10 - Lionel Andrés Messi

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg fatter ikke hvad du vil frem til? Og jeg fatter endnu mindre af den “artikel”…
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

According to @lequipe it's €40m/year net
According to @DiMarzio it's €35m/net. So He will remain the highest paid footballer in the world.
Gå dog på kompromis og ryk til et ordentligt hold i en bedre liga. Pengene kan sgu da ikke være så vigtige…

Fucking PSG. Føj.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af EasyBuddhist »

Piquénbauer skrev:
fre aug 06, 2021 9:49 pm
Mht tallene omkring Messi, så er det de eneste tal, der er til rådighed og de taler deres tydelige sprog. At du har en eller anden opfattelse af at tallene ikke passer, det kan man ikke bruge til ret meget, når alle dem, som har analyseret dem påstår noget andet. I det hele taget, så påhviler det nu dig, at komme med tal, der påviser dine postulater og hvis du ikke kan det, så må du tage de tal, der foreligger for gode varer. Du er ikke kommet med ét eneste fakta, som modbeviser dem, som er kommet frem, så indtil du gør, så kan man ikke rigtig bruge din fornægtelse til meget andet, end det, det er, nemlig fornægtelse.
Hvad er det jeg fornægter? Og hvilke postulater er det du mener jeg kommer med omkring Messi og klubbens økonomi? Jeg kan vitterligt ikke forstå hvorfor du er så meget i defensiven. Du kom meget aggressivt ind i denne dialog og jeg har egentlig gjort det klart flere gange at mit udgangspunkt for mit skriv var hvad Laporta sagde på pressemødet. Jeg har ikke den største indsigt i økonomien og jeg finder det oprigtigt interessant at se på hvilken påvirkning Messis afsked har fremadrettet.

Omkring tallene så forstår jeg ikke din tankegang. Er vi ude i at det er de eneste vi har og vi derfor ikke skal være kritiske overfor dem? Som jeg forstår det på sport artiklen der danner grundlaget for snakken om de 30% så kommer dette tal på baggrund af en analyse lavet af tre selvstændige personer uden tilknytning til klubben og uden adgang til data fra klubben (de siger de direkte selv i artiklen). Personligt vil jeg ikke tage dette for gode varer. Det giver muligvis en indikation men grundlaget er simpelthen for tyndt til at man kan bruge deres tal som et faktum.

Igen jeg er ikke ude på at fornægte noget som helst. Jeg prøver at finde ud af hvilken økonomiske konsekvenser dette har. Og der vil jeg gerne lidt mere ud over "tro mig".
Jeg giver op, men du kan jo prøve at forestille dig, hvad PSG får ind i ekstra indtægter, ved at signe Messi. Det er ikke småting. I samme ombæring kan du jo så forestille dig, hvordan Laporta´s forhandlingssituation ser ud nu, uden Messi, når nu han skal ud og genforhandle div sponsorater, med faldende tv-tal og et merchandise salg på det halve af det nuværende, som eneste forhandlingsgrundlag, når han kunne have haft Messi ved sin side. Du kan jo prøve at lege lidt med tanken og mens du gør det, så prøv at slå Tiger Woods op og se, hvilken indflydelse han har haft på golfverdenen, hvor tv-tallene eksploderede og alle begyndte at tjene langt, langt flere penge, end de nogensinde havde gjort før og hvordan det aldrig er blevet det samme igen.

Mht at du refererer til Laporta, der udtaler at økonomien ikke er til det, så handler det jo netop om manglende lempelser af reguleringer og ikke, om man havde råd til kontrakten. Det bliver langt dyrere for Barca på denne måde og for ligaen som helhed. CVC var ikke en mulighed pga af de langsigtede virkninger og det ville være svært selv med CWC. Barca vil selvfølgelig selv have indflydelse på, hvordan man skal gældsætte sig, ligesom de fleste andre klubber vil.

Selvfølgelig må du gerne være kritisk overfor tallene og jeg vil da også gerne give dig en margin på plus/minus 10%, det er dog stadig skræmmende tal. Men nu var det dig selv, der fremførte det som noget godt for Barca´s økonomi at Messi er væk, vel og mærke UDEN at komme med nogen tal til at bakke dine påstande op. Det er simpelthen at komme med falske oplysninger og derfor var det nødvendigt at rette dem.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

VicValde
Indlæg: 230
Tilmeldt: tors aug 17, 2017 8:02 pm
Har takket: 84 gange
Blevet takket: 43 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af VicValde »

EasyBuddhist skrev:
fre aug 06, 2021 10:40 pm
Piquénbauer skrev:
fre aug 06, 2021 9:49 pm
Mht tallene omkring Messi, så er det de eneste tal, der er til rådighed og de taler deres tydelige sprog. At du har en eller anden opfattelse af at tallene ikke passer, det kan man ikke bruge til ret meget, når alle dem, som har analyseret dem påstår noget andet. I det hele taget, så påhviler det nu dig, at komme med tal, der påviser dine postulater og hvis du ikke kan det, så må du tage de tal, der foreligger for gode varer. Du er ikke kommet med ét eneste fakta, som modbeviser dem, som er kommet frem, så indtil du gør, så kan man ikke rigtig bruge din fornægtelse til meget andet, end det, det er, nemlig fornægtelse.
Hvad er det jeg fornægter? Og hvilke postulater er det du mener jeg kommer med omkring Messi og klubbens økonomi? Jeg kan vitterligt ikke forstå hvorfor du er så meget i defensiven. Du kom meget aggressivt ind i denne dialog og jeg har egentlig gjort det klart flere gange at mit udgangspunkt for mit skriv var hvad Laporta sagde på pressemødet. Jeg har ikke den største indsigt i økonomien og jeg finder det oprigtigt interessant at se på hvilken påvirkning Messis afsked har fremadrettet.

Omkring tallene så forstår jeg ikke din tankegang. Er vi ude i at det er de eneste vi har og vi derfor ikke skal være kritiske overfor dem? Som jeg forstår det på sport artiklen der danner grundlaget for snakken om de 30% så kommer dette tal på baggrund af en analyse lavet af tre selvstændige personer uden tilknytning til klubben og uden adgang til data fra klubben (de siger de direkte selv i artiklen). Personligt vil jeg ikke tage dette for gode varer. Det giver muligvis en indikation men grundlaget er simpelthen for tyndt til at man kan bruge deres tal som et faktum.

Igen jeg er ikke ude på at fornægte noget som helst. Jeg prøver at finde ud af hvilken økonomiske konsekvenser dette har. Og der vil jeg gerne lidt mere ud over "tro mig".
Jeg giver op, men du kan jo prøve at forestille dig, hvad PSG får ind i ekstra indtægter, ved at signe Messi. Det er ikke småting. I samme ombæring kan du jo så forestille dig, hvordan Laporta´s forhandlingssituation ser ud nu, uden Messi, når nu han skal ud og genforhandle div sponsorater, med faldende tv-tal og et merchandise salg på det halve af det nuværende, som eneste forhandlingsgrundlag, når han kunne have haft Messi ved sin side. Du kan jo prøve at lege lidt med tanken og mens du gør det, så prøv at slå Tiger Woods op og se, hvilken indflydelse han har haft på golfverdenen, hvor tv-tallene eksploderede og alle begyndte at tjene langt, langt flere penge, end de nogensinde havde gjort før og hvordan det aldrig er blevet det samme igen.

Mht at du refererer til Laporta, der udtaler at økonomien ikke er til det, så handler det jo netop om manglende lempelser af reguleringer og ikke, om man havde råd til kontrakten. Det bliver langt dyrere for Barca på denne måde og for ligaen som helhed. CVC var ikke en mulighed pga af de langsigtede virkninger og det ville være svært selv med CWC. Barca vil selvfølgelig selv have indflydelse på, hvordan man skal gældsætte sig, ligesom de fleste andre klubber vil.

Selvfølgelig må du gerne være kritisk overfor tallene og jeg vil da også gerne give dig en margin på plus/minus 10%, det er dog stadig skræmmende tal. Men nu var det dig selv, der fremførte det som noget godt for Barca´s økonomi at Messi er væk, vel og mærke UDEN at komme med nogen tal til at bakke dine påstande op. Det er simpelthen at komme med falske oplysninger og derfor var det nødvendigt at rette dem.
100% enig!
Derudover tror jeg, du kæmper en kamp, der ikke kan vindes der.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5422
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af SpillerSomMESSI »

VicValde skrev:
fre aug 06, 2021 10:45 pm
EasyBuddhist skrev:
fre aug 06, 2021 10:40 pm
Piquénbauer skrev:
fre aug 06, 2021 9:49 pm
Mht tallene omkring Messi, så er det de eneste tal, der er til rådighed og de taler deres tydelige sprog. At du har en eller anden opfattelse af at tallene ikke passer, det kan man ikke bruge til ret meget, når alle dem, som har analyseret dem påstår noget andet. I det hele taget, så påhviler det nu dig, at komme med tal, der påviser dine postulater og hvis du ikke kan det, så må du tage de tal, der foreligger for gode varer. Du er ikke kommet med ét eneste fakta, som modbeviser dem, som er kommet frem, så indtil du gør, så kan man ikke rigtig bruge din fornægtelse til meget andet, end det, det er, nemlig fornægtelse.
Hvad er det jeg fornægter? Og hvilke postulater er det du mener jeg kommer med omkring Messi og klubbens økonomi? Jeg kan vitterligt ikke forstå hvorfor du er så meget i defensiven. Du kom meget aggressivt ind i denne dialog og jeg har egentlig gjort det klart flere gange at mit udgangspunkt for mit skriv var hvad Laporta sagde på pressemødet. Jeg har ikke den største indsigt i økonomien og jeg finder det oprigtigt interessant at se på hvilken påvirkning Messis afsked har fremadrettet.

Omkring tallene så forstår jeg ikke din tankegang. Er vi ude i at det er de eneste vi har og vi derfor ikke skal være kritiske overfor dem? Som jeg forstår det på sport artiklen der danner grundlaget for snakken om de 30% så kommer dette tal på baggrund af en analyse lavet af tre selvstændige personer uden tilknytning til klubben og uden adgang til data fra klubben (de siger de direkte selv i artiklen). Personligt vil jeg ikke tage dette for gode varer. Det giver muligvis en indikation men grundlaget er simpelthen for tyndt til at man kan bruge deres tal som et faktum.

Igen jeg er ikke ude på at fornægte noget som helst. Jeg prøver at finde ud af hvilken økonomiske konsekvenser dette har. Og der vil jeg gerne lidt mere ud over "tro mig".
Jeg giver op, men du kan jo prøve at forestille dig, hvad PSG får ind i ekstra indtægter, ved at signe Messi. Det er ikke småting. I samme ombæring kan du jo så forestille dig, hvordan Laporta´s forhandlingssituation ser ud nu, uden Messi, når nu han skal ud og genforhandle div sponsorater, med faldende tv-tal og et merchandise salg på det halve af det nuværende, som eneste forhandlingsgrundlag, når han kunne have haft Messi ved sin side. Du kan jo prøve at lege lidt med tanken og mens du gør det, så prøv at slå Tiger Woods op og se, hvilken indflydelse han har haft på golfverdenen, hvor tv-tallene eksploderede og alle begyndte at tjene langt, langt flere penge, end de nogensinde havde gjort før og hvordan det aldrig er blevet det samme igen.

Mht at du refererer til Laporta, der udtaler at økonomien ikke er til det, så handler det jo netop om manglende lempelser af reguleringer og ikke, om man havde råd til kontrakten. Det bliver langt dyrere for Barca på denne måde og for ligaen som helhed. CVC var ikke en mulighed pga af de langsigtede virkninger og det ville være svært selv med CWC. Barca vil selvfølgelig selv have indflydelse på, hvordan man skal gældsætte sig, ligesom de fleste andre klubber vil.

Selvfølgelig må du gerne være kritisk overfor tallene og jeg vil da også gerne give dig en margin på plus/minus 10%, det er dog stadig skræmmende tal. Men nu var det dig selv, der fremførte det som noget godt for Barca´s økonomi at Messi er væk, vel og mærke UDEN at komme med nogen tal til at bakke dine påstande op. Det er simpelthen at komme med falske oplysninger og derfor var det nødvendigt at rette dem.
100% enig!
Derudover tror jeg, du kæmper en kamp, der ikke kan vindes der.
Ja du er igang med en såkaldt LaPorta.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg giver op, men du kan jo prøve at forestille dig, hvad PSG får ind i ekstra indtægter, ved at signe Messi. Det er ikke småting. I samme ombæring kan du jo så forestille dig, hvordan Laporta´s forhandlingssituation ser ud nu, uden Messi, når nu han skal ud og genforhandle div sponsorater, med faldende tv-tal og et merchandise salg på det halve af det nuværende, som eneste forhandlingsgrundlag, når han kunne have haft Messi ved sin side. Du kan jo prøve at lege lidt med tanken og mens du gør det, så prøv at slå Tiger Woods op og se, hvilken indflydelse han har haft på golfverdenen, hvor tv-tallene eksploderede og alle begyndte at tjene langt, langt flere penge, end de nogensinde havde gjort før og hvordan det aldrig er blevet det samme igen.
Jeg gider ikke lege med tanken. Jeg vil langt hellere have noget håndgribeligt at gå ud fra fremfor forestillinger om det ene og andet.
Mht at du refererer til Laporta, der udtaler at økonomien ikke er til det, så handler det jo netop om manglende lempelser af reguleringer og ikke, om man havde råd til kontrakten. Det bliver langt dyrere for Barca på denne måde og for ligaen som helhed. CVC var ikke en mulighed pga af de langsigtede virkninger og det ville være svært selv med CWC. Barca vil selvfølgelig selv have indflydelse på, hvordan man skal gældsætte sig, ligesom de fleste andre klubber vil.
Ja. Jeg kan ikke rigtigt se at jeg har sagt andet.
Selvfølgelig må du gerne være kritisk overfor tallene og jeg vil da også gerne give dig en margin på plus/minus 10%, det er dog stadig skræmmende tal. Men nu var det dig selv, der fremførte det som noget godt for Barca´s økonomi at Messi er væk, vel og mærke UDEN at komme med nogen tal til at bakke dine påstande op. Det er simpelthen at komme med falske oplysninger og derfor var det nødvendigt at rette dem.
Hvor har jeg gjort det? Hvornår har jeg sagt at det var positivt for Barcas økonomi at Messi var væk? Citer mig gerne, tak. Jeg sagde at Barca ikke havde råd til at forlænge med ham uden CVC og en aftale med dem kunne få negative konsekvenser for klubben på sigt. Med andre ord sagde jeg præcis det samme som laporta - at klubben er vigtigere end Messi.

Jeg har hele tiden sagt at det havde en negativ betydning men at jeg ikke ved hvor stor. Det er jeg interesseret i at finde ud af men indtil videre er der bare ikke solide kilder/analyser som kan belyse dette.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7064
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 848 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Daluigi »

Det er en umulig kamp at argumentere for døve øre.

Jeg forstår da udmærket hvis Messi flytter til Paris! Langt federe by for ham og familien, end at bo i vamle, våde England. Læg dertil hvor mange venner han har på PSG-holdet. Det er der absolut intet ulækkert i at vælge.
Forumlegende

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14866
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1658 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Lopezzz »

:cry:...jeg vil savne ham foreviget... fucking covid har ødelagt alt...

MDCCCXCIX

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af A$AP »

Får han i det mindste ikke en afskedsceremoni på campen?

Mésqueunclub
Indlæg: 359
Tilmeldt: lør dec 05, 2020 6:43 pm
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 54 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Mésqueunclub »

Daluigi skrev:
fre aug 06, 2021 10:53 pm
Det er en umulig kamp at argumentere for døve øre.

Jeg forstår da udmærket hvis Messi flytter til Paris! Langt federe by for ham og familien, end at bo i vamle, våde England. Læg dertil hvor mange venner han har på PSG-holdet. Det er der absolut intet ulækkert i at vælge.
Jeg tror heller ikke så meget det er Messi som vi er frastødet over hvis han flytter til PSG, men rettere PSG for bare at smide penge alle vejene for at skabe sig et vinderhold. Ingen “kamp” for at skabe et godt hold ved spillerudvikling.

Det er hvertfald min holdning til hele situationen hvis han flytter til PSG.

Ser det lidt som hvis man ser en masse folk (andre klubber) stå uden for og vente i timer på at komme ind på en natklub, og så kommer der en kendis (PSG) og snyder foran, og går direkte ind i natklubben.

Edit: Der findes sikkert en bedre sammenligning, men det er den bedste jeg kan komme på lige nu.

Red
Indlæg: 160
Tilmeldt: tors sep 03, 2020 4:01 pm
Blevet takket: 13 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Red »

Mésqueunclub skrev:
fre aug 06, 2021 11:02 pm
Daluigi skrev:
fre aug 06, 2021 10:53 pm
Det er en umulig kamp at argumentere for døve øre.

Jeg forstår da udmærket hvis Messi flytter til Paris! Langt federe by for ham og familien, end at bo i vamle, våde England. Læg dertil hvor mange venner han har på PSG-holdet. Det er der absolut intet ulækkert i at vælge.
Jeg tror heller ikke så meget det er Messi som vi er frastødet over hvis han flytter til PSG, men rettere PSG for bare at smide penge alle vejene for at skabe sig et vinderhold. Ingen “kamp” for at skabe et godt hold ved spillerudvikling.

Det er hvertfald min holdning til hele situationen hvis han flytter til PSG.

Ser det lidt som hvis man ser en masse folk (andre klubber) stå uden for og vente i timer på at komme ind på en natklub, og så kommer der en kendis (PSG) og snyder foran, og går direkte ind i natklubben.

Edit: Der findes sikkert en bedre sammenligning, men det er den bedste jeg kan komme på lige nu.

Ja men der er jo ikke så meget at gøre det er jo det samme med City folk er bare mere flinke mod dem pga. Guardiola.. jeg støtter da Messi 100p hvorend han ender for det har han fortjent med den indsats han har gjordt for Barca, så kan man mene hvad man vil om PSG men penge er jo bare en faktor i alle sports i dag fx. Mercedes i formula 1

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af EasyBuddhist »

Piquénbauer skrev:
fre aug 06, 2021 4:13 pm
Jeg har droppet tanken om at han fortsætter hos os. Vores økonomiske situation er håbløs og efter det laporta sagde i dag så finder jeg det ærlig talt uforsvarligt at forlænge med Messi.

Jeg vil også gerne have et Barca om 10 år og vi kan seriøst risikere at hele lortet går ned.
Her giver du et tydeligt indtryk af at det er pga Barca´s manglende økonomiske formåen at Messi ikke bliver forlænget. Der retter jeg dig og fortæller at det gør Barca´s økonomi langt mere skrøbelig at han ikke forlænger.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Dytrax »

Lopezzz skrev:
fre aug 06, 2021 10:58 pm
:cry:...jeg vil savne ham foreviget... fucking covid har ødelagt alt...

:sad: :sad:

For helvede, hvor kommer jeg til at savne ham på holdet.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Antimadridista »

SpillerSomMESSI skrev:
fre aug 06, 2021 10:21 pm
Antimadridista skrev:
fre aug 06, 2021 10:19 pm
Nej, altså, problemet er jo at det nærmest er dem alle. Cou, Griez, umtiti, lenglet, pjanic, der skulle skibbes og ingen kunne lade sig gøre.
Men lad os se bort fra Messi for en stund… lad os sige han er fløjet væk.. så står vi da stadig med dette problem og nigle af de nævnte spillere SKAL da afsted inden vinduet lukker for at bringe lønbudgettet ned efter reglerne.
Ja det tænker jeg.

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af ladislau »

Selvfølgelig er det på grund af Barcelonas økonomi, at Messi forlader klubben.
Det er dyrt at være fattig, og man mister sit råderum.
Barcelona er fattige, og udover coronaen er det selvforskyldt

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 8 gæster