10 - Lionel Andrés Messi

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

ladislau
Indlæg: 1263
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af ladislau »

Enig. Der jeg også tror Messi virkelig kommer til at gøre en forskel, er når vi skal tiltrække nye spillere.
Vi har meget der skal bygges op, både økonomis og sportsligt(og måske også image-wise).
Signalværdien i at beholde Messi er vigtig, så vi ikke virker i frit fald. Derudover så tror jeg mange spillere stadig vil gå på kompromis for at spille med Messi.
Det er jo så endnu et postulat, da det er helt umuligt at måle på.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af EasyBuddhist »

Hvor meget af den nye liga indsprøjtning, tror i, har med Messi at gøre? Det er lige, på fineste vis, blevet demonstreret, præcis hvad Messi betyder for spansk fodbold og for Barcelona.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

Det kan du jo ikke sige? Det kan vel ligeså godt have noget at gøre med at la liga har to af de historisk største klubber overhovedet?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

ladislau
Indlæg: 1263
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af ladislau »

Det er jo lige det, som er svært at gisne om, hvor vi reelt er henne.
For han er jo uden tvivl en økonomisk faktor sådan generelt, men hvor stor og i hvilke forhandlinger?

Var Messi faktisk en betingelse, for han er her jo ikke officielt endnu? Ville CVC så kun investere halvdelen?
CVC saltvands investeringen virker som et reboot af hele ligaen på den lange bane. Måske Messi ikke var essentiel, men en særdeles ønskelig start.

Red
Indlæg: 163
Tilmeldt: tors sep 03, 2020 4:01 pm
Blevet takket: 13 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Red »

Ja ved ikke hvor meget han har med at gøre rent liga mæssigt dog tænker jeg personligt at Messi er La ligas ansigt pt og uden ham har jeg svært ved at se hvem det skulle være de næste mange år, det sagt så kan de 5 år jo også være et ønske fra Messi lejren nu hvor han går 50 PCT ned vil han tilgengæld have et par flere år før evt. Nye forhandlinger hvor man måtte antage lønnen ville falde yderligere

ladislau
Indlæg: 1263
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af ladislau »

Tjaeh, og så går han måske reelt kun 20-30 pct ned i løn

Madameskrald
Indlæg: 1250
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Madameskrald »

Red skrev:
ons aug 04, 2021 3:10 pm
Ja ved ikke hvor meget han har med at gøre rent liga mæssigt dog tænker jeg personligt at Messi er La ligas ansigt pt og uden ham har jeg svært ved at se hvem det skulle være de næste mange år, det sagt så kan de 5 år jo også være et ønske fra Messi lejren nu hvor han går 50 PCT ned vil han tilgengæld have et par flere år før evt. Nye forhandlinger hvor man måtte antage lønnen ville falde yderligere
I så fald er Laporta jo ikke et hak bedre end Bartmou - Messi siger hop, og Laporta agerer kanin!

Hvis man skal sætte foden ned relativt til Moriba, (en aktion jeg er helt enig i) + køre hard ball overfor Alba, Busq, Pique, Roberto + Umtiti m.fl. ifht. lønniveau, så kan man jo ikke samtidig please Messi i den grad.

ladislau
Indlæg: 1263
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af ladislau »

Forsvarer ikke så tit Laporta, men manden er i en meget svær forhandlings situation.
Vi har pt sindsygt meget brug for Messi på alle parametre. Meget mere end Messi har brug for os.
Laporta blev velsagtens valgt på at få Messi til at blive.

Og der er forskel på fisk

nosslo15
Indlæg: 1037
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 110 gange
Blevet takket: 151 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af nosslo15 »

Madameskrald skrev:
ons aug 04, 2021 12:53 am
nosslo15 skrev:
tirs aug 03, 2021 8:58 pm
Dog tror jeg klart, at Messi kommer til at bringe flere penge til klubben end den betaler ham.

Det som bliver afgørende er om Messis storhed, forhindrer at initiativerne og det chanceskabende spil kan komme fra andre på holdet, eller om vi ser endnu mere af det, vi har set de senere år.
Ja, det er det evige argument, men hvor godt dokumenteret er det reelt? Jeg tænker, at det er meget svært at opgøre 1:1.

Og penge er jo ikke alt - det er ikke økonomien, som jeg ser Barcelona for. Det er det holdsbaserede offensive fodbold, og det har vi kun i glimt leveret siden Pep, og her er Messi altså den eneste offensive gennemgående spiller. Og nej jeg gider ikke en længere diskussion heraf, men man forpligter sig mere eller mindre på at sætte en spiller i start-11, der modtager 1.5 milliard over 5 år - vel om mærke som 34-39 årig.

Jeg ville kunne forstå 2-3 år med en option på yderligere, men 5 år er galimatias - selv til Messi.
Min fornuft fortæller mig, at Messi om 4-5 år formentlig ikke kan være med mere. Men jeg er også romantiker og håber på at Messi, aldersmæssigt, OGSÅ sprænger alle rammer, som Spillersommessi også pointerer, ALLEREDE er ved at blive sprunget.

Det vi så efter sidste sæsons afslutning, var jo også, at Messi selv havde en grænse; han havde ikke lyst til at fortsætte givet, at tingene i klubben fortsatte på samme måde; både på og udenfor banen.

Derfor tror jeg heller ikke, at Messi fortsætter i 3-4-5 år endnu, hvis der ikke sker en forbedring af spillet og holdet, altså at det vinder titler.

Jeg anerkender det argument om, at det ville være mere sundt for klubben eller måske rettere holdet, at fortsætte nu - UDEN - Messi, så vi kunne få nogle nye dynamikker ind på holdet og så andre kunne komme mere til deres ret. Dog håber jeg, at holdet og Messi vil bevise det modsatte.

Dog, når La Porta gør sig så store anstrengelser for at få plads til Messi, så tror jeg ikke kun, at det handler om følelser.

Så længe at LEGENDEN Messi spiller på det niveau, som vi så i 2021, så må han være pengene værd.

Hvad fremtiden byder ved vi intet om, men jeg anerkender også det argument, som handler om at La Porta spiller højt spil, når det kommer til Messis forlængelse - altså at vi risikerer, at skulle have en spiller på holdet om 3 år, som ikke længere leverer.

Vi må håbe at Messi selv tager konsekvensen, hvis eller når det kommer til, at forholde sig sådan.
Senest rettet af nosslo15 ons aug 04, 2021 6:41 pm, rettet i alt 2 gange.

Red
Indlæg: 163
Tilmeldt: tors sep 03, 2020 4:01 pm
Blevet takket: 13 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Red »

Madameskrald skrev:
ons aug 04, 2021 4:27 pm
Red skrev:
ons aug 04, 2021 3:10 pm
Ja ved ikke hvor meget han har med at gøre rent liga mæssigt dog tænker jeg personligt at Messi er La ligas ansigt pt og uden ham har jeg svært ved at se hvem det skulle være de næste mange år, det sagt så kan de 5 år jo også være et ønske fra Messi lejren nu hvor han går 50 PCT ned vil han tilgengæld have et par flere år før evt. Nye forhandlinger hvor man måtte antage lønnen ville falde yderligere
I så fald er Laporta jo ikke et hak bedre end Bartmou - Messi siger hop, og Laporta agerer kanin!

Hvis man skal sætte foden ned relativt til Moriba, (en aktion jeg er helt enig i) + køre hard ball overfor Alba, Busq, Pique, Roberto + Umtiti m.fl. ifht. lønniveau, så kan man jo ikke samtidig please Messi i den grad.

Har du til dels ret i men tror da også Laporta er interesseret i at være den der sørgede for at Messi forlængede og tror da til dels alle er tilfredse med aftalen, vi kender den jo teknisk set ikke kan have specielle ting der aktiveres eller noget andet halløj

nosslo15
Indlæg: 1037
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 110 gange
Blevet takket: 151 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af nosslo15 »

Dytrax skrev:
man aug 02, 2021 11:52 pm
Madameskrald skrev:
man aug 02, 2021 11:33 pm
Forhåbentligt en and!

5 år til en 34-årig? WTF! Godt nok kan han fortsat sparke til en bold, men selv Messi er næppe den løn værd som 39-årig.
Da Puyol stoppede, havde jeg det sådan, at uanset om Pique så skulle køre Puyol rundt i en trillebør, ville tilstedeværelsen af ham på banen, betyde alt for moralen. Har det lidt på samme måde med Messi - og så er jeg tilsyneladende håbløs fodboldromantiker, der har mistet jordforbindelsen.

Men mon ikke, hvis Messi virkelig forlænger med 5 år, at der er tale om en afart af den aftale der har været nævnt, hvor nogle af årene er som ambassadør?
Kære Dytrax.

Jeg har en Puyoltrøje fra 04-05 og han var sammen med Xavi de 2 første, som jeg begyndte at holde særligt af.

Desuden mener jeg at Puyols betydning for holdet er blevet underfortalt, det at man havde en så engageret og modig og fysisk stærk spiller i den bagerste kæde var noget som forplantede sig til hele holdet, han gav et exeptionelt talentfuldt hold den fighterspirit, som man ikke kan være foruden, hvis man vil vinde store ting. I 2015 var en spiller som Mascherano med til at fylde ud for fraværet af Puyol - men i de senere år har der ikke rigtigt været nogen.

Men jeg mener, at de Jong og Pedri og Griezman er på vej - dog skulle det også helst komme fra bagerste række. Det var derfor jeg blev så glad, da jeg så Mingueza sidste sæson, men jeg tror ikke rigtigt, at han er på brættet til denne sæson, i hvert fald ikke i start 11.

Antimadridista
Indlæg: 9224
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 946 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Antimadridista »

nosslo15 skrev:
ons aug 04, 2021 6:08 pm
Madameskrald skrev:
ons aug 04, 2021 12:53 am
nosslo15 skrev:
tirs aug 03, 2021 8:58 pm
Dog tror jeg klart, at Messi kommer til at bringe flere penge til klubben end den betaler ham.

Det som bliver afgørende er om Messis storhed, forhindrer at initiativerne og det chanceskabende spil kan komme fra andre på holdet, eller om vi ser endnu mere af det, vi har set de senere år.
Ja, det er det evige argument, men hvor godt dokumenteret er det reelt? Jeg tænker, at det er meget svært at opgøre 1:1.

Og penge er jo ikke alt - det er ikke økonomien, som jeg ser Barcelona for. Det er det holdsbaserede offensive fodbold, og det har vi kun i glimt leveret siden Pep, og her er Messi altså den eneste offensive gennemgående spiller. Og nej jeg gider ikke en længere diskussion heraf, men man forpligter sig mere eller mindre på at sætte en spiller i start-11, der modtager 1.5 milliard over 5 år - vel om mærke som 34-39 årig.

Jeg ville kunne forstå 2-3 år med en option på yderligere, men 5 år er galimatias - selv til Messi.
Min fornuft fortæller mig, at Messi om 4-5 år formentlig ikke kan være med mere. Men jeg er også romantiker og håber på at Messi, aldersmæssigt, OGSÅ sprænger alle rammer, som Spillersommessi også pointerer, ALLEREDE er ved at blive sprunget.

Det vi så efter sidste sæsons afslutning, var jo også, at Messi selv havde en grænse; han havde ikke lyst til at fortsætte givet, at tingene i klubben fortsatte på samme måde; både på og udenfor banen.

Derfor tror jeg heller ikke, at Messi fortsætter i 3-4-5 år endnu, hvis der ikke sker en forbedring af spillet og holdet, altså at det vinder titler.

Jeg anerkender det argument om, at det ville være mere sundt for klubben, at fortsætte nu - UDEN - Messi, så vi kunne få nogle nye dynamikker ind på holdet og så andre kunne komme mere til deres ret. Dog håber jeg, at holdet og Messi vil bevise det modsatte.

Dog, når La Porta gør sig så store anstrengelser for at få plads til Messi, så tror jeg ikke kun, at det handler om følelser.

Så længe at LEGENDEN Messi spiller på det niveau, som vi så i 2021, så må han være pengene værd.

Hvad fremtiden byder ved vi intet om, men jeg anerkender også det argument, som handler om at La Porta spiller højt spil, når det kommer til Messis forlængelse - altså at vi risikerer, at skulle have en spiller på holdet om 3 år, som ikke længere leverer.

Vi må håbe at Messi selv tager konsekvensen, hvis eller når det kommer til, at forholde sig sådan.
Hvis Messi om 2 eller 3 sæsoner kan mærke (og vi andre kan se), at han ikke bidrager med mere end den gennemsnitlige holdkammerat, tror jeg helt sikkert han stopper. Han bliver ikke i truppen, blot for at indkassere.
Mig bekendt ved ingen af os hvad der præcist står i den kontrakt. Om han lige meget hvad indkasserer 20m€ (eller hvad det viser sig at være) årligt.

nosslo15
Indlæg: 1037
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 110 gange
Blevet takket: 151 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af nosslo15 »

Ja vi må håbe at det forholder sig sådan, at han selv stopper, hvis hans niveau daler for drastisk, men egentligt er det jo også meget at forlange, at en fodboldspiller SELV skal kunne indse dette.

Nogen kan, nogen kan måske ikke. Jeg har selv, i hvert fald de seneste 2 sæsoner, været efter Busquets og Pique, at de burde stoppe med værdighed.

Men så så vi jo alligevel, at Koemans 3-5-2 gav Busi nyt liv - og lige pludselig shinede han igen! Han bliver spændende at følge denne sæson.

Kvoller
Indlæg: 5157
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 796 gange
Blevet takket: 580 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Kvoller »

Har han ikke altid sagt, at han stopper når han ikke længere føler han kan bidrage.
Det samme sagde Iniesta, Xavi m.fl.

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8343
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 636 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Michman »

Billede
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 5 gæster