10 - Lionel Andrés Messi

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Kubala
Indlæg: 10050
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 107 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Kubala »

Antimadridista skrev:
tirs aug 10, 2021 8:31 pm
Kubala skrev:
tirs aug 10, 2021 8:15 pm
Og i øvrigt var Leganes heller ikke helt glade for Barcas ageren vedr. købet af MB.
I hvilken henseende.? Mange storklubber handler aggressivt i de mindre klubbers øjne. Spørg bare Arsenal… ;-) men nu kommer vi ned på deres stadie, så nu hapser vi nok ikke deres “stjerner” længere..
At man tog ham midt i en igangværende sæson, hvor Leganes kæmpede om overlevelse og ikke kunne erstatte ham, fordi Barca fik en skade til Suarez. Som sagt, så er der forskellige perspektiver.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

PSG var konstant i toppen i fransk fodbold i halvfemserne, nullerne og de tidlige tiere, før oliefolkene, hvis moralske habitus jeg heller ikke bryder mig om, kom til. Situationen før Champions League blev udvidet med flere deltagere var noget anderledes, det var f.eks. ganske "stort", da PSG vandt pokalvindernes turnering i 1996 og var i finalen i 1997, hvor de i øvrigt tabte til Barca.
De vandt ikke et mesterskab siden 94? Men ok jeg kan da godt gå med til at de var gode i 90'erne. Men efter vi ramte 00'erne var de mildest talt svingende. Ja der var et par gange de endte som nummer 2 men der var også mange placeringer fra 6 og ned til 16. Når man ender så lavt i flere sæsoner så ved jeg ikke om man kan beskrives som et tophold.
City var i øvrigt blandt de bedre eller bedste engelske hold fra sidst i tresserne til sidst i halvfjerdserne, men de har de fleste nok glemt. Det er ikke noget jeg, årgang 1984, kan huske, men det kan man læse sig til.
Som sagt: Der findes mange famlede tophold rundt omkring. City var intet værd da de blev købt.
Har de det? Hverken City eller PSG har kunnet vinde Champions League. Begge er tilmed blevet stoppet flere gange af klubber med en helt anden forretningsmodel, i praksis Barca og Bayern München.
Ja! Jeg tager ikke cups med men jeg vil uden tvivl kalde det en succes:

- PSG har vundet mesterskabet 7 gange siden de blev opkøbt. Før havde de vundet det 2 gange i hele deres historie. Det vil jeg kalde en stor succes.

- City har vundet mesterskabet 5 gange. De havde vundet det 2 gange før (sidst i 68)

- Chelsea har vundet mesterskabet 5 gange. De havde vundet det 2 gange før (sidst i 55). Samtidig har de vundet CL 2 gange.

Så kan det godt være PSG og City ikke har vundet CL men de har kæmpet med og nationalt har de i den grad gjort det godt.
Det er en "bred" diskussion, den har været oppe at vende flere gange her, men hvem skal bestemme hvor "stor" en klub er? Hvem skal bestemme hvor mange penge nogen må investere i en fodboldklub, bruge på indkøb eller lønninger osv.?
Det kan jeg ikke besvare. Men jeg mener UEFA skulle have grebet ind lang tid før med de tre nævnte klubber for de har i den grad spillet en rolle i den negative udvikling vi har set på transfermarkedet. Hermed ikke sagt at Barca, real osv er uden skyld.
Dertil mener jeg, som det vigtigste, at sådanne regler alt andet end lige vil tilgodese en bestemt klubstruktur. De rige forbliver rige, andre er sat af på forhånd. Det gjorde italiensk fodbold spændende i firserne og halvfemserne, at Milan, Lazio og Parma fik tilført penge og brugte dem. De to sidstnævnte fik i øvrigt aldrig helt det afkast, de forventede. City er ikke noget enkeltstående tilfælde i engelsk fodbold; for år tilbage var det Blackburn, Newcastle og Leeds, der spillede med de økonomiske muskler. Det gjorde i mine øjne engelsk fodbold spændende og varieret. Leeds er i øvrigt fortsat en omvandrende advarsel til dem, der tror at man varigt kan få succes ved at investere heftigt i nogle få sæsoner.
Ja og nu ser man leicester og andre gøre det. Der er dog ufatteligt langt fra tidligere tiders rigmænd og så et statsejet hold som PSG. Eller det vi ser med CIty og Chelsea. Det er noget nyt. Og jeg synes det vi ser fra dem efter covid giver et billede af at de bare er hamrende ligeglade. De gør hvad der passer dem. Anført af PSG.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14962
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1675 gange
Blevet takket: 1116 gange
Kontakt:

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Lopezzz »

Jeg har det ad helvede til.
Siden pressekonferencen har jeg haft det værre og værre. Virkeligheden har ramt mig lige nu og alt er ligegyldigt.
Følelsen er næsten det samme som når man mister en familiemedlem.
Hvad i al verden skete der med vores kærlige klub? Har vi virkelig fortjent den her forfærdelig skæbne?
Findes der overhoved ingen Barca spiller mere som vil slutte karrieren i klubben?
Alle vælger at rejse. Det er ikke til at holde ud mere :sad:
Ligaen starter om få dage og glæden er helt væk. Tænk at vi er tvunget til at se på Alba og Pique i endnu en sæson. :sick:

Og hvorfor har Messi valgt PSG? Er det hans fars ønske som jagter endnu flere penge?
Hvad skal han i fransk liga? Der er overhoved ingen konkurrence der?
Jeg er målløs og kan ikke tænke mere...
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7165
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1866 gange
Blevet takket: 1113 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Dytrax »

Lopezzz skrev:
tirs aug 10, 2021 8:48 pm
Jeg har det ad helvede til.
Siden pressekonferencen har jeg haft det værre og værre. Virkeligheden har ramt mig lige nu og alt er ligegyldigt.
Følelsen er næsten det samme som når man mister en familiemedlem.
Hvad i al verden skete der med vores kærlige klub? Har vi virkelig fortjent den her forfærdelig skæbne?
Findes der overhoved ingen Barca spiller mere som vil slutte karrieren i klubben?
Alle vælger at rejse. Det er ikke til at holde ud mere :sad:
Ligaen starter om få dage og glæden er helt væk. Tænk at vi er tvunget til at se på Alba og Pique i endnu en sæson. :sick:

Og hvorfor har Messi valgt PSG? Er det hans fars ønske som jagter endnu flere penge?
Hvad skal han i fransk liga? Der er overhoved ingen konkurrence der?
Jeg er målløs og kan ikke tænke mere...

Hvis jeg var ansat til at drive forretningen "Messi," ville jeg helt sikkert også have valgt PSG. Til dels, fordi der er der størst økonomisk afkast, men også fordi spilleren, hvis interesser der varetages, har gode venner der, ikke skal løfte hele holdet og i øvrigt også spiller sammen med holdkammerater fra Argentina - og hvis presset løftes en smule, vil han, formentlig, som flere medier også har spekuleret i, være mere frisk til VM.

Derudover, synes jeg heller ikke at det er en fest. Tværtimod, er det en sort dag.

Antimadridista
Indlæg: 9206
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 919 gange
Blevet takket: 944 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Antimadridista »

Kubala skrev:
tirs aug 10, 2021 8:37 pm
Antimadridista skrev:
tirs aug 10, 2021 8:31 pm
Kubala skrev:
tirs aug 10, 2021 8:15 pm
Og i øvrigt var Leganes heller ikke helt glade for Barcas ageren vedr. købet af MB.
I hvilken henseende.? Mange storklubber handler aggressivt i de mindre klubbers øjne. Spørg bare Arsenal… ;-) men nu kommer vi ned på deres stadie, så nu hapser vi nok ikke deres “stjerner” længere..
At man tog ham midt i en igangværende sæson, hvor Leganes kæmpede om overlevelse og ikke kunne erstatte ham, fordi Barca fik en skade til Suarez. Som sagt, så er der forskellige perspektiver.
Du har ret, havde fuldstændig glemt omstændighederne der!

Kvoller
Indlæg: 5144
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 792 gange
Blevet takket: 580 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Kvoller »

Billede

:cry:

Kvoller
Indlæg: 5144
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 792 gange
Blevet takket: 580 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Kvoller »

Billede

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af A$AP »

Kæft en grim trøje. Vores er meget mere behagelig at kigge på.

Kvoller
Indlæg: 5144
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 792 gange
Blevet takket: 580 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Kvoller »

A$AP skrev:
tirs aug 10, 2021 9:46 pm
Kæft en grim trøje. Vores er meget mere behagelig at kigge på.
Med undtagelse af vores shorts.

Kvoller
Indlæg: 5144
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 792 gange
Blevet takket: 580 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Kvoller »


Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg er sgu ved at være lidt træt af det her… Det er ikke en hentydning hertil men til de forskellige twitter kontoer osv. Det er slut nu. Jeg kan godt forstå at Messi er den største nogensinde men jeg har ikke lyst til at se ham i en psg trøje, jeg er ikke interesseret i hvordan psg fans tager imod ham.

Han er væk og vi skal videre. Det er hårdt nok uden billederne osv.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kvoller
Indlæg: 5144
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 792 gange
Blevet takket: 580 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Kvoller »

Det ser så forkert ud, når det ikke er en Barca eller Argentina trøje. Av

Tello
Indlæg: 7692
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1381 gange
Blevet takket: 557 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Tello »

PSG er en klam, klam, klam klub.

Vi indledte vores største æra ved at købe Ronaldinho i PSG, nu er den æra slut ved at Messi tager til PSG. Forhåbentlig holder Laporta sig langt fra PSG. Ingen salg, ingen køb, ingen interesse.

Det er i øvrigt en våd drøm for douchebags det der. Messi, Neymar og Mbappé - der spiller i Jordan sæt.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7165
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1866 gange
Blevet takket: 1113 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Dytrax »

Tello skrev:
tirs aug 10, 2021 10:11 pm
PSG er en klam, klam, klam klub.

Vi indledte vores største æra ved at købe Ronaldinho i PSG, nu er den æra slut ved at Messi tager til PSG. Forhåbentlig holder Laporta sig langt fra PSG. Ingen salg, ingen køb, ingen interesse.

Det er i øvrigt en våd drøm for douchebags det der. Messi, Neymar og Mbappé - der spiller i Jordan sæt.
The douche dream team.

Minus Messi, som ikke er en douche, men desværre spiller for et klamt hold.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20393
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 315 gange
Blevet takket: 1081 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Ser så møghamrende forkert ud med Leo i den trøje…

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 6 gæster