10 - Lionel Andrés Messi

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Kvoller
Indlæg: 5144
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 792 gange
Blevet takket: 580 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Kvoller »

Nu må tråden vel komme i Barca legends?

Nyhuus
Indlæg: 531
Tilmeldt: ons maj 05, 2010 8:34 pm
Har takket: 47 gange
Blevet takket: 35 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Nyhuus »

Jeg tror det hele er bygget op omkring Laportas tro på/forhåbning om, at Tebas ville lempe på FFP.

Dét eller en ekstern investor, som så ikke er kommet alligevel. Andet giver ikke rigtig mening.

Så kan man diskutere om det er uprofessionelt af Laporta.
Det synes jeg er for tidligt at udtale sig om.

Det samme gælder snakken om, om det var den forkerte præsident vi fik. Det er ren spekulation, for vi kan ikke vide, om Messi havde satset på Barca, hvis det var blevet Font i stedet. Selvom jeg personligt hellere ville have haft Font.
Der er mange år før Laporta skal til valg igen. Synes i det mindste han skal have chancen til at bevise hans værd. Og det synes jeg personligt ikke man kan vurdere på Messi’s farvel alene. Der er jeg meget (meget, meget) mere vred på Barto. Også Tebas, men kan dårligt klandre ham for, at holde fast på nogle regler, der generelt har fået styr på LL-klubbernes økonomi.

Kæft en skod dag. Kommer til at sidde i en længe.
Farvel, til den bedste spiller i historien. Er evigt taknemmelig for de oplevelser han har givet os, og prøver at være glad for den tid vi har fået med ham, selvom det er svært lige nu.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14962
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1675 gange
Blevet takket: 1116 gange
Kontakt:

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Lopezzz »

Er vi så nu den eneste stor klub i Europa som er på vej mod økonomisk katastrofe?
Der er ikke så meget ballade i de øvrige klubber som har mange flere dyre profiler på holdet end os.
Jeg forstår ikke det her.
Hvis vi ikke kan holde på Messi som den eneste dyre spiller så har vi virkelig ramt bunden.
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7165
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1866 gange
Blevet takket: 1113 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Dytrax »

Lopezzz skrev:
søn aug 08, 2021 1:41 pm
Er vi så nu den eneste stor klub i Europa som er på vej mod økonomisk katastrofe?
Der er ikke så meget ballade i de øvrige klubber som har mange flere dyre profiler på holdet end os.
Jeg forstår ikke det her.
Hvis vi ikke kan holde på Messi som den eneste dyre spiller så har vi virkelig ramt bunden.
Tebas / La Liga er ikke fleksible i forhold til lønloft og regler. Det har så resulteret i, meget groft sagt, at ligaens ubetinget største stjerne og trækplaster, nu rejser til Paris.

Det er sgu underligt....
Prøv at se de første 10 sider i tråden om Messi, det er mange år, vi har haft fornøjelsen af ham og det har været magisk.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7165
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1866 gange
Blevet takket: 1113 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Dytrax »

Rygtet siger, at Messi skriver under på en aftale, der gælder 2 år i PSG, men med mulighed forlængelse.
Og hvis han holder niveau, er det præcis dét, der sker. Ingen undslipper det sorte hul, der er PSG.

Klammere klub findes ikke.

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1769
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 210 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Barca80 »

Nu når Messi højt sandsynligt skal spille i PSG, føler jeg ham lidt som Darh Wader! Da Anikin Skywalker gik fra at være en helt til at blive en skurk - gik til The Darkside og forvandlet sig til Darh Wader. :roll:

Tænk at Messi skal spille i sådan en ulækker klub, som har erhvervet sig spillere som Sergio Ramos og forræderen Neymar! Det er ikke Messi værdigt. :thumbdown:

Nyhuus
Indlæg: 531
Tilmeldt: ons maj 05, 2010 8:34 pm
Har takket: 47 gange
Blevet takket: 35 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Nyhuus »

Lopezzz skrev:
søn aug 08, 2021 1:41 pm
Er vi så nu den eneste stor klub i Europa som er på vej mod økonomisk katastrofe?
Der er ikke så meget ballade i de øvrige klubber som har mange flere dyre profiler på holdet end os.
Jeg forstår ikke det her.
Hvis vi ikke kan holde på Messi som den eneste dyre spiller så har vi virkelig ramt bunden.
Inter er på nippet til at gå konkurs. Men ja, ellers er vi i ret dårligt stand.. tror dog ikke der skal meget til, før situationen ser en del bedre ud. Når der kan spilles for et fyldt stadion og indtjeningen er tilbage til normalen (normalen uden Messi), så kan der afdrages på lån osv.

Brugeravatar
Paulinho15
Indlæg: 522
Tilmeldt: man jun 29, 2020 11:16 pm
Geografisk sted: Vejle
Har takket: 394 gange
Blevet takket: 107 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Paulinho15 »

Kvoller skrev:
søn aug 08, 2021 12:52 pm
I mine øjne virker det bare lidt for casual til "begivenheden". Messi's farvel og det tøj passer ikke helt sammen synes jeg.
Nå ja okay, det kan jeg godt se. Jeg synes nu ikke der er noget problem i det, men han kunne måske godt have taget noget mere neutralt på.
Dance in the faith of the Lord and let your actions speak louder than your words 🕺💃

Drake
Indlæg: 4328
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2586 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Drake »

Klubben er godt nok kørt fuldstændig i sænk, et skridt mere og vi går vel konkurs :mad:

Jeg kan ikke lige se for mig hvordan vi skal komme godt videre med, Messi's afgang, lorte økonomi, La Liga's løn loft, løntunge spillere vi ikke kan komme af med, gamle spillere på bærende positioner osv :cry:

Det ender nok med vi ikke kan registrere de nye spillere, og må satse på de spillere vi vil af med :roll:
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Brugeravatar
Paulinho15
Indlæg: 522
Tilmeldt: man jun 29, 2020 11:16 pm
Geografisk sted: Vejle
Har takket: 394 gange
Blevet takket: 107 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Paulinho15 »

Antimadridista skrev:
søn aug 08, 2021 12:58 pm
Paulinho15 skrev:
søn aug 08, 2021 12:51 pm
Kvoller skrev:
søn aug 08, 2021 12:50 pm
A$AP skrev:
søn aug 08, 2021 12:44 pm
Billede

Ffs.. :lol:
Jeg sad med præcis samme reaktion da jeg så ham, den beklædning passer bare ikke ind :roll: :lol:
Jeg fanger det ikke. Hvad synes i er galt?
Sku det ikke forestille Leonardo bagved…? Sådan fangede jeg den :?: :?:
Det ligner faktisk lidt Leonardo lidt bagved, hvis du tænker på PSG's sportsdirektør. Hvis det rent faktisk er ham, så vil det da være at pisse på alt og alle. Men det er nok ikke ham. Tror mere bare de andre brugere kommenterede på tøjvalget fra Dest til begivenheden, som jeg læser kommentarerne
Dance in the faith of the Lord and let your actions speak louder than your words 🕺💃

Antimadridista
Indlæg: 9206
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 919 gange
Blevet takket: 944 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Antimadridista »

Paulinho15 skrev:
søn aug 08, 2021 1:52 pm
Antimadridista skrev:
søn aug 08, 2021 12:58 pm
Paulinho15 skrev:
søn aug 08, 2021 12:51 pm
Kvoller skrev:
søn aug 08, 2021 12:50 pm
A$AP skrev:
søn aug 08, 2021 12:44 pm
Billede

Ffs.. :lol:
Jeg sad med præcis samme reaktion da jeg så ham, den beklædning passer bare ikke ind :roll: :lol:
Jeg fanger det ikke. Hvad synes i er galt?
Sku det ikke forestille Leonardo bagved…? Sådan fangede jeg den :?: :?:
Det ligner faktisk lidt Leonardo lidt bagved, hvis du tænker på PSG's sportsdirektør. Hvis det rent faktisk er ham, så vil det da være at pisse på alt og alle. Men det er nok ikke ham. Tror mere bare de andre brugere kommenterede på tøjvalget fra Dest til begivenheden, som jeg læser kommentarerne
Yes.

Dont know!? Det ligner ham meget, men tænkte det var et fiflet billede..?

Dest tøj, tjaa men han er jo en ung mand, kommer måske lige fra træningsrummet? Så syntes jeg heller ikke det er værre!!

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8342
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 636 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Michman »

Det er en af de værste dage i mit liv..
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Brugeravatar
Paulinho15
Indlæg: 522
Tilmeldt: man jun 29, 2020 11:16 pm
Geografisk sted: Vejle
Har takket: 394 gange
Blevet takket: 107 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Paulinho15 »

SuperBarca skrev:
søn aug 08, 2021 1:10 pm
Jeg synes det klinger lidt hult at Messi siger han har gjort alt hvad han kunne for at blive. Ville ønske at journalisterne havde gået ham lidt mere på klingen angående om der virkelig ikke var mere som han kunne gøre i forhold til hans løn.

Hvis jeg stod i en situation hvor jeg havde tjent x antal milliarder kr. og dertil havde fede sponsorater fra alverdens firmaer, så ville jeg personligt sagtens kunne leve med at spille for et "symbolsk beløb". Det kunne i dette tilfælde være i den lave ende af lønhierarkiet, hvilket stadig er flere penge end de fleste drømmer om. Så at stå der som en af de rigeste sportsfolk overhovedet og tale om 50% lønnedgang og så sige at der ikke var noget at gøre. Det har jeg svært ved at sætte mig ind i.

Jeg forstår godt at han kan sige at Barca har forvaltet deres penge a helvede til igennem de sidste 6 år og derfor sige at det ikke er hans problem at der ikke er flere penge. Fair nok, det kan jeg da godt forstå og forstår også hvis han ikke mener det er hans ansvar at hjælpe en klub der er så dårligt ledet. Men hvis det var MIG, så havde jeg spurgt klubben hvad de reelt set havde råd til og så sagt ok til det - hvis det så var 1 mio om året, så måtte jeg jo nøjes med de personlige sponsorpenge til at dække mine udgifter.

Nu tager han så til PSG og tjener fedt på det. Men bliver han virkelig så meget lykkeligere af 40 mio euro om året når han i forvejen har så mange penge?

Jeg ved at andre har skrevet noget i samme stil og blevet mødt med "mener du virkelig det????" og ja det gør jeg. Det er dybt seriøst - han kunne have været ultra generøs og sagt fuck pengene jeg har nok. Lad os bare få den her kontrakt i stand. At han ikke vil - det er så hans beslutning og fred være med det. Han fortjener at gøre som han vil og det sportslige projekt er da også mere attraktivt i PSG, så forstår til dels godt at han forlader den synkende skude.

Jeg kommer ikke til at svare mere på dette opslag. Jeg havde lyst til at dele min mening om hele "klubben har ikke råd til Messi" situationen. - så jer der til tider er ret konfliktsøgende på dette forum, I kan godt spare jer besværet med at nedgøre opslaget.
Jeg er fuldstændig enig i det du skriver her. Det bakker også min pointe op omkring, at hele det her er et opstillet cirkus. Som jeg også har skrevet før, hvorfor har Messi ikke bare skrevet en kontrakt på 1 mio. euro om året? Og så lave en ny og bedre kontrakt når pengene er til det. Det er noget fis alt det her.

Messi har ikke gjort alt hvad han kunne. Han er på fri transfer! Det vil sige han kan skrive under med Barca også efter transfervinduet er lukket. Barca har stadig hele august måned til at sænke lønbudgettet. Når de så har gjort det kan Messi skrive under på en kontrakt til 1 kr. om året, hvis det er det klubben har råd til. Messi har langt fra gjort alt. Jeg tror ikke på det. Der er så mange muligheder for at løse det her.

Alle problemer kan løses. Betydningen af et "problem" betyder = at det kan løses.
Dance in the faith of the Lord and let your actions speak louder than your words 🕺💃

Mésqueunclub
Indlæg: 368
Tilmeldt: lør dec 05, 2020 6:43 pm
Har takket: 11 gange
Blevet takket: 56 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Mésqueunclub »

Vi er alle med god grund triste over Messi’s farvel, han er en legende og historiens bedste spiller.

Vi skal alle være taknemmelige for at have set ham spille, især i så mange år for os. Der er ikke mange klubber der kan sige det samme.

Fremtidsmæssigt har vi dog en masse talent (Ansu, Pedri, Demir, Araujo, Gavi, Balde mfl.) og jeg glæder mig hvertfald personligt til at se dem i aktion. Vi er superheldige at have et ungdomsakademi som La Masia som bare spytter talenter ud til højre og venstre.

Antimadridista
Indlæg: 9206
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 919 gange
Blevet takket: 944 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Antimadridista »

Paulinho15 skrev:
søn aug 08, 2021 2:00 pm
SuperBarca skrev:
søn aug 08, 2021 1:10 pm
Jeg synes det klinger lidt hult at Messi siger han har gjort alt hvad han kunne for at blive. Ville ønske at journalisterne havde gået ham lidt mere på klingen angående om der virkelig ikke var mere som han kunne gøre i forhold til hans løn.

Hvis jeg stod i en situation hvor jeg havde tjent x antal milliarder kr. og dertil havde fede sponsorater fra alverdens firmaer, så ville jeg personligt sagtens kunne leve med at spille for et "symbolsk beløb". Det kunne i dette tilfælde være i den lave ende af lønhierarkiet, hvilket stadig er flere penge end de fleste drømmer om. Så at stå der som en af de rigeste sportsfolk overhovedet og tale om 50% lønnedgang og så sige at der ikke var noget at gøre. Det har jeg svært ved at sætte mig ind i.

Jeg forstår godt at han kan sige at Barca har forvaltet deres penge a helvede til igennem de sidste 6 år og derfor sige at det ikke er hans problem at der ikke er flere penge. Fair nok, det kan jeg da godt forstå og forstår også hvis han ikke mener det er hans ansvar at hjælpe en klub der er så dårligt ledet. Men hvis det var MIG, så havde jeg spurgt klubben hvad de reelt set havde råd til og så sagt ok til det - hvis det så var 1 mio om året, så måtte jeg jo nøjes med de personlige sponsorpenge til at dække mine udgifter.

Nu tager han så til PSG og tjener fedt på det. Men bliver han virkelig så meget lykkeligere af 40 mio euro om året når han i forvejen har så mange penge?

Jeg ved at andre har skrevet noget i samme stil og blevet mødt med "mener du virkelig det????" og ja det gør jeg. Det er dybt seriøst - han kunne have været ultra generøs og sagt fuck pengene jeg har nok. Lad os bare få den her kontrakt i stand. At han ikke vil - det er så hans beslutning og fred være med det. Han fortjener at gøre som han vil og det sportslige projekt er da også mere attraktivt i PSG, så forstår til dels godt at han forlader den synkende skude.

Jeg kommer ikke til at svare mere på dette opslag. Jeg havde lyst til at dele min mening om hele "klubben har ikke råd til Messi" situationen. - så jer der til tider er ret konfliktsøgende på dette forum, I kan godt spare jer besværet med at nedgøre opslaget.
Jeg er fuldstændig enig i det du skriver her. Det bakker også min pointe op omkring, at hele det her er et opstillet cirkus. Som jeg også har skrevet før, hvorfor har Messi ikke bare skrevet en kontrakt på 1 mio. euro om året? Og så lave en ny og bedre kontrakt når pengene er til det. Det er noget fis alt det her.

Messi har ikke gjort alt hvad han kunne. Han er på fri transfer! Det vil sige han kan skrive under med Barca også efter transfervinduet er lukket. Barca har stadig hele august måned til at sænke lønbudgettet. Når de så har gjort det kan Messi skrive under på en kontrakt til 1 kr. om året, hvis det er det klubben har råd til. Messi har langt fra gjort alt. Jeg tror ikke på det. Der er så mange muligheder for at løse det her.

Alle problemer kan løses. Betydningen af et "problem" betyder = at det kan løses.
Syntes der er utrolig mange belejlige punkter I ikke inkluderer og så formoder I en masse som højest er rygter.

Men sådan er det. Alle har selvfølgelig ret til sine holdninger.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 10 gæster