10 - Lionel Andrés Messi

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

Antimadridista skrev:
man aug 09, 2021 3:30 pm
Nyhuus skrev:
man aug 09, 2021 3:01 pm
Kvoller skrev:
man aug 09, 2021 2:48 pm
Dytrax skrev:
man aug 09, 2021 2:40 pm
Messi leaving Barça will cost the club €137M in brand value. The club will lose €77M in business revenue, €17M on match days and €43M in shirt and merchandise sales. Barça's brand value will decrease by 11%, as a result, the club will fall down the ranking of the world's top football brands.[@BrandFinance]
Av for fanden
Bliver så lidt nysgerrig efter at vide, om hans løn er medregnet i det tab, eller om den udligner noget af eller hele tabet.
På side 713, står der lidt lignende. Overskud på 235m€ over seneste kontraktperiode.
Jeg tror vi skal vente med de store konklusioner. Det er svært at spå for meget når Covid har været inde over. Vi kommer til at miste penge (det siger sig selv) men hvor mange og hvad det betyder når vi feks får lønnen ned ved vi ikke.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Champione
Indlæg: 1577
Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 23 gange
Blevet takket: 168 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Champione »

SparetireDad skrev:
man aug 09, 2021 2:24 pm
Så er Messi tilsyneladende landet i Paris....

"Ifølge journalisten Nicolò Schira er den argentinske legende landet i Paris. Lægetjekket er kun nogle timer væk, skriver han.

Flere franske medier og journalister melder desuden, at hundredevis af fans venter på Lionel Messi i lufthavnen Le Bourget, uden for Paris, men også ved klubbens station Parc des Princes."
Men en anden transfer-guru Fabrizio Romano melder at Messi er i Barcelona.
Men så virker så stort et virvar lidt voldsomt? :|
---------------------------------------
Barca is my religion!

FCBSOCI
Indlæg: 2447
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1172 gange
Blevet takket: 506 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af FCBSOCI »

Alias-A skrev:
man aug 09, 2021 2:37 pm
Champione skrev:
man aug 09, 2021 2:33 pm
Jeg får det fysisk dårligt :oops:
Så er vi to.
Nej, vi er tre 😌

Brugeravatar
Champione
Indlæg: 1577
Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 23 gange
Blevet takket: 168 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Champione »

🚨[ @mariagarridos🥇] | Messi has not yet flown to Paris, he is at home with Luis Suarez.
---------------------------------------
Barca is my religion!

nosslo15
Indlæg: 991
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 146 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af nosslo15 »

EasyBuddhist skrev:
man aug 09, 2021 10:11 am
Piquénbauer skrev:
man aug 09, 2021 6:32 am
“We’re talking about Barcelona having a wage budget that’s comparable to midtable Premier League club.”

“No matter what decision Messi had made, they simply could not afford to keep him on the books.”
A couple of raised eyebrows at the first suggestion so just to expand a little on it: Barcelona's budgetary limit for this season is €196m (£166m). Most comparable in Premier League from last season is Everton (£165m) - and less than half of MCFC (£351m).
Colin Millar om vores økonomiske situation. Vi kunne ikke. Det var en umulig opgave.

Det store spørgsmål er hvorfor laporta blev ved med at påstå at det kunne.
Ja, det har unægtelig set svært ud fra starten, men det synes jeg nu også, Laporta har givet udtryk for hele vejen igennem. Han virkede optimistisk i forhold til Messi og han har helt sikkert gået ind til sommeren med forhåbningen om at få solgt nogle spillere, eller lejet dem ud. Jeg tror dog at han er blevet meget overrasket over, hvor svært markedet har været at navigere i. Samtidig, så er Barca ikke der, hvor han efterlod dem sidst, han var præsident. Jeg tror helt sikkert, han troede at han kunne sælge nogle spillere, fordi det har han været god til tideligere. Barca har heller ikke det samme omdømme ude rundt om i klubberne, da Bartomeu jo har fået det smadret godt og grundigt. Laporta er politikker og han er en type, som kan snakke sig ud af alt, men det har han ikke kunnet denne gang og det er egentlig meget forståligt.

Økonomien har også taget røven på ham og jeg synes, han meget klart har givet udtryk for dette hele vejen igennem og at regnskaberne bare blev værre og værre, jo mere de fik dem kigget igennem, ligesom han har været ude at indikere at der har været decideret kriminelle handlinger af den tideligere ledelse og at sagsanlæg er et sandsynligt senarie. De seneste meldinger siger at man han tabt 500 mio euro under pandemien og det er ikke tab på omsætning, men underskud. selvom det er der ikke så stor forskel, da man jo har været notorisk dårlige til at lave store overskud på trods af en kæmpe omsætning.

Skulle Laporta have været mere realistisk i sine vurderinger? jeg ved det ikke, men jeg tror at både Laporta og Messi troede på det, indtil det sidste og det må man sgu give dem kredit for. At sige, at de har gjort nok for det kunne lykkedes, det er simpelthen løgn. De har gjort alt de kunne og de har begge været klar over at det ville blive svært. Meldingerne gik jo også på at forbundet rent faktisk havde godkendt kontrakten, indtil dagen før, hvor det blev afvist. ESL? CVC? Ja, de har begge spillet en rolle og Laporta støttede rent faktisk forslaget, indtil de fik det gennemlæst, Reverter fik vendt tommlen nedad og Lapota gik med ESL i stedet, da den ene udelukkede den anden. Har han spillet på to heste? Helt sikkert, det er man nødt til i det game, ligesom han også har gjort det, forhold til Messi. Senarierne er komplicerede og indviklede og informationerne, som vi får, kommer jo altid på bagkant og det kan selvfølgelig ikke være anderledes.

Det bringer mig frem til det sidste, jeg vil sige, og det er, Jeg tror at Laporta har arbejdet med en Messi exit som senarie hele vejen igennem, hvor han hele tiden har opvejet pros and cons mod hinanden i de økonomiske aspekter, men også sportsligt. Laporta har vist under sit sidste embede at han ikke er bange for at cutte stjerner, hvis han mener, det er godt for udviklingen. Han har selv forklaret, dengang han solgte Ronaldinho, som han selv havde bragt til klubben, at han kunne have forlænget med ham, eller have købt en anden stjerne, da valgte han at satse på Messi. Det kan i nogen grad være history repeating i tilfældet med Messi, hvor Laporta i sidse ende er gået med det senarie at lave skiftet nu og her, hvor talenterne er der til det. Jeg tror, han til syvende og sidst har valgt at satse på Fati, Demir, Pedri, Puig, Balde osv. og påbegynde den nye æra, for alvor. Det er ikke ment som en konspiration, men mere som et resultat af udviklingen, for jeg tror også virkelig gerne, han ville have forlænget med Messi.

Messi selv har også været klar over tingene. Det kan man se på den hurtighed, der er med PSG. At han havde håbet og regnet med at skulle blive, ændrer ikke på at Senior har haft en backup plan klar, ellers ville han også være en dårlig agent

Det korte af det lange, er, Jeg tror de begge har været klar over, det ville blive svært og har arbejdet hårdt for at kunne lade sig gøre. Jeg har ikke brug for at komme med anklager mod den ene eller anden. Det er, som det er og man må se at komme videre. Personligt gider jeg ikke hænge mig for meget i detaljerne, da man alligevel ikke kan ændre på dem. Det sportslige må have fokusset og der er heldigvis nok at se frem til på talentsiden, så må vi se hen ad vejen, hvordan Laporta får økonomien løst, for han kommer til at arbejde dag og nat, for at få puslespillene til at gå op.
Jeg er enig med dig her Easy og som du jo selv nævner det, så er La Porta, måske, bare realist og måske er Messi også realist: altså i forhold til fremtidige muligheder for at vinde trofæer og Vm. Som jeg har argumenteret for før, så vil Messi alt andet lige kunne møde mere frisk op til Vm, når han spiller på et hold med mange andre stjerner, som han ikke selv skal løfte så meget.

Årsagen til at La Porta, udad til, har ladet som om at alt gik efter planen, har jo selvfølgelig været netop, fordi han er politiker, at han ikke vil have ballade fra fans og presse før end højst nødvendigt. Selvfølgelig har de prøvet at se, om det kunne lade sig gøre - og selvfølgelig har de haft en plan B. At give La Liga skylden, hvilket, man i noget omfang også kan diskutere om den har haft, i forhold til at andre ligaer har lempeligere regler. Men måske er Messis afgang mest af alt et udtryk for realisme.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Dytrax »

Messi is still in Barcelona, he is at home with Suárez. He has not yet flown to Paris, although many PSG fans and media were waiting for him this afternoon. [@mariagarridos]
:? :lol:

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Dytrax »

Champione skrev:
man aug 09, 2021 4:10 pm
🚨[ @mariagarridos🥇] | Messi has not yet flown to Paris, he is at home with Luis Suarez.
Sorry, så ikke, at du allerede havde postet.

Men en god nyhed kan man ikke få får ofte... :grin:

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Dytrax »

Messi is still in Barcelona. Negotiations continue between PSG and the player's representatives. No full agreement yet. Optimism remains. Everything can change at any moment. [@telefoot_TF1]
Optimisme simpelthen?

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20098
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 303 gange
Blevet takket: 1024 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Dytrax skrev:
man aug 09, 2021 4:40 pm
Messi is still in Barcelona. Negotiations continue between PSG and the player's representatives. No full agreement yet. Optimism remains. Everything can change at any moment. [@telefoot_TF1]
Optimisme simpelthen?
Ved ikke lige hvad det er for en form for optimisme... Løbet er kørt.

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Kvoller »

Arh, jeg tror det løb er kørt. Messi kommer ikke tilbage som spiller, det tror jeg ikke han selv vil, efter der er sagt farvel.

Alias-A
Indlæg: 642
Tilmeldt: tors mar 20, 2008 10:21 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 33 gange
Blevet takket: 73 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Alias-A »

Der menes vel optimisme ifht at få landet en aftale med PSG.
93' Iniesta

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af EasyBuddhist »

ladislau skrev:
man aug 09, 2021 1:11 pm
Jeg må indrømme Easy, jeg lodret uenig mht Tebas og ligaen skal stå på mål mht Messis afgang.
Som du tidligere nævner, så er reglerne lavet for ikke at ende i en konkurs, og den læner vi od jo op ad nu.
Så kan det i min optik ikke hjælpe noget, at lave en “Messi-gummi paragraf” i 11. time.
Synes til gengæld det er et ok argument, at man kan lave dem fleksible ifht corona, men det er de jo også blevet. Om de skal være mere eller mindre, er jo en individuel betragtning, men at tørre ansvaret for Messsi af i Tebas synes jeg er helt på månen.
Tebas havde endda en plan b mht CVC, så kan der være gode og dårlige grunde til at afvise den, men den var der.

Mht Laporta, så er det jo præcis, hvad han prøver. At tørre ansvaret af i Tebas. Det var helt tydeligt igår, med de ord som Laporta har lagt i Messi’s mund.
Jeg vil i den kommende tid meget gerne tale om Laportas rolle i Laporta tråden.
Her vil jeg bare påpege, at pt er det ansvarsfralæggelse af værste skuffe. Det han har gang i lige nu.
Jeg siger jo netop, jeg ikke har behov for at give nogen skylden for det skete, måske udover covid19 og Batomeu. De to er i samme kaliber ;-) Når jeg kritiserer La liga og Tebas er det ikke særskilt i forbindelse med at Messi ikke kunne forlænge, men sådan helt generelt. Jeg de burde have suspenderet FFP reglerne for halvanden år siden kort inde i pandemien, nøjagtig ligesom uefa gjorde. Det giver ikke mening for mig at holdene skal agere kortsigtet på en akut situation, hvis de ellers kan finde økonomien til det. Et godt eksempel er Real Madrid, som flere gange har måttet lette lønbudgettet, men har generelt ingen problemer rent økonomisk. De seneste tal siger overskud og stort set ingen gæld, hvis man fraregner finansieringen af det nye stadion. Giver det nogen mening at de så ikke må have underskud på lønninger for at holde et højt sportsligt niveau gennem corona? Det vil Ligaen jo også vinde på. Andre hold har måske været nødsaget til at lave nedskæringer, men hold som Valencia har også måtte sende spillere hovedkulds ud af døren med store tab, fordi de skulle skære ned på lønnen. Barca måtte allerede sidste år sende Vidal, Rakitic og Suarez ud og selv det, var ikke nok og man som resultat ramt af straf i form af 1:4 reglen, som jo bare sætter det hele endnu mere på spidsen i retning af det absurde. Jeg synes liga foreningen har handlet tåbeligt gennem hele pandemien og det har gjort at ligaen er blevet devalueret helt abnormt i forhold til sine konkurrenter, hvor flere af dem faktisk har brugt pandemien til at ekspandere i stedet for at afvikle. Det er en gammeldags måde at reagere på i krisesituationer og i DK har man jo haft held med det stik modsatte, da man jo har holdt hånden under stort set alle erhverv pandemien igennem. Igen, min kritik går altså ikke på Messi sagen isoleret set, men den kunne have haft et andet udfald, hvis ligaen havde været sin opgave voksen langt tideligere i pandemiforløbet. For du har helt ret i at man ikke skal lave reglerne om, bare fordi det handler om Messi.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Antimadridista »

I foråret 2017, havde jeg godt nok ikke forventet snarligt at se både Ney og Messi i PSG :sad:

Skulle seriøst ikke undre, om Xavi tropper op i 2022 og fuldender den ultimative ydmygelse….. :|

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Dytrax »

Antimadridista skrev:
man aug 09, 2021 7:55 pm
I foråret 2017, havde jeg godt nok ikke forventet snarligt at se både Ney og Messi i PSG :sad:

Skulle seriøst ikke undre, om Xavi tropper op i 2022 og fuldender den ultimative ydmygelse….. :|
Og efter et par sæsoner, signer han T. Messi, der til den tid er bedre end sin far. :sad:

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

Nu håber jeg ikke jeg går alt for off topic men er der en der kan fortælle mig hvorfor suarez hænger ud med Messi fremfor at træne med atm? Det virker en smule underligt at han bare har taget fri for at chille med sin ven…
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 2 gæster