10 - Lionel Andrés Messi

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Dytrax »

Med hensyn til holdet uden Messi, er jeg bange for, at det nu vil blive særdeles tydeligt, hvor mangelfuld en træner vi har på sidelinjen.
Vi var nok også kommet af med ham, hvis ikke økonomien havde stået i vejen. Vi står i en eklatant lortesituation og det bliver næppe til det helt vilde i CL, men jeg håber og tror på, at vores talenter modnes, samtidigt med de etablerede spillere nu får mere ansvar og forhåbentligt løfter byrden.

Men uden Messi...Det bliver sgu op ad bakke.

Noget helt andet er, at jeg synes hele forløbet er speget. I det ene øjeblik, taler Laporta om Haaland og andre store signings, et blink med øjnene senere, skriver Messi under med PSG, vi kan ikke bevæge os økonomisk osv.
Jeg er med på, at Laportas snak om Haaland faldt inden ESL-projektet faldt sammen, men der ér altså et eller andet der ikke dufter helt godt i det her.

Brugeravatar
SparetireDad
Indlæg: 397
Tilmeldt: man jul 14, 2014 9:04 am
Har takket: 28 gange
Blevet takket: 59 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af SparetireDad »

Dytrax skrev:
lør aug 07, 2021 9:17 am
Noget helt andet er, at jeg synes hele forløbet er speget. I det ene øjeblik, taler Laporta om Haaland og andre store signings, et blink med øjnene senere, skriver Messi under med PSG, vi kan ikke bevæge os økonomisk osv.
Jeg er med på, at Laportas snak om Haaland faldt inden ESL-projektet faldt sammen, men der ér altså et eller andet der ikke dufter helt godt i det her.
Jeg er helt enig. Det er uden sammenligning det mest vilde og mærkværdige forløb, jeg nogensinde har oplevet - kombineret med, at følelserne er meget stærke.

Men ja, et eller andet lugter. Flere journalister har skrevet, at Messi ikke har/havde en plan B. Det. Havde han så. Hvis det med PSG virkelig er troværdigt, så er det jo ikke kommet så hurtigt på plads “overnight”.

Ringene breder sig - og nu er der så også rygter om, at Aguero har pudset sine advokater på Barca for at få ophævet sin kontrakt. Det bliver vildere og vildere.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Dytrax »

SparetireDad skrev:
lør aug 07, 2021 9:24 am
Dytrax skrev:
lør aug 07, 2021 9:17 am
Noget helt andet er, at jeg synes hele forløbet er speget. I det ene øjeblik, taler Laporta om Haaland og andre store signings, et blink med øjnene senere, skriver Messi under med PSG, vi kan ikke bevæge os økonomisk osv.
Jeg er med på, at Laportas snak om Haaland faldt inden ESL-projektet faldt sammen, men der ér altså et eller andet der ikke dufter helt godt i det her.
Jeg er helt enig. Det er uden sammenligning det mest vilde og mærkværdige forløb, jeg nogensinde har oplevet - kombineret med, at følelserne er meget stærke.

Men ja, et eller andet lugter. Flere journalister har skrevet, at Messi ikke har/havde en plan B. Det. Havde han så. Hvis det med PSG virkelig er troværdigt, så er det jo ikke kommet så hurtigt på plads “overnight”.

Ringene breder sig - og nu er der så også rygter om, at Aguero har pudset sine advokater på Barca for at få ophævet sin kontrakt. Det bliver vildere og vildere.
Ja, det er så mærkeligt, at PSG-aftalen, nærmest inden Laporta havde talt ud på pressemødet i går, havde en kontrakt klar og booket Eiffeltårnet osv.
Så det med en plan B, har ikke været sandt, men det er nok i virkeligheden folkene omkring Messi, der har til opgave at køre forretningen, som har haft det hele stående parat, tænker jeg.

Med hensyn til ligaen, sponsorater og Tv-aftaler, er jeg spændt på, hvordan Tebas vil gribe det an. Alene i dette vindue, er der røget et par af de store + den absolut største stjerne i sporten. Og for hvad? At sikre, at hverken RM eller Barcelona pønser på ideer om ligaer, som giver klubberne mere kontrol?

Nå, jeg lyder som en spørge-Jørgen på amfetamin, der er bare så meget, der er underligt i det her.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7064
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 848 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Daluigi »

A$AP skrev:
lør aug 07, 2021 12:38 am
Mon ikke Messi så også bliver frontfigur for noget af det mest ulækre og umoralske der nogensinde er fundet og vil finde sted i fodbold, næste år i Qatar. Desværre.
Vi har haft Qatar Airways som sponsor?….
Forumlegende

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

Der er snak om at kontrakten stort set har været på bordet siden starten af året… Så det kan tænkes at Messis bagland bare har aktiveret den igen.

Men altså det går godt nok hurtigt. Nok også en smule for hurtigt for selvom psg opfører sig som om de kan gøre hvad de vil så er der regler de skal overholde. Og man henter ikke bare en spiller som Messi fra dag til dag.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

Kaldte dig for en hund? Hvis jeg har gjort det, så undskylder jeg da oprigtigt rigtigt for det.
Ja i samme besked som du fremhæver for at var nedladen kaldt du mig hund.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7064
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 848 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Daluigi »

Jeg kan se at en del brugere beskriver din ageren herinde meget godt, Piquenbauer. Så jeg vil egentlig bare stemme i koret der, og så også understrege at ud af dine 23000! Indlæg herinde, så er mange af dem også super nyttige og gode.

Men rart hvis du er ved at forstå, hvilken effekt du har på folk herinde med din måde at debattere på. For ligesom JonasV og spillersommessi, så er jeg også på vej væk efterhånden, alene pga jeg ikke orker mere af din debatform - Jeg bliver selv trukket ned og kaster med mudder, hvilket jeg ikke ønsker.

Jeg har aldrig kaldt dig en Messi-hader. Jeg tror på at du elsker Messi som os andre. Jeg tror blot du tager grueligt fejl med at han bliver god at undvære for os. At det er nødvendigt allerede nu… Det er jeg uenig i. Også fordi hans spil er magisk og bevare Barca som noget helt særligt at se spille, pga det forventede uventethed der kommer fra hans fødder.
Forumlegende

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Kvoller »

Jeg gad godt være en flue på væggen under træningen i går. Det kom som et lyn fra en klar himmel, spillerne og trænerstaben må have været i chok. Gad vide hvordan snakken er gået.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Kubala »

Piquénbauer skrev:
lør aug 07, 2021 9:57 am
Kaldte dig for en hund? Hvis jeg har gjort det, så undskylder jeg da oprigtigt rigtigt for det.
Ja i samme besked som du fremhæver for at var nedladen kaldt du mig hund.
Det kan jeg ikke huske. Men ja, hvis jeg har gjort det, så undskylder jeg da gerne. Og det er helt fint, at vi ikke debatterer med hinanden. Det har jeg ingen problem med. Som sagt, så vil jeg ikke være så aktiv herinde.

VicValde
Indlæg: 230
Tilmeldt: tors aug 17, 2017 8:02 pm
Har takket: 84 gange
Blevet takket: 43 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af VicValde »

Modsat dig kommer jeg nok aldrig op på 23.000 indlæg, jeg har også andet at se til. Mindre kan nok også gøre det.

Hvorhenne laver jeg ballade? Fremhæv det lige. Vil mægtig gerne se det.
Det er ikke mig, der bliver kritiseret for min måde at agere på et offentlig forum af 4-5 andre brugere, der historisk har budt ind med langt mere end dig.

Og ja, lad os nu se, hvor længe du tager det til dig. Det håber de fleste herinde nok.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Dytrax »

Griezz blev mødt med negative tilråb i går, da han mødte til træning. På SoMe, på tværs af diverse kommentartråde, går fænomenet igen; De spillere, vi ikke har fået solgt, får skylden for Messis afgang. Det er i særdeleshed Umtiti og Lenglet, der står for skud.
Roberto og Cou, nævnes også flittigt. Stemningen er, med andre ord, jævnt dårlig.

Vi skal have ny anfører, det bliver formentlig Busi og så skal der vælges én og her er ter Stegen, i min optik, en oplagt kandidat.

I øvrigt har jeg ikke fattet det endnu. Messi skal spille for den klammeste klub i hele verden. Uanset hvem PSG nogensinde spiller imod, holder jeg altid med modstanderen.

VicValde
Indlæg: 230
Tilmeldt: tors aug 17, 2017 8:02 pm
Har takket: 84 gange
Blevet takket: 43 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af VicValde »

Dytrax skrev:
lør aug 07, 2021 10:15 am
Griezz blev mødt med negative tilråb i går, da han mødte til træning. På SoMe, på tværs af diverse kommentartråde, går fænomenet igen; De spillere, vi ikke har fået solgt, får skylden for Messis afgang. Det er i særdeleshed Umtiti og Lenglet, der står for skud.
Roberto og Cou, nævnes også flittigt. Stemningen er, med andre ord, jævnt dårlig.

Vi skal have ny anfører, det bliver formentlig Busi og så skal der vælges én og her er ter Stegen, i min optik, en oplagt kandidat.

I øvrigt har jeg ikke fattet det endnu. Messi skal spille for den klammeste klub i hele verden. Uanset hvem PSG nogensinde spiller imod, holder jeg altid med modstanderen.
Men de er vel nødt til at afhænde Icardi, Di Maria, etc? Ellers kan deres lønbudget umuligt hænge sammen. Tænker der skal gang i salget hurtigst muligt.

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 843
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 52 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Diabolito »

Tilbage på sporet.

Jeg sletter alle indlæg som ikke omhandler Messi herfra.
El Señor de las Tartas

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Dytrax »

VicValde skrev:
lør aug 07, 2021 10:18 am
Dytrax skrev:
lør aug 07, 2021 10:15 am
Griezz blev mødt med negative tilråb i går, da han mødte til træning. På SoMe, på tværs af diverse kommentartråde, går fænomenet igen; De spillere, vi ikke har fået solgt, får skylden for Messis afgang. Det er i særdeleshed Umtiti og Lenglet, der står for skud.
Roberto og Cou, nævnes også flittigt. Stemningen er, med andre ord, jævnt dårlig.

Vi skal have ny anfører, det bliver formentlig Busi og så skal der vælges én og her er ter Stegen, i min optik, en oplagt kandidat.

I øvrigt har jeg ikke fattet det endnu. Messi skal spille for den klammeste klub i hele verden. Uanset hvem PSG nogensinde spiller imod, holder jeg altid med modstanderen.
Men de er vel nødt til at afhænde Icardi, Di Maria, etc? Ellers kan deres lønbudget umuligt hænge sammen. Tænker der skal gang i salget hurtigst muligt.
Jeg forstår ikke, at PSG kan agere, som de gør, uden konsekvenser. De har allerede et voldsomt lønbudget og med tilgangen af Messi, der ubetinget bliver deres højest betalte spiller, må selv PSG have behov for at tynde lidt ud i bestanden.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg ved ikke om psg er pålagt de samme regler som os (1/4 specifikt). For ellers kan de vel bare give spillerne væk og gøre plads i lønbudgettet. De har ikke rigtigt brug for at få penge ind qua deres utømmelige pengepung.

Men altså det går næsten for hurtigt med kontrakten osv til ar det kan passe. Det må og skal simpelthen tage længere tid at få en spiller ind på så høj en løn.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 8 gæster