Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Antimadridista skrev:
man aug 09, 2021 8:30 pm
Piquénbauer skrev:
man aug 09, 2021 8:27 pm
Hvad fik du slettet?

Jeg synes det er meget svært at gøre sig klog på hvordan spillerne kommunikerer osv. Der er selvfølgelig episoder hvor man kan se at den er gal men generelt er det svært.

Men altså vores defensiv har set over de sidste sæsoner været en så stor clusterfuck at jeg reelt har svært ved at finde ud af om spillerne er for dårlige, kommunikationen der fejler eller det er taktikken.
Det er lige meget.

Ja defensiven kan man generelt snakke længe om, det orker jeg ikke pt :glad:

Men må jeg høre dig, ville du bytte R Dias sådan ca over med Stegen?
Under Ingen omstændigheder. Vi har nogle fine cb talenter jeg hellere vil se an.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Antimadridista
Indlæg: 9206
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 919 gange
Blevet takket: 943 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

Easy@

Ift Moriba. Ja og læg dertil de muligheder ungdommen vil få de kommende år!!!! Komplet pløk at han ikke ser de muligheder der ligger for ham :roll:

Antimadridista
Indlæg: 9206
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 919 gange
Blevet takket: 943 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

Piquénbauer skrev:
man aug 09, 2021 8:32 pm
Antimadridista skrev:
man aug 09, 2021 8:30 pm
Piquénbauer skrev:
man aug 09, 2021 8:27 pm
Hvad fik du slettet?

Jeg synes det er meget svært at gøre sig klog på hvordan spillerne kommunikerer osv. Der er selvfølgelig episoder hvor man kan se at den er gal men generelt er det svært.

Men altså vores defensiv har set over de sidste sæsoner været en så stor clusterfuck at jeg reelt har svært ved at finde ud af om spillerne er for dårlige, kommunikationen der fejler eller det er taktikken.
Det er lige meget.

Ja defensiven kan man generelt snakke længe om, det orker jeg ikke pt :glad:

Men må jeg høre dig, ville du bytte R Dias sådan ca over med Stegen?
Under Ingen omstændigheder. Vi har nogle fine cb talenter jeg hellere vil se an.
Havde næsten gættet dit svar :glad: ;-)

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7160
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1865 gange
Blevet takket: 1111 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

Antimadridista skrev:
man aug 09, 2021 8:33 pm
Easy@

Ift Moriba. Ja og læg dertil de muligheder ungdommen vil få de kommende år!!!! Komplet pløk at han ikke ser de muligheder der ligger for ham :roll:
Ja, det er simpelthen for tosset. Han når lige at snuse til førsteholdet og vupti, så er han den vildeste diva.
"Kan I huske, da jeg egenhændigt vandt CL for os?"-ish

Styr dig og fortjen det. :grin:

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Piquénbauer skrev:
man aug 09, 2021 8:27 pm
Hvad fik du slettet?

Jeg synes det er meget svært at gøre sig klog på hvordan spillerne kommunikerer osv. Der er selvfølgelig episoder hvor man kan se at den er gal men generelt er det svært.

Men altså vores defensiv har set over de sidste sæsoner været en så stor clusterfuck at jeg reelt har svært ved at finde ud af om spillerne er for dårlige, kommunikationen der fejler eller det er taktikken.
Jeg synes nu ikke, det er svært. Schmeichel har du vel ikke problemer med at læse? Han har både den styrende og den positive energi på banen, nogen har kun den ene og i mere eller mindre grad, mens andre slet ikke har den. Valdés er også et godt eksempel. Hans tilstedeværelse på banen har altid været fremhævet af spillerne dengang. Det samme gælde i øvrigt også markspillere, hvor f.eks. Alves var uovertruffen som indpisker og det kom altid ud gennem hele kroppen. I hans spil, hans kropssprog og hans kommunikation, hvilket er ting, man i den grad har manglet siden.

Piqué har lidt af det, men ikke nok og Alba giver tit det modsatte, altså negativ energi, og jeg synes ind imellem Ter Stegen tangerer den retning. Altså bare med en kold og indesluttet attitude. Noget Messi jo også ofte har fået kritik for som anfører, hvor han dog fik lidt goodwill på leading by example, hvilket også var Inestas tilgang tilsat en enorm mængde respekt. Idet hele taget, så Barca mistet meget af det de senere år med Puyol, Xavi, Iniesta, Valdés, Alves og Suarez og det vel og mærke, uden det er blevet erstattet go jeg ha mange gange efterspurgt det i indkøbene. De jong er en anden spiller, der skal steppe op på det område, mens de unge selvsagt har en del at arbejde med der også. Puig er en af de få, der har en umiskendelig positiv påvirkning af spillet. Han er stadig ung, så han mangler stadig at kunne forplante den ud til sine medspillere på mere kontinuerlig basis. Jeg tror, det i virkeligheden er derfor, jeg så godt kan lide at se ham spille og laporta var også ude og rose ham for det efter sidste sæson.

En spiller som Bennacer, som jeg tit har været fortaler for at Barca skulle hente, har mængder af det. Jeg er vild med den måde, han bosser den på midtbanen og han har tilmed en god mængde vildskab på den gode måde også.

Problemet med Ter Stegen havde måske ikke været så stort, hvis der havde været andre, men det er der bare ikke, hvilket tydeligt kan ses på valgene af anførere. Jeg havde givet den til De Jong, da jeg tror han vil vokse med sådan en opgave.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7160
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1865 gange
Blevet takket: 1111 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

Apropos anfører, er Alba ikke lige blevet valgt?

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Dytrax skrev:
man aug 09, 2021 9:07 pm
Apropos anfører, er Alba ikke lige blevet valgt?
Nej, Busquets, Piqué, Roberto, Alba i den rækkefølge
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Antimadridista
Indlæg: 9206
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 919 gange
Blevet takket: 943 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

Ja altså ledere, dem er vi i mangel af, hvilket bestemt ikke er uvæsentligt.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

@easy

Jeg har intet problem med at du ser det sådan. Jeg ved ikke om jeg er uenig - jeg synes bare det er svært at udtale sig om. Det bliver ret spekulativt og vi fans læser en masse ind i ting der muligvis ikke danner et korrekt billede. Det bliver lidt sådan noget “han råber meget så han er en indpisker” osv. Jeg tror man skal tæt på banen og/eller følge en spiller en hel kamp før man kan udtale sig om. Hermed ikke sagt at dine synspunkter er forkerte - jeg er bare personligt ikke interesseret i at gå for meget ind i det.

Det er dog ikke overraskende at du får trukket puig ind i det… Lad os håbe han kan lede fra bænken som Ronaldo i em finalen ;-)
Senest rettet af Piquénbauer man aug 09, 2021 9:23 pm, rettet i alt 1 gang.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7160
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1865 gange
Blevet takket: 1111 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

EasyBuddhist skrev:
man aug 09, 2021 9:09 pm
Dytrax skrev:
man aug 09, 2021 9:07 pm
Apropos anfører, er Alba ikke lige blevet valgt?
Nej, Busquets, Piqué, Roberto, Alba i den rækkefølge
Undskyld manglende kommunikation. Jeg mente valgt som én af holdets anførere.

Og ja, vi mangler i den grad en tydelig leder på banen.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Antimadridista skrev:
man aug 09, 2021 9:14 pm
Ja altså ledere, dem er vi i mangel af, hvilket bestemt ikke er uvæsentligt.
Men der er mange måder at være en god leder på og jeg har svært ved at se Alba byder ind på nogen af dem. Roberto har måske en smule, men altså, det er der jo i så fald rigtig mange, der har. Piqué er heller ikke en leder i min bog, ikke på en fodboldbane i hvert fald, så ud af de fire er Busquets nok det rigtige valg. Han har noget respekt og fodbold know how, som kan forplate sig ud til holdet under de rigtige betingelser. De andre burde egentlig bare stoppe i Barca, mens legen er god, men det er åbenbart ovre de dage, hvor vores koryfæer kan se tingene selv, ligesom Puyol, Valdes, Xavi og Iniesta kunne.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Antimadridista
Indlæg: 9206
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 919 gange
Blevet takket: 943 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

EasyBuddhist skrev:
man aug 09, 2021 9:24 pm
Antimadridista skrev:
man aug 09, 2021 9:14 pm
Ja altså ledere, dem er vi i mangel af, hvilket bestemt ikke er uvæsentligt.
Men der er mange måder at være en god leder på og jeg har svært ved at se Alba byder ind på nogen af dem. Roberto har måske en smule, men altså, det er der jo i så fald rigtig mange, der har. Piqué er heller ikke en leder i min bog, ikke på en fodboldbane i hvert fald, så ud af de fire er Busquets nok det rigtige valg. Han har noget respekt og fodbold know how, som kan forplate sig ud til holdet under de rigtige betingelser. De andre burde egentlig bare stoppe i Barca, mens legen er god, men det er åbenbart ovre de dage, hvor vores koryfæer kan se tingene selv, ligesom Puyol, Valdes, Xavi og Iniesta kunne.
Naturligvis. Messi siges også af mange at være en fin leder!

Vi mangler dog bare virkelig de der Alfaer, som en Xavi og energiske typer som Puyol og Alves. Noijj hvor kan jeg savne specielt de 2 :sad:

Masch kunne også nogle ting, bare mere lavmålt.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Piquénbauer skrev:
man aug 09, 2021 9:22 pm
@easy

Jeg har intet problem med at du ser det sådan. Jeg ved ikke om jeg er uenig - jeg synes bare det er svært at udtale sig om. Det bliver ret spekulativt og vi fans læser en masse ind i ting der muligvis ikke danner et korrekt billede. Det bliver lidt sådan noget “han råber meget så han er en indpisker” osv. Jeg tror man skal tæt på banen og/eller følge en spiller en hel kamp før man kan udtale sig om. Hermed ikke sagt at dine synspunkter er forkerte - jeg er bare personligt ikke interesseret i at gå for meget ind i det.

Det er dog ikke overraskende at du får trukket puig ind i det… Lad os håbe han kan lede fra bænken som Ronaldo i em finalen ;-)
Nå, jeg må sige, det overrasker mig en del, at du ikke ser de sider af fodbolden, som jo er en kæmpe del af det. Det er ting, som bestemmer selve kernen af den fodboldspiller man er og det er nogen af de allermest sjove ting ved fodbolden, ligesom det er i livet generelt. Laporta og Pep fik sammen sammensat der mest frygtindgydende hold verden har set og som Pep udtalte var det et hold af "Killers". Jeg håber i den grad at Laporta tager erfaringerne med fra den gang, for der er i den grad brug for det.

Det er jo gos en af ting, der har været helt og aldeles håbløs ved indkøbene under Bartomeu og i særdeleshed de dyre af dem. Coutinho, Grizmann og Dembélé har man jo indtrykket af, ikke at kunne lede en blind dame over vejen og når man betaler den slags penge for en spiller, så forventer man jo noget "killer instinct", men det ejer de sgu godt nok ikke og man kan endda med rette efterspørge deres vindervilje.

Mht Puig, så er der jo ligesom ting, der begynder at falde i hak under sådan en samtale. Hvis du ikke kan se den glæde og passion, han bringer på banen, så ser det sgu virkelig skidt ud for dig, i den retning :glad: Har du problemer med at læse folk du møde i offentlige sammenhænge? Det er et reelt spørgsmål.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Nej og jeg arbejder med mennesker hver dag. Jeg er dog ikke tankelæser og holder mig derfor fra de store analyser ud fra ting jeg ikke har et ordentligt indblik i. Jeg vil derfor ikke gå så langt som at sige at fordi puig smiler så skal han spille. Det er sådan ca hele min pointe - jeg ved intet om hvordan spillerne er og om de har betydning for deres medspillere. Jeg kan dog se hvordan de præsterer og hvilke påvirkning systemet, position osv har. Derfor vil jeg hellere snakke om den slags fremfor om en spiller er en “leder”, en “indpisker”, har “vindervilje” osv.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Antimadridista skrev:
man aug 09, 2021 9:29 pm
EasyBuddhist skrev:
man aug 09, 2021 9:24 pm
Antimadridista skrev:
man aug 09, 2021 9:14 pm
Ja altså ledere, dem er vi i mangel af, hvilket bestemt ikke er uvæsentligt.
Men der er mange måder at være en god leder på og jeg har svært ved at se Alba byder ind på nogen af dem. Roberto har måske en smule, men altså, det er der jo i så fald rigtig mange, der har. Piqué er heller ikke en leder i min bog, ikke på en fodboldbane i hvert fald, så ud af de fire er Busquets nok det rigtige valg. Han har noget respekt og fodbold know how, som kan forplate sig ud til holdet under de rigtige betingelser. De andre burde egentlig bare stoppe i Barca, mens legen er god, men det er åbenbart ovre de dage, hvor vores koryfæer kan se tingene selv, ligesom Puyol, Valdes, Xavi og Iniesta kunne.
Naturligvis. Messi siges også af mange at være en fin leder!

Vi mangler dog bare virkelig de der Alfaer, som en Xavi og energiske typer som Puyol og Alves. Noijj hvor kan jeg savne specielt de 2 :sad:

Masch kunne også nogle ting, bare mere lavmålt.
Nej! Jeg havde helt glemt Mascherano! Og han er bestemt ikke lavmålt. Masch var ekstremt vigtig i omklædningsrummet og på træningsbanen. Der var respekt om ham og han satte både Messi og Neymar på plads, hvis de havde problemer med at finde den professionelle attitude. På banen var han også vigtig med hans vindervilje og vildskab. Han udtalte også selv at han godt vidste, han ikke var i klubben pga af hans talent og derfor var han nødt til at arbejde dobbelt så hårdt som de andre.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 15 gæster