10 - Lionel Andrés Messi

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5422
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Ja enten aner Laporta ikke hvad han laver, eller også er det en klar strategi.

Tebas presses enormt pga dette.

Men det samme gør vel også resten af La Liga, især Real Madrid da TV pengene i La Liga bliver alvorligt svækket uden Messi i ligaen til at trække seere, samt sponsorer til La Liga.

Jeg tror også som Piq (hov, her er vi enige!) at det er hvad man i gamle dage kaldte et maskespil for at presse Tebas.

Der er så mange ting der ville være gjort helt anderledes hvis det var virkelig det som de siger der er sket.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Dytrax »

SpillerSomMESSI skrev:
fre aug 06, 2021 9:23 am
Ja enten aner Laporta ikke hvad han laver, eller også er det en klar strategi.

Tebas presses enormt pga dette.

Men det samme gør vel også resten af La Liga, især Real Madrid da TV pengene i La Liga bliver alvorligt svækket uden Messi i ligaen til at trække seere, samt sponsorer til La Liga.

Jeg tror også som Piq (hov, her er vi enige!) at det er hvad man i gamle dage kaldte et maskespil for at presse Tebas.

Der er så mange ting der ville være gjort helt anderledes hvis det var virkelig det som de siger der er sket.
Det kan sagtens tænkes at være en strategi i forhold til at presse Tebas, for hvad er La Liga værd, hvis ikke de bedste spillere i verden er der, til at tiltrække seere? Vi har ingen Ronaldo og nu ingen Messi, som det ser ud lige nu. Tvivler stærkt på, at Umtiti kommer til at trække vægten, når der skal forhandles TV-aftaler og sponsorater på plads.

Men... Laporta må simpelthen have vidst, at det ville pege i denne retning og jeg ser frem til en forklaring, hvis vi altså får sådan én.

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 843
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 52 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Diabolito »

Uden at have læst de 15 siders nye indlæg der er kommet siden i går aftes, føler jeg også jeg må komme med mit besyv på hele situationen.

Jeg synes der er to sider af denne sag man som Barca-fan skal forholde sig til; den emotionelle og den taktiske.

Den emotionelle: Mega øv ! Fuck, pis, lort !

Den taktiske: Kortsigtet er dette et gigantisk tab, men langsigtet ved vi jo at dette måtte komme. Manden er stadig verdens bedste, men med en alder på 34 kan der stilles spørgsmålstegn ved hvor længe dette varer ved. Er han den (stadig) astronomiske løn værd om bare et år eller to? Sikkert, men det bliver mere og mere usikkert som årene går - skader kommer også til at spille mere og mere ind, så investeringen stiger i risiko som årene går frem.
Når det så er sagt, havde jeg også forlænget ham som præsident. Min pointe er nærmere, at denne transition til Barca uden Messi måtte komme indenfor en overskuelig fremtid uanset hvad.
Min analogi er at med Messi vil den økonomiske elastik strækkes så langt som muligt, men på et tidspunkt stopper Messi, og så springer elastikken. En langsigtet strategi vil være at sige pænt farvel og tak til Lio, og begynde at tænke længere frem. Det vil alt andet lige give et par tynde år, men jeg tror også at det vil betyde et stærkere Barca om 5-10 år, da økonomisk og talentmæssigt vil give mere råderum.

Det er som en virksomhed der skal transistere sig væk fra gamle arbejdsmetoder og områder. Der vil være et par hårde år, det er al omstilling. Men det vil også betyde at man kan positionere sig til at imødekomme de udfordringer der kommer om 5-10 år og ikke kun dem der er i morgen.

Jeg tror jeg vil stoppe her og forvente en masse sure kommentarer. Men jeg mener nogle bliver nødt til at tage den rationelle tilgang til denne emotionelle katastrofe vi alle gennemgår lige nu.
El Señor de las Tartas

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5422
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Den rationelle/sportslige vinkel:

Forestil dig Messi aldrig havde været Barca spiller men derimod Bayern M spiller og havde vundet 6 bdr og alle pokaler tænkeligt, og at de pludseligt ikke kan skrive under med ham pga deres økonomiske problemer… ville vi så gerne signe ham på en fri transfer?

Eller ville vi hellere købe unge spillere der indenfor de næste 2 år aldrig når ham til sokkeholderne?

Det er fint nok at at anerkende, som alle gør, at Messi har en udløbsdato, han har bare ikke vist tegn på at den dato er nært forestående.

Ronaldo, Zlatan, Modric og Lewandowski er andre eksempler at at alder ikke er så betydende med de optimale træningsmetoder og diatister der er i dag.

Jeg kan se vinklen med at sige ok, tak Leo, og så skilles fordi HAN vil noget andet og ikke tror på det sportslige projekt.

Men at man som Barca fan, med den legacy Messi har, uden at have vist svaghedstegn i en alder af at lige blevet 34 år .. som er storfavorit til at vinde Bdr og lige afsluttet ligaen som bedste spiller med urealistiske stats .. at man som Barca fans synes at det er bedre ikke at signe ham på en fri transfer nu, kan jeg ikke forstå.

Det er ikke et spørgsmål om enten eller i forhold til at starte et nyt projekt, det er et spørgsmål om at have den bedste spiller til at lede transitionen til et bedre hold.

Jeg ville signe ham på en fri transfer.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af A$AP »

Det er meget svært at se hvad Laporta skulle sige i dag, som skulle få ligaen til at rykke sig.

Brugeravatar
Champione
Indlæg: 1577
Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 23 gange
Blevet takket: 168 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Champione »

A$AP skrev:
fre aug 06, 2021 10:07 am
Det er meget svært at se hvad Laporta skulle sige i dag, som skulle få ligaen til at rykke sig.
Presset vil kun vokse på Tebas - og de to store rivaler er gået i fælles front mod beslutningen om CVC aftalen.
Klubberne mener, at aftalen er indgået uden samtykke og uden en ordentlig indsigt.
Så det bliver selvfølgelig tonen fra Laporta, hvor han vil udpensle beslutningerne uden samtykket, og hvordan de har opereret efter én model - for så at nye retningslinjer kommer til kort efter.

Jeg smider mine sure optjente mønter på, at Messi spiller i 10'eren fortsat. For os vel og mærke.
---------------------------------------
Barca is my religion!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

Det er ikke et spørgsmål om enten eller i forhold til at starte et nyt projekt, det er et spørgsmål om at have den bedste spiller til at lede transitionen til et bedre hold.
Det synes jeg bare overhovedet ikke er rigtigt. Hvis man allerede har et etableret hold som man kan smide Messi ind på og vinde med det så er det forståeligt.

Men når man er ved at bygge et hold op med unge spillere så kan jeg ikke se meningen i at man sætter taktikken omkring en 34 årige. Og det er det der vil ske. Han fylder qua sit vanvittige niveau så meget at det er svært at give andre plads.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
SparetireDad
Indlæg: 397
Tilmeldt: man jul 14, 2014 9:04 am
Har takket: 28 gange
Blevet takket: 59 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af SparetireDad »

Dagens rygte: Man City sender Jack Flødehår Grealish til Barca - og Messi får 10’eren i City……. :crazy: :grin:

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af A$AP »

Klubberne, altså Barca og Real? Tebas kan jo ikke bare bukke under efter alt dette? Omend jeg håber på det, men han er trods alt præsident for hele ligaen.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Dytrax »

A$AP skrev:
fre aug 06, 2021 10:16 am
Klubberne, altså Barca og Real? Tebas kan jo ikke bare bukke under efter alt dette? Omend jeg håber på det, men han er trods alt præsident for hele ligaen.
Hvad kan klubberne reelt gøre? Altså, hvilke pressionsmidler har de til rådighed?
De kan vel ikke bare melde sig ud af ligaen?

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Dytrax »

SparetireDad skrev:
fre aug 06, 2021 10:15 am
Dagens rygte: Man City sender Jack Flødehår Grealish til Barca - og Messi får 10’eren i City……. :crazy: :grin:
:lol:

Ja, sikke et scoop

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Dytrax »

Griezmann booed upon arriving at the training facility this morning: “Messi left because of you.” [Deportes Cuatro]

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

Sådan en gang pis. Luk røven idioter.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

nosslo15
Indlæg: 991
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 146 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af nosslo15 »

Piquénbauer skrev:
fre aug 06, 2021 9:19 am
Jep:
Ferran Reverter, the new CEO, does not look favorably on the agreement of La Liga-CVC that was supported by Laporta and his first vice president. He has a lot of influence on Laporta. Barça rejected it and couldn't able to register Messi per
@elconfidencial

Ferran Reverter is the big supporter of Superleague as per
@elconfidencial
tak

Brugeravatar
Champione
Indlæg: 1577
Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 23 gange
Blevet takket: 168 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Champione »

A$AP skrev:
fre aug 06, 2021 10:16 am
Klubberne, altså Barca og Real? Tebas kan jo ikke bare bukke under efter alt dette? Omend jeg håber på det, men han er trods alt præsident for hele ligaen.
Der er før set lempelser i retningslinjer, for at servicere Real & Barca - de ER jo La Liga og skaber al værdi ift. branding og sponsorater. Og de er på en anden planet ift. lønninger, hvilket gør, at man laver nogle særskilte aftaler for dem alene. Det samme gør sig gældende omkring tildelingen af TV-penge - som mange af de andre klubber føler sig snydt af.

Og i min bog, så omhandler det også om logik. Man kan ikke indføre en stramning af lønrammen, baseret på 1½ år omsætning med corona, ingen tilskuere - m.m.
Det er komplet ulogisk at indføre det.

Jeg tager afstand for vores drift, handler, Bartomeus økononomisk krumspring, forfejlet transferstrategi, sløsen af økonomi på højeste plan, korruption - og vi kan blive ved.

Men skidt og kanel skal holdes adskilt - det her stunt kan forbundet ikke.
---------------------------------------
Barca is my religion!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 8 gæster