10 - Lionel Andrés Messi

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Dytrax »

VicValde skrev:
fre aug 06, 2021 8:50 pm
Det undrer mig, at der ikke går nogle af repræsentanterne ud fra de andre storklubber, for at stille spørgsmål ved hele FFP og PSG konstellationen. Det kan jo seriøst ikke passe, at de køber spillere, som man ikke engang kan i FM-spillene.
De har tilsyneladende frit lejde.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Dytrax »

Champione skrev:
fre aug 06, 2021 8:50 pm
Jeg har egentlig formået at holde mig forholdsvis neutralt i den her case indtil videre - fordi jeg egentlig aldrig helt troede på exit - men tror mere og mere på at det ER et exit - at Tebas og forbundet ikke rykker sig og at vi siger farvel til vores største symbol, talisman og indbegrebet af vores dyder.
Sværdet er ligesom ført igennem nu - og vi klipper snoren til fortiden.

Vi står tilbage med en elendigt drevet butik - med ulidelig økonomi, som vil forfølge os i estimerede 5 sæsoner, før vores hovedløse handler er afviklet - vel om mærke, hvis vi ikke foretager nye hjernedøde ting.
Nu har vi dog en præsident, som ikke vender siden til - men som konfronterer og ønsker at ændre.

Messi var dråben - dråben, som skubbede de sidste procenter væk. Barca er ikke hvad jeg forelskede mig i. Et exceptionelt ungdomsakademi med dedikerede spillere med hjerte og talent - for de vidste at de fik muligheden for at blomstre på største scene efter års ihærdighed og gå på mod - enten som skabte deres drømmekarriere i barndomsklubben, eller som sikrede dem skiftet på hylden under. Nu vil de presse os på økonomi, spille spillets regler uden moral - for de måler sig med middelmådigheden i truppen, som jo får faktor-10 i løn - hvorfor skal de så ikke have?

Nu er Barca fyldt med ligegyldigt fyld udefra - på umenneskelige kontrakter, som hverken de eller vi fortjener. Spillere, som ikke giver en fuck for klubben - ikke behandler den med respekt. Og vi kører på sidste dampe af La Masia produktionen for alvor. Specielt dem der kan gøre en forskel.

Når man ser holdet, så ser man ikke den her tryllebundenhed, det ekvilibristiske, kærligheden til spillet, og dedikationen til forpligtelserne til en smuk spillestil - uagtet resultater nærmest.
Nej - det er middelmådighed på andres præmisser med en flok, som smiler på vej ud efter et skuffende resultat, for de spillede ikke dårligst på holdet - og den store løncheck lander alligevel. De har ikke valgt os, fordi de vil fortrylle med deres fodboldmæssige egenskaber og stil - næ, fordi de vil pynte deres CV med en smuk fortælling om at de har repræsenteret fortidens store klub - og til en abnorm løn, som var eneste parametre Barca kunne spille sig attraktiv i forhandlingerne.

Spillet er vendt fuldstændig på hovedet - før i tiden ville spillerne NED i løn, for at komme til klubben. Det var så stort, at man var blevet scoutet til en funktion på et sprudlende hold - og en så stor cadeau, som man overhovedet kunne opnå som spiller. Alle var beæret - selv klubberne man plukkede folk i, så det som et anerkendende stykke arbejde - at de havde en spiller, som kunne forstærke Barcelonas hold.

Idag ser klubberne sit snit til at malke ud på en transfer - og desuden bruge Barca som presbold til at få etableret større og bedre bud - fordi alle europæiske topklubber ved, at der er noget om snakken.

Vi er i den største identitetskrise jeg nogensinde har set før i mit 37 årige liv - vi har talent gemt i masserne, men kontra tidligere - så er de ikke dedikeret og brænder for at slå igennem - for vi er ikke attraktive. Hverken på filosofi, spillestil, besætning og er vi overhovedet det rigtige sted for en ung håbefuld fyr?
Der bliver et enormt pres nu - og vi er dømt til at fejle.

Tidligere i denne tråd er Messis betydning diskuteret. Alt fra arbejdsraseri, til generering af indtægt og til den sportslige betydning. Vil ikke gå ind i dette igen - men faktum er, at Messi var dét, som holdte ånden i live for mig - og det spektakulære og det ekstraordinære. Spillere kommer og går, ligesom folk visner og blomstrer - men manden, som har givet kunstigt åndedræt i sidste 3-4 sæsoner forlader os nu. 50 mål i hver sæson i både assists og mål - og manden, som vi for det meste kunne regne med når alt så mørkest ud - og som fik skylden i europæiske exits, hvor man glemmer at INGEN andre steppede op - han forsvinder nu.
Jeg kan ikke se, hvordan vi skal rette op på det her - og mit store Barca hjerte er knust i atomer - og ved jeg ikke om det nogensinde vil hele til det, som det voksede sig stort af.
Vi er en helt anden klub. Av.
Det er jeg helt enig i. Tak for at sætte lige præcis de ord på.

VicValde
Indlæg: 230
Tilmeldt: tors aug 17, 2017 8:02 pm
Har takket: 84 gange
Blevet takket: 43 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af VicValde »

Dytrax skrev:
fre aug 06, 2021 8:53 pm
VicValde skrev:
fre aug 06, 2021 8:50 pm
Det undrer mig, at der ikke går nogle af repræsentanterne ud fra de andre storklubber, for at stille spørgsmål ved hele FFP og PSG konstellationen. Det kan jo seriøst ikke passe, at de køber spillere, som man ikke engang kan i FM-spillene.
De har tilsyneladende frit lejde.
Men hele verdens fodbold-presse skal jo involveres, der skal skrives historier og stilles spørgsmålstegn. Ellers stopper det galehus aldrig. Kæft hvor kan jeg ikke udstå den klub.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Dytrax »

VicValde skrev:
fre aug 06, 2021 8:54 pm
Dytrax skrev:
fre aug 06, 2021 8:53 pm
VicValde skrev:
fre aug 06, 2021 8:50 pm
Det undrer mig, at der ikke går nogle af repræsentanterne ud fra de andre storklubber, for at stille spørgsmål ved hele FFP og PSG konstellationen. Det kan jo seriøst ikke passe, at de køber spillere, som man ikke engang kan i FM-spillene.
De har tilsyneladende frit lejde.
Men hele verdens fodbold-presse skal jo involveres, der skal skrives historier og stilles spørgsmålstegn. Ellers stopper det galehus aldrig. Kæft hvor kan jeg ikke udstå den klub.
Det er også en i særklasse klam klub.

Hvor mange har de hentet alene i år? Ramos, Wijnaldum og tilsyneladende Messi. Ingen af de drenge får håndører udbetalt og dertil Mbappe, Neymar, Veratti, Donnarumma...

VicValde
Indlæg: 230
Tilmeldt: tors aug 17, 2017 8:02 pm
Har takket: 84 gange
Blevet takket: 43 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af VicValde »

Dytrax skrev:
fre aug 06, 2021 8:59 pm
VicValde skrev:
fre aug 06, 2021 8:54 pm
Dytrax skrev:
fre aug 06, 2021 8:53 pm
VicValde skrev:
fre aug 06, 2021 8:50 pm
Det undrer mig, at der ikke går nogle af repræsentanterne ud fra de andre storklubber, for at stille spørgsmål ved hele FFP og PSG konstellationen. Det kan jo seriøst ikke passe, at de køber spillere, som man ikke engang kan i FM-spillene.
De har tilsyneladende frit lejde.
Men hele verdens fodbold-presse skal jo involveres, der skal skrives historier og stilles spørgsmålstegn. Ellers stopper det galehus aldrig. Kæft hvor kan jeg ikke udstå den klub.
Det er også en i særklasse klam klub.

Hvor mange har de hentet alene i år? Ramos, Wijnaldum og tilsyneladende Messi. Ingen af de drenge får håndører udbetalt og dertil Mbappe, Neymar, Veratti, Donnarumma...
Og Hakimi i Inter. Går heller ikke for håndører. De må have verdens højeste løn-budget.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Dytrax »

VicValde skrev:
fre aug 06, 2021 9:03 pm
Dytrax skrev:
fre aug 06, 2021 8:59 pm
VicValde skrev:
fre aug 06, 2021 8:54 pm
Dytrax skrev:
fre aug 06, 2021 8:53 pm
VicValde skrev:
fre aug 06, 2021 8:50 pm
Det undrer mig, at der ikke går nogle af repræsentanterne ud fra de andre storklubber, for at stille spørgsmål ved hele FFP og PSG konstellationen. Det kan jo seriøst ikke passe, at de køber spillere, som man ikke engang kan i FM-spillene.
De har tilsyneladende frit lejde.
Men hele verdens fodbold-presse skal jo involveres, der skal skrives historier og stilles spørgsmålstegn. Ellers stopper det galehus aldrig. Kæft hvor kan jeg ikke udstå den klub.
Det er også en i særklasse klam klub.

Hvor mange har de hentet alene i år? Ramos, Wijnaldum og tilsyneladende Messi. Ingen af de drenge får håndører udbetalt og dertil Mbappe, Neymar, Veratti, Donnarumma...
Og Hakimi i Inter. Går heller ikke for håndører. De må have verdens højeste løn-budget.
Forsøgte at finde lidt tal. Fandt dette;


EDIT;

PSG's tal er uden at inkludere nyindkøbte, hverken Ramos, Donnarumma eller Wijnaldum er med. Læg dertil Messi og så stryger den straks et pænt stykke op.
Paris Saint-Germain have a total of 67 players in their home squad. The highest earning player in the squad is Neymar (Neymar da Silva Santos Júnior) earning £859,000 per week.
Paris Saint-Germain play in the Ligue 1, the premier division of football in France.
The teams total wage bill is:

£202,254,468 per year
£3,889,509 per week
Kilde;

https://salarysport.com/football/ligue- ... t-germain/


Barcelona til sammenligning;
Barcelona have a total of 25 players in their home squad. The highest earning player in the squad is Lionel Messi earning £1,000,000 per week.
Barcelona play in the La Liga, the highest tier of football in Spain.
The teams total wage bill is:

£238,513,600 per year
£4,586,800 per week
Kilde;

https://salarysport.com/football/la-liga/barcelona/

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Dytrax »

Ig Gerard Pique:

Nothing will ever be the same again. Not the Camp Nou, not the city of Barcelona, not ourselves. After more than 20 years in the Club, you'll stop wearing the Barça shirt. Reality, sometimes, is very hard. We met in 2000, we had 13 years and a career ahead. What a race! The mother who gave birth to us! If we had designed it back then, it was impossible to make it better. Such afk madness! In my first season, after returning to FC Barcelona, we won the triplet and you became the best player of all time. From Rosario to touch the sky of Rome. That's where the legend began. What came next is history. And what a great time we had! You're leaving now, but I know one day you'll be back. There are still things to do. Have fun, enjoy wherever you go and keep winning as only you know how to do. We're going to miss you here. I love you Leo.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20101
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 303 gange
Blevet takket: 1024 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Dytrax skrev:
fre aug 06, 2021 9:15 pm
Ig Gerard Pique:

Nothing will ever be the same again. Not the Camp Nou, not the city of Barcelona, not ourselves. After more than 20 years in the Club, you'll stop wearing the Barça shirt. Reality, sometimes, is very hard. We met in 2000, we had 13 years and a career ahead. What a race! The mother who gave birth to us! If we had designed it back then, it was impossible to make it better. Such afk madness! In my first season, after returning to FC Barcelona, we won the triplet and you became the best player of all time. From Rosario to touch the sky of Rome. That's where the legend began. What came next is history. And what a great time we had! You're leaving now, but I know one day you'll be back. There are still things to do. Have fun, enjoy wherever you go and keep winning as only you know how to do. We're going to miss you here. I love you Leo.
:cry: :cry: :cry:

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5422
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Hvis Messi ryger til PSG kan vi jo trøste os med at de jo slet ikke kan spille som et hold nu, da se andre spillere skal kompensere for Messis manglende genpres.

Vi må håbe at vi møder dem i CHL så vi nu, som et hold der kan arbejde som en helhed, kan udstille PSG med deres Neymar, Messi og Mbappe som intet laver defensivt… det blir en walkover for vores kollektivt.

Så win-win :-)


Spøg til side, nej det bliver the saddest day in football hvis set blir en realietet med Messi i PSG, men uagtet at vi alle hader PsG så blir det dog n fodboldmæssig treat af de helt store at se netop den trio trylle med hinanden, selvom de ikke kan lave hverken genpres, eller defensivt arbejde overhovedet.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Antimadridista »

Messi er så enormt et ikon og i denne moderne tid vi er i, går mange unge mere op i eneren, individualisten end holdet.

Jeg tror personligt at disse tal vedr Messi og økonomisk indflydelse, som dytrax og Easy berører, ikke er helt skæve.

Brandet Messi, er bare SÅ enormt ift sponsorer, trøjer og merchandise, folks ønske/vilje til at tage til Barcelona fremfor en tilfældig PL kamp osv.

Ift PSG. Ja det gør han sikkert, men hvad skulle alternativet også være??

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

vi har talent gemt i masserne, men kontra tidligere - så er de ikke dedikeret og brænder for at slå igennem - for vi er ikke attraktive. Hverken på filosofi, spillestil, besætning og er vi overhovedet det rigtige sted for en ung håbefuld fyr?
Der bliver et enormt pres nu - og vi er dømt til at fejle.
Jeg kan sagtens forstå frustrationen… Men er det ikke at tage munden lidt for fuld?

Jeg synes ikke vores unge virker til at mangle dedikation. Seneste har gavi valgt at træne med på førsteholdet med en brækket kæbe.

Det kan godt være jeg er optimist men jeg synes vi har nogle rigtig, rigtig spændende spillere. Balde, Garcia, Araujo, Mingueza, Dest, Emerson, De Jong, Nico, (Ilaix hvis han begynder at tænke igen), Pedri, Gavi, Puig, Ansu og Collado. Her er pedri og Ansu vel i top 3 over de største talenter under 20.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5422
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af SpillerSomMESSI »

--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Dytrax »

Det er en trist dag for fodbolden.

Messi, der om nogen, har vist sig at være klubbens mand, ønskede at blive. Det kunne han ikke, på grund af alt det, vi allerede har talt om.
Nu ser det ud til at han skal tørne ud for PSG, der i min optik står for alt det modsatte, af det, som jeg i 90'erne forelskede mig i, da min fascination af Laudrup ledte til Barcelona, hvor jeg så blev hængende med tilhørsforholdet.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

Han mener det er en sportslig beslutning… Sport har også kørt interviewet med ham og her fremlagde han det som om laporta sagde fra pga noget sportsligt.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af EasyBuddhist »

Til sidst så er dette jo i bund og grund en økonomisk beslutning. Vi har ikke råd og Laporta mener ikke at CVC (Messis forlængelse) er chancen værd i forhold til klubbens fremtid. Havde han tænkt anderledes hvis en forlængelse af Messi betød markant flere penge i kassen de næste sæsoner? Jeg ved det ikke.
Laporta havde håbet på at udspillet fra Tebas blev en lempelse af FFP reglerne, som man har set i andre lande og hvor de i øvrigt har gjort meget for at lovgivningen skal blive så nem, som muligt for den professionelle fodbold. Nu blev udspillet CVC i stedet og jeg tror, det er kommet som et komplet chok for topklubberne i Spanien, der langt hellere ser lempelser, således at kan investere i fodbold forretningerne fremfor at afvikle den. Med CVC blev det på ligaens betingelser og ikke klubbernes. Det er fuldstændig håbløst, og især, når man kigger på de andre ligaer, som gør alt for at fodbolden skal overleve, mens Tebas gør det stik modsatte. Jeg ved virkelig ikke, hvad fanden, der går gennem hans hoved, for det er mig komplet ubegribeligt og jeg kan godt forstå, at de store klubber er nødt til at sætte foden ned. Det efterlader nul rum for at klubberne kan navigere selv i deres egen økonomi.

På den her måde bliver Real og Barca sat år tilbage, mens de udenlandske rigmandsklubber har en fest, for de får ingen konkurrence de næste mange år. Med denne tilgang vil indtægterne i de spanske klubber uundgåeligt falde bagud i forhold til de andre ligaer og det kommer til at tage lang tid, før man igen ser spanske hold som Valencia, Sevilla og Betis igen foretage betydningsfulde indkøb, som man så det i halvfemserne og nullerne, for slet ikke at snakke om gamle storklubber som Zaragoza og Depor. Det her kommer til at få stor negativ indvirkning på spansk fodbold i mange år frem i tiden, økonomisk set og man kommer til at se alt, der har en lille smule talent, sive ud af ligaen, før man får sportslig succes med det. Tebas skal se at tage sig alvorligt sammen for det næste, der sker, er at klubber kollapser og så bliver krisen så meget desto længere, som man har set det i Italien og Portugal. Det skal investeringer til og ikke på den måde som ligaen vil have det, men sådan at klubberne selv kan styre deres egen økonomi igen. Prøv at se på Valencia. De har nul stjerner tilbage og alligevel skal de spare på lønbudgettet. Der må og skal åbnes for investeringer udefra og som vel og mærke kan bruges på spiller budgetterne for at højne den sportslige standard i ligaen, ellers bliver man kørt endnu længere agterud.

Mht tallene omkring Messi, så er det de eneste tal, der er til rådighed og de taler deres tydelige sprog. At du har en eller anden opfattelse af at tallene ikke passer, det kan man ikke bruge til ret meget, når alle dem, som har analyseret dem påstår noget andet. I det hele taget, så påhviler det nu dig, at komme med tal, der påviser dine postulater og hvis du ikke kan det, så må du tage de tal, der foreligger for gode varer. Du er ikke kommet med ét eneste fakta, som modbeviser dem, som er kommet frem, så indtil du gør, så kan man ikke rigtig bruge din fornægtelse til meget andet, end det, det er, nemlig fornægtelse.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 8 gæster