10 - Lionel Andrés Messi

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Lopezzz »

Ialocin skrev:
fre aug 06, 2021 11:08 am
Lopezzz skrev:
fre aug 06, 2021 11:04 am
Jeg forstår ikke at i er chokeret over at han ikke fortsætter i Barca. Det var hans ønske sidste år men Barto har fucket det op. Nu har han holdt ud et helt år og kan forlade klubben uden at nogen kan stoppe ham.
Han har vundet Copa America som var hans største ønske og nu kan han rolig trække sig tilbage og flytte til hjemlandet og slutte karrieren der.
Det er bedst at han stopper når han er på toppen.
Hvorfor tror du han tager hjem til Argentina? Det er der jo ikke rigtig noget, der indikerer?
Han skifter aldrig til en anden europæisk klub.
Newell's Old Boys eller karriere stop er de eneste 2 muligheder han vælger.
Mark my words ;-)
MDCCCXCIX

Red
Indlæg: 160
Tilmeldt: tors sep 03, 2020 4:01 pm
Blevet takket: 13 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Red »

Kan da ikke bebrejde ham for at joine PSG han har strukket sig langt for at Barca skulle forlænge, så jeg ønsker da ham alt det bedste hvor end det er og se ham spille med et smil
Senest rettet af Red fre aug 06, 2021 8:04 pm, rettet i alt 1 gang.

Red
Indlæg: 160
Tilmeldt: tors sep 03, 2020 4:01 pm
Blevet takket: 13 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Red »

Lopezzz skrev:
fre aug 06, 2021 7:58 pm
Ialocin skrev:
fre aug 06, 2021 11:08 am
Lopezzz skrev:
fre aug 06, 2021 11:04 am
Jeg forstår ikke at i er chokeret over at han ikke fortsætter i Barca. Det var hans ønske sidste år men Barto har fucket det op. Nu har han holdt ud et helt år og kan forlade klubben uden at nogen kan stoppe ham.
Han har vundet Copa America som var hans største ønske og nu kan han rolig trække sig tilbage og flytte til hjemlandet og slutte karrieren der.
Det er bedst at han stopper når han er på toppen.
Hvorfor tror du han tager hjem til Argentina? Det er der jo ikke rigtig noget, der indikerer?
Han skifter aldrig til en anden europæisk klub.
Newell's Old Boys eller karriere stop er de eneste 2 muligheder han vælger.
Mark my words ;-)
Bliver da spændende og følge så :))

Brugeravatar
Champione
Indlæg: 1577
Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 23 gange
Blevet takket: 168 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Champione »

Blæser virkelig op til PSG - franske og sydamerikanske medier melder om enighed - og at PSG kun mangler UEFAs godkendelse ift FFP.

Det magter man seriøst ikke.
---------------------------------------
Barca is my religion!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

PSG er en pest.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

PSG giver da bare lige Messi 10 mio euro mere end de giver neymar. Nemt. Så behøver de ikke bøvle så meget med det.

Hvorfor er der ingen der stopper dem?!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af A$AP »

Khalifen har for længst sat os i skakmat.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

Han har fået lov til at sætte hele den moderne fodboldverden skakmat. Kæft hvor jeg håber de bliver nakket af ffp og får karantæne for cl.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Dytrax »

🚨BREAKING: Messi wants to play for PSG.[@SaberDesfa]

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Dytrax »

Piquénbauer skrev:
fre aug 06, 2021 8:29 pm
Han har fået lov til at sætte hele den moderne fodboldverden skakmat. Kæft hvor jeg håber de bliver nakket af ffp og får karantæne for cl.
Og hæder fra UEFA, der samtidig tordnede mod ESL projektet. Hyklere, hele bundtet.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Dytrax »

Jeg får galoperende fnat, hvis Messi skal spille i PSG.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Dytrax »

Messi plans to wear the number 19 for PSG with which he played at Barça and Argentina. [@JulienMaynard ]
:sad:

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Dytrax »

Paris signing Messi doesn't mean that Mbappé will leave this summer. The club wants an attacking trio of MNM. [L'Équipe]

Brugeravatar
Champione
Indlæg: 1577
Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 23 gange
Blevet takket: 168 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Champione »

Jeg har egentlig formået at holde mig forholdsvis neutralt i den her case indtil videre - fordi jeg egentlig aldrig helt troede på exit - men tror mere og mere på at det ER et exit - at Tebas og forbundet ikke rykker sig og at vi siger farvel til vores største symbol, talisman og indbegrebet af vores dyder.
Sværdet er ligesom ført igennem nu - og vi klipper snoren til fortiden.

Vi står tilbage med en elendigt drevet butik - med ulidelig økonomi, som vil forfølge os i estimerede 5 sæsoner, før vores hovedløse handler er afviklet - vel om mærke, hvis vi ikke foretager nye hjernedøde ting.
Nu har vi dog en præsident, som ikke vender siden til - men som konfronterer og ønsker at ændre.

Messi var dråben - dråben, som skubbede de sidste procenter væk. Barca er ikke hvad jeg forelskede mig i. Et exceptionelt ungdomsakademi med dedikerede spillere med hjerte og talent - for de vidste at de fik muligheden for at blomstre på største scene efter års ihærdighed og gå på mod - enten som skabte deres drømmekarriere i barndomsklubben, eller som sikrede dem skiftet på hylden under. Nu vil de presse os på økonomi, spille spillets regler uden moral - for de måler sig med middelmådigheden i truppen, som jo får faktor-10 i løn - hvorfor skal de så ikke have?

Nu er Barca fyldt med ligegyldigt fyld udefra - på umenneskelige kontrakter, som hverken de eller vi fortjener. Spillere, som ikke giver en fuck for klubben - ikke behandler den med respekt. Og vi kører på sidste dampe af La Masia produktionen for alvor. Specielt dem der kan gøre en forskel.

Når man ser holdet, så ser man ikke den her tryllebundenhed, det ekvilibristiske, kærligheden til spillet, og dedikationen til forpligtelserne til en smuk spillestil - uagtet resultater nærmest.
Nej - det er middelmådighed på andres præmisser med en flok, som smiler på vej ud efter et skuffende resultat, for de spillede ikke dårligst på holdet - og den store løncheck lander alligevel. De har ikke valgt os, fordi de vil fortrylle med deres fodboldmæssige egenskaber og stil - næ, fordi de vil pynte deres CV med en smuk fortælling om at de har repræsenteret fortidens store klub - og til en abnorm løn, som var eneste parametre Barca kunne spille sig attraktiv i forhandlingerne.

Spillet er vendt fuldstændig på hovedet - før i tiden ville spillerne NED i løn, for at komme til klubben. Det var så stort, at man var blevet scoutet til en funktion på et sprudlende hold - og en så stor cadeau, som man overhovedet kunne opnå som spiller. Alle var beæret - selv klubberne man plukkede folk i, så det som et anerkendende stykke arbejde - at de havde en spiller, som kunne forstærke Barcelonas hold.

Idag ser klubberne sit snit til at malke ud på en transfer - og desuden bruge Barca som presbold til at få etableret større og bedre bud - fordi alle europæiske topklubber ved, at der er noget om snakken.

Vi er i den største identitetskrise jeg nogensinde har set før i mit 37 årige liv - vi har talent gemt i masserne, men kontra tidligere - så er de ikke dedikeret og brænder for at slå igennem - for vi er ikke attraktive. Hverken på filosofi, spillestil, besætning og er vi overhovedet det rigtige sted for en ung håbefuld fyr?
Der bliver et enormt pres nu - og vi er dømt til at fejle.

Tidligere i denne tråd er Messis betydning diskuteret. Alt fra arbejdsraseri, til generering af indtægt og til den sportslige betydning. Vil ikke gå ind i dette igen - men faktum er, at Messi var dét, som holdte ånden i live for mig - og det spektakulære og det ekstraordinære. Spillere kommer og går, ligesom folk visner og blomstrer - men manden, som har givet kunstigt åndedræt i sidste 3-4 sæsoner forlader os nu. 50 mål i hver sæson i både assists og mål - og manden, som vi for det meste kunne regne med når alt så mørkest ud - og som fik skylden i europæiske exits, hvor man glemmer at INGEN andre steppede op - han forsvinder nu.
Jeg kan ikke se, hvordan vi skal rette op på det her - og mit store Barca hjerte er knust i atomer - og ved jeg ikke om det nogensinde vil hele til det, som det voksede sig stort af.
Vi er en helt anden klub. Av.
---------------------------------------
Barca is my religion!

VicValde
Indlæg: 230
Tilmeldt: tors aug 17, 2017 8:02 pm
Har takket: 84 gange
Blevet takket: 43 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af VicValde »

Det undrer mig, at der ikke går nogle af repræsentanterne ud fra de andre storklubber, for at stille spørgsmål ved hele FFP og PSG konstellationen. Det kan jo seriøst ikke passe, at de køber spillere, som man ikke engang kan i FM-spillene.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 5 gæster