Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Fint med et nyt indspark…

Jeg har ferie så jeg gider ikke igen igen lave en essay om at stortset alle de punkter der trækkes frem ikke er Messi der er the culprit, det er den enorm faldende kvalitet i hans medspillere, samt middelmådige trænere, og totalt fejlcastede spillere omkring Messi.

Hør her, Messis løbepensun er nøjagtig det samme sæson for sæson siden ca 2013… prove me wrong?
Hvilket toptræner har vi haft siden LE der har kunnet sætte taktik og spil sammen?
Hvilket indkøb har vi haft siden Neymar der kan drible en modstander.

Nu er han bare nødt til at spille Inis rolle samtidig med Neymars rolle. Og stadig viser hans stats at han gør det sæson efter sæson, hvorimod de dyre indkøbs stats bare er tåkrummende, og toppet med trænere der egentlig skulle lave noget helt andet end træne FC Barcelona.

--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg elsker 433 og især hvis det bliver kombineret med et velfungerende genpres og midten står for at sætte spillet. Det har vi desværre ikke set længe. Men jeg tror på det kan lade sig gøre hvis Messi bliver brugt centralt og holder sig til 9’eren. Han vil skulle presse mere end han gør nu og vigtigst så skal han holde sig langt fra midten. Ikke noget med at gå dybt og skabe fra midtercirklen.

Med det sagt så kan jeg leve med 532 hvis man får overført genpresset og fokus på midten. Jeg vil simpelthen se pedri og de Jong stå for vores spil og jeg er ikke et sekund i tvivl om at de kan komme til at være dominerende de næste mange år.

Men ja vi må håbe og krydse fingre.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Hør her, Messis løbepensun er nøjagtig det samme sæson for sæson siden ca 2013… prove me wrong?
Og det er lige netop problemet?! Vi har ikke spillet med et ordentligt genpres i snart et årti. Et af de vigtigste elementer overhovedet under pep er blevet kastet væk. Det understreger pointen fuldstændig. Siden pep hvor Messi fik etableret sig som verdens bedste er klubben begyndt at tage mere hånd end ham end spillet. Man gør ting for at få det bedste ud af Messi fremfor holdet. Det er et enormt problem og Barca kan ikke spille uden genpres.

Resten af dit skriv har vi hørt utallige gange. Det er de andre der bærer skylden. Du forsøger ikke at komme frem til noget - de er bare dårlige. Prøv at spørg dig selv hvorfor rak endte som den spiller han gjorde i Barca? Hvorfor fungerer griez ikke? Hvorfor har vi set bussi falde så meget i niveau? Hvorfor vælger forskellige trænere at gå væk fra “Barca-måden”?

Svaret er ikke Messi alene men han spiller altså en rolle i det. Ligesom vi skal løse en masse andre problemer så skal vi også få en løsning omkring Messi på plads.

Og vi ved altså godt at Messi er god. Du behøver ikke smide en random video ind for at vise os han er god. Jeg ser samtlige kampe og jeg har aldrig nogensinde sagt andet end at Messi er verdens og historiens bedste.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Piquénbauer skrev:
fre jul 30, 2021 8:14 am
Hør her, Messis løbepensun er nøjagtig det samme sæson for sæson siden ca 2013… prove me wrong?
Og det er lige netop problemet?! Vi har ikke spillet med et ordentligt genpres i snart et årti. Et af de vigtigste elementer overhovedet under pep er blevet kastet væk. Det understreger pointen fuldstændig. Siden pep hvor Messi fik etableret sig som verdens bedste er klubben begyndt at tage mere hånd end ham end spillet. Man gør ting for at få det bedste ud af Messi fremfor holdet. Det er et enormt problem og Barca kan ikke spille uden genpres.

Resten af dit skriv har vi hørt utallige gange. Det er de andre der bærer skylden. Du forsøger ikke at komme frem til noget - de er bare dårlige. Prøv at spørg dig selv hvorfor rak endte som den spiller han gjorde i Barca? Hvorfor fungerer griez ikke? Hvorfor har vi set bussi falde så meget i niveau? Hvorfor vælger forskellige trænere at gå væk fra “Barca-måden”?

Svaret er ikke Messi alene men han spiller altså en rolle i det. Ligesom vi skal løse en masse andre problemer så skal vi også få en løsning omkring Messi på plads.

Og vi ved altså godt at Messi er god. Du behøver ikke smide en random video ind for at vise os han er god. Jeg ser samtlige kampe og jeg har aldrig nogensinde sagt andet end at Messi er verdens og historiens bedste.
Du lyder som en munke chant, det er de samme pointer du fremfører ad nauseum, og fred være med det.

Hvad har vi vundet siden 2013 - altså med en Messi der ikke kan genprese, som altså er the crux of the matter her?

En random video!! - i en debat om det er Messi der er skyld i holdets problemer, eller om det er holdkammeraterne, eller træneren.. øhhh det er en video der viser at Messi leverer på et uhørt niveau i 2020-2021 - mens du mener at hans 'rolle' får hele korthuset til at falde sammen, og det er umuligt for en træner at lave en opstilling hvor ikke hele holdet falder pga Messi.


Videoen viser at Barca ikke er et midterhold i 2020 fordi Messi spiller på dette hold.

Hrmpff at jeg vover at poste en video af Messi i sæson 2020-2021, som du jo ustoppeligt angriber ham for.. - ja det er godt nok formasteligt, det kan jeg godt se. Random er det da ihvertfald for dig.


Du forsøger ikke at komme frem til noget blot at intet fungerer med Messi på holdet.. alt andet er pure magic da medspillerens kvalitet er underordnet hvis blot de løber for hinanden, det er en chant vi har hørt så det er en sang vi kan i søvne. Det er bla derfor vi ser hold som Real Sociadad vinde La Liga år efter år da de løber og kæmper for hinanden hele tiden.. nå ja, nej vel.. det har nok noget med trænerens kompetencer og spillerens kvalitet at gøre.

Jeg har ikke noget imod at du mener det, det er blot svært at forholde sig til når man ser hvordan Messi sæson efter sæson leverer det helt magiske på et hold der bliver mere og mere ringe, med ringere og ringere trænere.

Denne debat med dig er den klassiske hønen eller ægget, eller måske endda kejserens nye klæder.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Du lyder som en munke chant, det er de samme pointer du fremfører ad nauseum, og fred være med det.
Ja sådan er det typisk når folk ikke forholder sig til hvad der bliver skrevet og i stedet linker til random YouTube videoer. Eller opinions skriverier fra diverse spanske medier.
Hvad har vi vundet siden 2013 - altså med en Messi der ikke kan genprese, som altså er the crux of the matter her?

Vi har vundet CL 1 gang. Med verdens bedste spiller. Og der krævede det at han var omringet af to af verdens bedste spillere. Ellers har vi fået en masse tæsk når vi har været oppe imod toppen af europæisk fodbold.

Men vi har også haft stor succes i ligaen hvor vi især har nydt godt af Messi enormt stabile topniveau. Ingen tvivl om at han har været altafgørende for vores ligasucces.
En random video!! - i en debat om det er Messi der er skyld i holdets problemer, eller om det er holdkammeraterne, eller træneren.. øhhh det er en video der viser at Messi leverer på et uhørt niveau i 2020-2021 - mens du mener at hans 'rolle' får hele korthuset til at falde sammen, og det er umuligt for en træner at lave en opstilling hvor ikke hele holdet falder pga Messi.


Videoen viser at Barca ikke er et midterhold i 2020 fordi Messi spiller på dette hold.

Hrmpff at jeg vover at poste en video af Messi i sæson 2020-2021, som du jo ustoppeligt angriber ham for.. - ja det er godt nok formasteligt, det kan jeg godt se. Random er det da ihvertfald for dig.
Ja en random video. INGEN skriver at messi ikke leverer. I dit blinde kærlighedsforhold til Messi går du i baglås hvis folk er bare en smule kritisk overfor ham.

Jeg skriver at Messi er en del af problemet og man bliver nødt til at se på hvordan hans rolle og indflydelse påvirker disse "elendige" medspillere og trænere. Sagt på en anden måde: Får vi det bedste ud af holdet ved at have så meget fokus på at give Messi de bedste forhold eller kan man fordele ansvaret mere og skabe et mere sammenhængende hold?

I forlængelse af dette så kan man sige at Barca med Messi de sidste to sæsoner ikke har været særligt gode. Vi får ikke det bedste ud af holdet med ham pt. Hvordan ville det se ud uden Messi? Jeg har ingen anelse men når jeg kigger på truppen så ser jeg tegningerne til et mere sammenhængende hold uden Messi. Og et hold der kan bevæge sig i den rigtige retning over nogle sæsoner.
Du forsøger ikke at komme frem til noget blot at intet fungerer med Messi på holdet.. alt andet er pure magic da medspillerens kvalitet er underordnet hvis blot de løber for hinanden, det er en chant vi har hørt så det er en sang vi kan i søvne. Det er bla derfor vi ser hold som Real Sociadad vinde La Liga år efter år da de løber og kæmper for hinanden hele tiden.. nå ja, nej vel.. det har nok noget med trænerens kompetencer og spillerens kvalitet at gøre.

Igen - kærlighed gør blind. Og du fordrejer tydeligvis hvad jeg skriver i et forsøg på at forsvare Messi. Det er som at snakke med en religiøs fundamentalist. Det mindste kritik og så går der baglås i den.

Og nej vi ser ikke Real Sociadad vinde La Liga men vi har i de to seneste sæsoner set et rigtig dårligt real mandskab samt atm vinde ligaen foran os. To hold som fokuserer på holdet og som ikke har kæmpe stjerner ala Messi, Ronaldo, ney, mbappe osv. Selvfølgelig er det gode hold med gode spillere men de er jo på ingen måder frygtindgydende.

Et andet eksempel er Chelsea. Hvis du havde spurgt i nov sidste år om Chelsea havde en god trup og kunne vinde noget som helst så havde folk grint af dig. Talent ja men det var ikke mange spillere folk ville have til deres klub (altså fra et topklubs perspektiv). Tuchel kom ind, rettede fokus på holdet, alle arbejdede for holdet, de vandt cl og nu er det en kanon trup med flere verdensklasse spillere (eller det mener mange i hvert fald).

Fodbolden ændre sig og har gjort det over de seneste mange år. Det kræver mere og mere at spille med på topniveau. Det har vi tydeligvis selv set i CL. Jeg ved godt jeg gentager mig selv men det er altså ikke et tilfælde at vi er faldet i niveau efter genpresset er forsvundet - det var et grundlæggende element i vores defensive struktur og tilgang.
Jeg har ikke noget imod at du mener det, det er blot svært at forholde sig til når man ser hvordan Messi sæson efter sæson leverer det helt magiske på et hold der bliver mere og mere ringe, med ringere og ringere trænere.
Igen. Og igen. Og igen. Og igen. Ja holdet og trænerne bliver dårligere men hvorfor ikke kigge på hvorfor? Jeg forstår simpelthen ikke denne tankegange. Alle dårlige - videre.

Messi leverer fordi holdet er bygget op om at han skal leverer. Så simpelt er det. Det har konsekvenser for hvordan vi spiller og hvordan andre spillere leverer i systemet. Kunne en bedre træner løse det? Ja sikkert. Men det bliver vanvittigt svært at komme til at se det flotte spil vi så tidligere og som vi gerne skal tilbage til.
Denne debat med dig er den klassiske hønen eller ægget, eller måske endda kejserens nye klæder.
Jeg har vitterligt ingen anelse om hvad du snakker om.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7064
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 848 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Daluigi »

Piquénbauer skrev:
fre jul 30, 2021 7:25 am
Fandeme et godt indspark!! Fedt med nogle taktiske pointer også. Det giver lidt mere at forholde sig til!

Jeg var selv ved at lave et længere skriv fordi jeg synes min position var blevet for yderlig. Det sker ofte i disse diskussioner hvor der er mange følelser involveret. Selvfølgelig er det ikke Messis skyld alene og ledelsen har i den grad spillet en kæmpe rolle. Dårlige trænere, køb osv.

Jeg er også helt enig i at Barca selvfølgelig godt kan vinde og til dels spille noget fin fodbold med Messi. Men det bliver ikke den form for fodbold som mange fans (inklusiv mig selv) vil se. I løbet af luchos tid og lige siden har mange været ekstremt trætte af måden vi spiller på og det vil altså fortsætte så længe Messi er der. Man bliver nødt til at gå på kompromis med taktiske elementer. 433 bliver svær og sådan er det bare. Og det skal de samme folk der kritiserer spillet men ikke vil kritisere Messi huske.
Godt at læse. Det var et glimrende indspark, helt enig. Jeg tænker heller ikke nødvendigvis at 4-3-3 er vejen frem, men synes også du overdriver i Messis manglende genpres. Han sætter ganske fint det første pres - Især hvis en træner har autoritet nok til at få ham til det.

Men som der er argumenteret en masse for herinde nu, så findes der flere løsninger med Messi på holdet - Og dem tror jeg personligt mere på, end løsningerne uden. For uden Messi er jeg overbevist om, at vi bliver endnu ringere i en for lang periode end vi har råd til. Det er altså set flere gange før, at klubber synker dybt når de mister kulturbærerne - Man United er et godt eksempel.
Forumlegende

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Piqenbauser, igen det samme - det samme - det samme.. du er jo enig med dig selv i dine egne argumenter, det jeg jeg ikke i tvivl om, det har jeg forstået for flere sider siden altså.

Her er et eksempel (iblandt mange)
Fodbolden ændre sig og har gjort det over de seneste mange år. Det kræver mere og mere at spille med på topniveau. Det har vi tydeligvis selv set i CL. Jeg ved godt jeg gentager mig selv men det er altså ikke et tilfælde at vi er faldet i niveau efter genpresset er forsvundet - det var et grundlæggende element i vores defensive struktur og tilgang.
Suarez, Neymar Messi genpressede da vi vandt the Treble?

Nå nej det kunne kun lade sig gøre fordi vi havde super spillere omkring Messi og en super træner.

Ergo, there's the answer.. det som du ikke kan (vil) se er lige nøjagtig der... hvem af disse typer mangler nu, er det Messi, Suarez, Neymar, en super træner?

Hvad tror du der skal skiftes i den ligning i forhold til nu? Messi eller de andre der ikke er der længere men er skiftet ud med dårligere spillere og dårligere træner?

Ok, du fanger ikke pointen i hønen eller ægget, - hvilket er meget sigende.. så prøver jeg mere eventyrlig:
Du er som Prinsessen på ærten, hvor Messi er ærten og du er Prinsessen.
Senest rettet af SpillerSomMESSI fre jul 30, 2021 9:31 am, rettet i alt 2 gange.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Kubala »

Det er helt vildt at sige, at Messi ikke præsterer optimalt. Han skal simpelthen score plus 45-50 mål og lave en masse assister samt præstere i samtlige store kampe, før han præsterer optimalt eller?

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Daluigi skrev:
fre jul 30, 2021 9:24 am
Piquénbauer skrev:
fre jul 30, 2021 7:25 am
Fandeme et godt indspark!! Fedt med nogle taktiske pointer også. Det giver lidt mere at forholde sig til!

Jeg var selv ved at lave et længere skriv fordi jeg synes min position var blevet for yderlig. Det sker ofte i disse diskussioner hvor der er mange følelser involveret. Selvfølgelig er det ikke Messis skyld alene og ledelsen har i den grad spillet en kæmpe rolle. Dårlige trænere, køb osv.

Jeg er også helt enig i at Barca selvfølgelig godt kan vinde og til dels spille noget fin fodbold med Messi. Men det bliver ikke den form for fodbold som mange fans (inklusiv mig selv) vil se. I løbet af luchos tid og lige siden har mange været ekstremt trætte af måden vi spiller på og det vil altså fortsætte så længe Messi er der. Man bliver nødt til at gå på kompromis med taktiske elementer. 433 bliver svær og sådan er det bare. Og det skal de samme folk der kritiserer spillet men ikke vil kritisere Messi huske.
Godt at læse. Det var et glimrende indspark, helt enig. Jeg tænker heller ikke nødvendigvis at 4-3-3 er vejen frem, men synes også du overdriver i Messis manglende genpres. Han sætter ganske fint det første pres - Især hvis en træner har autoritet nok til at få ham til det.

Men som der er argumenteret en masse for herinde nu, så findes der flere løsninger med Messi på holdet - Og dem tror jeg personligt mere på, end løsningerne uden. For uden Messi er jeg overbevist om, at vi bliver endnu ringere i en for lang periode end vi har råd til. Det er altså set flere gange før, at klubber synker dybt når de mister kulturbærerne - Man United er et godt eksempel.
Jeg synes ikke jeg overdriver men fair. Det er muligvis sat på spidsen.

Og ja vi kan sagtens finde løsninger og vinde med Messi på holdet. Jeg er bare af den overbevisning at vi ikke kommer i nærheden af tidligere tiders flotte spil med ham. Ikke fordi han er dårlig men fordi man må gå med kompromis med nogle af ting som vi alle forbinder med Barca. Det synes jeg folk skal huske på når vi ser kampene.

Omkring fremtiden så har du muligvis ret. Jeg ved det ikke. Men jeg ved at vi har nogle vanvittigt spændende spillere og jeg synes det er ærgerligt hvis de ikke helt kan folde sig ud fordi de er låst i systemet. Men omvendt kan det også være at de får en masse ud af at spille med Messi.

Summa summarum: Jeg så helst Barca bevæge sig videre i processen men jeg kan sagtens leve med (og være velsignet med) at se Messi nogle år endnu. Jeg synes Barca folk skal huske de taktiske ting der kommer med så vi ikke skal ud i en masse diskussioner om hvorfor Barca ikke spiller som de skal.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

SpillerSomMESSI skrev:
fre jul 30, 2021 9:29 am
Piqenbauser, igen det samme - det samme - det samme.. du er jo enig med dig selv i dine egne argumenter, det jeg jeg ikke i tvivl om, det har jeg forstået for flere sider siden altså.

Her er et eksempel (iblandt mange)
Fodbolden ændre sig og har gjort det over de seneste mange år. Det kræver mere og mere at spille med på topniveau. Det har vi tydeligvis selv set i CL. Jeg ved godt jeg gentager mig selv men det er altså ikke et tilfælde at vi er faldet i niveau efter genpresset er forsvundet - det var et grundlæggende element i vores defensive struktur og tilgang.
Suarez, Neymar Messi genpressede da vi vandt the Treble?

Nå nej det kunne kun lade sig gøre fordi vi havde super spillere omkring Messi og en super træner.

Ergo, there's the answer.. det som du ikke kan (vil) se er lige nøjagtig der... hvem af disse typer mangler nu, er det Messi, Suarez, Neymar, en super træner?

Hvad tror du der skal skiftes i den ligning i forhold til nu? Messi eller de andre der ikke er der længere men er skiftet ud med dårligere spillere og dårligere træner?

Ok, du fanger ikke pointen i hønen eller ægget, - hvilket er meget sigende.. så prøver jeg mere eventyrlig:
Du er som Prinsessen på ærten, hvor Messi er ærten og du er Prinsessen.
Suarez og ney gjorde! Messi meh. Og hvis man husker før og efter afslutningen på første sæson så var der ikke mange der mente at lucho var en super træner. Tværtimod. Men du forholder dig igen ikke til det taktiske. Du kigger på spillere og trænere - det er det.

Og ja det er signende at du ender ud eventyrlige ligegyldigheder. Der blev romantiseret og drømt mere end der bliver set på spillet. Derfor gider jeg heller ikke bruge et sekund mere af mit liv på at snakke Messi med dig.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Kubala skrev:
fre jul 30, 2021 9:29 am
Det er helt vildt at sige, at Messi ikke præsterer optimalt. Han skal simpelthen score plus 45-50 mål og lave en masse assister samt præstere i samtlige store kampe, før han præsterer optimalt eller?
Hvem siger det? Det eneste jeg kan se er at folk mener han leverer optimalt men at det påvirker andre ting på holdet. Det er sådan ca hele pointen. Jeg ville hellere at Messi leverede 80% offensivt hvis det betød at vi kunne få andre ting tilbage i taktikken. Det er jeg overbevist om at holdet ville blive bedre ved.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Piquénbauer skrev:
fre jul 30, 2021 9:40 am
SpillerSomMESSI skrev:
fre jul 30, 2021 9:29 am
Piqenbauser, igen det samme - det samme - det samme.. du er jo enig med dig selv i dine egne argumenter, det jeg jeg ikke i tvivl om, det har jeg forstået for flere sider siden altså.

Her er et eksempel (iblandt mange)
Fodbolden ændre sig og har gjort det over de seneste mange år. Det kræver mere og mere at spille med på topniveau. Det har vi tydeligvis selv set i CL. Jeg ved godt jeg gentager mig selv men det er altså ikke et tilfælde at vi er faldet i niveau efter genpresset er forsvundet - det var et grundlæggende element i vores defensive struktur og tilgang.
Suarez, Neymar Messi genpressede da vi vandt the Treble?

Nå nej det kunne kun lade sig gøre fordi vi havde super spillere omkring Messi og en super træner.

Ergo, there's the answer.. det som du ikke kan (vil) se er lige nøjagtig der... hvem af disse typer mangler nu, er det Messi, Suarez, Neymar, en super træner?

Hvad tror du der skal skiftes i den ligning i forhold til nu? Messi eller de andre der ikke er der længere men er skiftet ud med dårligere spillere og dårligere træner?

Ok, du fanger ikke pointen i hønen eller ægget, - hvilket er meget sigende.. så prøver jeg mere eventyrlig:
Du er som Prinsessen på ærten, hvor Messi er ærten og du er Prinsessen.
Suarez og ney gjorde! Messi meh. Og hvis man husker før og efter afslutningen på første sæson så var der ikke mange der mente at lucho var en super træner. Tværtimod. Men du forholder dig igen ikke til det taktiske. Du kigger på spillere og trænere - det er det.

Og ja det er signende at du ender ud eventyrlige ligegyldigheder. Der blev romantiseret og drømt mere end der bliver set på spillet. Derfor gider jeg heller ikke bruge et sekund mere af mit liv på at snakke Messi med dig.
Romantiseret?!?! I dit hovedet fungerer det sikkert at affærdige noget med sådan noget - ikke eventyrligt, men fiktionelt.

Lucho er ikke en super træner?

Suarez og Ney gjorde!

Ok så har du jo lige fanget dig selv i din egen blindgyde, for det er jo ikke spillerne omkring Messi der må peges på og ej heller træneren, det er jo helligbrøde i din bog.

Sjovt nok at du selv peger på netop dem - som forskellen på the Treble sæsonen og den forgangne.

Du drømmer og romantiserer noget som din fantasi har givet dig, men jeg forholder mig til realiteter: Messi, dårlig ledelse, indkøb af dårlige/fejlcastede spillere, og trænere der aldrig skulle have været i Barca.

Du forholder dig til din egen opfundne tese, at intet hold kan fungere med den rolle Messi har på Barcas hold, selvom du netop selv lige har skrevet at - nå ja hvis vi har spillere som Suarez, Ney og en træner ala Lucho, så ja..

Ergo: ærten er Messi eller de andre der mangler i ligningen? du er ihvertfald prinsennsen :-)
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Se nu har jeg allerede brugt et sekund på at skrive det her. Jeg dropper at snakke med dig om det. Det er ikke tiden værd. Vi må snakke om noget andet.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Piquénbauer skrev:
fre jul 30, 2021 9:55 am
Se nu har jeg allerede brugt et sekund på at skrive det her. Jeg dropper at snakke med dig om det. Det er ikke tiden værd. Vi må snakke om noget andet.
Sådan skal det være.. på et tidspunkt må man bare blive enige om at man er uenige - ellers kan det blive ad hominem, og det dur ikke.

Peace Piqenbauer, catch you later.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

nosslo15
Indlæg: 991
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 146 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af nosslo15 »

Hej igen.

Jeg har ikke lyst til at blande mig i jeres interne diskussion, så får jeg nok selv ørene i maskinen, men jeg vil sige til det forslag der er fremme om, at Messi skal være en "ren 9`er": her er det simpelthen min oplevelse at alderen og dermed den manglende fart og reaktionsevne - fodrapheden - gør at jeg tror, at folk ville blive skuffede. I de seneste sæsoner er Messi blevet mindre og mindre skarp inde i boksen, fordi hans reaktionsevne er nedsat med nok brøkdele af sekunder til at han ofte ikke kommer i perfekt position til at afslutte.

Så vidt jeg husker har Messis eneste sæsoner som "ren 9´er" været fra 10-12. Og det var så også de sæsoner, hvor han slog alle målrekorder mel 50 mål i ligaen og 91 i kalenderåret. i Disse sæsoner var Messi så hurtig og stærk at han stort set altid kom i balance til at kunne afslutte, det kan han ikke mere. Jeg tror meget mere på at han skal have en fri offensiv rolle på midten - også fordi et at hans farligste våben er skuddet fra distancen - og så giver det altså også rigtig god mening, at have en så målfarlig spiller som midtbanemand, der er ikke nogen andre midtbanefolk på holdet, der er tilnærmelsesvis lige så farlige.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 16 gæster