10 - Lionel Andrés Messi

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

https://www.independent.co.uk/sport/foo ... 00051.html
The Independent has been told that, as far back as that fantastical summer of 2017 when the French club acquired Neymar and Kylian Mbappe, one of PSG’s ambitions was to short squeeze the football market. That was to raise wages and fees so high that fewer and fewer clubs could compete. Messi is the ultimate example of this.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
SparetireDad
Indlæg: 397
Tilmeldt: man jul 14, 2014 9:04 am
Har takket: 28 gange
Blevet takket: 59 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af SparetireDad »

Vildt som blodet i fans kan løbe løbsk...uanset hvilken side man står på.

Godt nok er det her fra sidste år - men vreden er da vist til at få øje på.


FCBSOCI
Indlæg: 2448
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1172 gange
Blevet takket: 508 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af FCBSOCI »

Var så småt kommet mig over, at Neymar ikke længere spiller for Barca, men at Messi heller ikke gør det er som et mareridt.

Men trods enorme investeringer i truppen har hverken City eller PSG formået at vinde CL. Det er tegn på, at ikke alt kan købes for penge.

"Mit" andet favorithold er Brøndby. De kan naturligvis ikke sammenlignes med Barcelona, men trods alle odds vandt de superligaen. Så der er håb om, at Barca - ved at vende tilbage til gamle dyder og gøre brug af akademiet - måske kan lave en "Brøndby" i La Liga eller endnu bedre CL. Tiden vil vise det...

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7064
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 848 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Daluigi »

SparetireDad skrev:
ons aug 11, 2021 10:15 am
Lopezzz skrev:
ons aug 11, 2021 10:12 am
Et valg som han har sikkert taget for mange måneder siden.
Èn ting er ihvf helt sikkert: ikke engang Al Pacino kunne stå der og se så overbevisende ud, hvis det var en plan, der var opstået helt ud af det blå i løbet af to dage :grin:
Jeg er helt sikker på, at han er oprigtig trist og ked - Men jeg køber heller ikke, at dette her skulle være kommet som det ultimative chok for ham. Især ikke, når kontrakten er på plads med det samme i PSG og man vælger at opgive projektet så tidligt inde i transfervinduet.

Messi ville væk. De fandt en løsning, hvor synderen blev Tebas. Det bebrejder jeg dem heller ikke, da der selvfølgelig også er noget sandhed i dette. Messis folk og Laporta har lavet et løsning her, hvor begge parter følte sig nødsaget til at lave et brud, og nu er de begge kommet ud af det, uden at modtage folkets vrede. Smart.

Dette er blot min antagelse og står for egen regning.
Forumlegende

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1747
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Barca80 »

Jeg er lige nu i gang med at se præsentationen af Messi. Han sidder sammen med Khelafi.

ALDRIG NOGENSINDE HAR JEG SET EN FODBOLDSPILLER SE SÅ GLAD UD TIL EN PRÆSENTATION!! :roll: :roll: Fjern nu det fede smil fra ansigtet Messi!! Det klæder dig sgu ikke! :sad: Man skulle tro, at det var en befrielse for ham, at komme ud af barndomshjemmet og opleve et nyt eventyr! :sad: Han smiler, og smiler, og griner og griner, og blinker med det ene øje til folk for at indikere sin enorme glæde - det sgu vildt at se på!!! :?
Piquénbauer skrev:
ons aug 11, 2021 9:15 am
Jeg tror ikke et sekund på at Messi ville væk. Barca var plan a og der var ingen plan b. Alle meldinger går på at efter Laporta blev valgt så lukkede messi-lejren samtlige samtaler ned med andre klubber. Vi så også live hvordan han reagerede. Messis far udtalte (ret skarpt) inden han hoppede på flyet at Messi stadig var meget mærket af situationen. Hermed ikke sagt at Messi er falsk på den video eller at den er klippet sammen suspekt - jeg tror har tager udfordringen og er klar til den.

Hvis man endelig skal påtage sig sølvpapirshatten så vil jeg hellere kigge på Laporta og om han vitterligt var så interesseret i at forlænge med Messi som han selv gav udtryk for...
Du kan bare beholde sølvpapirshatten på, hvis du vil. Synes det er logik for burhøns, at vide, at der er meget mere i Messis afsked, end vi er blevet informeret om. Det virker da total suspekt at ALT falder på plads med PSG på sølle to dage. Og suspekt, at Laporte ikke får løst sagen med Messi over 5 måneder!!

Ingen siger at Messi gråd var fake. Og hans far siger mig intet (Ja! Der er sandsynlighed for at faren lyver). Selvfølgelig er Messi følelsesmæssig berørt over at sige farvel til sin barndomsklub, men det udelukker jo ikke at han vil videre og prøve noget nyt. Det er da lidt forståligt at han vil væk fra en klub som ligner et cirkus for tiden, men konstante dumme beslutninger fra den ene præsident efter den anden. Han har bedst chance for at vinde CL i PSG og han får også en langt højere løn - plus han har hele tre argentinske holdkammerater og en argentinsk træner. Bedre bliver det ikke for ham.

Brugeravatar
Champione
Indlæg: 1577
Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 23 gange
Blevet takket: 168 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Champione »

Daluigi skrev:
ons aug 11, 2021 11:25 am
SparetireDad skrev:
ons aug 11, 2021 10:15 am
Lopezzz skrev:
ons aug 11, 2021 10:12 am
Et valg som han har sikkert taget for mange måneder siden.
Èn ting er ihvf helt sikkert: ikke engang Al Pacino kunne stå der og se så overbevisende ud, hvis det var en plan, der var opstået helt ud af det blå i løbet af to dage :grin:
Jeg er helt sikker på, at han er oprigtig trist og ked - Men jeg køber heller ikke, at dette her skulle være kommet som det ultimative chok for ham. Især ikke, når kontrakten er på plads med det samme i PSG og man vælger at opgive projektet så tidligt inde i transfervinduet.

Messi ville væk. De fandt en løsning, hvor synderen blev Tebas. Det bebrejder jeg dem heller ikke, da der selvfølgelig også er noget sandhed i dette. Messis folk og Laporta har lavet et løsning her, hvor begge parter følte sig nødsaget til at lave et brud, og nu er de begge kommet ud af det, uden at modtage folkets vrede. Smart.

Dette er blot min antagelse og står for egen regning.
Præcis min tanke. Hvad skulle have ændret sig fra sidste sommer, som ikke er præcis det samme scenarie i år?

Vi har ikke holdet og truppen til ham. Det kan alle se.
Han vil vinde og spille om de største titler - og var også hans primære argument sidste sommer, da dramaet udspillede sig.

Der ville vi ikke slippe ham. Historien er anderledes i år - men tror ikke der har været modvillighed i Messi lejren om at se andre projekter.
Sportsligt er PSG meget længere fremme. Absurd mandskab.
---------------------------------------
Barca is my religion!

Brugeravatar
SparetireDad
Indlæg: 397
Tilmeldt: man jul 14, 2014 9:04 am
Har takket: 28 gange
Blevet takket: 59 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af SparetireDad »

Barca80 skrev:
ons aug 11, 2021 11:32 am
Jeg er lige nu i gang med at se præsentationen af Messi. Han sidder sammen med Khelafi.

ALDRIG NOGENSINDE HAR JEG SET EN FODBOLDSPILLER SE SÅ GLAD UD TIL EN PRÆSENTATION!! :roll: :roll: Fjern nu det fede smil fra ansigtet Messi!! Det klæder dig sgu ikke! :sad: Man skulle tro, at det var en befrielse for ham, at komme ud af barndomshjemmet og opleve et nyt eventyr! :sad: Han smiler, og smiler, og griner og griner, og blinker med det ene øje til folk for at indikere sin enorme glæde - det sgu vildt at se på!!! :?
Okay okay skal vi nu ikk' liiiiiiiige... nu synes jeg, at kæden hopper lidt af. Skulle han sidde og tude, se trist ud eller på anden vis hænge med næbbet?

Manden er glad og lettet over, at der er kommet en afklaring. Han accepterer det og dvæler ikke. Det er da ægte storhed.

Det er hans ret at åbne et nyt kapitel. Med alt det lort, der er foregået i Barca det sidste lange stykke tid - og alt den uro vi i offentligheden HAR hørt om + alt den vi helt sikkert ikke har hørt om, så forstår en stor del af mig godt Messi. At vi har mistet verdens største spiller, er jo ikke ensbetydende med, at manden har gjort noget forkert set fra hans egen stol.
Senest rettet af SparetireDad ons aug 11, 2021 11:43 am, rettet i alt 1 gang.

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Kvoller »

Jeg er lige nu i gang med at se præsentationen af Messi. Han sidder sammen med Khelafi.

ALDRIG NOGENSINDE HAR JEG SET EN FODBOLDSPILLER SE SÅ GLAD UD TIL EN PRÆSENTATION!! :roll: :roll: Fjern nu det fede smil fra ansigtet Messi!! Det klæder dig sgu ikke! :sad: Man skulle tro, at det var en befrielse for ham, at komme ud af barndomshjemmet og opleve et nyt eventyr! :sad: Han smiler, og smiler, og griner og griner, og blinker med det ene øje til folk for at indikere sin enorme glæde - det sgu vildt at se på!!! :?
Mon ikke han alligevel er spændt på at komme i gang med nyt, også selvom han er ked af at forlade Barca. Du kan da ikke blive utilfreds med at han smiler og er glad? Det synes jeg er en lidt underlig holdning. Og har du ikke set nogen smile og være glad når de bliver præsenteret, så har du sgu ikke set mange præsentationer af nye spillere ;-)

Når nu han pludselig fik at vide, at han ikke kunne fortsætte, noget som gjorde ham ked, hvilket var tydeligt ved hans pressekonference, så skal han da også være glad for at være startet på noget nyt. Og det endda med gode venner. Hvorfor skulle være glad?

Da han ville væk sidste år, mon ikke PSG havde et tilbud klar, og det er det man er arbejdet videre fra? Om de i forvejen var en Plan B, det er da meget muligt.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

Synes det er logik for burhøns, at vide, at der er meget mere i Messis afsked, end vi er blevet informeret om.
Hvem har sagt andet? Men hvorfor det skulle pege på at Messi ville væk ved jeg ikke...
Det virker da total suspekt at ALT falder på plads med PSG på sølle to dage.
Hvorfor? PSG var i forhandlinger med Messi op til Laporta kom til. De har ubegrænsede midler og skal ikke forholde sig til ffp. Det eneste der er blevet foretaget er at de har aktiveret deres tilbud og lukket de små "problemer" der var. Det har vitterligt været den nemmeste kontrakt at få plads qua deres midler og den manglende konkurrence.
Og suspekt, at Laporte ikke får løst sagen med Messi over 5 måneder!!
Det er det nemlig. Men hvorfor falder mistanken ikke på laporta? Han får på papiret intet ud af det her. Det er ham der får tæsk i medierne, det er ham som Messis bagland stikker til og forsøget med at sende skylden videre til la liga fylder ikke ret meget når man læser rundt omkring. Laporta bliver virkelig kritiseret for det her. Blandt andet har et bestyrelsesmænd sagt op og rettet hård kritik mod laporta.
Ingen siger at Messi gråd var fake. Og hans far siger mig intet (Ja! Der er sandsynlighed for at faren lyver). Selvfølgelig er Messi følelsesmæssig berørt over at sige farvel til sin barndomsklub, men det udelukker jo ikke at han vil videre og prøve noget nyt. Det er da lidt forståligt at han vil væk fra en klub som ligner et cirkus for tiden, men konstante dumme beslutninger fra den ene præsident efter den anden. Han har bedst chance for at vinde CL i PSG og han får også en langt højere løn - plus han har hele tre argentinske holdkammerater og en argentinsk træner. Bedre bliver det ikke for ham.
Det største problem med alt det her er at messi vil handle fuldstændig ude af karakter. Han er kendt for at sige tingene lige ud. Det gjorde han sidste sommer hvor han ville væk. Men nu er han så gået ind i et enormt spin for at slippe for at sige præcis det samme som sidste sommer?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1747
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Barca80 »

CHOK CHOK

Under pressekonferencen, til spørgsmålet om, hvornår PSG tog kontakt til Messi-lejren, kom Nasser Al-Khelaifi lige til at svare følgende: "vi kontaktede Messi og ville signe ham, DA HAN BESLUTTEDE AT VILLE VÆK FRA BARCELONA" !! :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:

Messis ansigt blev pludselig helt mærkelig. Kom Al-Khelaifi lige (ved en fejl) til at indrømme, at det var Messis egen beslutning at forlade Barca ???? :eek: Uanset hvad, er det et super mærkeligt svar at give.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

Ja sidste sommer...
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
SparetireDad
Indlæg: 397
Tilmeldt: man jul 14, 2014 9:04 am
Har takket: 28 gange
Blevet takket: 59 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af SparetireDad »

Jeg synes Messi lukker et kapitel på en meget sober måde. Ingen grund til at smække med døren og smæde ens forboldliv til.
Han har åbnet et nyt kapitel med store forventninger. Han skal have sit liv og sin karriere til at rulle. Vi andre skifter også retninger i vores liv.

Det kører i ring herinde. Vi ved intet. Vi spinner. Vi overreagerer. Vi brygger. Jo mere jeg tænker over det, så kan jeg egentlig slet ikke forstå, hvordan vi kan diskutere, hvad der er sket eller sker - men....det kan vi i virkeligheden heller ikke, som det ses. Bægeret er altså ved at flyde over.

Jeg vænner mig meget stille og roligt til tanken. Accepten kommer gradvist. For mig er det vigtigste, at manden er glad - og ikke ryger ned med et brag. Det ville være frygteligt for ham, hans familie og for fodbolden. Han ligner en, der sprudler og er klar til at fortsat forkæle vores øjne, hjerne og hjerter.

Ba sai luo na
Indlæg: 287
Tilmeldt: søn jan 14, 2018 2:26 am
Har takket: 34 gange
Blevet takket: 45 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Ba sai luo na »

Selvfølgelig har Messi haft en option der hed PSG

Den kontrakt fra PSG har nok været på bordet siden Januar - hvor PSG nok har sagt " Tag dig god tid, du er altid velkommen i PSG.

Messi besluttede sig til Maj om af skifte til PSG og vupti Neymar forlængede med PSG. Who knows

Filten
Indlæg: 1753
Tilmeldt: tirs aug 25, 2020 4:25 pm
Har takket: 170 gange
Blevet takket: 176 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Filten »

Hvor er den store overraskelse PSG havde gemt til efter præsentationen?
Madrid dommere: José Hernández Maeso, Hernández Hernández, Martínez Munuera, Gil Manzano

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Kvoller »

Det er nok en henvisning til sidste sommer. Han sagde også "when they decided it was over" på gebrokkent engelsk. Slap nu af.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 9 gæster