Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Kubala
Indlæg: 10050
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 107 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Kubala »

Piquénbauer skrev:
fre jul 30, 2021 9:42 am
Kubala skrev:
fre jul 30, 2021 9:29 am
Det er helt vildt at sige, at Messi ikke præsterer optimalt. Han skal simpelthen score plus 45-50 mål og lave en masse assister samt præstere i samtlige store kampe, før han præsterer optimalt eller?
Hvem siger det? Det eneste jeg kan se er at folk mener han leverer optimalt men at det påvirker andre ting på holdet. Det er sådan ca hele pointen. Jeg ville hellere at Messi leverede 80% offensivt hvis det betød at vi kunne få andre ting tilbage i taktikken. Det er jeg overbevist om at holdet ville blive bedre ved.
Messi skal ikke ned på 80% offensivt, så de andre kan løfte deres niveau. Holdkammeraterne skal løfte niveauet og man skal have en dygtig træner. Ellers skal de jo smutte, hvis de ikke kan gøre det. Har man ikke niveauet til Barca, skal man heller ikke spille her. Der er efterhånden alt for mange spillere i Barca, der får en fed løn, men ikke leverer varen.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Vi kommer ingen steder - jeg lukker den her.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

nosslo15 skrev:
fre jul 30, 2021 10:16 am
Hej igen.

Jeg har ikke lyst til at blande mig i jeres interne diskussion, så får jeg nok selv ørene i maskinen, men jeg vil sige til det forslag der er fremme om, at Messi skal være en "ren 9`er": her er det simpelthen min oplevelse at alderen og dermed den manglende fart og reaktionsevne - fodrapheden - gør at jeg tror, at folk ville blive skuffede. I de seneste sæsoner er Messi blevet mindre og mindre skarp inde i boksen, fordi hans reaktionsevne er nedsat med nok brøkdele af sekunder til at han ofte ikke kommer i perfekt position til at afslutte.

Så vidt jeg husker har Messis eneste sæsoner som "ren 9´er" været fra 10-12. Og det var så også de sæsoner, hvor han slog alle målrekorder mel 50 mål i ligaen og 91 i kalenderåret. i Disse sæsoner var Messi så hurtig og stærk at han stort set altid kom i balance til at kunne afslutte, det kan han ikke mere. Jeg tror meget mere på at han skal have en fri offensiv rolle på midten - også fordi et at hans farligste våben er skuddet fra distancen - og så giver det altså også rigtig god mening, at have en så målfarlig spiller som midtbanemand, der er ikke nogen andre midtbanefolk på holdet, der er tilnærmelsesvis lige så farlige.
Det kan sagtens være du har ret. Men hvis vi skal i nærheden af tidligere tiders spil så er “løsningen” umiddelbart Messi som 9’er.

Jeg tror dog også at vi ender med et andet system og så må vi se hvordan spillet bliver.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

nosslo15
Indlæg: 1022
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 150 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af nosslo15 »

Hej Piquenbauer.

Jeg vil gerne se et et barcahold som dominerer, som skaber chancer og som scorer mange mål - og jeg vil også gerne se et hold som forsvarer godt og som er i balance, det tror jeg at vi alle gerne vil.

Jeg vil også gerne se at man genpresser, men hvis man møder hold som er fysisk stærkere, så er et meget aggresivt genpres ikke altid løsningen, men mere den måde, hvorpå man placerer sig på banen, så man afdækker spilmuliheder. Samtidigt vil jeg også gerne se et hold, som bruger begge kanter til at angribe. og jeg vil også gerne se at initiativerne kommer fra forskellige spillere. Alt dette, mener jeg, man sagtens kan uden at spille 4-3-3 - og vi har ikke rigtigt spillerne i øjeblikket til at spille 4-3-3, efter min mening, heller ikke selvom La porta siger at vi skal.

Jeg ved ikke hvordan, man har stillet op før årtusinde skiftet, men hvis intentionerne i spillet er nogenlunde som ovenstående, så gør det vel mindre, hvordan formationen ser ud? Man må vel også bare erkende, at man ikke kan spole tiden 10-12 år tilbage. Og selvom Messi ikke var der længere og vi rent faktisk havde spillerne til 4-3-3 så ville det ikke være muligt, at spille det samme system hele tiden, fordi fodbold har ændret sig.

Og selvom vi havde det PERFEKTE hold til 4-3-3, så ville der altid være mulighed for at møde de klamme blå, som netop slog det perfekte hold i 2012, en semifinale hvor barca burde have ført med 3 eller 4 mål efter første opgør men alligevel tabte og sidenhen spillede 2-2 på Camp Nou. Fucking Chelsea! De lukrerede på, at vi spillede 4-3-3 og ovenikøbet i det sidste opgør spillede 3-3-4!!! De lukrerede på, at vores centerbacks stod dumdristigt højt.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Ifølge sport er Martin tæt på West ham. 15 mio skulle vi få for ham.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7156
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1865 gange
Blevet takket: 1111 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

Barça are running out of patience with Moriba's situation. The last meeting was a surprising slowdown. This offer will probably be Barça's last offer. [Mundo Deportivo]

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7156
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1865 gange
Blevet takket: 1111 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

Piquénbauer skrev:
fre jul 30, 2021 12:13 pm
Ifølge sport er Martin tæt på West ham. 15 mio skulle vi få for ham.
Det lyder godt. Håber han bliver skudt afsted.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Manchester City have made £100m offer to Aston villa for Grealish as per @JPercyTelegraph
Svært ikke at komme til at tænke på da pep sad på der ene pressemøde og flæbede over de ikke havde råd til en angriber… 100 mio pund for Jack fucking grealish. Det er vanvid.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7156
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1865 gange
Blevet takket: 1111 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

Piquénbauer skrev:
fre jul 30, 2021 3:02 pm
Manchester City have made £100m offer to Aston villa for Grealish as per @JPercyTelegraph
Svært ikke at komme til at tænke på da pep sad på der ene pressemøde og flæbede over de ikke havde råd til en angriber… 100 mio pund for Jack fucking grealish. Det er vanvid.
Ja, det klinger hult, når olieklubberne tuder og påstår de ikke har penge, for så i næste nu at kaste sig ud i handler, hvor astronomiske beløb kyles rundt som peanuts.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7156
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1865 gange
Blevet takket: 1111 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

Barcelona have not received any bid from West Ham for Martin Braithwaite, as of today. Sergiño Dest will stay and he’s not going to consider any proposal.

Miralem Pjanic is expected to leave but Juventus are now only focused on Locatelli. [Fabrizio Romano]

Kvoller
Indlæg: 5143
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 792 gange
Blevet takket: 580 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Kvoller »

100 mio pund for Grealish er jo helt skudt. Det er kun fordi han er englænder at prisen kommer derop.

Antimadridista
Indlæg: 9204
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 919 gange
Blevet takket: 942 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

nosslo15 skrev:
fre jul 30, 2021 11:30 am
Hej Piquenbauer.

Jeg vil gerne se et et barcahold som dominerer, som skaber chancer og som scorer mange mål - og jeg vil også gerne se et hold som forsvarer godt og som er i balance, det tror jeg at vi alle gerne vil.

Jeg vil også gerne se at man genpresser, men hvis man møder hold som er fysisk stærkere, så er et meget aggresivt genpres ikke altid løsningen, men mere den måde, hvorpå man placerer sig på banen, så man afdækker spilmuliheder. Samtidigt vil jeg også gerne se et hold, som bruger begge kanter til at angribe. og jeg vil også gerne se at initiativerne kommer fra forskellige spillere. Alt dette, mener jeg, man sagtens kan uden at spille 4-3-3 - og vi har ikke rigtigt spillerne i øjeblikket til at spille 4-3-3, efter min mening, heller ikke selvom La porta siger at vi skal.

Jeg ved ikke hvordan, man har stillet op før årtusinde skiftet, men hvis intentionerne i spillet er nogenlunde som ovenstående, så gør det vel mindre, hvordan formationen ser ud? Man må vel også bare erkende, at man ikke kan spole tiden 10-12 år tilbage. Og selvom Messi ikke var der længere og vi rent faktisk havde spillerne til 4-3-3 så ville det ikke være muligt, at spille det samme system hele tiden, fordi fodbold har ændret sig.

Og selvom vi havde det PERFEKTE hold til 4-3-3, så ville der altid være mulighed for at møde de klamme blå, som netop slog det perfekte hold i 2012, en semifinale hvor barca burde have ført med 3 eller 4 mål efter første opgør men alligevel tabte og sidenhen spillede 2-2 på Camp Nou. Fucking Chelsea! De lukrerede på, at vi spillede 4-3-3 og ovenikøbet i det sidste opgør spillede 3-3-4!!! De lukrerede på, at vores centerbacks stod dumdristigt højt.
Altid rart med lidt nyt blod herinde, om så man er enig eller ej :glad: . Så bliv endelig hængende.

Hvilken ledelse vi end har og har haft, så er arrogancen og stædigheden som regel følgesvend, hvilket ofte er en stopklods for udvikling.

Chelsea 2012…… en sort sort plet, der næsten udvisker Iniesta gude-vapper!!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Atletico Madrid president Enrique Cerezo to
@tjcope on Antoine Griezmann: "We do not rule out anything, but what we can say is that Griezmann is not an easy signing. It’s a difficult operation”.
Det virker ikke til at de har givet op… Der kunne stadig godt ske et eller andet.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7156
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1865 gange
Blevet takket: 1111 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

Koeman has given the approval for the continuity of both Griezmann and Coutinho. [as.com]
Havde foretrukket salg af begge, i særdeleshed Cou.

nosslo15
Indlæg: 1022
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 150 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af nosslo15 »

Antimadridista skrev:
fre jul 30, 2021 8:03 pm
nosslo15 skrev:
fre jul 30, 2021 11:30 am
Hej Piquenbauer.

Jeg vil gerne se et et barcahold som dominerer, som skaber chancer og som scorer mange mål - og jeg vil også gerne se et hold som forsvarer godt og som er i balance, det tror jeg at vi alle gerne vil.

Jeg vil også gerne se at man genpresser, men hvis man møder hold som er fysisk stærkere, så er et meget aggresivt genpres ikke altid løsningen, men mere den måde, hvorpå man placerer sig på banen, så man afdækker spilmuliheder. Samtidigt vil jeg også gerne se et hold, som bruger begge kanter til at angribe. og jeg vil også gerne se at initiativerne kommer fra forskellige spillere. Alt dette, mener jeg, man sagtens kan uden at spille 4-3-3 - og vi har ikke rigtigt spillerne i øjeblikket til at spille 4-3-3, efter min mening, heller ikke selvom La porta siger at vi skal.

Jeg ved ikke hvordan, man har stillet op før årtusinde skiftet, men hvis intentionerne i spillet er nogenlunde som ovenstående, så gør det vel mindre, hvordan formationen ser ud? Man må vel også bare erkende, at man ikke kan spole tiden 10-12 år tilbage. Og selvom Messi ikke var der længere og vi rent faktisk havde spillerne til 4-3-3 så ville det ikke være muligt, at spille det samme system hele tiden, fordi fodbold har ændret sig.

Og selvom vi havde det PERFEKTE hold til 4-3-3, så ville der altid være mulighed for at møde de klamme blå, som netop slog det perfekte hold i 2012, en semifinale hvor barca burde have ført med 3 eller 4 mål efter første opgør men alligevel tabte og sidenhen spillede 2-2 på Camp Nou. Fucking Chelsea! De lukrerede på, at vi spillede 4-3-3 og ovenikøbet i det sidste opgør spillede 3-3-4!!! De lukrerede på, at vores centerbacks stod dumdristigt højt.
Altid rart med lidt nyt blod herinde, om så man er enig eller ej :glad: . Så bliv endelig hængende.

Hvilken ledelse vi end har og har haft, så er arrogancen og stædigheden som regel følgesvend, hvilket ofte er en stopklods for udvikling.

Chelsea 2012…… en sort sort plet, der næsten udvisker Iniesta gude-vapper!!
Tak skal du have. Ja det var jo den første egentligt skæbnesvangre kamp, hvor der for alvor blev rejst spørgsmål ved 4-3-3 modellen, eller, i hvert fald, den måde, som den er blevet paktiseret på, frem til Enrique og også senere sæsoner, med højtstående og spilfordelene centerbacker.

Vi skulle selvfølgelig have vundet det opgør og have nuppet tiltlen for andet år i træk, men målet var som forhekset.

Og Chelsea slog os på kontra og et sindsygt forsvar.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 22 gæster