10 - Lionel Andrés Messi

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

nosslo15
Indlæg: 991
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 146 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af nosslo15 »

VicValde skrev:
tirs aug 10, 2021 7:48 pm
nosslo15 skrev:
tirs aug 10, 2021 7:18 pm
Hvis Messi gerne på et tidspunkt vil tilbage til Barca og arbejde med ledelse i en eller anden forstand, så kunne man jo også sige, at det ville blive umuligt for ham, hvis han på et pressemøde skulle fortælle fans og verdenspresse, at han gerne vil til PSG fordi de har bedre muligheder for at vinde Champions League og fordi det vil betyde, at han kan være friskere til Vm i Qatar pga. at han kommer til at stærkere hold, som han ikke skal løfte så meget i alle kampe de spiller. Hvis Messi stod frem og fortalte, at han forlader Barca af sportslige årsager, så ville han få det svært i klubben fremadrettet. Og så tager han, ved at skyde skylden på Tebas, hensyn til klubbens fans - deres følelser.

Sidste år handlede det om Barthomeu og det sportslige og i år, tror jeg personligt, at det handler om det sportslige, netop fordi det ikke giver mening, at tro, at hverken Messi eller La Porta ikke har vidst, at der ikke kunne blive råd til Messi, givet at de har handlet, som de har handlet. Årsagen til at det først er blevet "breaket" d. 5 august, er for at undgå for meget utidig vrøvl med presse og fans.

Selvfølgelig græder Messi til sin afsked med hans barndomsklub og selvfølgelig er det sandt, at Messi gerne ville blive, hvis han kunne, men det kunne ikke lade sig gøre i forhold til hans ambitioner på klubplan og landsholdsplan - det er i hvert fald sådan, som jeg tolker det - og dette kan Messi ikke sige højlydt i Barca, men det gør ikke Messi uærlig og det gør heller ikke hans tårer til "fake" - han undlader blot at fortælle det hele.

Men det er klart, at min præmis for at kunne skrive ovenstående er, at La Portas og Messis folk godt kunne have fået plads til Messi på den tid der var. Hvis han altså ikke havde bestemt sig for PSG.

Selvom jeg tror, at Messi har valgt PSG for det sportslige, så kommer jeg ikke til at holde mindre af ham og jeg håber alt det bedste for ham.
Er det ikke bare på tide, at indse at FCB er i økonomisk forfald og der ikke var råd? Synes absolut ikke der var noget, der indikerede, at han ikke ønskede at blive. Og jeg er 1000% overbevist om, at Messi har en rolle i Barca fremadrettet, så ville han aldrig gøre det der. Jeg tror faktisk ikke helt nogle af os egentlig forstår, hvor meget den her klub betyder for ham. Langt de fleste af hans år er brugt her.

Helt ærligt - og sorry to say - men du har altså sølvpapirshat på.

Ja OK. så har jeg sølvpapirshat på, men altså, på baggrund af de informationer vi har indtil videre i sagen, så tror jeg, at Messi har valgt PSG af sportslige årsager. Og jeg synes ikke dårligere om ham af den årsag.

Jeg tror nemlig, at hvis Messi ville blive, så ville man også have fundet en løsning.

Jeg er 100% sikker på, at Messi elsker sin klub og det var også derfor, han var så ked af det, da han skulle sige farvel.
Men han sagde farvel af sportslige årsager og den besked ville han ikke såre de mange barcafans med.

Brugeravatar
SparetireDad
Indlæg: 397
Tilmeldt: man jul 14, 2014 9:04 am
Har takket: 28 gange
Blevet takket: 59 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af SparetireDad »

Gutter - skal vi ikke aftale en deadline, hvor vi har "sucket det hele op" - og kigger fremad - og måske lader denne tråd få lidt ro? Altså medmindre vi selvfølgelig kan finde på noget at skrive herinde :grin:

Vi må- og skal videre før eller siden. Tænker at vi måske om et døgns tid har fået afløb for alle vores eder og forbandelser mod PSG, deres grimme spilledragter, kaliffen, crossainter, gedeost og hvad vi ellers kan finde på at skælde ud over - altså hvis I er med på det? :razz:

Tror bare, at vi alle trænger til at komme op over bjerget efterhånden - og flytte fokus et andet sted hen. Indholdet i vores alles indlæg begynder at bære præg af det :glad:

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2776
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 176 gange
Blevet takket: 415 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Norbit »

Piquénbauer skrev:
tirs aug 10, 2021 10:07 pm
Jeg er sgu ved at være lidt træt af det her… Det er ikke en hentydning hertil men til de forskellige twitter kontoer osv. Det er slut nu. Jeg kan godt forstå at Messi er den største nogensinde men jeg har ikke lyst til at se ham i en psg trøje, jeg er ikke interesseret i hvordan psg fans tager imod ham.

Han er væk og vi skal videre. Det er hårdt nok uden billederne osv.
Så vil jeg anbefale dig at kigge mod andre tråde. Det er en Messi-tråd og nu kommer vi til at se ham i en PSG trøje.

Jeg er, som nævnt, ret glad for at han bliver modtaget så godt. En glad Messi = en god fodbold. Jeg vil gerne nyde at se Messis sidste par år på banen, også selvom det er hos PSG. Jeg bliver ikke mindre fan af Barca fordi jeg nyder Messi. Det får mig til at tænke på alle de gode øjeblikke vi har haft med ham.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Antimadridista »

Tror folk har brug for at få lidt afløb. Fint for mig. Om ikke så længe, vil der opstå en naturlig afmatning af indlæg, da han ikke længere har sin dagligdag i Barca.

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Kvoller »

Skal folk ikke bare have lov til at snakke om Messi? Det indebærer vel også hans kommende/nuværende klub. Og det er da fint at få lidt af galden ud, og her er tråden vel passende, når det omhandler ham, PSG, bestyrelsen osv. Bliver den ikke taget her, så kommer det nok i andre tråde af sig selv.

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Kvoller »


Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1746
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Barca80 »

Jeg holder fast i min tese, som jeg har beskrevet tidligere. Messi ville gerne væk og fik det realiseret med hjælp fra Laporte. :cry:

Laportes håndtering af alt det her lugter langt væk af pis og papir! Han har haft over fem måneder (fra marts måned) til at fixe forholdene som gør at Messi kan forlænge, men nej, "han finder først ud af det for nogle dage siden - at økonomien er værre end antaget - derfor ingen kontrakt til Messi", lyder forklaringen!! Tror han vi er født i går ?? :thumbdown:

Jeg synes helt klart Laporte bør træde af!! Og det kan kun gå for langsomt !! :oops: :oops: :oops:

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Kvoller »

Barca80 skrev:
tirs aug 10, 2021 11:02 pm
Jeg holder fast i min tese, som jeg har beskrevet tidligere. Messi ville gerne væk og fik det realiseret med hjælp fra Laporte. :cry:
Det tror jeg simpelthen ikke på. Hvordan og hvorfor skulle Laporta hjælpe ham? Han var uden kontrakt og kunne frit skifte?

FCBSOCI
Indlæg: 2448
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1172 gange
Blevet takket: 508 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af FCBSOCI »

Det er super, at vi kan få afløb for vores ærgrelse og frustationer over Messis afgang i denne tråd.

I øvrigt har jeg bemærket, at i grove træk så meldes der om en skadet Barca spiller for hver gang PSG laver en stigning. Så det er nu vi for alvor skal bakke om om vores hjerteklub. “Mes que un Club” har sjældent givet mere mening.

Og hvem ved måske får afgangen af Messi flere spillere til at shine + vi forhåbentligt fortsætter med at give de unge talenter fra akademiet chancen på Barcas første hold.

Vi skal nok komme ovenpå igen. VISCA EL BARCA!

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Flax_Generous »

Luis Enrique skrev:
tirs aug 10, 2021 8:25 pm
City er ikke noget enkeltstående tilfælde i engelsk fodbold; for år tilbage var det Blackburn, Newcastle og Leeds, der spillede med de økonomiske muskler. Det gjorde i mine øjne engelsk fodbold spændende og varieret. Leeds er i øvrigt fortsat en omvandrende advarsel til dem, der tror at man varigt kan få succes ved at investere heftigt i nogle få sæsoner.
Rigmænd der støtter deres lokale klubber er altså ikke det samme som klubber ejet af oliestater. Førstnævnte findes overalt i fodboldverdenen og har altid gjort det, mens sidstnævnte er et nyt fænomen som på højeste plan skævvrider og besudler sporten. Der er både en gradsforskel og en moralsk forskel.

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2776
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 176 gange
Blevet takket: 415 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Norbit »

Barca80 skrev:
tirs aug 10, 2021 11:02 pm
Jeg holder fast i min tese, som jeg har beskrevet tidligere. Messi ville gerne væk og fik det realiseret med hjælp fra Laporte. :cry:

Laportes håndtering af alt det her lugter langt væk af pis og papir! Han har haft over fem måneder (fra marts måned) til at fixe forholdene som gør at Messi kan forlænge, men nej, "han finder først ud af det for nogle dage siden - at økonomien er værre end antaget - derfor ingen kontrakt til Messi", lyder forklaringen!! Tror han vi er født i går ?? :thumbdown:

Jeg synes helt klart Laporte bør træde af!! Og det kan kun gå for langsomt !! :oops: :oops: :oops:
Jeg tror ikke på, at Messi selv ville væk for så havde han sagt det. Akkurat som sidste år + han var overhovedet ikke forpligtet til at blive i Barca denne sæson, hvis han var forpligtet så var han også blevet, også i mod sin vilje. Han kunne i princippet valgt at skifte til PSG uden pressemøde for os, men alligevel ville han gerne sige ordentligt farvel efter Laportes fadæse.

Jeg er også meget undrende over hans ageren de sidste 5 måneder. Meget meget underligt at han først i august kommer ud med en melding om at "økonomien er værre end først antaget". Hvordan kan den være værre end først antaget? Tal er facts, man antager ikke bare noget. Især ikke når du er ny præsident i en af verdens største klubber og "lover" at Messi bliver i klubben. Der er et eller andet helt fundamentalt forkert i den her klub - tiden må vise hvornår vi kommer det til livs. Ved ikke om økonomiafdelingen består udelukkende af studenter eller hvad dælen der sker - den her klub og økonomi er i hvert fald ikke gode venner.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Ba sai luo na
Indlæg: 287
Tilmeldt: søn jan 14, 2018 2:26 am
Har takket: 34 gange
Blevet takket: 45 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Ba sai luo na »

Klubbens og dens vision passer perfekt med mine ambitioner skulle Messi havde udtalt

Det må være CHL og udsigten til en stribe hjemlige pokaler for at hente Daniel Alves som den spiller med flest pokaler.

Jeg forstå ham godt. Nemmere at få succes i Paris istedet for at hjælpe med at genopbygge United og mon ikke Messi er en smule træt af genopbygnings faser.

Held og lykke I PSG. Ønsker ham og dermed PSG succes - men efter at have set ham med PSG30 trøjen så kan jeg også mærke han allerede fylder mindre. Det er stadig Barca trøjen og dem der bær den at jeg vil juble / sørge med.

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1746
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Barca80 »

Kvoller skrev:
tirs aug 10, 2021 11:07 pm
Barca80 skrev:
tirs aug 10, 2021 11:02 pm
Jeg holder fast i min tese, som jeg har beskrevet tidligere. Messi ville gerne væk og fik det realiseret med hjælp fra Laporte. :cry:
Det tror jeg simpelthen ikke på. Hvordan og hvorfor skulle Laporta hjælpe ham? Han var uden kontrakt og kunne frit skifte?
Nu når du vælger at kommentere på mit indlæg, så vær venlig at læse mit tidligere indlæg (i denne tråd), som jeg henviser til.
Norbit skrev:
tirs aug 10, 2021 11:52 pm
Barca80 skrev:
tirs aug 10, 2021 11:02 pm
Jeg holder fast i min tese, som jeg har beskrevet tidligere. Messi ville gerne væk og fik det realiseret med hjælp fra Laporte. :cry:

Laportes håndtering af alt det her lugter langt væk af pis og papir! Han har haft over fem måneder (fra marts måned) til at fixe forholdene som gør at Messi kan forlænge, men nej, "han finder først ud af det for nogle dage siden - at økonomien er værre end antaget - derfor ingen kontrakt til Messi", lyder forklaringen!! Tror han vi er født i går ?? :thumbdown:

Jeg synes helt klart Laporte bør træde af!! Og det kan kun gå for langsomt !! :oops: :oops: :oops:
Jeg tror ikke på, at Messi selv ville væk for så havde han sagt det. Akkurat som sidste år + han var overhovedet ikke forpligtet til at blive i Barca denne sæson, hvis han var forpligtet så var han også blevet, også i mod sin vilje. Han kunne i princippet valgt at skifte til PSG uden pressemøde for os, men alligevel ville han gerne sige ordentligt farvel efter Laportes fadæse.
Sidste år kunne nærmest alle Barca fans GODT FORSTÅ at Messi vil væk pga. svinet Bartomeu. Messi havde derfor intet problem med at sige offentligt, at han gerne vil væk. Barca fans ville tilgive ham, hvis han smuttede sidste sommer, derfor kunne han sige åben og offentligt at han vil væk!

I år er sagen helt anderledes. Der er ingen Bartomeu længere. Derfor, som udgangspunkt, vil nærmest alle Barca fans UNDRE SIG over, at Messi gerne vil væk og smutte til en klam købeklub som PSG!! Altså med mindre man finder "en gyldig grund". Og "grunden" har så været, at Laporte, for et par dage siden, "har fundet ud af at økonomien er værre end antaget". Denne såkaldte "grund", som Laporte har haft hele 5 måneder til at løse, har givet fri bane til Messi - at han kan smutte til en klub med:
1) tre argentinske spillere og en argentinsk træner, 2) en langt højere løn, 3) langt større mulighed for at vinde CL, 4) som ikke har økonomiske problemer magen til Barca ! Dvs. til en klub, som har fire fordele for Messi!

Det lyder da langt bedre i barca fans øre, at Messi ryger til Paris SG, fordi Barca ikke kan forlænge, end at Messi indrømmer at han gerne vil vinde CL og spille sammen med tre argentinere og argentinsk træner, til en LANGT højere løn - hvilket er derfor han forlader Barca! Den første meldning er langt mere spiselig for barca fans end den anden.

Min tese er derfor, at Messi og Laporte har aftalt indbyrdes, for flere måneder siden (dvs. lidt før eller efter Laporte blev præsident), at han stopper i Barca om sommeren, og smutter til den stenrige olieklub i Frankrig.

Ja måske lyder det som konspirationer - men synes der er flere tegn som indikerer det jeg skriver. Og vi kommer jo ikke til at vide, hvad der er blevet talt om bag de lukket døre. Men en ting er sikkert ift. Messis afgang fra Barca - og det er, at der er meget mere i denne sag, som vi ikke har fået oplysning om. Og Laportes arbejde i alt det her, er UNDER AL KRITIK !!

Hristo
Indlæg: 361
Tilmeldt: fre sep 15, 2017 9:27 am
Har takket: 123 gange
Blevet takket: 155 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Hristo »

SparetireDad skrev:
tirs aug 10, 2021 10:31 pm
Gutter - skal vi ikke aftale en deadline, hvor vi har "sucket det hele op" - og kigger fremad - og måske lader denne tråd få lidt ro? Altså medmindre vi selvfølgelig kan finde på noget at skrive herinde :grin:

Vi må- og skal videre før eller siden. Tænker at vi måske om et døgns tid har fået afløb for alle vores eder og forbandelser mod PSG, deres grimme spilledragter, kaliffen, crossainter, gedeost og hvad vi ellers kan finde på at skælde ud over - altså hvis I er med på det? :razz:

Tror bare, at vi alle trænger til at komme op over bjerget efterhånden - og flytte fokus et andet sted hen. Indholdet i vores alles indlæg begynder at bære præg af det :glad:
Jeg er enig. Vi har brug for at komme videre asap, lige nu er mange af os nok bare i chok. Historiens bedste spiller er væk. Rekord i stort set alt - nærmest også tilhørsforhold til en klub i moderne tider. Bare det at han skal spille for en anden klub er hårdt. At det er vores nemesis-klub gør det 10 gange værre.

Jeg tror, Messi-exit er ekstra ubehageligt, fordi det lige nu føles som symbolet på enden. Enden på at vi er en magtfaktor. I sin tid var det os som købte PSGs megastjerne (Ronaldinho) fordi vi kunne - og blev løftet til nye højder. Nu er det PSG som flår os efter behag. De startede nedturen helt konkret ved at købe Neymar. Endda med Barcaikon Dani Alves som lokkemad i Paris - efter vi noget tidligere havde smidt selvsamme Alves på porten. Vi kunne bare se måbende til, da Neymar - vores næststørste stjerne no se queda. Dengang føltes det underligt fordi vi stadig var større end PSG. Men nu er det ren utopi, at Barcelona kan købe stjerner fra PSG. Vi kan nok ikke engang tiltrække deres marginalspillere som Kurzawa. Ja, faktisk kan vi ikke engang signe en gratis spiller fra den bedste række i Færøerne lige nu. Der er vi ikke vant til at være. PSG har en uendelig pengetank. Barcelona skylder 8 mia kr.

Mange spørger helt konkret: kan vi overhovedet registrere vores nye spillere til den ny sæson? Hvornår kan vi købe en spiller med overgangssum igen? Venter der flere ubehagelige udmeldinger om hjørnet om økonomien? Kan konkurs blive et reelt scenarie? Men bagvedliggende er det nok også spørgsmål som om Messi har holdt kunstigt liv i illusion om at vi er en reel magtfaktor de seneste år. Uden ham var vi ikke nået lige så langt i CHL, hvor vi trods hans tilstedeværelse er blevet ydmyget mange år i træk, når det blev alvor.

Vores gynger og karruseller er alle placeret under FC Barcelona-forretningen: tv, sponsorer, billetpenge… De “nye” drenge i klassen har det samme + andre gynger og karruseller ifa kapital i stride strømme som ikke kommer fra fodboldforretningen. Det er ikke en udfordring vi lige nu mestrer særlig godt. Måske er det bare en forbigående tendens. Måske er kan vi blive bedre til at navigere i det. Eller måske skal vi acceptere en fremtid, hvor FC Barcelona ikke er storebror. Hvor vi er mere Everton end en ægte magtfaktor.

Jeg tror Messis exit for mange sætter gang i fodboldeksistentielle overvejelser som disse. Hvordan fikser vi lige økonomi, omdømme og alt det andet? Forhåbentlig kommer vi over på den anden side uden at miste flere af de vigtige spillere og kan begynde en genopbygning båret af La masia-spillere, ydmyghed og hårdt arbejde + alle de fede overskuds-offensiv-dyder. Lige nu gør det bare så pisseondt at være vidne til at en af vores største rivaler snupper vores ikon over dem alle.

Jeg kan ikke mere Messi og Barcelona i nutid. Messi var en fantastisk legende som som spillede i Barcelona, og gav os fantastiske oplevelser. Messi er en fantastisk spiller, som henrykker folk og spiller i en ligegyldig klub. Barcelona er storklubben som rejser sig igen og heldigvis starter en ny sæson meget snart. Messi-tråden over i Barcelona-legends. Slut:-)

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

Norbit skrev:
tirs aug 10, 2021 10:46 pm
Piquénbauer skrev:
tirs aug 10, 2021 10:07 pm
Jeg er sgu ved at være lidt træt af det her… Det er ikke en hentydning hertil men til de forskellige twitter kontoer osv. Det er slut nu. Jeg kan godt forstå at Messi er den største nogensinde men jeg har ikke lyst til at se ham i en psg trøje, jeg er ikke interesseret i hvordan psg fans tager imod ham.

Han er væk og vi skal videre. Det er hårdt nok uden billederne osv.
Så vil jeg anbefale dig at kigge mod andre tråde. Det er en Messi-tråd og nu kommer vi til at se ham i en PSG trøje.

Jeg er, som nævnt, ret glad for at han bliver modtaget så godt. En glad Messi = en god fodbold. Jeg vil gerne nyde at se Messis sidste par år på banen, også selvom det er hos PSG. Jeg bliver ikke mindre fan af Barca fordi jeg nyder Messi. Det får mig til at tænke på alle de gode øjeblikke vi har haft med ham.
Det er ikke en hentydning hertil men til de forskellige twitter kontoer osv.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 7 gæster