10 - Lionel Andrés Messi

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

Som jeg ser det så handler dette enten om at presse la liga eller om klubbens økonomiske fremtid. Eller begge.

CVC ville betyde farvel til ESL og samtidig ville klubben skulle sige farvel til en del af tv-pengene de næste 50 år. Det er en stor økonomisk pris at betale for 270 mio og Messi nogle år endnu.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
SparetireDad
Indlæg: 397
Tilmeldt: man jul 14, 2014 9:04 am
Har takket: 28 gange
Blevet takket: 59 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af SparetireDad »

Piquénbauer skrev:
fre aug 06, 2021 8:08 am
Det går ret meget en vej det der. Der er tydeligvis nogle herinde der, forståeligt, har svært ved at håndtere dette. Og derfor prikker de til dem der ikke nødvendigvis ser det som klubbens undergang.
Vi er vel alle berørte, oprørte eller frustrerede på et eller andet plan. Også selvom der sagtens kan være fordele og ulemper ved både det ene og det andet scenarie. Men derfor synes jeg stadig, at vi skal holde kammertonen - allesammen. Alt andet er for ensporet og barnligt. Ganske enkelt.

Lad os nu holde en saglig debat. I alle indlæg.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

Men det gør de fleste også… I stedet for at skrive til hele forum kunne du skrive en privat besked til dem der føler behov for at lange ud.

Tilbage til emnet:
[
@LluisCarrasco] | The thing is messed up very seriously, but the registration deadline is September 2, not August 5…

Lluis Carrasco was the one who ran campaign for Joan Laporta

[@Alfremartinezz] | The real situation of Barcelona right now is that the registration of the new signings cannot be guaranteed either, not only Messi. There will be problems with the current regulations of the LFP if they do not release players and reduces the wage bill.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5437
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 569 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Piquénbauer skrev:
fre aug 06, 2021 8:08 am
Det går ret meget en vej det der. Der er tydeligvis nogle herinde der, forståeligt, har svært ved at håndtere dette. Og derfor prikker de til dem der ikke nødvendigvis ser det som klubbens undergang.
Det er ikke verdens undergang hvis Messi stopper… jeg var Barca fan i 1994 pga Romario, så Messi rykker ikke noget der.

Men at der er nogle der i fulde alvor foreslår at Messi burde foreslå at spille gratis i en situation hvor han skal forhandle ny kontrakt er ikke fordi jeg eller andre har svært ved at håndtere dette, men nærmere andre der ingen realitetsans har.

Jeg tror du har mindst ligeså svært ved at håndtere dette da Barca nu måske får fjernet den byrde der gør at ingen træner kan lave en holdopstilling så længe Messi spiller i klubben og samt at nu får du at se hvor meget Griezmann kan lede offensiven i den kommende sæson.. det tror jeg du har svært ved at håndtere, at du nu faktisk får dir ønske opfyldt men begynder lidt at ryste i bukserne…

En profeti: Hvis Messi smutter, så starter du en rant om at træneren er for dårlig til at give Griz ansvar på linje med Messi, derfor virker det ikke.. og at vi scorer 40 mål mindre på en sæson er sikkert forsvarets skyld fordi dit eller dat…
Senest rettet af SpillerSomMESSI fre aug 06, 2021 8:47 am, rettet i alt 1 gang.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Madameskrald
Indlæg: 1247
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Madameskrald »

Personligt mener jeg, at dette peger tilbage på Laporta - han må have vist i længe, at tingenes tilstand var på kanten.

Han indledte med at hente spillere, ikke sende nogen videre. Det var fra dag 1 håbløst taget de indledende rygter i betragtning (lønbudget overfor reel indkomst). Og nu er der tegningen af, at det giver bagslag…

Indtil videre har han haft det hele i munden minus nogle ubetydelige salg.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

Men at der er nogle der i fulde alvor foreslår at Messi burde foreslå at spille gratis i en situation hvor han skal forhandle ny kontrakt er ikke fordi jeg eller andre har svært ved at håndtere dette, men nærmere andre der ingen realitetsans har.
Jeg forstår det som at han kunne gøre det indtil klubben har penge til at betale og tilbage det man vil “skylde” ham?
Jeg tror du har mindst ligeså svært ved at håndtere dette da Barca nu måske får fjernet den byrde der gør at ingen træner kan lave en holdopstilling så længe Messi spiller i klubben og samt at nu får du at se hvor meget Griezmann kan lede offensiven i den kommende sæson.. det tror jeg du har svært ved at håndtere, at du nu faktisk får dir ønske opfyldt men begynder lidt at ryste i bukserne…
Altså nogle gange har jeg dig mistænkt for overhovedet ikke at læse hvad der bliver skrevet så længe dette ikke passer ind i din Messi-dagsorden.

1. Jeg har på intet tidspunkt sagt at en træner ikke kan lave en opstilling og vinde med Messi. Jeg har sagt at det er svært at spille den form for fodbold folk vil se. Messi vil spille godt men resten vil være bundet.

2. Jeg har på intet tidspunkt sagt at vi vinder når Messi er væk. Jeg har sagt at vi kan gå tilbage til at spille den form for fodbold jeg gerne vil se (holdbaseret) og begynde processen med at bygge et nyt hold op. Derfor ryster jeg ingen steder da jeg ved det vil tage nogle sæsoner.
En profeti: Hvis Messi smutter, så starter du en rant om at træneren er for dårlig til at give Griz ansvar på linje med Messi, derfor virker det ikke.. og at vi scorer 40 mål mindre på en sæson er sikkert forsvarets skyld fordi dit eller dat…
Igen - nej. Eller jo du kan sagtens forvente at jeg brokker mig over Koeman. Men det bliver ikke pga griez. Jeg kommer til at brokke mig hvis han ikke sætter en bolddominerende 433 hvor spillet dikteres fra midten. Og hvis han ikke får etableret et genpres.

Det er vildt at du efter så mange skriverier herinde stadig ikke har opfanget hvad det er jeg vil se. Jeg har ALDRIG argumenteret for at Barca blev bedre uden Messi. Jeg har argumenteret for at jeg ser Barca begynde processen mod et godt hold.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Madameskrald
Indlæg: 1247
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Madameskrald »

SpillerSomMESSI skrev:
fre aug 06, 2021 8:46 am
Piquénbauer skrev:
fre aug 06, 2021 8:08 am
Det går ret meget en vej det der. Der er tydeligvis nogle herinde der, forståeligt, har svært ved at håndtere dette. Og derfor prikker de til dem der ikke nødvendigvis ser det som klubbens undergang.
Jeg tror du har mindst ligeså svært ved at håndtere dette da Barca nu måske får fjernet den byrde der gør at ingen træner kan lave en holdopstilling så længe Messi spiller i klubben og samt at nu får du at se hvor meget Griezmann kan lede offensiven i den kommende sæson.. det tror jeg du har svært ved at håndtere, at du nu faktisk får dir ønske opfyldt men begynder lidt at ryste i bukserne…

En profeti: Hvis Messi smutter, så starter du en rant om at træneren er for dårlig til at give Griz ansvar på linje med Messi, derfor virker det ikke.. og at vi scorer 40 mål mindre på en sæson er sikkert forsvarets skyld fordi dit eller dat…
Holly Molly!

Kravet til trænerens kompetence er selvsagt større uden vs. med Messi i folden. Det kræver i langt højere grad en forenet hold indsats, og det har ingen kunne faciliterer siden Guardiola.

Og intet peger på, at det bliver bedre med Koeman ved roret. Jeg er db. så ærlig over forlængelsen med Koeman efter den nyhed som før. Nogle års tilstand med Koeman og Messi ved roret, mens talenters modnes kunne jeg leve med. Nu bliver Korman for alvor sat på prøve - og der vil han med stor sandsynlighed fejle.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

Og med alt det sagt så synes jeg stadig at det er lort at se en af mine favoritter smutte. Præcis som da alves, puyol, Xavi og ini smuttede. Og som jeg får det når pique og bussi smutter.

Det er lort og det skal gøre ordentligt. Indtil er det så random at jeg ikke tror på det.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

nosslo15
Indlæg: 1015
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 150 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af nosslo15 »

Hvis Barca og Madrid er enige om at afvise CVC øger det så ikke presset på Tebas?

Denne sag handler om mere end Messis kontrakt, den handler om fremtidig økonomi og så tror jeg La Porta bruger Messi som en form for pression.

I øvrigt, angående den med, at Messi jo bare kunne spille gratis, ja måske, men hvad med hans far? Er det ikke ham, der bestemmer, når det kommer til stykket?

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Kubala »

PeterPedal skrev:
fre aug 06, 2021 7:54 am
Kubala skrev:
fre aug 06, 2021 7:46 am
Messi er gået ned med næsten 50%. Og vi aner ikke, hvilke udgifter, manden har. Lønninger til alle mulige mennesker, der arbejder for ham. Det er surrealistisk, at de 50% fuldkommen bliver overset eller fejet væk.
Jeg synes det er synd for Messi, at han har sat sig selv i så store udgifter. Kandidat til Luksusfælden?
:lol: :lol: :lol: . Men altså, når du perspektiverer til dit eget liv, så have perspektiverne med i regnskabet. Messis liv kontra dit.

Og jeg er som sådan afklaret med at Messi smutter. Og Barca skal starte på et nyt kapitel, men nogen er jo helt absurde med deres krav til Messi. Og de har kørt med den ene vinkel efter den anden mht. Messi. Vinklet det på den ene måde og den anden. Prøvet at sætte manden i dårligt lys på den ene måde og den anden. Det er det, jeg opponerer imod. Nu er roden til problemet væk, men det er også ikke godt nok. Nu skal det vinkles på en ny måde.

Madameskrald
Indlæg: 1247
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Madameskrald »

Kubala skrev:
fre aug 06, 2021 9:01 am
PeterPedal skrev:
fre aug 06, 2021 7:54 am
Kubala skrev:
fre aug 06, 2021 7:46 am
Messi er gået ned med næsten 50%. Og vi aner ikke, hvilke udgifter, manden har. Lønninger til alle mulige mennesker, der arbejder for ham. Det er surrealistisk, at de 50% fuldkommen bliver overset eller fejet væk.
Jeg synes det er synd for Messi, at han har sat sig selv i så store udgifter. Kandidat til Luksusfælden?
:lol: :lol: :lol: . Men altså, når du perspektiverer til dit eget liv, så have perspektiverne med i regnskabet. Messis liv kontra dit.

Og jeg er som sådan afklaret med at Messi smutter. Og Barca skal starte på et nyt kapitel, men nogen er jo helt absurde med deres krav til Messi. Og de har kørt med den ene vinkel efter den anden mht. Messi. Vinklet det på den ene måde og den anden. Prøvet at sætte manden i dårligt lys på den ene måde og den anden. Det er det, jeg opponerer imod. Nu er roden til problemet væk, men det er også ikke godt nok. Nu skal det vinkles på en ny måde.
Messi kan brødføde en mindre landsdel med kaviar af en fraktion af renterne af et års indkomst, så snakken om perspektiv peger i høj grad i begge retninger.

Og sorry to say, men du er totalt sovset ind i dit Messi forsvar, at dit input tangerer vrøvl! Du kan læse PB seneste indlæg, hvis du har behov for at læse hvorfor.

nosslo15
Indlæg: 1015
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 150 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af nosslo15 »

Piquénbauer skrev:
fre aug 06, 2021 7:04 am
Alt det her er simpelthen for random. Nyhederne omkring CVC lander og pludselig er alt på plads med Messi. Han kommer til Barcelona med far for at underskrive, men pludselig kan man ikke alligevel og adios. En time efter man siger farvel til Messi er klubben så ude og brokke sig over CVC.

Jeg tror ikke på noget af det her. Det gør de heller ikke hos espn:

Men det må vel være fordi, man har været for hurtigt ude angående CVC, man har måske overset nogle detaljer og derfor har haft en slags falsk optimisme bla. om Messis kontrakt.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Kubala »

Madameskrald skrev:
fre aug 06, 2021 9:06 am
Kubala skrev:
fre aug 06, 2021 9:01 am
PeterPedal skrev:
fre aug 06, 2021 7:54 am
Kubala skrev:
fre aug 06, 2021 7:46 am
Messi er gået ned med næsten 50%. Og vi aner ikke, hvilke udgifter, manden har. Lønninger til alle mulige mennesker, der arbejder for ham. Det er surrealistisk, at de 50% fuldkommen bliver overset eller fejet væk.
Jeg synes det er synd for Messi, at han har sat sig selv i så store udgifter. Kandidat til Luksusfælden?
:lol: :lol: :lol: . Men altså, når du perspektiverer til dit eget liv, så have perspektiverne med i regnskabet. Messis liv kontra dit.

Og jeg er som sådan afklaret med at Messi smutter. Og Barca skal starte på et nyt kapitel, men nogen er jo helt absurde med deres krav til Messi. Og de har kørt med den ene vinkel efter den anden mht. Messi. Vinklet det på den ene måde og den anden. Prøvet at sætte manden i dårligt lys på den ene måde og den anden. Det er det, jeg opponerer imod. Nu er roden til problemet væk, men det er også ikke godt nok. Nu skal det vinkles på en ny måde.
Messi kan brødføde en mindre landsdel med kaviar af en fraktion af renterne af et års indkomst, så snakken om perspektiv peger i høj grad i begge retninger.

Og sorry to say, men du er totalt sovset ind i dit Messi forsvar, at dit input tangerer vrøvl! Du kan læse PB seneste indlæg, hvis du har behov for at læse hvorfor.

Og du kan også stoppe med at vrøvle. Det har du gjort længe.
Senest rettet af Kubala fre aug 06, 2021 9:19 am, rettet i alt 1 gang.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

Jep:
Ferran Reverter, the new CEO, does not look favorably on the agreement of La Liga-CVC that was supported by Laporta and his first vice president. He has a lot of influence on Laporta. Barça rejected it and couldn't able to register Messi per
@elconfidencial

Ferran Reverter is the big supporter of Superleague as per
@elconfidencial
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

Rygterne lyder desuden på at PSG ender med at løbe med ham… Det er så ulækkert.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 7 gæster