10 - Lionel Andrés Messi

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

nosslo15
Indlæg: 991
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 146 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af nosslo15 »

Med de informationer vi har fået i løbet af dagen, synes jeg, personligt, at det mere og mere ligner, at Messi i lang tid har fortalt La Porta, at han ville væk og at PSG var målet. Vi må jo forvente, at Messi i morgen melder sin afsked.

Det har været det SPORTSLIGE, hele vejen, Messis drøm om mere sølvtøj - imens han stadig kan.

Og så blev det Tebas, som i sidste ende fik skylden - og, selvfølgelig, Barthomeu.

I forhold til det økonomiske, så er jeg også, som Easy, bange for den spanske ligas fremtid; hvis Spanien havde været Danmark, mon så ikke, at der var blevet lavet nogle "corona regler" for spansk fodbold, så de ikke ramte jorden så hårdt?

Men den hårde tur, kan forhåbentlig, på længere sigt, bringe noget realisme, så man ikke spiller så højt spil, som de store klubber har gjort.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7064
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 848 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Daluigi »

Den 5. august kl. 21.10 kom min 2. søn til verden. Mens vi var på fødestuen tikkede nyheden ind omkring Messi…

De seneste 2 dage har været en emotionel rutchebane, som jeg formentlig ikke kommer til at opleve lignende igen. På den ene side en ubeskrivelig lykke, som selvfølgelig sætter sport i perspektiv, og som vægter langt højere end Messis exit for mig. Men på den anden side, faktisk også en indikator på, HVOR stor en del af mit liv, som Messi har beriget mig med som Barcafan og egentlig bare fan af fodbold!

For her 2 dage senere, hvor pulsen er faldet lidt ned, og virkeligheden titter en smule frem i bevidstheden igen, da har min kone lige taget mig i, at sidde og stirre ud i luften, med tårene trillende ned ad kinderne…. Hun krammer mig og spørg mig, “Så Messi skifter rent faktisk?”… Og ja… Det er nok realiteten som ramte mig lige dér… Vi har været sammen i 13 år hende og jeg. Hun har om nogen hørt mandens navn blevet skreget i vild eufori… Hun har været tvunget til uge efter uge at se den lille troldmand rende rundt og optage hendes mands tid og afgøre hans humør … Men fordi det er Messi… Fordi han er personificeringen af storhed, så ved hun også at han har bragt mig langt mere glæde end sorg… Og just derfor elsker hun Messi, ligesom vi herinde elsker Messi…

Han er mere end en Barcaspiller…. Jeg kan ikke forfatte på skrift, hvilken følelse han frembringer i mig, men jeg håber og tror, at nogle herinde forstår mig, når tårene triller ustandseligt lige nu…

Forhelved hvor jeg elsker min familie. Mine børn og min kone vil altid komme først! Men Barca er også en kærlighed i livet - Og Messi blev aldrig nogensinde et forhold med dagligdagens rutiner… Messi var 17 års ren forelskelse… En fuldstændig rus af dopamin, som hele tiden genopfandt sig selv… genopfandt kærligheden…

Jeg elsker Messi. Ikke bare fordi han er underholdning. Men fordi han har været en konstant årsag til gode følelser for mig gennem mere end halvdelen af mit liv.

Jeg håber egentlig bare, at han bliver glad hvorend han tager hen, og fortsat viser at han er historiens med afstand største spiller. Og så håber jeg, at han faktisk ved, hvor meget han betyder for fodboldfans rundt om i hele verden… Der skal rejses en statue på Campen og hans navn skal for evigt blive chanted i minut 10! Pensionér det nummer omgående!

Han er væk gutter…. Hold kæft hvor var det smukt at være med på rejsen hele vejen 💔
Forumlegende

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Antimadridista »

Tillykke. Og ja.

nosslo15
Indlæg: 991
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 146 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af nosslo15 »

Kære Daluigi.

Tillykke med din søn.

Tak for dit indlæg, det er SPOT ON, at skrive at Messi var som 17 års forelskelse, at han genopfandt kærligheden, hver gang han spillede - og hen over årene.

Jeg ønsker også Messi det bedste, men spiller PSG mod Barca, så skal de have smæk.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5422
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Daluigi! Super skriv, tillykke.

Min kone ved også, om Barca har vundet eller tabt, efter hver kamp.

Jeg lå bogstaveligt talt i fosterstilling søvnløs 2 nætter i træk efter Anfield fadæsen.

Men min Barca rejse begyndte med Romario, Laudrup, rigtige Ronaldo, døde lidt, kom tilbage med 100 kmt med Ronaldinho… men men men den aften Barca spillede CHL mod Chelsea hvor Messi blev skadet, råbte jeg ud i rummet.. det der er verdens bedste spiller, jeg har aldrig set noget ligende, og jeg købte min første Messi trøje med nr 19.

Det var og er ren kærlighed og facination hver gang jeg ser ham… jeg har stået uden for omklædningen ved Camp Nou og råbt at jeg elsker dig Messi da han kom ud i september 2010 og igen i parken mod FCK stod jeg helt tæt på han da han varmede op, og jeg skreg til han at jeg elsker dig, Messi..

Jeg kan skrige det ud i tv stuen endnu når han laver magi eller scorer.

Messi har rørt mine følelser mere end nogen anden fodboldspiller og hele min kalender er indrettet efter Barcas kampe.

Jeg føler faktisk lidt han er min kæreste.

Det vil han altid være.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Dytrax »

Tillykke Daluigi, hvor er det stort :glad:

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Dytrax »

💰 Laporta admitted that Messi generated a third of Barça's total income.

💰 Estimations state that Barça made around €250-€300 million a year thanks to Messi.

[MARCA]

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5422
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Dytrax skrev:
lør aug 07, 2021 10:44 pm
💰 Laporta admitted that Messi generated a third of Barça's total income.

💰 Estimations state that Barça made around €250-€300 million a year thanks to Messi.

[MARCA]
That begs the question… hvis det er sandt vil indtægterne nu falde drastisk, og derfor vil lønningerne som de er nu, uden Messi selvfølgelig, komme til at udgøre endnu højere pct af indtægterne på sigt.

Derfor bliver jeg ved med at spørge;

Er vi ikke partout nødt til at sælge en eller flere af de spillere som virkelig KAN sælges hurtigt og indbringe penge, ala Griezmann, Pedri, De ajong, Stegen etc

En eller flere af dem?

Hvis de indtægter vi har nu falder drastisk pga Messi er væk, mindre sponsorater og markant færre salg af trøjer etc vil indtægterne da virkelig rykke balancen nu.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Antimadridista »

SpillerSomMESSI skrev:
lør aug 07, 2021 10:51 pm
Dytrax skrev:
lør aug 07, 2021 10:44 pm
💰 Laporta admitted that Messi generated a third of Barça's total income.

💰 Estimations state that Barça made around €250-€300 million a year thanks to Messi.

[MARCA]
That begs the question… hvis det er sandt vil indtægterne nu falde drastisk, og derfor vil lønningerne som de er nu, uden Messi selvfølgelig, komme til at udgøre endnu højere pct af indtægterne på sigt.

Derfor bliver jeg ved med at spørge;

Er vi ikke partout nødt til at sælge en eller flere af de spillere som virkelig KAN sælges hurtigt og indbringe penge, ala Griezmann, Pedri, De ajong, Stegen etc

En eller flere af dem?

Hvis de indtægter vi har nu falder drastisk pga Messi er væk, mindre sponsorater og markant færre salg af trøjer etc vil indtægterne da virkelig rykke balancen nu.
Det kan blive uhyggelig aktuelt. Lad det for Guds skyld ikke blive Pedri eller Jong og helst heller ikke Stegen…dvs…

nosslo15
Indlæg: 991
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 146 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af nosslo15 »

Når vi nu snakker Messi og PSG.

Selvom jeg hader, at han tager dertil, så kan jeg ikke lade være med at tænke på, om det måske kunne forøge hans chancer ved vm?

Sidder og ser ESPN og hører det gamle Liverpool koryfæ Steve Nicol sige, at han mener at skiftet er perfekt for Messi, fordi han det næste år skal spille på et hold med mange andre stjerner og derfor kan slappe mere af, måske spille færre kampe - og dermed være mere frisk til vm!! God pointe.

Men selvfølgelig så jeg helst Messi blive.

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Guardiola »

At vi ikke formår at forlænge med Messi, hvis han vitterligt har ønsket at blive, er en katastrofe. Intet mindre. Og skriften på væggen er uhyggelig, jeg ser mørke tider forude. Penge har ødelagt fodbolden, og skaber a, b og c tilstande. Messi har været med afstand den vigtigste spiller i Barcas historie, og er i sin karrieres efterår. Det er ikke mange år, han skulle være vedblevet at være blau grana. Og hans lønkrav kan ikke være i nærheden af hvad de tidligere har været. Katastrofe, intet mindre. Jeg frygter faktisk oprigtigt for den spanske liga i konkurrence med de andre europæiske. ESL?

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14866
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1658 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Lopezzz »

Daluigi skrev:
lør aug 07, 2021 10:04 pm
Den 5. august kl. 21.10 kom min 2. søn til verden. Mens vi var på fødestuen tikkede nyheden ind omkring Messi…

De seneste 2 dage har været en emotionel rutchebane, som jeg formentlig ikke kommer til at opleve lignende igen. På den ene side en ubeskrivelig lykke, som selvfølgelig sætter sport i perspektiv, og som vægter langt højere end Messis exit for mig. Men på den anden side, faktisk også en indikator på, HVOR stor en del af mit liv, som Messi har beriget mig med som Barcafan og egentlig bare fan af fodbold!

For her 2 dage senere, hvor pulsen er faldet lidt ned, og virkeligheden titter en smule frem i bevidstheden igen, da har min kone lige taget mig i, at sidde og stirre ud i luften, med tårene trillende ned ad kinderne…. Hun krammer mig og spørg mig, “Så Messi skifter rent faktisk?”… Og ja… Det er nok realiteten som ramte mig lige dér… Vi har været sammen i 13 år hende og jeg. Hun har om nogen hørt mandens navn blevet skreget i vild eufori… Hun har været tvunget til uge efter uge at se den lille troldmand rende rundt og optage hendes mands tid og afgøre hans humør … Men fordi det er Messi… Fordi han er personificeringen af storhed, så ved hun også at han har bragt mig langt mere glæde end sorg… Og just derfor elsker hun Messi, ligesom vi herinde elsker Messi…

Han er mere end en Barcaspiller…. Jeg kan ikke forfatte på skrift, hvilken følelse han frembringer i mig, men jeg håber og tror, at nogle herinde forstår mig, når tårene triller ustandseligt lige nu…

Forhelved hvor jeg elsker min familie. Mine børn og min kone vil altid komme først! Men Barca er også en kærlighed i livet - Og Messi blev aldrig nogensinde et forhold med dagligdagens rutiner… Messi var 17 års ren forelskelse… En fuldstændig rus af dopamin, som hele tiden genopfandt sig selv… genopfandt kærligheden…

Jeg elsker Messi. Ikke bare fordi han er underholdning. Men fordi han har været en konstant årsag til gode følelser for mig gennem mere end halvdelen af mit liv.

Jeg håber egentlig bare, at han bliver glad hvorend han tager hen, og fortsat viser at han er historiens med afstand største spiller. Og så håber jeg, at han faktisk ved, hvor meget han betyder for fodboldfans rundt om i hele verden… Der skal rejses en statue på Campen og hans navn skal for evigt blive chanted i minut 10! Pensionér det nummer omgående!

Han er væk gutter…. Hold kæft hvor var det smukt at være med på rejsen hele vejen 💔
Spot on brormand :thumbup:
Kongen Messi er og vil altid blive en del af vores liv. Men vi skal også lige huske på at han er ikke død.
Ham skal vi nok følge uanset hvor han befinder sig i livet. Det er nu man bliver endnu større Messi fan ;-)

Alt lykke fremover med lille manden :cool:
MDCCCXCIX

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af A$AP »


Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2776
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 176 gange
Blevet takket: 415 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Norbit »

Et eller andet sted frygter jeg, at Messi føler sig "skubbet" ud af klubben. Efter alt det han har givet til klubben og os fans, så er det godt nok en sørgelig måde at skulle forlade byen og klubben på. Hans familie må virkelig være ramt af det. Håber ikke, at han tager det som at han ikke har givet alt for os fans. Det har han virkelig. Jeg håber at Braithwaite følger med her på siden og giver Messi et nyk om at en del fans holder af ham og uanset hvilken beslutning han tager, så ved jeg at Messi valgte Barca fremfor alt andet - selv i en tid hvor alt går skidt i klubben. Han kunne nemt være taget til England tilbage i 2013 og nydt store summer af penge, men hjertet har altid sagt Barca. Han fortjener virkelig ikke denne afsked. Har stadig et lille håb om, at man finder en løsning. Fodbolden fortjener ikke det her.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1746
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Barca80 »

Her er mine tanker omkring Messi's afsked med Barcelona og hans (formentlige) nye klub PSG :?

* 1) BEGRÆNSET INFO - Jeg er overbevist om, at der er meget mere info omkring Messis afsked end der bliver oplyst om! At Messi skulle komme hjem fra ferie, tage til forhandlingssamtale med sin far og så bare få at vide at han er "fyret", den har jeg sgu svær at sluge.

* 2) LAPORTE LYVER - Jeg har utrolig svært ved at se, at Laporte ikke har vidst om Messis afsked langt før, end han siger. Meget tyder på, at han har vidst det i flere måneder. Man skal virkelig drive en klub som en amatør, hvis man ikke har folk til at regne på indtægter og udgifter, samt tage forskellige scenarier i betragtning og dermed vide om man kan forlænge med Messi eller ej. Laporte's meldning for nogle dage siden om, at man ikke kan forlænge fordi "at økonomien faktisk er værre end man havde troet", er en amatør meldning til den højeste guldmedalje.

* 3) MISTANKE OMK. MESSI - Det skaber meget mistanke omkring Messis troværdighed, når han i sidste uge brugte sin ferie i Ibiza og hyggede sig med hele fire PSG spillere: Veratti, Neymar, Perades og Di Maria. Billedet er taget nogle dage før, at en "chokeret" Messi skulle få oplyst af Laporta, at man ikke kunne forlænge med ham: https://pbs.twimg.com/media/E76BFFEWQAM ... name=large

* 5) MESSI VIL GERNE VÆK - Noget tyder på, at Messi gerne vil bruge sine sidste år i Europa på noget helt nyt. Han vil gerne vinde CL og ved, at det bliver meget svært under Koeman og under de nuværende forhold i Barcelona. Samtidig ved han, at PSG har oprustet holdet gevaldigt på nærmeste alle positioner og har større mulighed for at vinde CL. Læg dertil, at PSG har hele tre argentinske spillere på holdet, som han kender, plus en argentinsk træner. Derfor er det lidt forståeligt at han vil væk.

* 4) EN UDVEJ TIL MESSI - Det lyder meget bedre i barca fans øre, når der bliver fortalt at "Messi gerne vil forlænge, men det er ikke muligt", end at Messi siger "jeg vil gerne væk fra Barcelona, da jeg gerne vil vinde CL og prøve noget nyt"! Jeg er af den overbevisning, at Laporte har fundet en udvej til Messi og hans far Jorge Messi. Først var meldingerne at "alt er på plads - Messi forlænger", og derefter giver man La Liga præsidenten skylden for, at det hele ryger i vasken. Come on! Laporte har gjort Messi familien en tjeneste og fundet en udvej, sådan så hverken ham selv (altså Laporte) eller Messi kommer i skammekrogen. Og de catalanske aviser har bare hoppet med på "Messi er chokeret" vognen.

* 5) SKUFFENDE AF MESSI - Jeg kan ikke lade være med at tænke følgende. Hvis Messi virkelig elsker klubben Barcelona til inderste hjerte, hvorfor spiller han så ikke i Barcelona uden løn, eller på et løn niveau magen til Braithwaite, Umtiti eller en anden - altså indtil der kommer en løsning. Jeg ved at det siges, at han ønsket at halvere lønnen osv., men det var åbenbart stadig for meget til at Barcelona kunne håndtere det (påstås det!). Han kunne også have ventet 6 måneder og bare træne med Barcelona holdet. Men nej, han vælger at smutte til en klub, som har en træner og tre holdkammerater fra Argentina, samt har bedre muligheder i CL, og som giver en langt højere løn! Hvem siger nej til det? Men skuffende er det, ud fra Barca briller.

* KONKLUSSION - Er det konspirationsteori? Måske. Jeg kan jo ikke bevise det med absolut sikkerhed, da jeg ikke har været med bag de lukkede døre. Men synes der er flere tegn som bekræfter det jeg skriver.

Laporte synes at tiden er kommet til, at genopbygge holdet uden Messi ved at have fokus på La Masia og ungdommen. Og Messi vil gerne prøve noget nyt! Det er min overbevisning. :sad: Dog vil jeg altid elske Messi som en fodboldsspiller og det selvom han spiller i min hadeklub PSG :thumbup:
Senest rettet af Barca80 søn aug 08, 2021 11:08 am, rettet i alt 1 gang.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 7 gæster