10 - Lionel Andrés Messi

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Luis Enrique
Indlæg: 1085
Tilmeldt: fre maj 04, 2007 11:55 am
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 105 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Luis Enrique »

Daluigi skrev:
tirs aug 10, 2021 4:49 pm
Iøvrigt bliver der snakket en del herinde omkring følelser i fodbold kontra penge.. I den forbindelse er man så også bare nødt til at forstå, at det netop er pga de enorme følelser sporten fremkalder hos folk, at der kan være så absurde pengesummer i omløb. Det ene udelukker ikke det andet, selv om jeg godt kan forstå, at PSG i manges øjne er usympatiske.
God iagttagelse. Man bør heller ikke glemme, at Barca tegner sig for verdens tredje-, femte- og syvendedyreste spillerhandler. Afkastet er meget tvivlsomt i et tilfælde, Coutinhos, tilmed det dyreste, lidt mindre tvivlsomt i et andet, Dembélés, og mindst tvivlsomt i det sidste, Griezmanns. Alle de her beskyldninger om andres pengeforbrug og købeklubber her og der klinger noget hult.

Pjanic er i øvrigt noget længere nede på listen, men immervæk handlet til 60 mio. €, og her er det manglende afkast også hårrejsende. Barca har selv ydet en skærv til det, visse mener er opskruede priser.

Hvad Messi angår er det smerteligt, jeg så ham blive skiftet ind mod Espanyol for mange, mange år siden, men livet går videre. Klubben var der før ham, og den er der også efter ham.

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Kubala »

Jep, Barca har også været med til at skrævvride markedet. Og Barca har ikke været bedre ift. at forbruge.

Brugeravatar
SparetireDad
Indlæg: 397
Tilmeldt: man jul 14, 2014 9:04 am
Har takket: 28 gange
Blevet takket: 59 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af SparetireDad »

Kubala skrev:
tirs aug 10, 2021 5:35 pm
Havde Barto og co. ikke gebærdede sig arrogant over for alle klubber, så havde man ikke haft de problemer med PSG nu. Barca startede tingene, PSG gjorde noget ved det og satte Barca på plads. Barca under Barto og co.’ ledelse har efterladt et dårligt indtryk hos de andre klubber. Barca har heller ikke opført sig godt under Barto og co.
Spot on!

Ja, det gør da ondt at se Messi skifte - men altså - man ligger også lidt som man selv har redt. Jeg vil altid være Barca-fan - og udover smerten ved at miste Messi, så går min smerte også på, at..."den kloge narrer den mindre kloge".

I min optik har PSG bare spillet deres kort smartere end Barca har. På toppen af det hele er hele vores elskede klubs fundament jo blevet fuldstændig fucket op de sidste år - på randen af konkurs altså - det er jo helt absurd.

Bartobæus eskapader og alt den mystik omkring tabet af Messi. Det er UTILGIVELIGT, at man ikke har formået at holde på historiens bedste spiller. Der er INGEN undskyldninger.

Den vej rundt "fryder" jeg mig lidt over, at Messi nu står i Paris med et smil på læben og vinker til de nye fans. In your face Barca Management!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

Nu taler jeg for egen regning men jeg har intet problem med pengene i fodbold. At en klub gennem en lang historie har fået etableret en stor fanbase som vil støtte klubben økonomisk er fint med mig. Hvis en klub som Barca så gør det skidt så betaler vi prisen…

Men klubber som city, psg og Chelsea var ikke ret meget værd før de fik en rigmand i ryggen og de kan lave 246 elendige transfers og fortsætte. Covid er det perfekte eksempel på hvorfor der skal gøres op med dem.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af A$AP »

PSG er vitterligt ejet af Qatar, som med deres beskidte blodpenge, korruption, magt og grådighed kan gøre hvad der passer dem. Blandt andet at omgå diverese ffp regler, næste år holder de deres VM i december måned, på deres stadion bygget af underbetalte arbejdere i lorteforhold hvoraf 6.500 er døde som resultat af disse forhold. Dette bliver så bare starten på hvordan de vil komme til at ændre fodbolden som vi kender det. De ER Uefa.

Måske det er hovedårsagen til hvorfor så mange hader PSG.

Antimadridista
Indlæg: 9225
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 946 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Antimadridista »

nosslo15 skrev:
tirs aug 10, 2021 5:04 pm
Det er en vanskelig beslutning, men jeg kommer ikke til at se Messi spille for PSG, med mindre de skal møde os. Så vil jeg hellere mobilisere al den optimisme, jeg kan omkring det hold vi har og blive glad når de spiller godt.

Jeg synes i øvrigt, at det jo netop er nu, man skal til at være Barca fan, når holdet er i stiv kuling.
Selvfølgelig skal man det og det er vi også.

Stadig er det røvbanan at det her sker. Jeg læser personligt blot herinde og ser ikke præstation, ståhej og al det her. Det kan jeg sku ikke holde til. Det er sku bare for tæt på det hele.

Jeg vil se Messi for PSG på et tidspunkt…på et tidspunkt.. :sad:

Antimadridista
Indlæg: 9225
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 946 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Antimadridista »

SparetireDad skrev:
tirs aug 10, 2021 5:45 pm
Kubala skrev:
tirs aug 10, 2021 5:35 pm
Havde Barto og co. ikke gebærdede sig arrogant over for alle klubber, så havde man ikke haft de problemer med PSG nu. Barca startede tingene, PSG gjorde noget ved det og satte Barca på plads. Barca under Barto og co.’ ledelse har efterladt et dårligt indtryk hos de andre klubber. Barca har heller ikke opført sig godt under Barto og co.
Spot on!

Ja, det gør da ondt at se Messi skifte - men altså - man ligger også lidt som man selv har redt. Jeg vil altid være Barca-fan - og udover smerten ved at miste Messi, så går min smerte også på, at..."den kloge narrer den mindre kloge".

I min optik har PSG bare spillet deres kort smartere end Barca har. På toppen af det hele er hele vores elskede klubs fundament jo blevet fuldstændig fucket op de sidste år - på randen af konkurs altså - det er jo helt absurd.

Bartobæus eskapader og alt den mystik omkring tabet af Messi. Det er UTILGIVELIGT, at man ikke har formået at holde på historiens bedste spiller. Der er INGEN undskyldninger.

Den vej rundt "fryder" jeg mig lidt over, at Messi nu står i Paris med et smil på læben og vinker til de nye fans. In your face Barca Management!
Syntes det er liiige at strække den. PSG har uomtvisteligt haft og har nogle muligheder som nærmest alle andre ikke har.

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Kubala »

Vi skal alle videre. Der er et Barca også efter Messi. Og man skulle jo igennem det her på et tidspunkt. Nu handler det om for Laporta og Barca at få styr på sagerne. På økonomien og alt det der. Det her hold har potentiale. Griez skal steppe op. Aguero kunne blive spændende, hvis han kan få styr på skaderne. Han er også 33, så der er forhåbentlig nogle år i ham. Og så er der alle de andre. Spørgsmålet er, om man kan forløse potentialet?

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Kubala »

City er ikke bedre. De er også ejet af virkelig klamme mennesker. Alle har et eller andet sted blod på hænderne. Og man skal huske, at Barca også havde Qatar Airways som sponsor.

Brugeravatar
Luis Enrique
Indlæg: 1085
Tilmeldt: fre maj 04, 2007 11:55 am
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 105 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Luis Enrique »

Piquénbauer skrev:
tirs aug 10, 2021 5:47 pm
Men klubber som city, psg og Chelsea var ikke ret meget værd før de fik en rigmand i ryggen (....)
Det er forkert, og lad os holde os til PSG's tilfælde. PSG har i fyrre år været en af Frankrigs førende fodboldklubber og været en af Europas bedre, til tider førende, klubber, de sidste tredive år.

Man kan også være imod det med pengemænd som princip, men Lazio, Blackburn, Milan, Racing Paris (apropos) og sikkert også en del andre klubber har de sidste fyrre år med mellemrum haft pengestærke ejere, der har investeret bunker af penge i klubben. Med varierende grad af succes. Lad os nu i øvrigt se med Messi og PSG. Trods de store investeringer, kunne de jo ikke engang blive mestre i den forgange sæson (!)

Det moderne FC Barcelona, om man så må sige, blev også skabt ved at købe europæiske storspillere - Laudrup, Koeman og Stoitchkov - og ved at støvsuge den spanske liga for andres dygtige spillere, Zubizarretta, Bakero, Salinas, Begiristain m.fl. Ved at bruge penge, en hel del penge, i klart sprog.

Antimadridista
Indlæg: 9225
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 946 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Antimadridista »

Luis Enrique skrev:
tirs aug 10, 2021 5:59 pm
Piquénbauer skrev:
tirs aug 10, 2021 5:47 pm
Men klubber som city, psg og Chelsea var ikke ret meget værd før de fik en rigmand i ryggen (....)
Det er forkert, og lad os holde os til PSG's tilfælde. PSG har i fyrre år været en af Frankrigs førende fodboldklubber og været en af Europas bedre, til tider førende, klubber, de sidste tredive år.

Man kan også være imod det med pengemænd som princip, men Lazio, Blackburn, Milan, Racing Paris (apropos) og sikkert også en del andre klubber har de sidste fyrre år med mellemrum haft pengestærke ejere, der har investeret bunker af penge i klubben. Med varierende grad af succes. Lad os nu i øvrigt se med Messi og PSG. Trods de store investeringer, kunne de jo ikke engang blive mestre i den forgange sæson (!)

Det moderne FC Barcelona, om man så må sige, blev også skabt ved at købe europæiske storspillere - Laudrup, Koeman og Stoitchkov - og ved at støvsuge den spanske liga for andres dygtige spillere, Zubizarretta, Bakero, Salinas, Begiristain m.fl. Ved at bruge penge, en hel del penge, i klart sprog.
Nu syntes jeg godt nok man dækker sig meget bredt ind…

Men ok. Er der nogen der ved om de/PSG forventes at afhænde nogle for at klare sig ift ffp??

Alias-A
Indlæg: 669
Tilmeldt: tors mar 20, 2008 10:21 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 39 gange
Blevet takket: 78 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Alias-A »

Hvis man skal prøve at finde noget positivt i alt det her...

Messi er trods alt 34 og i sin karrieres efterår. Vores afhængighed af manden er bare vokset år efter år og vi har ikke været i stand til at tilpasse os til tiden efter ham.
Nu får vi så revet plasteret af på et splitsekund og er tvunget til at forholde os til en ny virkelighed. En virkelighed hvor vi ikke længere har historiens bedste spiller til at redde vores røv gang på gang. Det er tid til at se fremad og give vores unge talenter plads til at bygge fremtidens Barca op.
Selvom det hele er kulsort lige nu og der aldrig kommer en ny Messi, så er der altså håb forude. Vi er Barca og vi skal nok komme igen.

For mig er det værste måden Messi forlader os på. Fint nok hvis han vil væk, men det her er ganske enkelt utilgiveligt.
93' Iniesta

Brugeravatar
SparetireDad
Indlæg: 397
Tilmeldt: man jul 14, 2014 9:04 am
Har takket: 28 gange
Blevet takket: 59 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af SparetireDad »

Antimadridista skrev:
tirs aug 10, 2021 5:53 pm
Syntes det er liiige at strække den. PSG har uomtvisteligt haft og har nogle muligheder som nærmest alle andre ikke har.
Overdrivelse fremmer forståelse. Der var også gåseøjne i mit forrige indlæg.

Man kan sige meget om PSG - men de har formået at slå til på de rigtige tidspunkter og sætte et godt hold.
Så kan det godt være, at der er en bundløs pengetank bag - og at det er én af årsagerne til, at de har nogle muligheder som ingen andre har - til dels.

Men altså Barca har jo også i mange år haft en masse muligheder, som ingen andre i Spanien har haft (jo RM). Alligevel har de nu tilsyneladende pisset det hele væk. Man har bl.a. mistet Neymar, Suarez og Messi indenfor få år - og ja, det er til dels sket pga en pengestærk klub. Og så alligevel ikke.

Messi havde jo stadig været her, hvis man havde gjort det rigtigt. Man har haft minimum et år til at forberede det.
Suarez havde også stadig været her, hvis ikke man havde smidt ham på porten.
Neymar....tjaaa... det vil jeg ikke alene bebrejde PSG for - det var Neymars egen beslutning. Men manden var tilsyneladende ikke glad i Barca. Om det skyldes det ene eller det andet er en anden snak. Man formåede ikke at holde på ham.

Og sådan kan man blive ved. Der er mange nuancer.

Men igen: Det er UTILGIVELIGT, at man ikke har formået at holde på historiens bedste spiller. Der er INGEN undskyldninger (og sorry for gentagelse) men lige netop dét faktum er det allerallerværste i alt det her. Jeg kommer aldrig aldrig til at forstå, at man kunne ødelægge det på den måde - og smide det stærkeste kort væk sådan. Jeg har aldrig nogensinde oplevet nogen klub i verden fucke så grundigt op i noget. Ikke engang Brøndby eller FCK :lol:

FCBSOCI
Indlæg: 2468
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1193 gange
Blevet takket: 535 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af FCBSOCI »

Det er rigtigt, som flere påpeger, at der er nuancer i hele diskussionen om, hvem der er skurken. Men i forhold til følelser er jeg fløjtende, bedøvende ligeglad med nuancer. Jeg vil bare have lov til at være trist i en rum tid - og herefter glæde mig til at se, hvordan det “nye” Barca udvikler sig.

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af A$AP »

Lol. Det er jo fordi de har en bundløs pengetank, som bankrolles af staten Qatar, at de bare kan gøre hvad der passer dem og dermed automatisk også har flere muligheder end alle andre. Vi så emiren af Qatar der allerede for 4 dage siden selv sagde, at handlen var færdig. De har en kæmpe indflydelse og folk der også sidder i Uefa's eksekutivkomité. Og Piquenbauer postede tidligere i dag også et link til en artikel hvori der stod, hvordan Ligue 1 har forsinket deres implementering af de nye FFP regler, som nu gør det muligt for dem at hente Messi. De samme regler der gjorde umuligt for os.

Men vi havde jo Qatar Airways på trøjerne i 3-4 år, så nu skal vi kigge den anden vej og klappe af Messi når han bliver reklamesøjle for qatar 2022, alt imens de fortsætter med at undgå regler og betaler under bordet, og får mere og mere indflydelse.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 2 gæster