10 - Lionel Andrés Messi

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Dytrax »

Holy fuck, så er der ballade.

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Madameskrald »

Hvem Søren er Jan?

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Lopezzz »

Madameskrald skrev:
søn aug 08, 2021 9:07 pm
Hvem Søren er Jan?
Billede

:lol:
Der skulle måske står Joan i stedet for Jan?
MDCCCXCIX

MarkMenace
Indlæg: 204
Tilmeldt: man sep 11, 2017 11:05 am
Har takket: 52 gange
Blevet takket: 30 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af MarkMenace »

Madameskrald skrev:
søn aug 08, 2021 9:07 pm
Hvem Søren er Jan?
Joan. Oversætteren havde sikkert travlt

Red
Indlæg: 160
Tilmeldt: tors sep 03, 2020 4:01 pm
Blevet takket: 13 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Red »

Han har godt nok skrevet det med følelserne ude på tøjet

Hristo
Indlæg: 361
Tilmeldt: fre sep 15, 2017 9:27 am
Har takket: 123 gange
Blevet takket: 155 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Hristo »

Det er vildt, nogle folk bliver ved med at stille spørgsmålstegn ved om Messi har gjort nok.

For det første har han folk til at forhandle for sig. Han sidder jo ikke selv og overvejer scenarier i detaljer, at spille gratis osv. Han har travlt med at forblive verdens bedste spiller, præstere på banen osv. For det andet har han accepteret en meget stor lønnedgang. For det tredje har han jo ikke været involveret i dybe tekniske snakke om Barcelonas økonomi og hvad der skulle til. Han har da heller ikke fået indsigt i økonomien og hvor grelt det stod til. Han er medarbejder for Christ sake, ikke del af ledelsen. For det fjerde er ikke Messis ansvar at redde en klub, som er blevet drevet så dårligt, så længe. Det giver overhovedet ikke mening. Han er fodboldspiller med 2-3 gode år tilbage, chancen for at vinde ballon d'or et par gange mere derved øge afstand til Ronaldo, vinde champions league igen og være forberedt optimalt til sin sidste chance for at gøre maradona kunsten efter og vinde VM. Han er da så ambitiøs at han vil gøre ALT for at cementere sin plads som historiens bedste spiller. Skal han så også lige redde en klub i samme omgang ved at spille for et symbolsk beløb - som han har båret i så mange år - efter at have lavet en aftale med en lavere løn end han kan få andre steder…? Hold nu op.

Jeg håber Messi smadrer alle de sidste rekorder og får alt det andet ovenfor. Også selvom det er med PSG. Så meget under jeg ham det. Messis betydning for Barcelona, hans talent og hans historie kan ikke beskrives i få ord. Det vi har været vidne til de sidste næsten 20 år slår Michael Jordan i Bulls, Maldini i Milan, maradona i Napoli osv.

Før Messi-æraen (som også inkluderer andre gudsbenådede spillere) var der Ronaldinho-årene som optakt og tidligere cruyff-årene. Messi-æraen har været den ubetinget længste. Nu må vi tage nogle hårde år indtil en ny æra måske begynder. Hvis vi er heldige. Der en brug for så mange ændringer i klubben. Og det er ikke Messi der skal klandres for dette.
Senest rettet af Hristo søn aug 08, 2021 10:20 pm, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Paulinho15
Indlæg: 519
Tilmeldt: man jun 29, 2020 11:16 pm
Geografisk sted: Vejle
Har takket: 394 gange
Blevet takket: 106 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Paulinho15 »

Antimadridista skrev:
søn aug 08, 2021 7:24 pm
MarkMenace skrev:
søn aug 08, 2021 6:52 pm
Paulinho15 skrev:
søn aug 08, 2021 6:18 pm
Red skrev:
søn aug 08, 2021 4:50 pm
Paulinho15 skrev:
søn aug 08, 2021 2:19 pm
Antimadridista skrev:
søn aug 08, 2021 2:06 pm
Paulinho15 skrev:
søn aug 08, 2021 2:00 pm
SuperBarca skrev:
søn aug 08, 2021 1:10 pm
Jeg synes det klinger lidt hult at Messi siger han har gjort alt hvad han kunne for at blive. Ville ønske at journalisterne havde gået ham lidt mere på klingen angående om der virkelig ikke var mere som han kunne gøre i forhold til hans løn.

Hvis jeg stod i en situation hvor jeg havde tjent x antal milliarder kr. og dertil havde fede sponsorater fra alverdens firmaer, så ville jeg personligt sagtens kunne leve med at spille for et "symbolsk beløb". Det kunne i dette tilfælde være i den lave ende af lønhierarkiet, hvilket stadig er flere penge end de fleste drømmer om. Så at stå der som en af de rigeste sportsfolk overhovedet og tale om 50% lønnedgang og så sige at der ikke var noget at gøre. Det har jeg svært ved at sætte mig ind i.

Jeg forstår godt at han kan sige at Barca har forvaltet deres penge a helvede til igennem de sidste 6 år og derfor sige at det ikke er hans problem at der ikke er flere penge. Fair nok, det kan jeg da godt forstå og forstår også hvis han ikke mener det er hans ansvar at hjælpe en klub der er så dårligt ledet. Men hvis det var MIG, så havde jeg spurgt klubben hvad de reelt set havde råd til og så sagt ok til det - hvis det så var 1 mio om året, så måtte jeg jo nøjes med de personlige sponsorpenge til at dække mine udgifter.

Nu tager han så til PSG og tjener fedt på det. Men bliver han virkelig så meget lykkeligere af 40 mio euro om året når han i forvejen har så mange penge?

Jeg ved at andre har skrevet noget i samme stil og blevet mødt med "mener du virkelig det????" og ja det gør jeg. Det er dybt seriøst - han kunne have været ultra generøs og sagt fuck pengene jeg har nok. Lad os bare få den her kontrakt i stand. At han ikke vil - det er så hans beslutning og fred være med det. Han fortjener at gøre som han vil og det sportslige projekt er da også mere attraktivt i PSG, så forstår til dels godt at han forlader den synkende skude.

Jeg kommer ikke til at svare mere på dette opslag. Jeg havde lyst til at dele min mening om hele "klubben har ikke råd til Messi" situationen. - så jer der til tider er ret konfliktsøgende på dette forum, I kan godt spare jer besværet med at nedgøre opslaget.
Jeg er fuldstændig enig i det du skriver her. Det bakker også min pointe op omkring, at hele det her er et opstillet cirkus. Som jeg også har skrevet før, hvorfor har Messi ikke bare skrevet en kontrakt på 1 mio. euro om året? Og så lave en ny og bedre kontrakt når pengene er til det. Det er noget fis alt det her.

Messi har ikke gjort alt hvad han kunne. Han er på fri transfer! Det vil sige han kan skrive under med Barca også efter transfervinduet er lukket. Barca har stadig hele august måned til at sænke lønbudgettet. Når de så har gjort det kan Messi skrive under på en kontrakt til 1 kr. om året, hvis det er det klubben har råd til. Messi har langt fra gjort alt. Jeg tror ikke på det. Der er så mange muligheder for at løse det her.

Alle problemer kan løses. Betydningen af et "problem" betyder = at det kan løses.
Syntes der er utrolig mange belejlige punkter I ikke inkluderer og så formoder I en masse som højest er rygter.

Men sådan er det. Alle har selvfølgelig ret til sine holdninger.
Det kan godt være der er noget jeg ikke inkluderer, men det er fordi jeg kun forholder mig til, at hverken Messi eller Barca har gjort alt hvad de kan for at løse dette. For hvis de havde gjort dette, så havde de fundet en løsning. Alle problemer kan løses. Det kan denne situation også. Det er sådan set kun det jeg forholder mig til og ikke alt andet.

Jeg kan nemt liste bare 20 løsninger op der kan gøre at Messi bliver i Barca. Tænk nu løsningsorienteret i stedet for at se begrænsningerne (nu taler jeg bare generelt her til alle og ikke specifik til dig Antimadridista).
20?? Tror du ikke at hvis en præsident, Messis bagland og hvem end der ikke har været indover forhandlingerne ikke har kunne nå frem til noget så tvivler jeg stærkt på at en af de 20 løsninger kunne medmindre en af dem var at tage imod CVC i så fald forfærdeligt og forstår godt man ik kan godtage den
1. Messi skriver kontrakt med en anden klub. Den klub udlejer Messi til Barca og den udlejende klub betaler hele Messis løn. Barca aftaler med den udlejede klub at de betaler en fair kompensation til den klub, når de kan.

2. Barca øger indtægterne markant så de har råd til at have Messi i deres lønbudget. Det kan fx ske ved at få en eller flere nye sponsorere ind. Dette bør være muligt.

3. Barca kan sælge navnerettighederne til Camp Nou, for lad os sige, en fem-årig periode (eller en anden passende periode) og bruge de penge de får ind til at hæve indtægterne så der derved bliver råd til Messi.

4. Barca kan give spillere væk gratis som Griezmann, Coutinho, Pjanic, Umtiti, Lenglet Braithwaite, Neto, Dembélé (og måske flere). På den måde vil Barca spare alle disse spilleres løn. Uden at jeg kender de samlede lønomkostninger til alle disse spillere burde det give luft i budgettet til Messi ved at komme af med disse spillere. Ja, Barca mister disse spillere gratis så og får ingen indtæger for dem, men det vægter højere at beholde Messi. Disse spillere kan så erstattes af spillere fra B-holdet og La Masia. De spillere derfra er dygtige nok. Tror på dem og giv dem chancen. Lev op til klubbens værdier.

5. Barca kan gentoptage forhandlingerne med La Liga og blive enige med dem om, at La Liga sænker kravene til løn-reglerne, fordi vi er inde i en speciel periode, hvor covid har ramt de fleste klubber på økonomien, hvis ikke alle klubber. Disse regel-ændringer kan være fleksible, så når økonomierne i klubberne rundt omkring er ved at være mere normalle igen, så kan La Liga igen hæve løn-reglerne tilbage til hvad de var. Disse regler fra La Liga er i øvrigt gode, fordi det hjælper klubberne med at være økonomisk ansvarlige, men reglerne bør være fleksible, så de kan tilpasses til uforudsigelige tider som her med corona. Ligaens regler spænder ben for dem selv lige nu. På grund af ligaens regler står de til at miste ligaens bedste spiller og nok også største kilde til indtjening (Messi trækker mange sponsorere med videre til ligaen).

6. Barca kan bede om donationer fra alle deres fans, som kan være med til at øge indtægterne og skabe plads i lønbudgettet til Messi.

7. Barca kan bede om Donationer fra rigmænd verden over.

8. Barca kan skabe en ny indtægtskilde. Begynd at lave en serie som følger spillernes dagligdag i klubben. Udgiv det på Barca TV+ som et særskilt abonnement til en bestemt pris. Det er der mange som gerne vil betale for. Dette vil skabe mange penge i kassen.

8. Barca kan indgå en ny sponsoraftale med en ny hovedsponsor der kan give langt flere penge i kassen end de får nu.

9. Barca kan spørge verdens rigeste mand Jeff Besoz om han vil donere 20 milliarder til klubben.

10. Barca kan begynde at sælge flere trøjer hvor alle spillerne har skrevet autografer på. De kan sælge dem for en bestemt pris. Det vil fans gerne købe.

11. Barca kan forhandle alle spillerne i førsteholdstruppen 50% ned i løn. Det burde give råd til at beholde Messi. Barca kan lave en aftale med spillerne om, at de kan få pengene på et senere tidspunkt, når klubben har råd til det. Eller spillerne kan helt frivilligt give afkald på de penge også.

12. Barca kan skabe en ny indtægtskilde ved at starte en serie om spillernes liv i dagligdagen. Det er der sikkert rigtig mange som gerne vil se og betale for.

13. Messi kan investere hele sin formue i Barca og derved kan Barca øge indtægterne så de får råd til ham.

14. Barca kan øge indtægterne ved at deltage i forskellige træningskampe rundt omkring i verden. Det kan de tjene rigtig mange penge på.

15. Barca kan øge indtægterne ved at holde åbne træninger, hvor tilhængere og hvem ellers der vil se med kan komme og se træningen. Det kan de tjene rigtig mange penge på.

16. Barca kan sælge et abonnement hvor man kan se klubbens træninger live.

17. Barca kan sælge billetter til foredrag som spillerne kan holde. En spiller kan holde et foredrag pr. dag om deres rejse til at spille for Barca, om deres liv og så videre. Hvad er der? 20-25 spillere i truppen? Så en spiller kan hver dag holde et foredrag, og så en ny spiller den næste dag. Og så når alle spillere har været igennem, så starter de forfra med den spiller som startede. Det er der mange der gerne vil se. Og der bør være nok Barca-fans til at man kan gøre dette vedvarende over en længere periode. Der kan også sælges virtuelle billetter så fans kan se dette online.

18. Barca kan sælge eksklusive VIP møder med spillerne, hvor man kan komme til at møde den spiller man nu gerne vil tale med. Det er der rigtig mange som gerne vil betale mange penge for. Selvfølgelig kan Messi nok ikke tale med 100 millioner mennesker på en dag, men man kan godt finde en god måde det kan lade sig gøre på.

19. Barca kan begynde at lave mini dokumentarer om spillerne og så sætte kinesisk tale på og sælge det til de kinesiske fans. Det er sikkert mange kinesiske Barca-fans der vil købe det. Barca kan også oversætte disse mini dokumentarer til andre sprog og sælge dem til Barca-fans i andre lande med de landes respektive sprog. Spillerne skal ikke tale de sprog, de skal bare tale deres eget sprog, og så sætter klubben tale på med det sprog som nu passer til det pågældende land.

20. Barca kan sælge eksklusive billetter hvor man kan komme til at træne med spillerne på træningsanlægget.
Enten må det være mangel på regnskabsforståelse eller realitetssans, der får en til at skrive sådan nogen forslag.

Uanset hvad så må man formode alle kreative mulighederhar været oppe og vende.
Man lader ikke bare klubbens talisman, gå fordi at plan a ikke virkede.
Godt nok et af de mest, ja nu skal jeg passe på, men overraskende indlæg længe set. Stor cadeau for indsatsen.

Nu mangler du bare 20 seriøse og realistiske forslag.

Det vilde er bare at du tror at man med lethed kunne strikke noget sammen, som ikke allerede er overvejet.
Jeg siger på ingen måde det er let at implementere dette. Jeg kom bare med 20 mulige løsninger. Om de så er realistiske eller urealistiske i jeres øjne er sådan set ikke så vigtigt. Det er altid nemt at skyde noget ned og ikke selv komme på banen med løsninger. I stedet for at skyde det ned, hvorfor så ikke virke interesseret og selv blive nysgerrig på disse løsninger? Hvad med selv at komme med nogle løsningsforslag? Man kommer langt længere i livet med løsningsfokuseret tænkning.
Dance in the faith of the Lord and let your actions speak louder than your words 🕺💃

SantJordi
Indlæg: 177
Tilmeldt: tirs dec 29, 2020 7:58 pm
Har takket: 18 gange
Blevet takket: 56 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af SantJordi »

Løsninger på niveau som at spille og vinde Eurojackpot hver anden uge er altså ikke holdbare løsninger. Der var fire reelle løsninger efter man havde aftalt spiselige vilkår med Messi og ingen af dem lykkedes. Alt andet er dagdrømme og falske håb.
1. At underskrive CVC og derved stille klubben dårligt i 50 år.
2. At få ESL op at køre, hvilket man givetvis havde regnet med før det faldt til jorden.
3. At få andre klubber til at betale og overtage Griezmann, Umtiti, Dembele, Pjanic, Sergi Roberto, Braithwaite, Lenglet m.fl.
4. At optage mere lån og overtale ligaen om at få lov at have en uholdbar og potentielt altødelæggende økonomi.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Antimadridista »

Paulinho15 skrev:
søn aug 08, 2021 9:35 pm
Antimadridista skrev:
søn aug 08, 2021 7:24 pm
MarkMenace skrev:
søn aug 08, 2021 6:52 pm
Paulinho15 skrev:
søn aug 08, 2021 6:18 pm
Red skrev:
søn aug 08, 2021 4:50 pm
Paulinho15 skrev:
søn aug 08, 2021 2:19 pm
Antimadridista skrev:
søn aug 08, 2021 2:06 pm
Paulinho15 skrev:
søn aug 08, 2021 2:00 pm


Jeg er fuldstændig enig i det du skriver her. Det bakker også min pointe op omkring, at hele det her er et opstillet cirkus. Som jeg også har skrevet før, hvorfor har Messi ikke bare skrevet en kontrakt på 1 mio. euro om året? Og så lave en ny og bedre kontrakt når pengene er til det. Det er noget fis alt det her.

Messi har ikke gjort alt hvad han kunne. Han er på fri transfer! Det vil sige han kan skrive under med Barca også efter transfervinduet er lukket. Barca har stadig hele august måned til at sænke lønbudgettet. Når de så har gjort det kan Messi skrive under på en kontrakt til 1 kr. om året, hvis det er det klubben har råd til. Messi har langt fra gjort alt. Jeg tror ikke på det. Der er så mange muligheder for at løse det her.

Alle problemer kan løses. Betydningen af et "problem" betyder = at det kan løses.
Syntes der er utrolig mange belejlige punkter I ikke inkluderer og så formoder I en masse som højest er rygter.

Men sådan er det. Alle har selvfølgelig ret til sine holdninger.
Det kan godt være der er noget jeg ikke inkluderer, men det er fordi jeg kun forholder mig til, at hverken Messi eller Barca har gjort alt hvad de kan for at løse dette. For hvis de havde gjort dette, så havde de fundet en løsning. Alle problemer kan løses. Det kan denne situation også. Det er sådan set kun det jeg forholder mig til og ikke alt andet.

Jeg kan nemt liste bare 20 løsninger op der kan gøre at Messi bliver i Barca. Tænk nu løsningsorienteret i stedet for at se begrænsningerne (nu taler jeg bare generelt her til alle og ikke specifik til dig Antimadridista).
20?? Tror du ikke at hvis en præsident, Messis bagland og hvem end der ikke har været indover forhandlingerne ikke har kunne nå frem til noget så tvivler jeg stærkt på at en af de 20 løsninger kunne medmindre en af dem var at tage imod CVC i så fald forfærdeligt og forstår godt man ik kan godtage den
1. Messi skriver kontrakt med en anden klub. Den klub udlejer Messi til Barca og den udlejende klub betaler hele Messis løn. Barca aftaler med den udlejede klub at de betaler en fair kompensation til den klub, når de kan.

2. Barca øger indtægterne markant så de har råd til at have Messi i deres lønbudget. Det kan fx ske ved at få en eller flere nye sponsorere ind. Dette bør være muligt.

3. Barca kan sælge navnerettighederne til Camp Nou, for lad os sige, en fem-årig periode (eller en anden passende periode) og bruge de penge de får ind til at hæve indtægterne så der derved bliver råd til Messi.

4. Barca kan give spillere væk gratis som Griezmann, Coutinho, Pjanic, Umtiti, Lenglet Braithwaite, Neto, Dembélé (og måske flere). På den måde vil Barca spare alle disse spilleres løn. Uden at jeg kender de samlede lønomkostninger til alle disse spillere burde det give luft i budgettet til Messi ved at komme af med disse spillere. Ja, Barca mister disse spillere gratis så og får ingen indtæger for dem, men det vægter højere at beholde Messi. Disse spillere kan så erstattes af spillere fra B-holdet og La Masia. De spillere derfra er dygtige nok. Tror på dem og giv dem chancen. Lev op til klubbens værdier.

5. Barca kan gentoptage forhandlingerne med La Liga og blive enige med dem om, at La Liga sænker kravene til løn-reglerne, fordi vi er inde i en speciel periode, hvor covid har ramt de fleste klubber på økonomien, hvis ikke alle klubber. Disse regel-ændringer kan være fleksible, så når økonomierne i klubberne rundt omkring er ved at være mere normalle igen, så kan La Liga igen hæve løn-reglerne tilbage til hvad de var. Disse regler fra La Liga er i øvrigt gode, fordi det hjælper klubberne med at være økonomisk ansvarlige, men reglerne bør være fleksible, så de kan tilpasses til uforudsigelige tider som her med corona. Ligaens regler spænder ben for dem selv lige nu. På grund af ligaens regler står de til at miste ligaens bedste spiller og nok også største kilde til indtjening (Messi trækker mange sponsorere med videre til ligaen).

6. Barca kan bede om donationer fra alle deres fans, som kan være med til at øge indtægterne og skabe plads i lønbudgettet til Messi.

7. Barca kan bede om Donationer fra rigmænd verden over.

8. Barca kan skabe en ny indtægtskilde. Begynd at lave en serie som følger spillernes dagligdag i klubben. Udgiv det på Barca TV+ som et særskilt abonnement til en bestemt pris. Det er der mange som gerne vil betale for. Dette vil skabe mange penge i kassen.

8. Barca kan indgå en ny sponsoraftale med en ny hovedsponsor der kan give langt flere penge i kassen end de får nu.

9. Barca kan spørge verdens rigeste mand Jeff Besoz om han vil donere 20 milliarder til klubben.

10. Barca kan begynde at sælge flere trøjer hvor alle spillerne har skrevet autografer på. De kan sælge dem for en bestemt pris. Det vil fans gerne købe.

11. Barca kan forhandle alle spillerne i førsteholdstruppen 50% ned i løn. Det burde give råd til at beholde Messi. Barca kan lave en aftale med spillerne om, at de kan få pengene på et senere tidspunkt, når klubben har råd til det. Eller spillerne kan helt frivilligt give afkald på de penge også.

12. Barca kan skabe en ny indtægtskilde ved at starte en serie om spillernes liv i dagligdagen. Det er der sikkert rigtig mange som gerne vil se og betale for.

13. Messi kan investere hele sin formue i Barca og derved kan Barca øge indtægterne så de får råd til ham.

14. Barca kan øge indtægterne ved at deltage i forskellige træningskampe rundt omkring i verden. Det kan de tjene rigtig mange penge på.

15. Barca kan øge indtægterne ved at holde åbne træninger, hvor tilhængere og hvem ellers der vil se med kan komme og se træningen. Det kan de tjene rigtig mange penge på.

16. Barca kan sælge et abonnement hvor man kan se klubbens træninger live.

17. Barca kan sælge billetter til foredrag som spillerne kan holde. En spiller kan holde et foredrag pr. dag om deres rejse til at spille for Barca, om deres liv og så videre. Hvad er der? 20-25 spillere i truppen? Så en spiller kan hver dag holde et foredrag, og så en ny spiller den næste dag. Og så når alle spillere har været igennem, så starter de forfra med den spiller som startede. Det er der mange der gerne vil se. Og der bør være nok Barca-fans til at man kan gøre dette vedvarende over en længere periode. Der kan også sælges virtuelle billetter så fans kan se dette online.

18. Barca kan sælge eksklusive VIP møder med spillerne, hvor man kan komme til at møde den spiller man nu gerne vil tale med. Det er der rigtig mange som gerne vil betale mange penge for. Selvfølgelig kan Messi nok ikke tale med 100 millioner mennesker på en dag, men man kan godt finde en god måde det kan lade sig gøre på.

19. Barca kan begynde at lave mini dokumentarer om spillerne og så sætte kinesisk tale på og sælge det til de kinesiske fans. Det er sikkert mange kinesiske Barca-fans der vil købe det. Barca kan også oversætte disse mini dokumentarer til andre sprog og sælge dem til Barca-fans i andre lande med de landes respektive sprog. Spillerne skal ikke tale de sprog, de skal bare tale deres eget sprog, og så sætter klubben tale på med det sprog som nu passer til det pågældende land.

20. Barca kan sælge eksklusive billetter hvor man kan komme til at træne med spillerne på træningsanlægget.
Enten må det være mangel på regnskabsforståelse eller realitetssans, der får en til at skrive sådan nogen forslag.

Uanset hvad så må man formode alle kreative mulighederhar været oppe og vende.
Man lader ikke bare klubbens talisman, gå fordi at plan a ikke virkede.
Godt nok et af de mest, ja nu skal jeg passe på, men overraskende indlæg længe set. Stor cadeau for indsatsen.

Nu mangler du bare 20 seriøse og realistiske forslag.

Det vilde er bare at du tror at man med lethed kunne strikke noget sammen, som ikke allerede er overvejet.
Jeg siger på ingen måde det er let at implementere dette. Jeg kom bare med 20 mulige løsninger. Om de så er realistiske eller urealistiske i jeres øjne er sådan set ikke så vigtigt. Det er altid nemt at skyde noget ned og ikke selv komme på banen med løsninger. I stedet for at skyde det ned, hvorfor så ikke virke interesseret og selv blive nysgerrig på disse løsninger? Hvad med selv at komme med nogle løsningsforslag? Man kommer langt længere i livet med løsningsfokuseret tænkning.
Pau, du kom på banen med at det intet problem var at finde løsninger, ikke andre brugere. At du opfinder 20 løsninger, gør jo ikke at alle andre også mener at amatører som vi er, da vi ingen dybere indsigt har, burde finde hver deres top 20 over meget flygtige løsninger.

Ift dine forslag:

8,12, 17, 18, 19, 20

Disse tangerer reality tv. Dette er imo langt udenfor skiven ift hvad spillerne skal bruge ressourcer på. Desuden vil de en for skulle gennemgå hver enkelt kontrakt for at ændre og indføre disse tiltag. Meget urealistisk og specielt ift den korte horisont, umuligt.

15 & 16

Umiddelbart syntes jeg ikke man skal kunne lade alle og enhver se træningerne. Hertil er det også bare endnu en eksponering af spillerne. Plus tror ikke det giver alverden. Og jo slet ikke ift at man ingen tid har/havde og mangler trecifrede millionbeløb.

14

Træningskampe oveni det stramme program. Nej

13

…?

11

Det har de 100% forsøgt.

10

Trøjer/autografer. Dette kan simpelthen ikke betyde/give noget som helst af betydning.

7 & 9

Useriøst

2, 3, 8(2)

Selvfølgelig arbejder de konstant på at bibeholde og højne sponsorer. Her tænkes selvfølgelig primært langsigtet, for klubben på den lange bane. Kan ikke tro andet end at de gør alt de kan på sponsorsiden.

6

Som en anden nævner, så holder det jo bare ikke, af så mange grunde. Sådan kan man ikke køre seriøs forretning.

5

Er også her overbevist om at alt er gjort for at rykke ved Tebas og c/o ift lønninger, stramninger, bestemmelser etc

4

Jeg er ikke økonomi uddannet, men jeg er temmelig sikker på at man ikke bare kan løsne dem fra deres kontrakter uden at fucke regnskabet fuldstændig op. Derudover ønsker disse spillere jo ikke at frasige sig deres kontrakter!

1

Jeg tror ikke jeg har hørt om sådan en finte før. Den er dog så lige til, at jeg simpelthen ikke tror det er lovligt.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Kubala »

Som jeg skrev tidligere, så ønsker nogen bare alle mulige konspirationer. Indlægget blev fuldkommen overset. Sikkert med vilje. Men seriøst, så har nogen tabt sutten herinde. Det var jo aldrig muligt at registrere Messi. Selv hvis han sagde nej til lønnen og spillede gratis. I hvert fald ifølge alt det, vi får at vide nu. Og undskyld mig, men hvor er nogle fans utaknemmelige herinde. Intet er godt nok. At man prøver at sværte Messis navn til på den måde, er helt absurd for mig, når han har gjort så meget for klubben. Man burde at skamme sig.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

“We’re talking about Barcelona having a wage budget that’s comparable to midtable Premier League club.”

“No matter what decision Messi had made, they simply could not afford to keep him on the books.”
A couple of raised eyebrows at the first suggestion so just to expand a little on it: Barcelona's budgetary limit for this season is €196m (£166m). Most comparable in Premier League from last season is Everton (£165m) - and less than half of MCFC (£351m).
Colin Millar om vores økonomiske situation. Vi kunne ikke. Det var en umulig opgave.

Det store spørgsmål er hvorfor laporta blev ved med at påstå at det kunne.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Kubala »

Edit: Ikke måske, jeg burde nok have holdt mig fra at skrive det indlæg.

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Kvoller »

Hvis man skriver et indlæg på et forum, må man forvente at folk svarer på det. Sådan er det. Det er et forum, hvor alle har lov til at ytre sig, og er man ikke enig i det, der bliver skrevet, så har man da ved Gud også lov til at skrive det.

Hvordan man skriver, det er så noget helt andet. Alle har ret til deres mening, det er helt sikkert, men man har altså også lov til at udfordre hinandens holdninger herinde. Ellers bliver det sgu for tamt. Så længe tonen er i orden, så burde det ikke være et problem.

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 843
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 52 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Diabolito »

Endnu en gang må jeg bede folk forholde sig til emnet.

Der er andre steder I kan diskutere etiketter.
El Señor de las Tartas

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af EasyBuddhist »

Piquénbauer skrev:
man aug 09, 2021 6:32 am
“We’re talking about Barcelona having a wage budget that’s comparable to midtable Premier League club.”

“No matter what decision Messi had made, they simply could not afford to keep him on the books.”
A couple of raised eyebrows at the first suggestion so just to expand a little on it: Barcelona's budgetary limit for this season is €196m (£166m). Most comparable in Premier League from last season is Everton (£165m) - and less than half of MCFC (£351m).
Colin Millar om vores økonomiske situation. Vi kunne ikke. Det var en umulig opgave.

Det store spørgsmål er hvorfor laporta blev ved med at påstå at det kunne.
Ja, det har unægtelig set svært ud fra starten, men det synes jeg nu også, Laporta har givet udtryk for hele vejen igennem. Han virkede optimistisk i forhold til Messi og han har helt sikkert gået ind til sommeren med forhåbningen om at få solgt nogle spillere, eller lejet dem ud. Jeg tror dog at han er blevet meget overrasket over, hvor svært markedet har været at navigere i. Samtidig, så er Barca ikke der, hvor han efterlod dem sidst, han var præsident. Jeg tror helt sikkert, han troede at han kunne sælge nogle spillere, fordi det har han været god til tideligere. Barca har heller ikke det samme omdømme ude rundt om i klubberne, da Bartomeu jo har fået det smadret godt og grundigt. Laporta er politikker og han er en type, som kan snakke sig ud af alt, men det har han ikke kunnet denne gang og det er egentlig meget forståligt.

Økonomien har også taget røven på ham og jeg synes, han meget klart har givet udtryk for dette hele vejen igennem og at regnskaberne bare blev værre og værre, jo mere de fik dem kigget igennem, ligesom han har været ude at indikere at der har været decideret kriminelle handlinger af den tideligere ledelse og at sagsanlæg er et sandsynligt senarie. De seneste meldinger siger at man han tabt 500 mio euro under pandemien og det er ikke tab på omsætning, men underskud. selvom det er der ikke så stor forskel, da man jo har været notorisk dårlige til at lave store overskud på trods af en kæmpe omsætning.

Skulle Laporta have været mere realistisk i sine vurderinger? jeg ved det ikke, men jeg tror at både Laporta og Messi troede på det, indtil det sidste og det må man sgu give dem kredit for. At sige, at de har gjort nok for det kunne lykkedes, det er simpelthen løgn. De har gjort alt de kunne og de har begge været klar over at det ville blive svært. Meldingerne gik jo også på at forbundet rent faktisk havde godkendt kontrakten, indtil dagen før, hvor det blev afvist. ESL? CVC? Ja, de har begge spillet en rolle og Laporta støttede rent faktisk forslaget, indtil de fik det gennemlæst, Reverter fik vendt tommlen nedad og Lapota gik med ESL i stedet, da den ene udelukkede den anden. Har han spillet på to heste? Helt sikkert, det er man nødt til i det game, ligesom han også har gjort det, forhold til Messi. Senarierne er komplicerede og indviklede og informationerne, som vi får, kommer jo altid på bagkant og det kan selvfølgelig ikke være anderledes.

Det bringer mig frem til det sidste, jeg vil sige, og det er, Jeg tror at Laporta har arbejdet med en Messi exit som senarie hele vejen igennem, hvor han hele tiden har opvejet pros and cons mod hinanden i de økonomiske aspekter, men også sportsligt. Laporta har vist under sit sidste embede at han ikke er bange for at cutte stjerner, hvis han mener, det er godt for udviklingen. Han har selv forklaret, dengang han solgte Ronaldinho, som han selv havde bragt til klubben, at han kunne have forlænget med ham, eller have købt en anden stjerne, da valgte han at satse på Messi. Det kan i nogen grad være history repeating i tilfældet med Messi, hvor Laporta i sidse ende er gået med det senarie at lave skiftet nu og her, hvor talenterne er der til det. Jeg tror, han til syvende og sidst har valgt at satse på Fati, Demir, Pedri, Puig, Balde osv. og påbegynde den nye æra, for alvor. Det er ikke ment som en konspiration, men mere som et resultat af udviklingen, for jeg tror også virkelig gerne, han ville have forlænget med Messi.

Messi selv har også været klar over tingene. Det kan man se på den hurtighed, der er med PSG. At han havde håbet og regnet med at skulle blive, ændrer ikke på at Senior har haft en backup plan klar, ellers ville han også være en dårlig agent

Det korte af det lange, er, Jeg tror de begge har været klar over, det ville blive svært og har arbejdet hårdt for at kunne lade sig gøre. Jeg har ikke brug for at komme med anklager mod den ene eller anden. Det er, som det er og man må se at komme videre. Personligt gider jeg ikke hænge mig for meget i detaljerne, da man alligevel ikke kan ændre på dem. Det sportslige må have fokusset og der er heldigvis nok at se frem til på talentsiden, så må vi se hen ad vejen, hvordan Laporta får økonomien løst, for han kommer til at arbejde dag og nat, for at få puslespillene til at gå op.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 12 gæster