10 - Lionel Andrés Messi

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

Nå det var det. Lad os se hvad de næste dage bringer. En ting er dog sikkert: Hvis Messi ender i PSG så ved jeg virkelig ikke hvordan jeg reagerer.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af A$AP »

Jeg tror det har været Laportas plan fra starten. Han vil gerne være den der starter den nye æra, det skal være hans eftermæle som præsident. Det skal være slut med at grave hullet dybere og dybere for kortsigtede grunde. Det her er det sværeste og hårdeste valg, men det starter herfra.

SantJordi
Indlæg: 177
Tilmeldt: tirs dec 29, 2020 7:58 pm
Har takket: 18 gange
Blevet takket: 56 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af SantJordi »

Piquénbauer skrev:
fre aug 06, 2021 12:17 pm
Er jeg den eneste der begynder at sidde med tanken om at Messi er blevet ofret? Man prøvede at komme af med nogle spillere men kunne ikke og så var løsningen at sige farvel til Messi og skyde skylden på andre.

Jeg kan virkelig ikke forstå hvorfor Laporta har grebet hele denne sag an som han har. Hvorfor pokker melder han ikke ud for en måned siden at det bliver mega svært og at aftalen kun falder på plads hvis (mange) spillere forlader klubben. Vi har ikke hørt andet en "ro på", "aftalen er tæt på", "den er lukket". Det giver ingen mening.
Hvis man havde sagt det andet, så var Messi nødt til at gå ud og forhandle med andre, hvilket havde umuliggjort det. Og man har haft en del håb at holde det op på, hvor 1 + én af de andre sandsynligvis havde været nok til at kunne få det til at lykkes:
1) At Messi ville acceptere at blive på nogle meget bedre vilkår. Det lykkedes.
2) At man kunne slippe af med mange af de løntunge spillere, som ikke bidrager. Det kunne man ikke.
3) At CVC-aftalen kunne give en stor kapitalindsprøjtning. Den viste sig så at koste meget mere på sigt end den gav nu.
4) At reglerne kunne lempes grundet COVID. Det ville man ikke fra La Ligas side, da man ville bruge presset på Barcelona til at tvinge CVC igennem, selvom det var ufavorabelt for Barcelona (den står for egen regning).

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af A$AP »


Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg har intet problem med selve beslutningen... Men synes Laporta skulle have meldt det ud fra starten. Font var feks mere "realistisk" i sine udmelding omkring Messi mens Laporta slog fast at Messi ville forlænge.

Det er som det er og vi går en spændende tid i møde.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Kubala »

Så Messi var både samarbejdsvilling og ikke grådig. Så fik vi da det på plads. Husk det, folkens.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

SantJordi skrev:
fre aug 06, 2021 12:27 pm
Piquénbauer skrev:
fre aug 06, 2021 12:17 pm
Er jeg den eneste der begynder at sidde med tanken om at Messi er blevet ofret? Man prøvede at komme af med nogle spillere men kunne ikke og så var løsningen at sige farvel til Messi og skyde skylden på andre.

Jeg kan virkelig ikke forstå hvorfor Laporta har grebet hele denne sag an som han har. Hvorfor pokker melder han ikke ud for en måned siden at det bliver mega svært og at aftalen kun falder på plads hvis (mange) spillere forlader klubben. Vi har ikke hørt andet en "ro på", "aftalen er tæt på", "den er lukket". Det giver ingen mening.
Hvis man havde sagt det andet, så var Messi nødt til at gå ud og forhandle med andre, hvilket havde umuliggjort det. Og man har haft en del håb at holde det op på, hvor 1 + én af de andre sandsynligvis havde været nok til at kunne få det til at lykkes:
1) At Messi ville acceptere at blive på nogle meget bedre vilkår. Det lykkedes.
2) At man kunne slippe af med mange af de løntunge spillere, som ikke bidrager. Det kunne man ikke.
3) At CVC-aftalen kunne give en stor kapitalindsprøjtning. Den viste sig så at koste meget mere på sigt end den gav nu.
4) At reglerne kunne lempes grundet COVID. Det ville man ikke fra La Ligas side, da man ville bruge presset på Barcelona til at tvinge CVC igennem, selvom det var ufavorabelt for Barcelona (den står for egen regning).
Måske men ifølge rygterne har PSG det seneste halv år sendt flere tilbud? Messi har kun haft øjne for Barca og kunne han ikke vente?

Jeg ved det ikke. Synes bare det er underligt og jeg er stadig i chok over at vi gik fra 5 årig aftale til adios på en time.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Filten
Indlæg: 1753
Tilmeldt: tirs aug 25, 2020 4:25 pm
Har takket: 170 gange
Blevet takket: 176 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Filten »

Mon ikke der sker noget i løbet af næste uge vedr. FFP og Messi.
Madrid dommere: José Hernández Maeso, Hernández Hernández, Martínez Munuera, Gil Manzano

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7064
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 848 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Daluigi »

Hvis man havde en teori om, at dette her er et stunt for at presse Tebas, så kan man da ikke seriøst sidde efter dette pressemøde og have ændret holdning!? Hvad havde I regnet med, at få at vide i dag? … Selvfølgelig skal de da køre den helt ud når de først har sagt A…

Tilgengæld er jeg ikke en af dem, som tror på at dette er en pres bal… Jeg tror det er gemen ansvarsforflyttelse og en måde for begge parter at undgå den shitstorm, som nu vil skylde indover Barcelona og resten af fodboldverden for den sags skyld…

Hold kæft et sørgerligt produkt La Liga går i møde - Jeg tror ikke på, at de kan bygge noget konkurrencedygtigt op uden Messi er med her i starten efter Corona. Det ender meget meget galt for klubber og liga det her.
Forumlegende

Ba sai luo na
Indlæg: 287
Tilmeldt: søn jan 14, 2018 2:26 am
Har takket: 34 gange
Blevet takket: 45 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Ba sai luo na »

Laporta sagde godt nok efter han vandt valget , at der skulle træffes nogle svære og upopulære beslutninger

En mand der holder sit ord............

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

Hold kæft et sørgerligt produkt La Liga går i møde - Jeg tror ikke på, at de kan bygge noget konkurrencedygtigt op uden Messi er med her i starten efter Corona. Det ender meget meget galt for klubber og liga det her.
Det ved jeg ærlig talt ikke om er rigtigt. Real og Barca er kæmpe klubber (og var det før Ronaldo/Messi) med fans over hele jorden. Ingen tvivl om at de nævnte spillere har givet det hele mere prestige men klubberne er stadig attraktive.

Igen jeg ved det ikke men jeg tror man skal passe på at overvurdere spillere. Den franske liga bliver feks ikke kæmpe fordi Messi rykker til psg. Ronaldo har heller ikke ændret det store i Italien.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af A$AP »

Så det.. Fedt med gamper kamp om 2 dage.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Antimadridista »

Man ser i hvert fald tydeligt fremtiden af europæisk dominans. PL klubberne kaster allerede enorme summer afsted igen, selvom covid stadig er et issue overalt, mens Barca og la liga gisper efter vejret.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Dytrax »

A$AP skrev:
fre aug 06, 2021 12:43 pm
Så det.. Fedt med gamper kamp om 2 dage.
Ja, det bliver da en fest.

De spillere, der har nægtet at forlade klubben, kommer til at lægge ryg til en masse shit.

Jeg bryder mig ikke om måden, det her bliver gjort på og har, ærligt talt, ondt af Messi. Han havde fortjent den vildeste afsked...ikke det her. For pokker da

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

Antimadridista skrev:
fre aug 06, 2021 12:45 pm
Man ser i hvert fald tydeligt fremtiden af europæisk dominans. PL klubberne kaster allerede enorme summer afsted igen, selvom covid stadig er et issue overalt, mens Barca og la liga gisper efter vejret.
Og her er svaret nok for flere ESL. Jeg tror det spiller en større rolle i baggrunden end vi tror.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 9 gæster