10 - Lionel Andrés Messi

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

VicValde
Indlæg: 230
Tilmeldt: tors aug 17, 2017 8:02 pm
Har takket: 84 gange
Blevet takket: 43 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af VicValde »

Men hvad sker der, den dag PSG vinder CL? På et tidspunkt må selv olie-sheiker begynde at kede sig over, hvad der indtil videre må være et stort sort hul af udgifter. De er kommet ind på verdens-scenen men har intet vundet. Så hvad sker der mon den dag, de trækker stikket fordi spillet ikke længere er sjovt at spille? Det samme gør sig gældende for City.

Personligt håber jeg, at den slags klubber ryger på røven og går konkurs, så andre A eller B klubber ikke lader rigmænd diktere deres fremtid for klubberne (jeg ved godt, at små klubber som Rayo Vallecano, osv altid kan blive købt, men der skal alligevel meget til, at de træder flere skridt op ad stigen).

PSGs godstog varer forhåbentlig kun nogle år, før ejerne finder nyt legetøj at kaste deres penge efter.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Antimadridista »

VicValde skrev:
tirs aug 10, 2021 6:38 pm
Men hvad sker der, den dag PSG vinder CL? På et tidspunkt må selv olie-sheiker begynde at kede sig over, hvad der indtil videre må være et stort sort hul af udgifter. De er kommet ind på verdens-scenen men har intet vundet. Så hvad sker der mon den dag, de trækker stikket fordi spillet ikke længere er sjovt at spille? Det samme gør sig gældende for City.

Personligt håber jeg, at den slags klubber ryger på røven og går konkurs, så andre A eller B klubber ikke lader rigmænd diktere deres fremtid for klubberne (jeg ved godt, at små klubber som Rayo Vallecano, osv altid kan blive købt, men der skal alligevel meget til, at de træder flere skridt op ad stigen).

PSGs godstog varer forhåbentlig kun nogle år, før ejerne finder nyt legetøj at kaste deres penge efter.
Jeg er bange for at det ikke er så lige til. Så længe det går “godt”, så længe tror jeg Qatar (og Emiraterne ) holder ved. Det er vel 10-12 år siden de overtog. City var vel i 09!? Chelsea har snart været ejet i 20 år for tvivlsom mønt.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Antimadridista »

SparetireDad skrev:
tirs aug 10, 2021 6:15 pm
Antimadridista skrev:
tirs aug 10, 2021 5:53 pm
Syntes det er liiige at strække den. PSG har uomtvisteligt haft og har nogle muligheder som nærmest alle andre ikke har.
Overdrivelse fremmer forståelse. Der var også gåseøjne i mit forrige indlæg.

Man kan sige meget om PSG - men de har formået at slå til på de rigtige tidspunkter og sætte et godt hold.
Så kan det godt være, at der er en bundløs pengetank bag - og at det er én af årsagerne til, at de har nogle muligheder som ingen andre har - til dels.

Men altså Barca har jo også i mange år haft en masse muligheder, som ingen andre i Spanien har haft (jo RM). Alligevel har de nu tilsyneladende pisset det hele væk. Man har bl.a. mistet Neymar, Suarez og Messi indenfor få år - og ja, det er til dels sket pga en pengestærk klub. Og så alligevel ikke.

Messi havde jo stadig været her, hvis man havde gjort det rigtigt. Man har haft minimum et år til at forberede det.
Suarez havde også stadig været her, hvis ikke man havde smidt ham på porten.
Neymar....tjaaa... det vil jeg ikke alene bebrejde PSG for - det var Neymars egen beslutning. Men manden var tilsyneladende ikke glad i Barca. Om det skyldes det ene eller det andet er en anden snak. Man formåede ikke at holde på ham.

Og sådan kan man blive ved. Der er mange nuancer.

Men igen: Det er UTILGIVELIGT, at man ikke har formået at holde på historiens bedste spiller. Der er INGEN undskyldninger (og sorry for gentagelse) men lige netop dét faktum er det allerallerværste i alt det her. Jeg kommer aldrig aldrig til at forstå, at man kunne ødelægge det på den måde - og smide det stærkeste kort væk sådan. Jeg har aldrig nogensinde oplevet nogen klub i verden fucke så grundigt op i noget. Ikke engang Brøndby eller FCK :lol:
Hvis vi holder os til PSG, så har den bundløse tank, været absolut hovedårsag til alt hvad vi ser nu og har set de sidste 7-10 år.

Ift Barca. Vi har haft en gylden generation og deriblandt en gylden argentiner. Administrationen har i årevis været et “på trods af”. Så ja der er blevet pisset meget væk.

Tænk hvilken position vi var i, hvis vi også havde haft en gylden administration….

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2776
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 176 gange
Blevet takket: 415 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Norbit »

Jeg er i det mindste glad for at han bliver modtaget med så stor en opbakning i Paris. Han skal føle sig elsket overalt. Det fortjener han!!
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

Det er forkert, og lad os holde os til PSG's tilfælde. PSG har i fyrre år været en af Frankrigs førende fodboldklubber og været en af Europas bedre, til tider førende, klubber, de sidste tredive år.
For det første kan jeg godt forstå hvorfor du vælger at snakke om PSG og ikke de andre da de ikke rigtigt havde vundet noget af værdi i årtier inden de blev opkøbt.

Men hvad var det lige der gjorde PSG så "værdifulde" at du mener at min påstand var direkte forkert? De havde ikke vundet et mesterskab siden 94. De havde måske vundet lidt flere nationale cups end feks Chelsea og city men de var ikke ligefrem et tophold. At de så havde været et storhold tidligere gør ikke min kommentar forkert. Du kan finde rigeligt af falmede storhold der ikke præsterede at komme tilbage på toppen. Og PSG var i den grad et af dem.
Man kan også være imod det med pengemænd som princip, men Lazio, Blackburn, Milan, Racing Paris (apropos) og sikkert også en del andre klubber har de sidste fyrre år med mellemrum haft pengestærke ejere, der har investeret bunker af penge i klubben. Med varierende grad af succes. Lad os nu i øvrigt se med Messi og PSG. Trods de store investeringer, kunne de jo ikke engang blive mestre i den forgange sæson (!)
Det er jeg skam også. Men det kan ikke sammenlignes med det vi har set med City, Chelsea og især PSG. Det er klubber der vitterligt har så mange penge at de kan købe sig til succes (hvilket de i den grad har). Når man ikke skal være nervøs for dårlige handler, lønninger osv så har man bare en enorm fordel.
Det moderne FC Barcelona, om man så må sige, blev også skabt ved at købe europæiske storspillere - Laudrup, Koeman og Stoitchkov - og ved at støvsuge den spanske liga for andres dygtige spillere, Zubizarretta, Bakero, Salinas, Begiristain m.fl. Ved at bruge penge, en hel del penge, i klart sprog.
Og hvor kom de penge fra? Jeg har som sagt intet problem med penge i fodbold og når man gør det så godt at man får penge i kassen (eller kan låne dem) så brug dem endelig.

I det store hele så er jeg imod alle rigmænd. Jeg kan ikke lide leicester og hvad man ellers ser i PL. Kan jeg leve med det? Tjo. Men når det kommer til City, Chelsea og PSG så ser jeg ingen nuancer. Jeg ser klubber der KUN befinder sig hvor de er pga penge. De har ikke været smarte eller kloge - de har brugt penge. Og når deres indkøb har fejlet har de brugt flere. Og når deres spillere ville til rigtige storhold har de fået enorme kontrakter.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

nosslo15
Indlæg: 991
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 146 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af nosslo15 »

Hvis Messi gerne på et tidspunkt vil tilbage til Barca og arbejde med ledelse i en eller anden forstand, så kunne man jo også sige, at det ville blive umuligt for ham, hvis han på et pressemøde skulle fortælle fans og verdenspresse, at han gerne vil til PSG fordi de har bedre muligheder for at vinde Champions League og fordi det vil betyde, at han kan være friskere til Vm i Qatar pga. at han kommer til at stærkere hold, som han ikke skal løfte så meget i alle kampe de spiller. Hvis Messi stod frem og fortalte, at han forlader Barca af sportslige årsager, så ville han få det svært i klubben fremadrettet. Og så tager han, ved at skyde skylden på Tebas, hensyn til klubbens fans - deres følelser.

Sidste år handlede det om Barthomeu og det sportslige og i år, tror jeg personligt, at det handler om det sportslige, netop fordi det ikke giver mening, at tro, at hverken Messi eller La Porta ikke har vidst, at der ikke kunne blive råd til Messi, givet at de har handlet, som de har handlet. Årsagen til at det først er blevet "breaket" d. 5 august, er for at undgå for meget utidig vrøvl med presse og fans.

Selvfølgelig græder Messi til sin afsked med hans barndomsklub og selvfølgelig er det sandt, at Messi gerne ville blive, hvis han kunne, men det kunne ikke lade sig gøre i forhold til hans ambitioner på klubplan og landsholdsplan - det er i hvert fald sådan, som jeg tolker det - og dette kan Messi ikke sige højlydt i Barca, men det gør ikke Messi uærlig og det gør heller ikke hans tårer til "fake" - han undlader blot at fortælle det hele.

Men det er klart, at min præmis for at kunne skrive ovenstående er, at La Portas og Messis folk godt kunne have fået plads til Messi på den tid der var. Hvis han altså ikke havde bestemt sig for PSG.

Selvom jeg tror, at Messi har valgt PSG for det sportslige, så kommer jeg ikke til at holde mindre af ham og jeg håber alt det bedste for ham.

nosslo15
Indlæg: 991
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 146 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af nosslo15 »

Kubala skrev:
tirs aug 10, 2021 5:35 pm
Havde Barto og co. ikke gebærdede sig arrogant over for alle klubber, så havde man ikke haft de problemer med PSG nu. Barca startede tingene, PSG gjorde noget ved det og satte Barca på plads. Barca under Barto og co.’ ledelse har efterladt et dårligt indtryk hos de andre klubber. Barca har heller ikke opført sig godt under Barto og co.
Hej Kubala.

Kunne du ikke give nogle eksempler på, hvordan Barthomeu har handlet råddet over for andre klubber?

Jeg tror på dig, men kunne bare godt bruge nogle eksempler.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Kubala »

nosslo15 skrev:
tirs aug 10, 2021 7:21 pm
Kubala skrev:
tirs aug 10, 2021 5:35 pm
Havde Barto og co. ikke gebærdede sig arrogant over for alle klubber, så havde man ikke haft de problemer med PSG nu. Barca startede tingene, PSG gjorde noget ved det og satte Barca på plads. Barca under Barto og co.’ ledelse har efterladt et dårligt indtryk hos de andre klubber. Barca har heller ikke opført sig godt under Barto og co.
Hej Kubala.

Kunne du ikke give nogle eksempler på, hvordan Barthomeu har handlet råddet over for andre klubber?

Jeg tror på dig, men kunne bare godt bruge nogle eksempler.
Det var jo f.eks. Barca, der var efter Verratti og var lidt offensive omkring det. Det var bare et eksempel.

VicValde
Indlæg: 230
Tilmeldt: tors aug 17, 2017 8:02 pm
Har takket: 84 gange
Blevet takket: 43 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af VicValde »

nosslo15 skrev:
tirs aug 10, 2021 7:18 pm
Hvis Messi gerne på et tidspunkt vil tilbage til Barca og arbejde med ledelse i en eller anden forstand, så kunne man jo også sige, at det ville blive umuligt for ham, hvis han på et pressemøde skulle fortælle fans og verdenspresse, at han gerne vil til PSG fordi de har bedre muligheder for at vinde Champions League og fordi det vil betyde, at han kan være friskere til Vm i Qatar pga. at han kommer til at stærkere hold, som han ikke skal løfte så meget i alle kampe de spiller. Hvis Messi stod frem og fortalte, at han forlader Barca af sportslige årsager, så ville han få det svært i klubben fremadrettet. Og så tager han, ved at skyde skylden på Tebas, hensyn til klubbens fans - deres følelser.

Sidste år handlede det om Barthomeu og det sportslige og i år, tror jeg personligt, at det handler om det sportslige, netop fordi det ikke giver mening, at tro, at hverken Messi eller La Porta ikke har vidst, at der ikke kunne blive råd til Messi, givet at de har handlet, som de har handlet. Årsagen til at det først er blevet "breaket" d. 5 august, er for at undgå for meget utidig vrøvl med presse og fans.

Selvfølgelig græder Messi til sin afsked med hans barndomsklub og selvfølgelig er det sandt, at Messi gerne ville blive, hvis han kunne, men det kunne ikke lade sig gøre i forhold til hans ambitioner på klubplan og landsholdsplan - det er i hvert fald sådan, som jeg tolker det - og dette kan Messi ikke sige højlydt i Barca, men det gør ikke Messi uærlig og det gør heller ikke hans tårer til "fake" - han undlader blot at fortælle det hele.

Men det er klart, at min præmis for at kunne skrive ovenstående er, at La Portas og Messis folk godt kunne have fået plads til Messi på den tid der var. Hvis han altså ikke havde bestemt sig for PSG.

Selvom jeg tror, at Messi har valgt PSG for det sportslige, så kommer jeg ikke til at holde mindre af ham og jeg håber alt det bedste for ham.
Er det ikke bare på tide, at indse at FCB er i økonomisk forfald og der ikke var råd? Synes absolut ikke der var noget, der indikerede, at han ikke ønskede at blive. Og jeg er 1000% overbevist om, at Messi har en rolle i Barca fremadrettet, så ville han aldrig gøre det der. Jeg tror faktisk ikke helt nogle af os egentlig forstår, hvor meget den her klub betyder for ham. Langt de fleste af hans år er brugt her.

Helt ærligt - og sorry to say - men du har altså sølvpapirshat på.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Kubala »

Griez’ tilfælde var også lidt for offensivt.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Kubala »

Det hele handler om perspektiv i sidste ende. Nogen vil ikke mene, at Barca agerede offensivt eller forkert, andre vil mene, at Barca gjorde.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Kubala »

Hvis jeg ikke tager fejl, så var det vist nogle møder med Verrattis agent og Bartomeus udtalelser omkring Verratti(hvor Bartomeu viste åbenlyst interesse i ham), der ikke faldt i god jord hos PSG. Man kan jo så mene det ene eller det andet om det, som sagt.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Kubala »

Og i øvrigt var Leganes heller ikke helt glade for Barcas ageren vedr. købet af MB.

Brugeravatar
Luis Enrique
Indlæg: 1085
Tilmeldt: fre maj 04, 2007 11:55 am
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 105 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Luis Enrique »

Piquénbauer skrev:
tirs aug 10, 2021 7:16 pm
Men hvad var det lige der gjorde PSG så "værdifulde" at du mener at min påstand var direkte forkert? De havde ikke vundet et mesterskab siden 94. De havde måske vundet lidt flere nationale cups end feks Chelsea og city men de var ikke ligefrem et tophold. At de så havde været et storhold tidligere gør ikke min kommentar forkert. Du kan finde rigeligt af falmede storhold der ikke præsterede at komme tilbage på toppen. Og PSG var i den grad et af dem.
PSG var konstant i toppen i fransk fodbold i halvfemserne, nullerne og de tidlige tiere, før oliefolkene, hvis moralske habitus jeg heller ikke bryder mig om, kom til. Situationen før Champions League blev udvidet med flere deltagere var noget anderledes, det var f.eks. ganske "stort", da PSG vandt pokalvindernes turnering i 1996 og var i finalen i 1997, hvor de i øvrigt tabte til Barca.

I sidste instans må enhver bedømme denne oversigt: https://en.wikipedia.org/wiki/Paris_Sai ... .#Domestic

City var i øvrigt blandt de bedre eller bedste engelske hold fra sidst i tresserne til sidst i halvfjerdserne, men de har de fleste nok glemt. Det er ikke noget jeg, årgang 1984, kan huske, men det kan man læse sig til.
Det er klubber der vitterligt har så mange penge at de kan købe sig til succes (hvilket de i den grad har). Når man ikke skal være nervøs for dårlige handler, lønninger osv så har man bare en enorm fordel.
Har de det? Hverken City eller PSG har kunnet vinde Champions League. Begge er tilmed blevet stoppet flere gange af klubber med en helt anden forretningsmodel, i praksis Barca og Bayern München.

Det er en "bred" diskussion, den har været oppe at vende flere gange her, men hvem skal bestemme hvor "stor" en klub er? Hvem skal bestemme hvor mange penge nogen må investere i en fodboldklub, bruge på indkøb eller lønninger osv.?

Dertil mener jeg, som det vigtigste, at sådanne regler alt andet end lige vil tilgodese en bestemt klubstruktur. De rige forbliver rige, andre er sat af på forhånd. Det gjorde italiensk fodbold spændende i firserne og halvfemserne, at Milan, Lazio og Parma fik tilført penge og brugte dem. De to sidstnævnte fik i øvrigt aldrig helt det afkast, de forventede. City er ikke noget enkeltstående tilfælde i engelsk fodbold; for år tilbage var det Blackburn, Newcastle og Leeds, der spillede med de økonomiske muskler. Det gjorde i mine øjne engelsk fodbold spændende og varieret. Leeds er i øvrigt fortsat en omvandrende advarsel til dem, der tror at man varigt kan få succes ved at investere heftigt i nogle få sæsoner.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Antimadridista »

Kubala skrev:
tirs aug 10, 2021 8:15 pm
Og i øvrigt var Leganes heller ikke helt glade for Barcas ageren vedr. købet af MB.
I hvilken henseende.? Mange storklubber handler aggressivt i de mindre klubbers øjne. Spørg bare Arsenal… ;-) men nu kommer vi ned på deres stadie, så nu hapser vi nok ikke deres “stjerner” længere..

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 10 gæster