10 - Lionel Andrés Messi

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af EasyBuddhist »

Piquénbauer skrev:
man aug 09, 2021 11:31 am
EasyBuddhist skrev:
man aug 09, 2021 11:23 am
Piquénbauer skrev:
man aug 09, 2021 11:20 am


Prøv lige at tjek det der… Nu var det selvfølgelig ikke en glædelig begivenhed men det virker meget koldt det der.

Ja ja det er en ren spekulation men stadig ;-)
Igen, negativ vinkling. Medierne er eksperter i det. Der er gravkammer stemning.
Det var som sådan ikke for at vinkle det… Men når jeg tænker på hvordan laporta normalt opfører sig omkring spillere så er det der bare meget langt fra normen. Men ok stemningen var selvfølgelig skidt og det kan sagtens være derfor…
Det var heller ikke dig, jeg mente, men det er klart at afsenderen prøve at vinkle det, ved at indikere at der skulle være noget usædvanligt ved det. Han lader spørgsmålet stå åbnet til egen fortolkning, men faktum er, at han åbner det. Klassisk journalistik i dagens verden. Narrativer og simpel manipulation.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af ladislau »

Jeg må indrømme Easy, jeg lodret uenig mht Tebas og ligaen skal stå på mål mht Messis afgang.
Som du tidligere nævner, så er reglerne lavet for ikke at ende i en konkurs, og den læner vi od jo op ad nu.
Så kan det i min optik ikke hjælpe noget, at lave en “Messi-gummi paragraf” i 11. time.
Synes til gengæld det er et ok argument, at man kan lave dem fleksible ifht corona, men det er de jo også blevet. Om de skal være mere eller mindre, er jo en individuel betragtning, men at tørre ansvaret for Messsi af i Tebas synes jeg er helt på månen.
Tebas havde endda en plan b mht CVC, så kan der være gode og dårlige grunde til at afvise den, men den var der.

Mht Laporta, så er det jo præcis, hvad han prøver. At tørre ansvaret af i Tebas. Det var helt tydeligt igår, med de ord som Laporta har lagt i Messi’s mund.
Jeg vil i den kommende tid meget gerne tale om Laportas rolle i Laporta tråden.
Her vil jeg bare påpege, at pt er det ansvarsfralæggelse af værste skuffe. Det han har gang i lige nu.

Brugeravatar
SparetireDad
Indlæg: 397
Tilmeldt: man jul 14, 2014 9:04 am
Har takket: 28 gange
Blevet takket: 59 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af SparetireDad »

Der er dæleme gang i den!

Fans vil klage til EU kommisionen for at stoppe transferen til PSG....:

https://www.bt.dk/fodbold/live-foelg-messi-dramaet-her

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8333
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 635 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Michman »

Få ham flyttet drenge.. Han skal ikke være her..
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Brugeravatar
SparetireDad
Indlæg: 397
Tilmeldt: man jul 14, 2014 9:04 am
Har takket: 28 gange
Blevet takket: 59 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af SparetireDad »

Så er Messi tilsyneladende landet i Paris....

"Ifølge journalisten Nicolò Schira er den argentinske legende landet i Paris. Lægetjekket er kun nogle timer væk, skriver han.

Flere franske medier og journalister melder desuden, at hundredevis af fans venter på Lionel Messi i lufthavnen Le Bourget, uden for Paris, men også ved klubbens station Parc des Princes."

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Kvoller »




Brugeravatar
Champione
Indlæg: 1577
Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 23 gange
Blevet takket: 168 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Champione »

Jeg får det fysisk dårligt :oops:
---------------------------------------
Barca is my religion!

Alias-A
Indlæg: 642
Tilmeldt: tors mar 20, 2008 10:21 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 33 gange
Blevet takket: 73 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Alias-A »

Champione skrev:
man aug 09, 2021 2:33 pm
Jeg får det fysisk dårligt :oops:
Så er vi to.
93' Iniesta

Brugeravatar
SparetireDad
Indlæg: 397
Tilmeldt: man jul 14, 2014 9:04 am
Har takket: 28 gange
Blevet takket: 59 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af SparetireDad »

Man kan jo ikke bebrejde dem, at de er begejstrede og oppe at køre - men ja - det gør lidt ondt at se på.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Dytrax »

Messi leaving Barça will cost the club €137M in brand value. The club will lose €77M in business revenue, €17M on match days and €43M in shirt and merchandise sales. Barça's brand value will decrease by 11%, as a result, the club will fall down the ranking of the world's top football brands.[@BrandFinance]

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Kvoller »

Dytrax skrev:
man aug 09, 2021 2:40 pm
Messi leaving Barça will cost the club €137M in brand value. The club will lose €77M in business revenue, €17M on match days and €43M in shirt and merchandise sales. Barça's brand value will decrease by 11%, as a result, the club will fall down the ranking of the world's top football brands.[@BrandFinance]
Av for fanden

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20101
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 303 gange
Blevet takket: 1024 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Det gør mega ondt at se på. Har set et par PSG trøjer i dag til træning. Heldige svin de får Leo…

Nyhuus
Indlæg: 531
Tilmeldt: ons maj 05, 2010 8:34 pm
Har takket: 47 gange
Blevet takket: 35 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Nyhuus »

Kvoller skrev:
man aug 09, 2021 2:48 pm
Dytrax skrev:
man aug 09, 2021 2:40 pm
Messi leaving Barça will cost the club €137M in brand value. The club will lose €77M in business revenue, €17M on match days and €43M in shirt and merchandise sales. Barça's brand value will decrease by 11%, as a result, the club will fall down the ranking of the world's top football brands.[@BrandFinance]
Av for fanden
Bliver så lidt nysgerrig efter at vide, om hans løn er medregnet i det tab, eller om den udligner noget af eller hele tabet.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Antimadridista »

Nyhuus skrev:
man aug 09, 2021 3:01 pm
Kvoller skrev:
man aug 09, 2021 2:48 pm
Dytrax skrev:
man aug 09, 2021 2:40 pm
Messi leaving Barça will cost the club €137M in brand value. The club will lose €77M in business revenue, €17M on match days and €43M in shirt and merchandise sales. Barça's brand value will decrease by 11%, as a result, the club will fall down the ranking of the world's top football brands.[@BrandFinance]
Av for fanden
Bliver så lidt nysgerrig efter at vide, om hans løn er medregnet i det tab, eller om den udligner noget af eller hele tabet.
På side 713, står der lidt lignende. Overskud på 235m€ over seneste kontraktperiode.

nosslo15
Indlæg: 991
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 146 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af nosslo15 »

SparetireDad skrev:
man aug 09, 2021 7:43 am
Kubala skrev:
man aug 09, 2021 12:12 am
Som jeg skrev tidligere, så ønsker nogen bare alle mulige konspirationer. Indlægget blev fuldkommen overset. Sikkert med vilje. Men seriøst, så har nogen tabt sutten herinde. Det var jo aldrig muligt at registrere Messi. Selv hvis han sagde nej til lønnen og spillede gratis. I hvert fald ifølge alt det, vi får at vide nu. Og undskyld mig, men hvor er nogle fans utaknemmelige herinde. Intet er godt nok. At man prøver at sværte Messis navn til på den måde, er helt absurd for mig, når han har gjort så meget for klubben. Man burde at skamme sig.
Enig - men vi BEHØVER jo ikke ytre os for enhver pris - herunder at kritisere hinanden. Bevares - man bliver da indimellem fortørnet, når man læser herinde….men bare fordi man ikke er enig med det folk skriver, så kan man jo godt vælge at lade være med at skrive det. Jeg skal ikke gøre mig selv hellig - jeg har også haft en enkelt svipser eller to på mine syv år herinde… men derfra og så til, at det efterhånden er blevet hverdagskost i alle tråde, at folks følelser løber løbsk, er brandærgerligt.

Det er så ærgerligt, at vi glemmer, at vi faktisk er her med præcis samme motivation allesammen. Det er bare som om, at der kun er én “opskrift” herinde: nogle kommer med betragtninger, andre modsiger dem, enkelte skyder dem helt ned, nogle få bruger skarpe ord til at modsige dem, andre kommer med nye betragtninger, andre modsiger igen…..og så gentager den cyklus sig igen og igen og før eller siden går det fra at være et engageret indlæg som ender med ofte at blive sablet ned.

Tænk hvis vi bare brugte vores fælles passion til at skabe fankultur af bedste slags.

Alt jeg har skrevet her er et generelt statement.
Jeg er helt enig i, at vi skal bevare en ordentlig tone - og det synes jeg faktisk også at folk gør herinde - helt generelt. Jeg har da i hvert fald ofte set, at der er blevet givet en undskyldning.

Men folk har forskellige måder at argumentere for deres sag på - nogle mere følelsesladet, andre mere fokuseret på "fakta".

Og når man så også kan have grundlæggende forskellige holdninger til spillet og spillere, så er det umuligt, at det ikke også kommer til "klammerier". Eksempelvis den gamle traver mellem Spillersommessi, Kubala, Easybuddist på den ene side og så Piquenbauer på den anden. Egentlig tror jeg, at der er masser af respekt, men når man diskuterer og ikke debatterer, så kan det ofte se værre ud end det er. Der er jo heller ingen af de nævnte, som pga. deres diskussioner efterfølgende trækker sig helt fra forummet - det vender tilbage, heldigvis.

Jeg synes selv at vi skal have plads til diskussioner herinde, altså ikke skænderier, men diskussioner, som er lidt mere livlige end debatformen, for vi er passionerede omkring det vi mener. Det er fodboldfans.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 14 gæster