 måneder.
- vi ved ikke, hvor meget Laporta har arbejdet på at få afsat spillere eller hvor tæt på det har været for nogles vedkommende, hvilket kunne berettige, at han har trukket tiden.
- vi ved ikke om det ikke har været et fejlslag af de helt store, når Laporta afviste CVC.
- kunne det politiske slag mod La Liga kunne have veget for muligheden for at beholde Messi.
- er det ikke at overdrive konsekvensen af en CVC aftale, når det bliver talt som om man forærer fremtidige penge væk.
- kunne man ikke vende det om og se muligheden af en finansiel partner, der har samme mål: at genere penge i fodbolden.
- er Laporta skødehund for Perez' kamp
- forstår Laporta ikke de enorme afledte konsekvenser af at Messi er væk
- vi ved ikke, hvordan Messi selv har overvejet muligheden for et skifte. At tro det ikke har spillet ind som mulighed hen over sommeren er nok naivt.
- er Messi ikke i sin bedste ret til at føle sig fyret, slet og ret.
- kan det virkelig passe, at det først er på et møde, hvor der er blevet signaleret, at det bare handler om af skrive under på et færdigforhandlet kontrakt, at det bliver meldt ud, at desværre vi kan alligevel ikke ansætte dig.
- eller er det virkelig sådan, at det faktisk først var, da Laporta beslutter sig lige op til mødet ikke at følge CVC og Tebas, at konsekvensen bliver helt klar for Laporta
- forsøgte Laporta at vinde mere tid, og satte Jorge stolen for døren og sagde nu eller aldrig.

FCBSOCI
Indlæg: 2448
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1172 gange
Blevet takket: 508 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af FCBSOCI »

Det var sjovt at se vores redaktør Wennerberg og en Barcafan, Kasper Skov, i Aftenshowet på DR1. Jeg synes, at de fint udtrykte de følelser som Messis afsked gav anledning til. En lidt “sjov” detalje er, at mens Wennerberg kritiserede PSG for at modtage oliepenge fra Qatar, så sad Kaper i sin Barcatrøje med Qatar på brystet som reklamesøjle :?

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

Der er stadig mange spørgsmål, uden tvivl. Men den artikel er noget af det tættest vi kommer på “begivenhederne” set på de journalister de er inde over. Altså nu. Der skal nok komme mere på sigt.

Men hvis man tror på hvad der blev skrevet så gik der noget galt mellem Messi og laporta. Det strider i hvert fald imod hele tanken om at Messi ville væk og de sammen fandt en vej.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14866
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1658 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Lopezzz »

Hvis jeg var Messi (den største Barca ikon nogensinde som er elsket af alle Barca fans) jeg vil ikke forlade klubben som han gjorde.
Jeg vil først holde direkte tale til alle fans og bede om tilgivelse. Jeg vil være ærlig og fortælle dem at jeg skifter til PSG fordi jeg vil prøve noget nyt.
Hvor svært kan det være?
Jeg skider på tavshedspligten med PSG. Hvis de vil have mig så skal de ikke blande sig i hvad jeg har at sige til alle Barca fans.
Den måde han stoppede på er lidt kujonagtig. Det føles som om pengene er vigtigere end os fans.
Han skulle have givet os en ordentlig farvel og informere os i god tid men han stoppede som en random ukendt spiller.
Selvom jeg ønsker ham alt bedst jeg er mega skuffet.
Hvis han virkelig er skuffet over at han må ikke fortsætte så skulle han holde et sabbatår og vente med at se hvad der sker næste år. Han er jo billioner
MDCCCXCIX

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 4 gæster