10 - Lionel Andrés Messi

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af ladislau »

Enig, Antimadrista. Manden har taget sin tørn. Han viste idag(som han har gjort utallige gange sin kærlighed til klubben. Den kan vi bare gengælde, og håbe ham det bedste. Det var sgu rørende.

Tror heller ikke han ville/kunne svare på de mere kontroversielle spørgsmål. Der blev bare refereret til Laportas udlægning. Den udlægning bør Laporta jo så selv forklare, for ifølge Messi, så var alt jo snorlige indtil den famøse middag.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Antimadridista »

Paulinho15 skrev:
søn aug 08, 2021 12:51 pm
Kvoller skrev:
søn aug 08, 2021 12:50 pm
A$AP skrev:
søn aug 08, 2021 12:44 pm
Billede

Ffs.. :lol:
Jeg sad med præcis samme reaktion da jeg så ham, den beklædning passer bare ikke ind :roll: :lol:
Jeg fanger det ikke. Hvad synes i er galt?
Sku det ikke forestille Leonardo bagved…? Sådan fangede jeg den :?: :?:

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14867
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1658 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Lopezzz »

Dytrax skrev:
søn aug 08, 2021 12:36 pm
Javier Tebas:
"On the 14th of July, Laporta and I had dinner and discussed the CVC deal. At the time, he agreed to it and was excited for Messi's renewal. He had to pick between the CVC deal, or to continue with the Super League project and let go of Messi. He chose the latter."

Messi:

“I cannot say about the club, Laporta says they cannot due to La Liga. I can only say I did everything possible to stay here. I wanted to say, last year I didn’t, I said that, this year I wanted to stay, but I couldn’t.”

"Yes, this is the most difficult moment in my career."

"There's no going back. This is the end here."
Den største spiller i historien og den største ikon i Barcas historie siger at han har gjort alt muligt for at blive men Laporta vælger at gå den anden vej fordi La Liga siger det.
WTF!! Jeg er chokeret :sick:
La Liga og Laporta har smidt Messi på gaden mens resten af Barca fans har ingen indflydelse overhoved.
Vi er bare nogle ligegyldige brikker i det her spil.
Nu kan man se hvad pengene er i stand til at gøre. Ja, vores klub er i økonomiske vanskeligheder men stadigvæk man kan sagtens lave en god og acceptabelt deal med Messi uden diskussion.

Men det er for sent nu....
Fuck you Tebas og fuck tou Laporta!!! :thumbdown: :sick: :sick: :sick:
MDCCCXCIX

thomas
Indlæg: 190
Tilmeldt: ons maj 08, 2019 10:00 pm
Har takket: 22 gange
Blevet takket: 45 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af thomas »

Vi fik hvad man kunne forvente - Messi svarede det, der var blevet aftalt. Og journalisterne spurgte derefter, ingen overraskelser.

Det vi kan have brug for er at få vendt, hvad der kunne have ændret bruddet: lige så meget jeg hader kapitalfonde, så ville løsningen have været at indgå samarbejdet med CVC. Jeg er med på, at det kunne skabe forhindringer for ESL, der er det nødvendige modsvar til korrupte UEFA, men vi må bare se i øjnene, at også ESL vil være med til at fasttømre pengenes afgørende betydning i fodbold og skille en elite ud fra dem lige under. Det kyniske svar er derfor at forsøge at få kapitalfonde til at sprøjte penge ind, samtidig med at man forsøger at begrænse deres indflydelse - indrømmet, det er en svær øvelse. Og allerhelst så jeg selvfølgelig, at der i fodboldverdenen blev skabt konsensus om, at de ekstreme overgangssummer og lønninger skal begrænses.

Og så vil jeg gerne melde mig i det kætterske kor, der ser frem til at følge Messi i PSG. Ærgerligt at det bliver i en småkedelig liga, men så har vi CL at se frem til.
Senest rettet af thomas søn aug 08, 2021 1:10 pm, rettet i alt 1 gang.

SuperBarca
Indlæg: 43
Tilmeldt: tirs aug 25, 2020 7:57 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 12 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af SuperBarca »

Jeg synes det klinger lidt hult at Messi siger han har gjort alt hvad han kunne for at blive. Ville ønske at journalisterne havde gået ham lidt mere på klingen angående om der virkelig ikke var mere som han kunne gøre i forhold til hans løn.

Hvis jeg stod i en situation hvor jeg havde tjent x antal milliarder kr. og dertil havde fede sponsorater fra alverdens firmaer, så ville jeg personligt sagtens kunne leve med at spille for et "symbolsk beløb". Det kunne i dette tilfælde være i den lave ende af lønhierarkiet, hvilket stadig er flere penge end de fleste drømmer om. Så at stå der som en af de rigeste sportsfolk overhovedet og tale om 50% lønnedgang og så sige at der ikke var noget at gøre. Det har jeg svært ved at sætte mig ind i.

Jeg forstår godt at han kan sige at Barca har forvaltet deres penge a helvede til igennem de sidste 6 år og derfor sige at det ikke er hans problem at der ikke er flere penge. Fair nok, det kan jeg da godt forstå og forstår også hvis han ikke mener det er hans ansvar at hjælpe en klub der er så dårligt ledet. Men hvis det var MIG, så havde jeg spurgt klubben hvad de reelt set havde råd til og så sagt ok til det - hvis det så var 1 mio om året, så måtte jeg jo nøjes med de personlige sponsorpenge til at dække mine udgifter.

Nu tager han så til PSG og tjener fedt på det. Men bliver han virkelig så meget lykkeligere af 40 mio euro om året når han i forvejen har så mange penge?

Jeg ved at andre har skrevet noget i samme stil og blevet mødt med "mener du virkelig det????" og ja det gør jeg. Det er dybt seriøst - han kunne have været ultra generøs og sagt fuck pengene jeg har nok. Lad os bare få den her kontrakt i stand. At han ikke vil - det er så hans beslutning og fred være med det. Han fortjener at gøre som han vil og det sportslige projekt er da også mere attraktivt i PSG, så forstår til dels godt at han forlader den synkende skude.

Jeg kommer ikke til at svare mere på dette opslag. Jeg havde lyst til at dele min mening om hele "klubben har ikke råd til Messi" situationen. - så jer der til tider er ret konfliktsøgende på dette forum, I kan godt spare jer besværet med at nedgøre opslaget.

Alias-A
Indlæg: 642
Tilmeldt: tors mar 20, 2008 10:21 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 33 gange
Blevet takket: 73 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Alias-A »

Jeg forstår det stadig ikke.

Forekommer mig mærkeligt at man ikke har kunne finde nogen som helst løsning for at Messi kunne blive.
Der er intet Messi hellere vil, intet Barca hellere vil og intet fansene hellere vil.

Jeg er stadig i denial-mode… kan ikke acceptere det.
93' Iniesta

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5422
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af SpillerSomMESSI »

" kætterske kor" - consider me in too !
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Dytrax »

Tog Laporta røven på alle?
Vidste han godt, at der ikke ville være plads i budgettet til Messi?

Jeg håber, at der på et tidspunkt kommer klarhed.

Og adios til den bedste nogensinde. :sad:

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7064
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 848 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Daluigi »

Alias-A skrev:
søn aug 08, 2021 1:11 pm
Jeg forstår det stadig ikke.

Forekommer mig mærkeligt at man ikke har kunne finde nogen som helst løsning for at Messi kunne blive.
Der er intet Messi hellere vil, intet Barca hellere vil og intet fansene hellere vil.

Jeg er stadig i denial-mode… kan ikke acceptere det.
Ret beset kunne Messi have spillet mere eller mindre gratis - Så selvfølgelig passer det ikke, at der intet var at stille op.

Men Messi fortjener også et spændende sportsligt projekt i slutningen af sin karriere. Han har holdt denne her skude flydende længe nok, og han fortjener mere tak end man nogensinde kan give ham.
Forumlegende

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Dytrax »

Just to clear something up about Messi playing for free (he shouldn’t have to). Barca’s wage to revenue ratio is currently at around 115%. Even without Messi’s wages, it’s still 95%. La Liga’s salary cap is set at 70%. So even if Messi played for free,Barca couldn’t register him.

[@RajChohan, BBCSport]

Alias-A
Indlæg: 642
Tilmeldt: tors mar 20, 2008 10:21 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 33 gange
Blevet takket: 73 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Alias-A »

SuperBarca skrev:
søn aug 08, 2021 1:10 pm
Jeg synes det klinger lidt hult at Messi siger han har gjort alt hvad han kunne for at blive. Ville ønske at journalisterne havde gået ham lidt mere på klingen angående om der virkelig ikke var mere som han kunne gøre i forhold til hans løn.

Hvis jeg stod i en situation hvor jeg havde tjent x antal milliarder kr. og dertil havde fede sponsorater fra alverdens firmaer, så ville jeg personligt sagtens kunne leve med at spille for et "symbolsk beløb". Det kunne i dette tilfælde være i den lave ende af lønhierarkiet, hvilket stadig er flere penge end de fleste drømmer om. Så at stå der som en af de rigeste sportsfolk overhovedet og tale om 50% lønnedgang og så sige at der ikke var noget at gøre. Det har jeg svært ved at sætte mig ind i.

Jeg forstår godt at han kan sige at Barca har forvaltet deres penge a helvede til igennem de sidste 6 år og derfor sige at det ikke er hans problem at der ikke er flere penge. Fair nok, det kan jeg da godt forstå og forstår også hvis han ikke mener det er hans ansvar at hjælpe en klub der er så dårligt ledet. Men hvis det var MIG, så havde jeg spurgt klubben hvad de reelt set havde råd til og så sagt ok til det - hvis det så var 1 mio om året, så måtte jeg jo nøjes med de personlige sponsorpenge til at dække mine udgifter.

Nu tager han så til PSG og tjener fedt på det. Men bliver han virkelig så meget lykkeligere af 40 mio euro om året når han i forvejen har så mange penge?

Jeg ved at andre har skrevet noget i samme stil og blevet mødt med "mener du virkelig det????" og ja det gør jeg. Det er dybt seriøst - han kunne have været ultra generøs og sagt fuck pengene jeg har nok. Lad os bare få den her kontrakt i stand. At han ikke vil - det er så hans beslutning og fred være med det. Han fortjener at gøre som han vil og det sportslige projekt er da også mere attraktivt i PSG, så forstår til dels godt at han forlader den synkende skude.

Jeg kommer ikke til at svare mere på dette opslag. Jeg havde lyst til at dele min mening om hele "klubben har ikke råd til Messi" situationen. - så jer der til tider er ret konfliktsøgende på dette forum, I kan godt spare jer besværet med at nedgøre opslaget.
Jeg er faktisk enig her. Havde Messi gået med til at blive for et symbolsk beløb så ville hans legende-status blive endnu større og det ville være en gestus som cementerede hans ubetingede kærlighed til klubben.

Desværre så vinder pengene (PSG) som sædvanlig…

Jeg forstår dog også godt hvis Messi foretrækker et mere ambitiøst sportsligt projekt. Ingen fortjener det mere end ham. Men så ville det klæde ham at melde det ud i stedet for “vi har gjort alt hvad der er muligt for at forlænge”.
93' Iniesta

VicValde
Indlæg: 230
Tilmeldt: tors aug 17, 2017 8:02 pm
Har takket: 84 gange
Blevet takket: 43 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af VicValde »

Dytrax skrev:
søn aug 08, 2021 1:20 pm
Just to clear something up about Messi playing for free (he shouldn’t have to). Barca’s wage to revenue ratio is currently at around 115%. Even without Messi’s wages, it’s still 95%. La Liga’s salary cap is set at 70%. So even if Messi played for free,Barca couldn’t register him.

[@RajChohan, BBCSport]
Men det der har de jo vist længe? Det virker simpelthen for bizart.

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af A$AP »

.....
Senest rettet af A$AP søn aug 08, 2021 1:30 pm, rettet i alt 1 gang.

MarkMenace
Indlæg: 204
Tilmeldt: man sep 11, 2017 11:05 am
Har takket: 52 gange
Blevet takket: 30 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af MarkMenace »

Dytrax skrev:
søn aug 08, 2021 1:20 pm
Just to clear something up about Messi playing for free (he shouldn’t have to). Barca’s wage to revenue ratio is currently at around 115%. Even without Messi’s wages, it’s still 95%. La Liga’s salary cap is set at 70%. So even if Messi played for free,Barca couldn’t register him.

[@RajChohan, BBCSport]
Men hvordan i hulen får/fik vi så mulighed for at registrere de nyankomne?

Med dette cirkus ville man da have ønsket bruddet skete sidste år, hvor Messi var afklaret og ønskede det.

Cirkus

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Antimadridista »

Alias-A skrev:
søn aug 08, 2021 1:26 pm
SuperBarca skrev:
søn aug 08, 2021 1:10 pm
Jeg synes det klinger lidt hult at Messi siger han har gjort alt hvad han kunne for at blive. Ville ønske at journalisterne havde gået ham lidt mere på klingen angående om der virkelig ikke var mere som han kunne gøre i forhold til hans løn.

Hvis jeg stod i en situation hvor jeg havde tjent x antal milliarder kr. og dertil havde fede sponsorater fra alverdens firmaer, så ville jeg personligt sagtens kunne leve med at spille for et "symbolsk beløb". Det kunne i dette tilfælde være i den lave ende af lønhierarkiet, hvilket stadig er flere penge end de fleste drømmer om. Så at stå der som en af de rigeste sportsfolk overhovedet og tale om 50% lønnedgang og så sige at der ikke var noget at gøre. Det har jeg svært ved at sætte mig ind i.

Jeg forstår godt at han kan sige at Barca har forvaltet deres penge a helvede til igennem de sidste 6 år og derfor sige at det ikke er hans problem at der ikke er flere penge. Fair nok, det kan jeg da godt forstå og forstår også hvis han ikke mener det er hans ansvar at hjælpe en klub der er så dårligt ledet. Men hvis det var MIG, så havde jeg spurgt klubben hvad de reelt set havde råd til og så sagt ok til det - hvis det så var 1 mio om året, så måtte jeg jo nøjes med de personlige sponsorpenge til at dække mine udgifter.

Nu tager han så til PSG og tjener fedt på det. Men bliver han virkelig så meget lykkeligere af 40 mio euro om året når han i forvejen har så mange penge?

Jeg ved at andre har skrevet noget i samme stil og blevet mødt med "mener du virkelig det????" og ja det gør jeg. Det er dybt seriøst - han kunne have været ultra generøs og sagt fuck pengene jeg har nok. Lad os bare få den her kontrakt i stand. At han ikke vil - det er så hans beslutning og fred være med det. Han fortjener at gøre som han vil og det sportslige projekt er da også mere attraktivt i PSG, så forstår til dels godt at han forlader den synkende skude.

Jeg kommer ikke til at svare mere på dette opslag. Jeg havde lyst til at dele min mening om hele "klubben har ikke råd til Messi" situationen. - så jer der til tider er ret konfliktsøgende på dette forum, I kan godt spare jer besværet med at nedgøre opslaget.
Jeg er faktisk enig her. Havde Messi gået med til at blive for et symbolsk beløb så ville hans legende-status blive endnu større og det ville være en gestus som cementerede hans ubetingede kærlighed til klubben.

Desværre så vinder pengene (PSG) som sædvanlig…

Jeg forstår dog også godt hvis Messi foretrækker et mere ambitiøst sportsligt projekt. Ingen fortjener det mere end ham. Men så ville det klæde ham at melde det ud i stedet for “vi har gjort alt hvad der er muligt for at forlænge”.
Men. Som beskrevet flere gange på disse sider, ville det stadig ikke være nok. 0 kr i løn ville stadig være et problem.

Derudover ville det da være absurd at han skulle gøre det gratis mens lenglet, umtiti, Cou mfl gerne sidder på tribunen for at indkassere. Det andet der er for unuanceret.

Plus ja selvfølgelig spiller det sportslige også ind. Allerede i 17 eller 18 tror jeg han har overvejet alternativer fordi det stille og roligt begyndte at gå den gale vej, sportsligt. Han gav det flere år derfra.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 15 gæster