10 - Lionel Andrés Messi

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7165
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1866 gange
Blevet takket: 1113 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Dytrax »

I øvrigt er det nærmest blasfemisk, at have Messi placeret under "Andre spillere."

Og jeg er glad for at Messi bliver og på den måde også er indover generationsskifte. Tilstedeværelsen alene, er er boost for de unge spillere, men også de etablerede.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7165
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1866 gange
Blevet takket: 1113 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Dytrax »

Messi will sign for 5 years and earn a total of €200M gross (€100m net). [Onda Cero]

DeanCassady
Indlæg: 1590
Tilmeldt: tirs sep 30, 2014 9:50 pm
Har takket: 84 gange
Blevet takket: 218 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af DeanCassady »

Hvad har han tjent hidtil?
Robert Zimmerman

Kvoller
Indlæg: 5144
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 792 gange
Blevet takket: 580 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Kvoller »

Jeg læste et sted at det er 100m € per sæson, han har fået i den seneste.

Antimadridista
Indlæg: 9206
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 919 gange
Blevet takket: 944 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Antimadridista »

https://fcbarcelonalatestnews.com/fc-ba ... ers-wages/

70m€ i følge denne. Ikke helt klar over om det er brutto/netto.

Under alle omstændigheder går han ned.

nosslo15
Indlæg: 1023
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 150 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af nosslo15 »

Selvom jeg ved, hvor afgørende taktik og fysik er i dag, så er jeg, når det kommer til Messi, håbløs romantiker. Men nej, jeg tror heller ikke på at Messi kan gøre, hvad han gør i dag, om 4-5 år.

Dog tror jeg klart, at Messi kommer til at bringe flere penge til klubben end den betaler ham. Og så er det værd at notere sig, at Messi siden sæsonen 13-14 ikke har været alvorligt skadet, han er en klog spiller og ved hvordan man passer på sig selv. ( Men, selvfølgelig, det kan jo altid gå galt, især hvis man skal være "ren" 9`er, som jo notorisk er en udsat position. )

Og så er det mit helt klare håb, at de mange nye unge spillere på holdet i år og de kommende år, kan kompensere for Messis manglende presspil. Og også kan bringe den fandenivoldskhed, som vi har manglet.

Det som bliver afgørende er om Messis storhed, forhindrer at initiativerne og det chanceskabende spil kan komme fra andre på holdet, eller om vi ser endnu mere af det, vi har set de senere år.

Dog synes jeg at holdet i 21, viste at initiativerne og chancerne kan opstå andre steder end Messi, Griezman eksempelvis. Og med de Jongs voksen i hierarkiet og Depays ankomst, synes jeg det ser fortrøstningsfuldt ud i offensiven.

Forsvaret derimod :?

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7165
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1866 gange
Blevet takket: 1113 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Dytrax »

Ilaix doesn't want to renew his contract. [Catalunya Ràdio]
God fornøjelse med pengene, knægt. :grin:

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af A$AP »

Håber hans børn overlever lønnedgangen.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20382
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 315 gange
Blevet takket: 1081 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af FCBarcelonaChr »

A$AP skrev:
tirs aug 03, 2021 9:53 pm
Håber hans børn overlever lønnedgangen.
Tror det bliver trænge tider…

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7165
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1866 gange
Blevet takket: 1113 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Dytrax »

Dytrax skrev:
tirs aug 03, 2021 9:43 pm
Ilaix doesn't want to renew his contract. [Catalunya Ràdio]
God fornøjelse med pengene, knægt. :grin:

Edit: Forkert tråd. Flot, Lasse. :roll:

Madameskrald
Indlæg: 1247
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Madameskrald »

nosslo15 skrev:
tirs aug 03, 2021 8:58 pm
Dog tror jeg klart, at Messi kommer til at bringe flere penge til klubben end den betaler ham.

Det som bliver afgørende er om Messis storhed, forhindrer at initiativerne og det chanceskabende spil kan komme fra andre på holdet, eller om vi ser endnu mere af det, vi har set de senere år.
Ja, det er det evige argument, men hvor godt dokumenteret er det reelt? Jeg tænker, at det er meget svært at opgøre 1:1.

Og penge er jo ikke alt - det er ikke økonomien, som jeg ser Barcelona for. Det er det holdsbaserede offensive fodbold, og det har vi kun i glimt leveret siden Pep, og her er Messi altså den eneste offensive gennemgående spiller. Og nej jeg gider ikke en længere diskussion heraf, men man forpligter sig mere eller mindre på at sætte en spiller i start-11, der modtager 1.5 milliard over 5 år - vel om mærke som 34-39 årig.

Jeg ville kunne forstå 2-3 år med en option på yderligere, men 5 år er galimatias - selv til Messi.

ladislau
Indlæg: 1262
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af ladislau »

Har heller ikke set skyggen af dokumentation. Bare postulatet spredt mere eller mindre ukritisk.
Selv Michael Laudrup gentog det som et uimodsagt faktum.

Førhen sagde klubberne, at stjernerne tjente sig selv ind på trøjesalg.
Efter et større tidsrum, spurgte journalister lidt ind til hvad klubben fik pr trøje, og hvor mange ekstra den enkelte stjerne egentlig solgte. Så lagde klubberne stille og roligt den historie på hylden.

Er dog ikke så panisk mht kontrakten. Mest pga Messi. Tror helt sikkert han trækker sig, og man ophæver, hvis/når han ikke længere rammer niveau.

Red
Indlæg: 162
Tilmeldt: tors sep 03, 2020 4:01 pm
Blevet takket: 13 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Red »

Nu er det jo heller ik kun spillertrøjer de tjener på at have Messi mange sponsorer er der udelukkende PGA. Ham og det er klart en stærk forhandlingsfaktor at man har Messi

ladislau
Indlæg: 1262
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af ladislau »

Nej. Det er jeg helt med på. Det var derfor jeg skrev “førhen”.
Men MadameSkrald har jo helt ret i, at vi ikke har set nogle kalkuler på differencen i indtægter mellem Barca uden og Barca med Messi. Som han også er inde på, så er det nok også som ofte svært at differenciere, hvem generer hvilken indkomst.

Til gengæld er det nemt at postulere/gætte på hvorvidt han tjener sin løn ind. Endnu nemmere at sige han er en overskuds/underskudsforretning, alt efter om det passer ind i agendaen.

Madameskrald
Indlæg: 1247
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Madameskrald »

Det er utvivlsomt sjovere at forhandle sponsorater m. Messi i folden.., men det er fortsat svært at adskille, hvad man kunne forhandler sig til med/uden Messi.

Jeg er blot skeptisk omkring, at det bliver udlagt som et givet faktum, at han tjener sin egen løn ind.

Eksempelvis er RM mig bekendt ikke gået mærkbart ned i kadence efter Ronaldos exit på sponsorfronten.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 7 gæster