Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Champione
Indlæg: 1579
Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 24 gange
Blevet takket: 168 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Champione »

nosslo15 skrev:
man aug 09, 2021 5:29 pm
Antimadridista skrev:
man aug 09, 2021 5:20 pm
Vil mene stegen er absolut topklasse. Dog har han altid irriteret mig en lille smule. Ved ikke om det er hans stoiske ro, jeg bare finder irriterende på en mærkelig måde. Sandsynligvis er det bare mig!!
Gad bare godt lidt mere verbal styring bagtil og de der fikse halve udspark!! I guder hvor har de ofte ramt skævt…. :|
Ja lige præcis, han er absolut verdensklasse i reaktionsspillet, men de mange satsede og kiksede udspark til medspillere, ofte når vi er højt presset, har ofte kostet dyrt. Og så kunne jeg godt tænke mig en målmand, der var meget bedre til at gå ud af sit mål og dominere feltet på dødbold situationer. Det er han heller ikke særligt god til.
Her må jeg sige, at jeg er i den helt anden boldgade.
Har godt nok set mange opgør, hvor han har skullet kompensere for en komplet elendig defensiv og har holdt os inde i et opgør, hvor modstanderne ville have scoret 3 mål, hvis det ikke var for MaTS. Og ja, han er en risikabel målmand, ift til distribution, men er en del af pakken. Han har en eminent teknik, kontra fx en Donnarumma, som er helt væk.
Meget få målmænd kan noget med fødderne. Og så instrueres i den svære kunst, de lange diagonaler, som kan ende alverdens steder.

Er sidste sted vi må justere - han er og bliver en seriøs nøglespiller - imo :-)
---------------------------------------
Barca is my religion!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg har godt nok set mere og mere kritik af MAtS forskellige steder. Og jeg kan gå med til at han godt må begynde at være en smule mere aggressiv når det kommer til at forlade målet.

Med det sagt så er han en af mine favoritter og en spiller jeg aldrig ville sælge. Han har hjertet det rigtigt sted (er feks gået meget ned i løn og bliver opereret selvom det koster em så han kan spille for os) og han er en top keeper. Han fremstår også for mig som en åbenlys leder. Samtidig er hans spil med fødderne ekstremt vigtigt for holdet. Ja der bliver lavet fejl men det gør alle spillere der ser meget til bolden.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Antimadridista
Indlæg: 9164
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 911 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

Champione skrev:
man aug 09, 2021 5:42 pm
nosslo15 skrev:
man aug 09, 2021 5:29 pm
Antimadridista skrev:
man aug 09, 2021 5:20 pm
Vil mene stegen er absolut topklasse. Dog har han altid irriteret mig en lille smule. Ved ikke om det er hans stoiske ro, jeg bare finder irriterende på en mærkelig måde. Sandsynligvis er det bare mig!!
Gad bare godt lidt mere verbal styring bagtil og de der fikse halve udspark!! I guder hvor har de ofte ramt skævt…. :|
Ja lige præcis, han er absolut verdensklasse i reaktionsspillet, men de mange satsede og kiksede udspark til medspillere, ofte når vi er højt presset, har ofte kostet dyrt. Og så kunne jeg godt tænke mig en målmand, der var meget bedre til at gå ud af sit mål og dominere feltet på dødbold situationer. Det er han heller ikke særligt god til.
Her må jeg sige, at jeg er i den helt anden boldgade.
Har godt nok set mange opgør, hvor han har skullet kompensere for en komplet elendig defensiv og har holdt os inde i et opgør, hvor modstanderne ville have scoret 3 mål, hvis det ikke var for MaTS. Og ja, han er en risikabel målmand, ift til distribution, men er en del af pakken. Han har en eminent teknik, kontra fx en Donnarumma, som er helt væk.
Meget få målmænd kan noget med fødderne. Og så instrueres i den svære kunst, de lange diagonaler, som kan ende alverdens steder.

Er sidste sted vi må justere - han er og bliver en seriøs nøglespiller - imo :-)
Han har været os en god skanse. Enig. Men han har også mangler. Bl.a. i det verbale, luftspillet og de relativt ofte FOR upræcise halv lange afleveringer frem i banen.

Han skal selvfølgelig helst blive og det var for mit vedkommende også primært ift hvis nogen ville byde kassen eller vi var tvunget.

nosslo15
Indlæg: 1018
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 150 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af nosslo15 »

Eksempelvis de seneste 3 opgør i Champions league, hvor vi har fået røvfuld mod Roma, Liverpool og Bayern, i disse kampe har vi været højt presset og Ter Stegens satsede udspark har simpelthen ikke fungeret heller ikke taktisk, de har tvært imod været med til at presse os yderligere, når forsvarsspillere eller midtbanefolk har skulle tæmme en kanonhård aflevering, samtidigt med at de har haft mindst en mand i ryggen. Det ville have været bedre, hvis bolden var blevet spillet stille og roligt ud til den næmeste fri forsvarsspiller, som så kunne sætte spillet. Og igen, han er ike god til at dominere feltet på dødbolde, som notorisk altid er farlige for Barca.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Hans afleveringsprocenter er altså i den høje ende for en målmand. Og det på trods af at han har flere afleveringer end de fleste andre målmænd.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

nosslo15
Indlæg: 1018
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 150 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af nosslo15 »

Ja det er muligt, men i nogle af de vigtige opgør, hvor vi somregel bliver presset højt, mener jeg ikke at kanonhårde afleveringer fra målmanden er den rigtige taktik, det stresser alt for meget. Og så er der stadigvæk hans manglende indgriben i feltet på dødbolde, som også koster.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Det er svært at finde en målmand der er god i feltet og med fødderne. Og der er fødderne altså vigtigst.

Omkring hårde/stressede kampe så er der så mange andre faktorer end MAtS der spiller ind. Jeg synes det er for hårdt at være efter ham på baggrund af nogle kampe hvor hele holdet var elendigt!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

nosslo15
Indlæg: 1018
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 150 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af nosslo15 »

OK Ok, men jeg vil bare hellere have en målmand, der er bedre til at gribe ind i feltet, end han er med fødderne, fordi denne opgave, altså med at destribuere bolde fremad sagtens kunne varetages af en forsvarsspiller. Jeg er godt klar over at vi så ville miste noget fart i opspillet, men det ville blive mere sikkert, derimod.

Brugeravatar
Rb88
Indlæg: 1252
Tilmeldt: ons aug 16, 2017 11:51 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 162 gange
Blevet takket: 138 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Rb88 »

Piquénbauer skrev:
man aug 09, 2021 4:41 pm
Sagde laporta ikke direkte at man kunne registrere dem? Undskyld jeg siger det men de kan for fanden ikke være så dumme at hente fire spille ind som ikke kan bidrage. Det nægter jeg simpelthen at tro på.
Men han indikerede også at der var styr på alt med Messi. Så man skal aldrig vide sig sikker og slet ikke lige for tiden da

Antimadridista
Indlæg: 9164
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 911 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

Piquénbauer skrev:
man aug 09, 2021 6:17 pm
Det er svært at finde en målmand der er god i feltet og med fødderne. Og der er fødderne altså vigtigst.

Omkring hårde/stressede kampe så er der så mange andre faktorer end MAtS der spiller ind. Jeg synes det er for hårdt at være efter ham på baggrund af nogle kampe hvor hele holdet var elendigt!
Det har ikke kun været i de 3 nævnte kampe. Det har været oftere og oftere med disse ret skæve pressbolde og det har tydeligvis stresset holdet.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5438
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 569 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Dytrax skrev:
man aug 09, 2021 4:46 pm
Piquénbauer skrev:
man aug 09, 2021 4:41 pm
Sagde laporta ikke direkte at man kunne registrere dem? Undskyld jeg siger det men de kan for fanden ikke være så dumme at hente fire spille ind som ikke kan bidrage. Det nægter jeg simpelthen at tro på.
Hvis de har tænkt, at aftalen med ligaen blev indgået, og i øvrigt ikke havde det fulde overblik over den økonomiske situation, kunne det godt tænkes, at de har satset.

Men det ville en dreven forretningsmand vel ikke gøre?
Måske er det derfor Aguero er skadet, og så i så lang tid?
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Piquénbauer skrev:
man aug 09, 2021 5:51 pm
Jeg har godt nok set mere og mere kritik af MAtS forskellige steder. Og jeg kan gå med til at han godt må begynde at være en smule mere aggressiv når det kommer til at forlade målet.

Med det sagt så er han en af mine favoritter og en spiller jeg aldrig ville sælge. Han har hjertet det rigtigt sted (er feks gået meget ned i løn og bliver opereret selvom det koster em så han kan spille for os) og han er en top keeper. Han fremstår også for mig som en åbenlys leder. Samtidig er hans spil med fødderne ekstremt vigtigt for holdet. Ja der bliver lavet fejl men det gør alle spillere der ser meget til bolden.
Jeg vil give dig halvvejs ret. Spillet med fødderne er ekstremt vigtigt for en målmand hos Barca og Ter Stegen er vel i top tre i verden på det område. De sidste par sæsoner synes jeg dog ikke, hans tilstedeværelse har været overvejende positiv. Måske snarer tværtimod. Som målmand er udstråling en vigtig kvalitet og den synes jeg, han mangler flere gange end ikke og det synes jeg går ud over hans niveau i ret høj grad til tider.

Så er der økonomien og der har Laporta, i lighed med historien om Ronaldinho, vist, han ikke er bange for at tage chancer. Det gjorde han f.eks i sit første år af sin første præsident periode, hvor han solgte Bonano og Enke for at satse på en ung uprøvet Valdés. Der kan være penge at både tjene og spare ved at sælge Ter Stegen og han har helt sikkert et marked. Man har to unge talenter i form af Peña og Tenas, så det kunne være et område, hvor kunne tage en chance. Det vil dog være et stort sportsligt tilbageskridt på den korte bane, hvilket det også var med Valdés i sin tid.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

pipelord123
Indlæg: 34
Tilmeldt: fre mar 19, 2021 12:51 am
Har takket: 42 gange
Blevet takket: 12 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af pipelord123 »

Ej, Ter Stegen er noget nær den sidste spiller jeg ville sælge. Manden er imo blandt de 3 bedste målmænd i verden, og jeg vil næsten gå så langt at sige, at han er truppens vigtigste/bedste spiller, nu når Messi er daffet. Ja kan godt se at der skal penge i kassen, men der er et par stykker af dem som er mulige at sælge, som jeg ville sælge før…

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg kan ikke udtale mig om udstråling, det verbale osv da jeg ingen anelse har om det og ikke rigtigt kan se hvordan man kan se det gennem skærmen.

Jeg kan ikke sige så meget andet end at MAtS for mig er fuldstændig urørlig. Han er for mig ligeså vigtig som de jong, pedri osv for vores fremtid og jeg er overbevist om at det halvsløje spil har været en konsekvens af et usundt system.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kvoller
Indlæg: 5134
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 579 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Kvoller »

Negotiations with Ilaix Moriba have broken down completely. The club is now looking for a buyer at €15-20M. Via @mariagarridos

Further reports suggest that the player will watch the next season from the stands if he is not sold.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 3 gæster