10 - Lionel Andrés Messi

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af A$AP »

Tæller det her som en udmelding fra spillertruppen? :lol:


Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

Dytrax skrev:
fre aug 06, 2021 4:53 pm
Lionel Messi single-handedly makes the club 30 percent of their total revenue so it was no wonder that Josep Bartomeu did not want to let him go. According to Ciria, Messi’s goal scoring abilities have made it very profitable to sponsor the club. It is instant recognition for the brand. However, there are two options for sponsors, one without the player and one including him. The Messi clause can bump the sponsorship total by 50 percent. Apart from that, the player also makes the club a ton of money through ticketing, VIP passes, and shirt sales. Ciria suggests that eight out of 10 Barcelona shirts carry his name.
Marc Ciria, a Barca socio, and CEO of Diagonal Investments has found out just exactly how much money the club legend brings in for Barcelona. He did this with the help of Josep Fabra, a financier, and Ivan Cabeza, an economist. Together they have managed to find Messi’s value to the club and to no one’s surprise, the player brings in much more than he is paid. The player made 383,655,000 euros over the 3 years but he has generated 619,265,000 euros in the same time period. This means that the player has made the club a profit of 235,610,000 euros.
Det er da lidt… Men når man finder kilden (sport) så gør de folk der har udregnet dette det klart at de mangler data fra klubben.

Jeg siger ikke hvad der er rigtigt og forkert men det kunne være fedt med udregninger lavet af klubben.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

thomas
Indlæg: 190
Tilmeldt: ons maj 08, 2019 10:00 pm
Har takket: 22 gange
Blevet takket: 45 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af thomas »

EasyBuddhist skrev:
fre aug 06, 2021 4:26 pm
Piquénbauer skrev:
fre aug 06, 2021 4:13 pm
Jeg har droppet tanken om at han fortsætter hos os. Vores økonomiske situation er håbløs og efter det laporta sagde i dag så finder jeg det ærlig talt uforsvarligt at forlænge med Messi.

Jeg vil også gerne have et Barca om 10 år og vi kan seriøst risikere at hele lortet går ned.
Jeg finder det ret morsomt at du tror at dette er godt for økonomien. Det bliver et kæmpe økonomisk tilbageslag for Barca at miste Messi. Det brand, som Barca har bygget op sammen med Messi, er så stort, at det kommer til at tage et årti at bygge det samme op igen. Ikke dermed sagt, det skal være grunden til at man holder på ham, men kun for at udpensle realiteterne for dig. Klubben kommer til at stå i en langt værre situation nu, end man havde gjort med ham. Der bliver ikke råd til at købe nogen som helst store nye stjerner de næste 3-4 år, ikke nu. Havde Messi været i klubben de næste 2-3 år, så kunne man lave en overgang, men det er ikke muligt nu, man er nødt til at starte helt forfra og det tager lang tid, meget lang tid og langt, langt, langt længere, end det tager at opbygge et nyt sportsligt projekt, hvor indtægterne først kommer på bagkant.

Økonomien uden Messi kommer til at ramme som et baseballbat midt om natten, det kan jeg love dig.
Jeg tror, at det er en rigtig vurdering, at i realøkonomi, så er tabet af sponsorkroner mv. langt større end det ville koste at forlænge med Messi. Derfor er det også så forbandet, at man ikke har formået at få tingene på plads. Men samtidig kan man ikke pege på en enkelt aktør eller faktor som skyld i miseren. Det er netop samspillet af forhold, der får det til at falde sammen i sidste time. Samtidig må man trods alt sige, at det er godt, at der bliver taget en beslutning nu, så parterne kan gå videre her ved sæsonstart. Det havde være uværdigt at trække den til slutningen af august og så risikere stadig at stå uden en løsning.
Man kan lave alle mulige tankeeksperimenter om hvad der kunne have afhjulpet situationen, men det nytter ikke noget nu. Den kyniske betragtning er, at nu får vi startet en proces op, der alligevel skulle sættes igang inden for de to næste år. Men man kan ikke komme uden om, at det er en ukontrolleret proces, hvor man eksempelvis ikke har fået nye spillere fra øverste hylde, og ikke får et forløb, hvor der langsomt bliver kørt de rigtige folk ind til at tage over.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Dytrax »

Piquénbauer skrev:
fre aug 06, 2021 5:02 pm
Dytrax skrev:
fre aug 06, 2021 4:53 pm
Lionel Messi single-handedly makes the club 30 percent of their total revenue so it was no wonder that Josep Bartomeu did not want to let him go. According to Ciria, Messi’s goal scoring abilities have made it very profitable to sponsor the club. It is instant recognition for the brand. However, there are two options for sponsors, one without the player and one including him. The Messi clause can bump the sponsorship total by 50 percent. Apart from that, the player also makes the club a ton of money through ticketing, VIP passes, and shirt sales. Ciria suggests that eight out of 10 Barcelona shirts carry his name.
Marc Ciria, a Barca socio, and CEO of Diagonal Investments has found out just exactly how much money the club legend brings in for Barcelona. He did this with the help of Josep Fabra, a financier, and Ivan Cabeza, an economist. Together they have managed to find Messi’s value to the club and to no one’s surprise, the player brings in much more than he is paid. The player made 383,655,000 euros over the 3 years but he has generated 619,265,000 euros in the same time period. This means that the player has made the club a profit of 235,610,000 euros.
Det er da lidt… Men når man finder kilden (sport) så gør de folk der har udregnet dette det klart at de mangler data fra klubben.

Jeg siger ikke hvad der er rigtigt og forkert men det kunne være fedt med udregninger lavet af klubben.
Jeg prøver at se, om det kan lade sig gøre at grave noget frem. I stykket nedenfor, står der noget om sponsorater og klausuler vedrørende Messi - Og det bliver, som Easy også var inde på - ikke kønt, når vi ikke har Messi som trækplaster i forhold til sponsorer, fans osv.

Lionel Messi has generated an estimated revenue of €619,265,000 since signing his latest deal with Barca in 2017, according to a recent financial study.

The Argentine has cost the club €383,655,000 over this period of time, so there's a positive balance of €235,610,000 if we make the needed deductions.

Basically, Leo is responsible for 30 per cent of the club's entire revenue, as per Diario Sport.

Messi brings this money to the club thanks to winning trophies (and thus, bringing prize money to Barca), signing sponsorship contracts, ticketing, shirt sales (8 of 10 sold jerseys carry Messi's name on the back), etc.

Besides, Barca would lose up to 50 of some of their sponsorship money due to 'the Messi clause' that gives a sponsor a discount if the Argentine is no longer a Barca player, indicating the true value of the partnership with the Messi-less Blaugrana.
This report arrives two days after El Mundo leaked Messi's entire contract which is worth €555m in 4 years.
https://tribuna.com/en/news/fcbarcelona ... s-leos-le/

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Kubala »

Messi skal da bare til PSG. Der er intet klam i det. De andre storklubber kan ikke skrive kontrakt med ham, og han skal ikke spille i USA. Det er han for god til. Snakken om Messi burde efterhånden også stoppe nu. Der bliver kogt for meget suppe over det ene og det andet. Barca skal videre og det skal Messi også.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af EasyBuddhist »

Piquénbauer skrev:
fre aug 06, 2021 4:46 pm
@easy

Jeg mener det desuden helt seriøst. Jeg vil virkelig gerne have noget info om Messis betydning for Barca brandet.
At du ikke ved, men i stedet kommer med falske forhåbninger om at det er godt for økonomien at Messi forlader os, siger mig, at det nærmere er dig, der har brug for at tjekke lidt op på tingene. I stedet for at komme tal, som andre kan finde på nul komma fem, så se på, hvordan klubben har bevæget sig økonomisk, mens Messi har været i klubben.

Man er gået fra at være den sjette mest omsættende klub i 2004-05 sæsonen til at være den, med afstand, mest indbringende. Man har har siden da firedobblet omsætningen, mens andre har stået mere eller mindre stille. Kun Real via Ronaldo og Man U. har kunne følge med. At Bartomeu har pisset det hele væk i vinden, gør bare det hele mere svært at håndtere. Især når det handler om spillere som intet har bidraget med overhovedet, ligesom i intet, nada. Al den storhed, som Messi og Barca har skabt i fællesskab, får unægtelig en bitter, bitter eftersmag.

Forbes liste over de mest rige klubber i verden.

https://en.wikipedia.org/wiki/Forbes%27 ... 7_rankings

Liste over de bedst omsættende klubber i verden

https://en.wikipedia.org/wiki/Deloitte_ ... E2%80%9307

Messi er uden tvivl den mest indbringende enkelt person i fodboldverdenen og det med stor margin ned til den næste.

Hvis du ikke er klar over dette, har du da slet ikke fulgt med og lige nu er Messi lige med 30% af Barca´s brand, om du kan lide det eller ej. Ingen kan overtage denne tjans, ingen. Ikke bare tilnærmelsesvis. Dem som kommer tættest på er Fati og Pedri, som stiger mærkbart værdi, men der lang, lang, lang, laaaaaaaang vej, før de når noget der ligner og sandsynligheden for at de nogensinde når det, er meget lille. På den måde, så er det økonomiske slag lige så stort som det sportslige. Ingen kan erstatter Messi sportsligt og ingen kan økonomisk. Det er bare lort med lort på, især, når man står i den situation, man står i nu. Havde man lagt til side i tide, så havde man stået med langt bedre kort på hånden og der må man jo skæve misundeligt til rivalen fra hovedstaden, som står meget stærkere end Barca. De har stort set ingen gæld, selvom de også har problemer med lønniveauet, hvilket siger mere om den håbløse såkaldte spanske FFP regulering, end det gør om Reals økonomi.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af ladislau »

Inde på Madridista skriver de(efter en hurtig Google) 900 mil euro i gæld til Real. Ikke så meget kortsigtet godtnok.

De 30 pct af omsætningen kan diskuteres længe. Som vi talte om den anden dag. Hvornår genererer Messi og hvornår Barca, og hvilke penge ville komme uagtet Messi.

Filten
Indlæg: 1753
Tilmeldt: tirs aug 25, 2020 4:25 pm
Har takket: 170 gange
Blevet takket: 176 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Filten »

ladislau skrev:
fre aug 06, 2021 5:46 pm
Inde på Madridista skriver de(efter en hurtig Google) 900 mil euro i gæld til Real. Ikke så meget kortsigtet godtnok.

De 30 pct af omsætningen kan diskuteres længe. Som vi talte om den anden dag. Hvornår genererer Messi og hvornår Barca, og hvilke penge ville komme uagtet Messi.
Tja det finder vi jo ud af nu.
Madrid dommere: José Hernández Maeso, Hernández Hernández, Martínez Munuera, Gil Manzano

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af EasyBuddhist »

ladislau skrev:
fre aug 06, 2021 5:46 pm
Inde på Madridista skriver de(efter en hurtig Google) 900 mil euro i gæld til Real. Ikke så meget kortsigtet godtnok.

De 30 pct af omsætningen kan diskuteres længe. Som vi talte om den anden dag. Hvornår genererer Messi og hvornår Barca, og hvilke penge ville komme uagtet Messi.
Jeg kan love dig for at det kommer til at kunne mærkes på omsætningen meget, meget hurtigt. Billetter, merchandise, sponsorer og tvrettigheder. Det bliver grimt, meget grimt.

Mht til Reals økonomi, så er deres gæld lige nu bundet op på det nye stadion, som er finansieret over 30 år og afbetalingen begynder først, når stadion står færdigt. Det nye stadion står til at booste omsætningen med 150 mio euro om året, men de har for nyelig været ude at korrigere for dette tal, da det muligvis er for lavt sat pga stigende priser og nye estimater siger næremere 180 og måske endda helt op i mod 200 mio euro i ekstra indtægter om året. Reelt set vil de altså kunne betale det nye stadion på under 5 år. Barca er ikke engang startet endnu og de op i mod 1000 mio euro, det vil koste at renovere stadion, er ikke regnet med i de nuværende tal. Til gengæld er projektet livsnødvendigt, hvis Barca vil holde trit med de andre klubber. Estimater siger at Barca vil kunne indtaste 250 og op imod 300 mio euro mere på bundlinjen hvert år, med et nyt stadion.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

Det var da utroligt så aggressivt du skriver. Men undskyld jeg tager altså ikke dine analyser for gode ord. Du slynger om dig med tal uden at have andet belæg end omsætning for dine analyse. Dytrax har fundet en par kilder som kommer ind på de 30%. Jeg ville ikke kalde infoen sikker men det er en start.

Har vi noget info fra klubben som understøtter at Messi står for 30% af indtægterne? Har vi sikker info på sponsorklausuler osv?

Omkring mit skriv så kan vi kun forlænge med Messi hvis vi siger god for CVC. Og det er uforsvarligt at gøre det. Det var vitterligt det laporta sagde. Det kan få store konsekvenser for fremtiden. Mere var der ikke i det.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg kan love dig for at det kommer til at kunne mærkes på omsætningen meget, meget hurtigt. Billetter, merchandise, sponsorer og tvrettigheder. Det bliver grimt, meget grimt.
Hvordan ved du det?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Dytrax »

Roman Abramovich has requested an urgent meeting with Messi's representatives as he wants to sign the Argentine. [AS]
Alle de rige klubejere finder muldvarpen frem...

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Dytrax »

Piquénbauer skrev:
fre aug 06, 2021 6:00 pm
Det var da utroligt så aggressivt du skriver. Men undskyld jeg tager altså ikke dine analyser for gode ord. Du slynger om dig med tal uden at have andet belæg end omsætning for dine analyse. Dytrax har fundet en par kilder som kommer ind på de 30%. Jeg ville ikke kalde infoen sikker men det er en start.

Har vi noget info fra klubben som understøtter at Messi står for 30% af indtægterne? Har vi sikker info på sponsorklausuler osv?

Omkring mit skriv så kan vi kun forlænge med Messi hvis vi siger god for CVC. Og det er uforsvarligt at gøre det. Det var vitterligt det laporta sagde. Det kan få store konsekvenser for fremtiden. Mere var der ikke i det.

Jeg har i øvrigt forsøgt at finde flere informationer, men det er ikke let og de samme tal går ofte igen, men der er intet, hvor det er mejslet i sten, at der er tale om deciderede beregninger fra klubben.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

Det er nemlig det. Alligevel bliver disse tal kastet rundt som om det var fakta. Jeg vil ikke kalde mig den store ekspert i økonomi men selv jeg ved at Messi selvfølgelig har en positiv påvirkning på klubbens økonomi. Men derfra og til at påstå at vi nærmest går ned uden Messi - der skal jeg simpelthen have mere fakta på bordet.

Og så lige for at vende tilbage til det jeg skrev da vi snakkede Messi og fremtid så tog jeg kun udgangspunkt i det laporta sagde omkring CVC og Messis fremtid/kontrakt.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Dytrax »

Sergio Busquets on Instagram.

Translation : Still trying to assimilate everything and knowing how difficult it will be, I can only thank you for what you have done for the club and for those who have accompanied you in these years and specifically towards me. You arrived as a child and you are the best player in history, having made this club grow to the height that it deserves and making history individually and collectively. I can always say that I played and shared many moments with you, most of them very good and I was lucky to grow up and enjoy 13 seasons with you.
Beyond all this I remain with the person and the friendship that we made, I will miss you a lot. I can only wish you and your family the best because you deserve it, you will be missed. @leomessi 🐐 ❤️

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 9 gæster