Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

De jongs dybe løb er en direkte konsekvens af at Messi søger dybt for at sætte spillet. Selvfølgelig kommer det fra Koeman men man har brug for en spiller i boksen når Messi søger så dybt som han gør. Hvis ikke de Jong tog de løb så ville vi mangle spillere i og omkring feltet.
De Jong tager de dybe løb, fordi der mangler en 9ér, ikke fordi Messi søger ind i banen, hvilket han gør, fordi der mangler en offensiv playmaker på midtbanen. Problemet er her, at Messi skal stå for at gøre det hele, fordi hans medspillere ikke har gjort det. Det flader selvfølgelig tilbage på træneren, men det falder i langt højere grad tilbage på hans medspillere og i særdeleshed på Grizmann og Dembélé, som langt fra har leveret et niveau, der er Barca værdigt. Nu må vi se, om Depay og Agüero kan gøre det bedre, men i det mindste kommer Fati forhåbentlig snart tilbage og det bliver en 100% opgradering i forhold til de to først nævnte.
I forlængelse af dette så kan vi risikere at unge spillere ikke får det ansvar, indflydelse, udvikling de skal have fordi de ender i låste roller. Igen og igen vender jeg tilbage til pedri som hos os løber langt mens han ved em satte spillet. Nogle ville kalde dette taktisk men for mig er det tydeligt at Barca har brug for en anden spiller end Spanien og derfor har han andre opgaver.
Jeg elsker Pedri og han vil blive en vigtig spiller for Barca i mange år frem. Men, når du fremhæver hans rolle for Spanien under EM, så fremhæver du samtidig Spaniens store svaghed i turneringen, hvor de var håbløs ineffektive i og omkring boksen og til at skabe åbne chancer. havde Spanien haft Messi på holdet, så havde de vundet EM uden problemer. Pedri er fantastisk, men jeg synes han er malplaceret så langt fremme på banen, som han spillede i sidste sæson. Man har brug for en langt mere målfarlig spiller, når man spiller så tæt på målet, som Pedri var i sidste sæson, eller man har brug for to angribere mere der kan score mål, udover Messi.
Argentina vandt ved at spille noget røv kedeligt fodbold hvor det var messi og 9 andre. De 9 andre stod for at få etableret en god defensiv mens messi håndterede det offensive.
Argentina har altid spillet defensiv fodbold. De vandt denne gang, fordi de spillede godt og fordi Messi spillede fantastisk. Derudover, så de udnyttede deres chancer, hvilket har været et stort problem i de tuneringer, hvor Messi ellers har været med. Specielt finalerne kunne have set helt anderledes ud, hvis Messi havde haft medspillere, der havde udnyttet deres chancer. Ligesom, man har set det de sidste sæsoner hos Barca.
Og så kan du fint besvare mine spørgsmål - hvor passer messi ind i 433 og hvordan får vi et genpres tilbage på benene med messi?
Du fisker simpelthen. Messi er fremragende i det første genpres og det er alt, der er brug for, for det meste. Når der er brug for mere, så ser man ham også deltage defensivt og der kan du jo prøve at kigge tilbage på topkampene i sidste sæson. Messi fungerede fremragende i 4-3-3 under både Pep og Enriqué, så spørgsmålet, du burde stille, er, hvem passer IKKE ind. Her kan man nævne en lang række spillere, som aldrig burde have været i Barca og som har ødelagt langt mere, end de har bidraget med, FORDI DE IKKE PASSER IND!

Generelt er jeg bare uenig i dine betragtninger omkring Messi, men det ved du, for den har vi taget nogle gange før og jeg ville gentlig helst sidde den her over. Men, Messi er verdens bedste fodboldspiller og har været det i 15 år. Han er opvokset i spilssystemet og kan det på rygraden, så at sige, han ikke kan spille det, grænser til håbløshed. Det er den sportslige ledelse under Bartomeu, der har fucked tingene fuldstændig up, ved at hente spillere til klubben, som der ikke var brug for og som IKKE PASSER IND.....og på den måde har skabt den UBALANCE PÅ HOLDET, som du, af uforståelige årsager, ynder at fremhæve Messi for at være eksponent for.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af ladislau »

Så er vi jo ikke så uenig igen.

Tror mest du ser Messis mangler, som grunden til Koemans fejldispositioner.
Jeg ser Koemans fejldispositioner, som grunden til Messis mangler bliver udslagsgivende.

Der mener jeg simpelthen, en træner bør kunne skabe en helhed med de vanvittige skills Messi har.

Derudover er Demb og Griez fejlcastede(jeg er dog stor fan af Griez arbejdsmoral), som så mange andre, hvilket Easy er inde over.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

De Jong tager de dybe løb, fordi der mangler en 9ér, ikke fordi Messi søger ind i banen, hvilket han gør, fordi der mangler en offensiv playmaker på midtbanen. Problemet er her, at Messi skal stå for at gøre det hele, fordi hans medspillere ikke har gjort det. Det flader selvfølgelig tilbage på træneren, men det falder i langt højere grad tilbage på hans medspillere og i særdeleshed på Grizmann og Dembélé, som langt fra har leveret et niveau, der er Barca værdigt. Nu må vi se, om Depay og Agüero kan gøre det bedre, men i det mindste kommer Fati forhåbentlig snart tilbage og det bliver en 100% opgradering i forhold til de to først nævnte.
Vi er tilbage til at det er træneren og medspillernes skyld. Vi har 9'ere og offensive playmakere. De er ofte på banen med Messi (griez og pedri mens demb jo flere gange har spillet 9'er med messi i 523.

Problemet er bare at disse problemer også var der i forskelligt omfang med andre trænere og medspillere. Messi gør det hele fordi det er sådan han spiller. Han har en fuldstændig flydende rolle og han søger de rum han mener kan skabe fare. Men samtidig skaber han altså problemer rundt omkring på banen.
Jeg elsker Pedri og han vil blive en vigtig spiller for Barca i mange år frem. Men, når du fremhæver hans rolle for Spanien under EM, så fremhæver du samtidig Spaniens store svaghed i turneringen, hvor de var håbløs ineffektive i og omkring boksen og til at skabe åbne chancer. havde Spanien haft Messi på holdet, så havde de vundet EM uden problemer. Pedri er fantastisk, men jeg synes han er malplaceret så langt fremme på banen, som han spillede i sidste sæson. Man har brug for en langt mere målfarlig spiller, når man spiller så tæt på målet, som Pedri var i sidste sæson, eller man har brug for to angribere mere der kan score mål, udover Messi.
Spanien var det hold ved em der skabte flest chancer overhovedet. Og her spillede pedri en kæmpe rolle med flest bolde på sidste tredjedel og et gyldent øje for sine medspillere. Jeg forstår vitterligt ikke hvad du snakker om?

Jeg har desuden ingen anelse om hvad du snakker om med pedri langt fremme på banen. Han lå generelt for langt tilbage da han lige netop skulle støtte defensiven og især bussi. Pedri skal længere frem på banen og han skal have markant mere offensivt ansvar.
Argentina har altid spillet defensiv fodbold. De vandt denne gang, fordi de spillede godt og fordi Messi spillede fantastisk. Derudover, så de udnyttede deres chancer, hvilket har været et stort problem i de tuneringer, hvor Messi ellers har været med. Specielt finalerne kunne have set helt anderledes ud, hvis Messi havde haft medspillere, der havde udnyttet deres chancer. Ligesom, man har set det de sidste sæsoner hos Barca.
Ja de spiller defensiv fodbold. Messi står for det offensive mens holdet klarer det defensive. Men det vil vi jo ikke se i Barca vel? Det er det der er pointen - vi kan godt vinde med Messi men det bliver ikke det fodbold vi gerne vil se.
Du fisker simpelthen. Messi er fremragende i det første genpres og det er alt, der er brug for, for det meste. Når der er brug for mere, så ser man ham også deltage defensivt og der kan du jo prøve at kigge tilbage på topkampene i sidste sæson. Messi fungerede fremragende i 4-3-3 under både Pep og Enriqué, så spørgsmålet, du burde stille, er, hvem passer IKKE ind. Her kan man nævne en lang række spillere, som aldrig burde have været i Barca og som har ødelagt langt mere, end de har bidraget med, FORDI DE IKKE PASSER IND!
Messi er ikke fremragende i nogle former for genpres. At du kan påstå at jeg fisker for at skrive sådan en gang vrøvl er yderst paradoksalt.

Men du har ret i at Messi passede i 433 med pep og lucho. Hvorfor? Han en helt anden spiller under pep. Meget mere løbevillig i presset og mere fokuseret helt fremme. Under lucho begyndte den virus vi ser nu med fokus på individualisterne fremfor holdet. MSN styrede offensiven (dog arbejdede både ney og suarez defensivt) mens resten af holdet lukkede af.

At der så er købt spillere der ikke passer ind osv er korrekt men det ændre ikke på at Messi tydeligt har vist at med mindre han spiller helt fremme i 433 så fungerer det bare ikke. Jeg får vitterligt stadig kvalme af at tænke på alle de kampe hvor Messi søgte centralt fra højre mens hele det offensive ansvar på kanten blev tillagt rak og Semedo.
Generelt er jeg bare uenig i dine betragtninger omkring Messi, men det ved du, for den har vi taget nogle gange før og jeg ville gentlig helst sidde den her over. Men, Messi er verdens bedste fodboldspiller og har været det i 15 år. Han er opvokset i spilssystemet og kan det på rygraden, så at sige, han ikke kan spille det, grænser til håbløshed. Det er den sportslige ledelse under Bartomeu, der har fucked tingene fuldstændig up, ved at hente spillere til klubben, som der ikke var brug for og som IKKE PASSER IND.....og på den måde har skabt den UBALANCE PÅ HOLDET, som du, af uforståelige årsager, ynder at fremhæve Messi for at være eksponent for.
Det er han. Men det ændre stadig ikke på at han er svær at få spillet ind på holdet når man tænker på den form for fodbold vi gerne vil se. At du synes det er håbløst må stå for egen regning. Vi kommer ingen steder med dette hold før der bliver taget hånd om de helt grundlæggende elementer som genpres og en etablering af midten. Så kan Koeman få tæsk for at Puig ikke spiller nok men det er altså ikke svaret på vores problemer...
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

ladislau skrev:
tors jul 29, 2021 8:47 pm
Så er vi jo ikke så uenig igen.

Tror mest du ser Messis mangler, som grunden til Koemans fejldispositioner.
Jeg ser Koemans fejldispositioner, som grunden til Messis mangler bliver udslagsgivende.

Der mener jeg simpelthen, en træner bør kunne skabe en helhed med de vanvittige skills Messi har.

Derudover er Demb og Griez fejlcastede(jeg er dog stor fan af Griez arbejdsmoral), som så mange andre, hvilket Easy er inde over.
Jeg har set de samme problemer under for mange trænere og med for mange medspillere til at jeg kan blive ved med at give dem skylden.

Men ok det har så hverken været de mest kompetente medspillere eller trænere… Vi må se hvad der sker.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7064
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 848 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Daluigi »

EasyBuddhist skrev:
tors jul 29, 2021 8:42 pm
De jongs dybe løb er en direkte konsekvens af at Messi søger dybt for at sætte spillet. Selvfølgelig kommer det fra Koeman men man har brug for en spiller i boksen når Messi søger så dybt som han gør. Hvis ikke de Jong tog de løb så ville vi mangle spillere i og omkring feltet.
De Jong tager de dybe løb, fordi der mangler en 9ér, ikke fordi Messi søger ind i banen, hvilket han gør, fordi der mangler en offensiv playmaker på midtbanen. Problemet er her, at Messi skal stå for at gøre det hele, fordi hans medspillere ikke har gjort det. Det flader selvfølgelig tilbage på træneren, men det falder i langt højere grad tilbage på hans medspillere og i særdeleshed på Grizmann og Dembélé, som langt fra har leveret et niveau, der er Barca værdigt. Nu må vi se, om Depay og Agüero kan gøre det bedre, men i det mindste kommer Fati forhåbentlig snart tilbage og det bliver en 100% opgradering i forhold til de to først nævnte.
I forlængelse af dette så kan vi risikere at unge spillere ikke får det ansvar, indflydelse, udvikling de skal have fordi de ender i låste roller. Igen og igen vender jeg tilbage til pedri som hos os løber langt mens han ved em satte spillet. Nogle ville kalde dette taktisk men for mig er det tydeligt at Barca har brug for en anden spiller end Spanien og derfor har han andre opgaver.
Jeg elsker Pedri og han vil blive en vigtig spiller for Barca i mange år frem. Men, når du fremhæver hans rolle for Spanien under EM, så fremhæver du samtidig Spaniens store svaghed i turneringen, hvor de var håbløs ineffektive i og omkring boksen og til at skabe åbne chancer. havde Spanien haft Messi på holdet, så havde de vundet EM uden problemer. Pedri er fantastisk, men jeg synes han er malplaceret så langt fremme på banen, som han spillede i sidste sæson. Man har brug for en langt mere målfarlig spiller, når man spiller så tæt på målet, som Pedri var i sidste sæson, eller man har brug for to angribere mere der kan score mål, udover Messi.
Argentina vandt ved at spille noget røv kedeligt fodbold hvor det var messi og 9 andre. De 9 andre stod for at få etableret en god defensiv mens messi håndterede det offensive.
Argentina har altid spillet defensiv fodbold. De vandt denne gang, fordi de spillede godt og fordi Messi spillede fantastisk. Derudover, så de udnyttede deres chancer, hvilket har været et stort problem i de tuneringer, hvor Messi ellers har været med. Specielt finalerne kunne have set helt anderledes ud, hvis Messi havde haft medspillere, der havde udnyttet deres chancer. Ligesom, man har set det de sidste sæsoner hos Barca.
Og så kan du fint besvare mine spørgsmål - hvor passer messi ind i 433 og hvordan får vi et genpres tilbage på benene med messi?
Du fisker simpelthen. Messi er fremragende i det første genpres og det er alt, der er brug for, for det meste. Når der er brug for mere, så ser man ham også deltage defensivt og der kan du jo prøve at kigge tilbage på topkampene i sidste sæson. Messi fungerede fremragende i 4-3-3 under både Pep og Enriqué, så spørgsmålet, du burde stille, er, hvem passer IKKE ind. Her kan man nævne en lang række spillere, som aldrig burde have været i Barca og som har ødelagt langt mere, end de har bidraget med, FORDI DE IKKE PASSER IND!

Generelt er jeg bare uenig i dine betragtninger omkring Messi, men det ved du, for den har vi taget nogle gange før og jeg ville gentlig helst sidde den her over. Men, Messi er verdens bedste fodboldspiller og har været det i 15 år. Han er opvokset i spilssystemet og kan det på rygraden, så at sige, han ikke kan spille det, grænser til håbløshed. Det er den sportslige ledelse under Bartomeu, der har fucked tingene fuldstændig up, ved at hente spillere til klubben, som der ikke var brug for og som IKKE PASSER IND.....og på den måde har skabt den UBALANCE PÅ HOLDET, som du, af uforståelige årsager, ynder at fremhæve Messi for at være eksponent for.
Præcis.
Forumlegende

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af ladislau »

Og under flere trænere var det ikke et problem….

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Vi er tilbage til at det er træneren og medspillernes skyld.
Vi er ikke tilbage nogen steder. Du er tilbage ved, det er Messi, der skal ud. Som om, det vil blive bedre af at sende den mest vindende spiller i klubbens historie væk. Verdens bedste fodboldspiller. En spiller, der er opvokset i systemet og som er skræddersyet til det. Jeg vil hade den dag, han stopper. og jeg er rasende over alle de elendige, dyre indkøb, der har ødelagt holdet.
Vi har 9'ere og offensive playmakere. De er ofte på banen med Messi (griez og pedri mens demb jo flere gange har spillet 9'er med messi i 523.
Kan du ikke selv se det? Du siger vi har 9ére og så nævner du Grizmann og Dembélé. Jeg gider ikke engang at argumentere denne gang. Pedri er en åbenbaring, men han spiller ikke chancerne store nok som OM og han er ikke målfarlig nok. Han vil være bedre på CM.
Problemet er bare at disse problemer også var der i forskelligt omfang med andre trænere og medspillere. Messi gør det hele fordi det er sådan han spiller. Han har en fuldstændig flydende rolle og han søger de rum han mener kan skabe fare. Men samtidig skaber han altså problemer rundt omkring på banen.
Hvilke nogle år af de 10 mesterskaber, 7 CdR og 4 CL titler synes du problemerne har været der? Nej, problemerne er steget i takt med at den sportslige ledelse har svigtet deres ansvar i højere og højere grad. Ikke pga Messi.
eg har desuden ingen anelse om hvad du snakker om med pedri langt fremme på banen. Han lå generelt for langt tilbage da han lige netop skulle støtte defensiven og især bussi. Pedri skal længere frem på banen og han skal have markant mere offensivt ansvar.
Som sagt, så er jeg uenig, men jeg gider ikke gentage mig selv.
Ja de spiller defensiv fodbold. Messi står for det offensive mens holdet klarer det defensive. Men det vil vi jo ikke se i Barca vel? Det er det der er pointen - vi kan godt vinde med Messi men det bliver ikke det fodbold vi gerne vil se.
Argentina spiller ikke defensivt pga Messi. Argentina har altid spillet defensivt og det går langt, langt tilbage fra længe før Messi blev født. Barca har selv elementer af det i sit spil, som daterer sig helt tilbage til Menotti´s tid i klubben og det handler netop om holdet frem for individet. Selv Pep´s spillestil har dybe rødder i argentinsk spillestil og netop presspillet, som han hentede ved at studere Bielsa´s metoder under hans tid som Chilensk landstræner.
Messi er ikke fremragende i nogle former for genpres. At du kan påstå at jeg fisker for at skrive sådan en gang vrøvl er yderst paradoksalt.
Jeg er dybt, dybt uenig. Mange mål er opstået efter genpres fra Messi´s side. Han er fremragende til det, fordi han opfanger situationerne så hurtigt og reagerer endnu hurtigere. Det handler ikke om det defensive arbejde, som ikke er Messi´s område og det vil være hul i hovedet at sætte ham til det.
At der så er købt spillere der ikke passer ind osv er korrekt men det ændre ikke på at Messi tydeligt har vist at med mindre han spiller helt fremme i 433 så fungerer det bare ikke. Jeg får vitterligt stadig kvalme af at tænke på alle de kampe hvor Messi søgte centralt fra højre mens hele det offensive ansvar på kanten blev tillagt rak og Semedo.
Igen, du postulerer, at fordi man har købt håbløst ind, så passer Messi ikke ind. Det er simpelthen latterligt og en håbløs argumentation.
Det er han. Men det ændre stadig ikke på at han er svær at få spillet ind på holdet når man tænker på den form for fodbold vi gerne vil se. At du synes det er håbløst må stå for egen regning. Vi kommer ingen steder med dette hold før der bliver taget hånd om de helt grundlæggende elementer som genpres og en etablering af midten. Så kan Koeman få tæsk for at Puig ikke spiller nok men det er altså ikke svaret på vores problemer...
Messi spiller præcis den form for fodbold, jeg gerne vil se.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7064
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 848 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Daluigi »

EasyBuddhist skrev:
tors jul 29, 2021 11:17 pm
Vi er tilbage til at det er træneren og medspillernes skyld.
Vi er ikke tilbage nogen steder. Du er tilbage ved, det er Messi, der skal ud. Som om, det vil blive bedre af at sende den mest vindende spiller i klubbens historie væk. Verdens bedste fodboldspiller. En spiller, der er opvokset i systemet og som er skræddersyet til det. Jeg vil hade den dag, han stopper. og jeg er rasende over alle de elendige, dyre indkøb, der har ødelagt holdet.
Vi har 9'ere og offensive playmakere. De er ofte på banen med Messi (griez og pedri mens demb jo flere gange har spillet 9'er med messi i 523.
Kan du ikke selv se det? Du siger vi har 9ére og så nævner du Grizmann og Dembélé. Jeg gider ikke engang at argumentere denne gang. Pedri er en åbenbaring, men han spiller ikke chancerne store nok som OM og han er ikke målfarlig nok. Han vil være bedre på CM.
Problemet er bare at disse problemer også var der i forskelligt omfang med andre trænere og medspillere. Messi gør det hele fordi det er sådan han spiller. Han har en fuldstændig flydende rolle og han søger de rum han mener kan skabe fare. Men samtidig skaber han altså problemer rundt omkring på banen.
Hvilke nogle år af de 10 mesterskaber, 7 CdR og 4 CL titler synes du problemerne har været der? Nej, problemerne er steget i takt med at den sportslige ledelse har svigtet deres ansvar i højere og højere grad. Ikke pga Messi.
eg har desuden ingen anelse om hvad du snakker om med pedri langt fremme på banen. Han lå generelt for langt tilbage da han lige netop skulle støtte defensiven og især bussi. Pedri skal længere frem på banen og han skal have markant mere offensivt ansvar.
Som sagt, så er jeg uenig, men jeg gider ikke gentage mig selv.
Ja de spiller defensiv fodbold. Messi står for det offensive mens holdet klarer det defensive. Men det vil vi jo ikke se i Barca vel? Det er det der er pointen - vi kan godt vinde med Messi men det bliver ikke det fodbold vi gerne vil se.
Argentina spiller ikke defensivt pga Messi. Argentina har altid spillet defensivt og det går langt, langt tilbage fra længe før Messi blev født. Barca har selv elementer af det i sit spil, som daterer sig helt tilbage til Menotti´s tid i klubben og det handler netop om holdet frem for individet. Selv Pep´s spillestil har dybe rødder i argentinsk spillestil og netop presspillet, som han hentede ved at studere Bielsa´s metoder under hans tid som Chilensk landstræner.
Messi er ikke fremragende i nogle former for genpres. At du kan påstå at jeg fisker for at skrive sådan en gang vrøvl er yderst paradoksalt.
Jeg er dybt, dybt uenig. Mange mål er opstået efter genpres fra Messi´s side. Han er fremragende til det, fordi han opfanger situationerne så hurtigt og reagerer endnu hurtigere. Det handler ikke om det defensive arbejde, som ikke er Messi´s område og det vil være hul i hovedet at sætte ham til det.
At der så er købt spillere der ikke passer ind osv er korrekt men det ændre ikke på at Messi tydeligt har vist at med mindre han spiller helt fremme i 433 så fungerer det bare ikke. Jeg får vitterligt stadig kvalme af at tænke på alle de kampe hvor Messi søgte centralt fra højre mens hele det offensive ansvar på kanten blev tillagt rak og Semedo.
Igen, du postulerer, at fordi man har købt håbløst ind, så passer Messi ikke ind. Det er simpelthen latterligt og en håbløs argumentation.
Det er han. Men det ændre stadig ikke på at han er svær at få spillet ind på holdet når man tænker på den form for fodbold vi gerne vil se. At du synes det er håbløst må stå for egen regning. Vi kommer ingen steder med dette hold før der bliver taget hånd om de helt grundlæggende elementer som genpres og en etablering af midten. Så kan Koeman få tæsk for at Puig ikke spiller nok men det er altså ikke svaret på vores problemer...
Messi spiller præcis den form for fodbold, jeg gerne vil se.
EasyBuddist, du er ren ild hertil aften. Fremragende penslet ud, og det er så solid en argumentation, at man næsten er spændt på, om det nu, vi ser Piquenbauer faktisk trække sit standpunkt lidt i land. Det kunne være skønt med noget anerkendelse, af så fremragende pointer, der faktisk beror på fakta og ikke spekulationer og fremtidsgisninger.
Forumlegende

Ba sai luo na
Indlæg: 287
Tilmeldt: søn jan 14, 2018 2:26 am
Har takket: 34 gange
Blevet takket: 45 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Ba sai luo na »

God debat :thumbup:

Messi er det absolutte omdrejningspunkt for Barca - men det har ikke fungeret godt de seneste 2-3 sæsoner.

Det er ikke fordi Messi ikke levere sine stats eller spiller godt, men han bliver en del af problem stillingen da ingen kan være en 1-mands hær og slet ikke når man er på vej mod sine 35år. Der er utrolig mange årsager til Barcas problemer som allerede fint er blevet beskrevet - men jeg er enig i at Messi's rolle på holdet er en af dem.

Jeg tror på at et Barca uden Messi kunne blive et bedre hold som situationen er nu. Ingen og absolut ingen kan erstatte Messi. Dog , Uden Messi, er det ikke utænkeligt at mange andre helt automatisk tog mere ansvar og dermed blev holdet som helhed bedre.

Så længe Messi er i klubben vil han overskygge alle andre ( fordi han er bedst og mr.barca ), men så afhænger Barca succes også af Messi's form og der bliver ingen ændring ift til de tidligere sæsoner. Hvis man er tilfreds med det, så er Messi absolut det eneste og bedste bud på titler

Det er ærgerligt at det er blevet sådan pga dårlig ledelse, men det er nu engang sådan situationen er og det må man forholde sig til. Messi er absolut ikke syndebukken - men vel fair at evaluere holdet som helhed.

Messi er ikke en langsigtet løsning - så hvad er bedst for barca på den lange bane. At tage et par Messi år mere eller prøve at skabe et nyt Barca. Det nemmeste og mest populære er klart at tage et par Messi år mere.

Min fornuft siger barca kunne blive bedre uden Messi, men hjertet håber selvfølgelig han bliver.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Kubala »

Barca bliver ikke bedre uden Messi. I hvert fald ikke med de spillere, man har. Der er visse spillere, der ikke engang burde være her, og som er fuldkommen fejlcastet. Bare for at nævne en, så f.eks. Demb. Han er slet ikke en spiller, som har egenskaberne til Tiki-taka. I øvrigt har man også prøvet at spille Griez som spidsangriber, men han duer ikke der. Når han har spillet sådan forskudt, så har han leveret. Igen er det en spiller, som man ikke skulle have købt. Hvis man ville af med Suarez, så skulle man have erstattet ham med en spiller, der havde samme profil, ikke Griez.

Og da man havde MSN under Lucho, og hvor Lucho spillede mere direkte, så skulle Barca have ændret kurs ift. indkøb, så man købte kvalitet ift. den direkte stil, ikke sådan nogle mellemvare spillere. Det gjorde man ikke, og derfor kunne Lucho heller ikke følge op på succesen de efterfølgende sæsoner.

Afslutningsvis vil jeg igen pointere, at Messi har leveret i samtlige sæsoner, også de sidste 3-4-5 sæsoner, men det er holdkammeraterne og træneren, der ikke har leveret, kombineret med fejlkøb osv.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Vi er ikke tilbage nogen steder. Du er tilbage ved, det er Messi, der skal ud. Som om, det vil blive bedre af at sende den mest vindende spiller i klubbens historie væk. Verdens bedste fodboldspiller. En spiller, der er opvokset i systemet og som er skræddersyet til det. Jeg vil hade den dag, han stopper. og jeg er rasende over alle de elendige, dyre indkøb, der har ødelagt holdet.
Følelser, følelser, følelser. Det bliver altid så pokkers sentimentalt når snakken falder på Messi.
Kan du ikke selv se det? Du siger vi har 9ére og så nævner du Grizmann og Dembélé. Jeg gider ikke engang at argumentere denne gang. Pedri er en åbenbaring, men han spiller ikke chancerne store nok som OM og han er ikke målfarlig nok. Han vil være bedre på CM.
De kan udfylde rollen. Perfekt nej men de kan begge spille den. Men ok du gider ikke argumentere for det…

At du bliver ved med at gentage dit vrøvl omkring pedri gør det ikke rigtigt. En hver med øjne i hovedet kunne se Pedris offensive kvaliteter ved EM.
Hvilke nogle år af de 10 mesterskaber, 7 CdR og 4 CL titler synes du problemerne har været der? Nej, problemerne er steget i takt med at den sportslige ledelse har svigtet deres ansvar i højere og højere grad. Ikke pga Messi.
Problemet er kommet efter at vi gået væk fra at spille som en hold og fokusere på individualister. Heriblandt Messi, men også ney og suarez under lucho.

Selvfølgelig er det en kombination af flere ting men man kan simpelthen ikke se det nuværende Barca og tænke at Messis rolle er perfekt. Han skaber flere problemer. Måske kan en bedre træner løse det. Jeg ved det ikke men at påstå at Messi er perfekt og ikke kan kritiseres er latterligt.
Argentina spiller ikke defensivt pga Messi. Argentina har altid spillet defensivt og det går langt, langt tilbage fra længe før Messi blev født. Barca har selv elementer af det i sit spil, som daterer sig helt tilbage til Menotti´s tid i klubben og det handler netop om holdet frem for individet. Selv Pep´s spillestil har dybe rødder i argentinsk spillestil og netop presspillet, som han hentede ved at studere Bielsa´s metoder under hans tid som Chilensk landstræner.
Og? Det er på ingen måder relevant.

Barca skal ikke spille som Argentina og medmindre der kan tages hånd om den måde Messi spiller på i dag så er det den vej vi bevæger os i.
Jeg er dybt, dybt uenig. Mange mål er opstået efter genpres fra Messi´s side. Han er fremragende til det, fordi han opfanger situationerne så hurtigt og reagerer endnu hurtigere. Det handler ikke om det defensive arbejde, som ikke er Messi´s område og det vil være hul i hovedet at sætte ham til det.
At Messi engang imellem opfanger en bold gør ham ikke genial i genpresset. Han er og har i lang tid været en enorm hæmsko i defensiven og en af grundene til at vi ikke har fået etableret et genpres. At påstå andet er grænsende til fjollet.

Alle de defensive omveje vi har set trænerne tage de seneste år har været en direkte konsekvens af at vi ikke kan genpresse. Selvfølgelig er det ikke Messis skyld alene da vi har andre der heller ikke er gode til det men han spiller altså en rolle i det.
Igen, du postulerer, at fordi man har købt håbløst ind, så passer Messi ikke ind. Det er simpelthen latterligt og en håbløs argumentation.
Nej jeg postulerer at Messis og holdets udvikling har gjort at Messi ikke længere kan præstere optimalt i det fodbold jeg vil se.
Messi spiller præcis den form for fodbold, jeg gerne vil se.
Individuelt ja men den udvikling vi har se de seneste år fra lucho kan du ikke lide. Og den er blandet andet kommet pga Messi og for at skabe de bedste forhold for vores offensive spillere fremfor hele holdet.

Jeg gider ikke bruge mere tid på det. Vi er ikke enige og vi bliver det ikke. Jeg vil se Barca spille godt igen og konkurrere med. Hvis det tager et par sæsoner uden Messi så kan jeg leve med det. For jeg tror ikke at holdet bevæger sig derhen hvor jeg vil have det med Messi. Det bliver bare mere af det vi har set de sidste par sæsoner.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

@daluigi

Du må meget gerne besvare mine spørgsmål: Hvordan får man Messi integreret i 433 (position) og i forlængelse af dette, hvordan får vi etableret et genpres med Messi?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

nosslo15
Indlæg: 991
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 146 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af nosslo15 »

Kære Allesammen.

Hej, jeg hedder Mahleck og jeg har været barcafan siden Laudrup kom til klubben. Så har der været nogle år i sluthalvfemserne, hvor det ikke blev til så meget fodboldkiggeri, men siden 2003 sæsonen, hvor Ronny kom til, har jeg fulgt holdet og, stort set, set samtlige kampe, de senere år er det også blevet til en del Premier League og Serie A. Man skal jo have lidt valuta for sine dyre tv abonnementer!

Jeg har fulgt diskussionerne herinde på forummet med stor interesse i ca. et års tid og har egentlig ikke haft det store behov for at blande mig, jeg kan jo se, at der mange herinde som ved meget mere om fodbold end jeg nogensinde selv har gjort og formentlig kommer til. Her tænker jeg på taktik osv.

Men den efterhånden halvgamle debat om holdets fald og Messis rolle i dette kollektive fald, synes jeg alligevel, jeg godt kunne tænke mig at kommentere på. Både i forhold til årsag og løsning.

Jeg er enig med de fleste i, at de senere års tranferkurs/politik, eller mangel på samme, har skadet holdet enormt. Og det samme har den enorme forskel på løn blandt spillerne.

Jeg er OGSÅ Messifan, så det halve endda kan være nok, og jeg ville ELSKE at se ham og holdet vinde noget stort, inden han går på pension. Efter alt det, som de og vi har været igennem.

Nu er jeg selvfølgelig helt på det rene med at en midtbane konstellation med Xavi, Busquets og Iniesta samt en altid løbestærk og løbevillig Alves kun kommer èn gang i en mands levetid, men Messi blev symbolet for den storhed som det hold havde - og han løber sørme rundt på banen endnu og disker op med ting, som får selv de værste kritikere af ham herinde til STADIG at sidde klinet til skærmen.

Til hverdag beskæftiger jeg mig også med andre fortællinger end dem, som hører fodboldens verden til og en af de 2 ting jeg gerne ville fremkomme med i mit indlæg er den påstand, at Messi, på en måde, sammen med resten af holdet, har haft en TRAGISK udvikling. Det tragiske ved Messis udvikling i Barcelona er at hans storhed BLANDT ANDET har været med til at forårsage holdets deroute. Storhed fører som bekendt til fald, ikke altid dog, men ofte og når man spiller for den samme klub hele sit liv og oplever stor succes, så er det naturligt, at der også kommer nogle store bump på vejen og nogle dybe huller.

Uanset hvor meget jeg holder af Messi, så bliver jeg nød til at give Piquenbauer ret i de problemer for holdet, som Messis eksistens på det skaber. Det tragiske er, at Messi jo bare er Messi, men resten af holdet samt trænere har igennem de senere år haft alt for meget respekt for ham på banen og udenfor banen - og dette er jo ikke særlig underligt, vi taler om den bedste fodboldspiller i sin generation og måske også i mange generationer frem, hvem ved? Holdet er igennem årene blevet decimeret i kvalitet, position for position, det kan der ikke være tvivl om og når der bliver færre til at tage de offensive initativer, så bliver det så meget desto nemmere for modstanderne at lukke os ned. Ved at lukke Messi ned.

Men samtidigt har Messis storhed også, de senere år, betydet hans holds middelmådighed, ihvert fald i de offensive aspekter, fordi der har været en psykodynamik på holdet, som er gået i èn retning, i Messis retning. Og problemet er og har været, at man fra og med Valverde, satsede på at det skulle kunne bære os igennem. Dvs. at træneren, på en måde blev underordnet, verdens dyreste og bedste spiller, tragisk nok. Dette er også sket fordi de spillere som allerede havde etableret sig eller etablerede sig samtidigt med Messi, er væk, så Messi har følt større ansvar. Og når man på et fodboldhold føler større ansvar, så påkræver man sig også mere af spillet, hvis man altså er angriber, som Messi jo er. Og her er det at træneren har været fraværende formentlig i respekt for Messi men også i respekt for den kontrakt han har været ansat under, hvor der formentlig mellem linjerne står: "gør Messi tilfreds".

Jeg er fuldkommen sikker på at både Valverde og Setien og Koeman har set de samme ting som Piquenbauer observerer omkring Messi i relation til hvordan holdet fungerer/ikke fungerer, men at beordre Messi til at løbe flere defensive metre for derefter at rive ham ud, hvis han ikke gør dette - eller at beordre ham til at dække højre side defensivt, eller stille sig mere til rådighed for højrebackens løb og eventuelle aflevering, som jo fungerede fint med Alves indtil ca. 2013, hvor både Alves og Messi begyndte at trække mere ind i banen. Eller beordre Messi til at spille ren 9`er, for derefter at rive ham ud, når han begynder at trække ned i banen, fordi det sker på bekostning af, at man fremelsker en kreativ midtbane og således har flere strenge at spille på?? Det er måske nok for meget at forlange af en træner som har været i klubben 1 år eller måske 2, når vi taler om en spiller som har været i klubben i 20 år. Og det er her det tragiske kommer ind i billedet, at Messis succes på en måde forhindrer ordenligt træner arbejde. Måske en Xavi kunne skære igennem overfor Messi og fortælle ham nogle ting, som han ville forstå, fordi han først og fremmest respekterede Xavi? Dette ved vi ikke, men Messi kan måske også være årsagen til at Xavi ikke er tiltrådt endnu? Men det handler jo ligeså meget om, at de andre spillere på holdet også skal turde at lade være med at involvere Messi i spillet, hvis deres instinkt ellers fortæller dem at dette er rigtigt. Og det er måske overordenligt svært, når man kun tjener en brøkdel af, hvad den store mester tjener?

Altså, jeg giver Piquenbauer ret i hans iagtagelser omkring Messi, MEN MEN MEN - jeg tænker, at der stadig kan gøres NOGET, ikke mindst fordi, jeg også er sikker på, at Messi SELV er klar over disse problemer; altså de negative sider ved hans egen storhed og manglende defensive arbejde i en tid, hvor det bliver sværere og sværere for hold at kunne klare sig internationalt, hvis man har en "ren 10`er", en "createur", som skal spille HVER gang. Og samtidigt, så skal vi jo altså også huske på, at vi rent faktisk stadig har en af de mest målfarlige spillere i verden til vores disposition. Så her er mit bud på, hvad man kunne gøre:

1) Spil for guds skyld med et 3 mands forsvar. Både fordi vi ikke pt. har råd til 2 verdensklasse centerbacker, som det SKAL være for at vi kan spille vores traditionelle 4-3-3. Men også fordi en 3-5-2 giver mange flere muligheder og det behøver slet ikke at være kedeligt at se på.

2) Fortsæt endelig med at spille 3-5-2! Og spil så for GUDS skyld - og Messis! med de Jong som midterste CB, eller libero, som du jo (Easey) talte så lyserødt om for snart et halvt år siden. De Jong er bedst på den position, fordi han her får det fulde udbytte af sit overblik, sine tekniske færdigheder og sit fantastiske løb med bolden og sidst men ikke mindst (der hvor han er allerbedst: erobringsspillet), det kommer måske nok til at koste nogle mål hen over sæsonen, fordi han til tider kan være lidt dumdristig, men det giver os en sikkerhed og en dynamik i spillet som ikke kan opnås ellers. Og det bliver også sværere for modstanderen at dæmme op for, når vi kan skabe overtal på en enkelt mands ryk.

3) Gør Messi til offensiv midtbane og læg Busqets og Pedri ved siden af ham, så kan Messi og Pedri skiftes til at lave offensive løb og afleveringer med bolden. Når bolden er i vores besiddelse, så trækker de Jong frem som støtte til Busquets og kan sagtens fortsætte sit løb helt frem i feltet, fordi der er 2 mand tilbage, Messi kan ligeledes støde med frem som ekstra angriber. Når bolden mistes trækker de 2 angribere ned for at dække fløjene, de jong falder tilbage og Pedri, Busquets, Alba og Emmerson/Dest presser og en af de 3 bagerste, deltager i presset afhængigt af hvilken side bolden befinder sig. Det at de Jong trækker frem når vi er i boldbesiddelse, er også med til at kompensere for at Messi ikke genpresser så voldsomt når han eksempelvis mister den - og Messi skal nok få scoret sine mål alligevel, fordi han kan støde med frem så ofte han har lyst. Og de dage, hvor han var en konstant trussel i boksen og lige uden for feltet er forbi, Messi vælger selv sine øjeblikke.

4) Desuden opnår vi ved en 3-5-2 opstilling også større FLEKSIBILLITET, hvis altså vi træner det, for vi kan afhængigt af modstanderhold og stilling, skifte til en 3-4-3 med Messi som ekstra angriber og dette ville vi faktisk kunne gøre hver gang vi er i boldbesiddelse og jagter en scoring pga. de Jongs alsidighed og enorme løbepensum og vi kunne også skifte over i en 4-3-3 hvis dette var påkrævet. Men som udgangspunkt, i hvert fald mod de sværere modstandere 3-5-2 eller rettere en "falsk" 3-5-2, som så under boldbesiddelse kan blive til en 2-5-3, 3-4-3 eller 2-4-4. men den kan også blive til en 5-4-1, med eks. Messi helt fremme i perioder med stort og højt modstanderpres. Opstillingen kræver i udgangspunktet en løbestærk libero og 2 løbestærke kanter. Og så kræver den intelligente spillere, at man indøver systemerne, så spillerne er klar over, hvad der skal ske når de Jong går højt. Ellers hvis kampbilledet ændrer sig, så man på forhånd har aftalt, at når kampsituationen er den og den, så flexer man mellem den og den formation. Også kræver det, at Pique, med mindre at han drikker en tryllesaft, som gør ham 5-6 år yngre, bliver breddespiller til forsvaret. Hvem de 2 angribere skal være i idealopstillingen må vi jo se, men det kunne være fantastisk med Aguero, for det vi har behov for er en reaktionsstærk og kropsstærk type i boksen. Det er præcis det Aguero er og det man så fra ham mod slutningen af sidste sæson, efter skadespausen, var at han stadig var reaktionsstærk - og sikker. Ellers så tænker jeg at, hvis Rey Manaj kan stå for presset, så skal han nok få sine chancer, og det jeg så fra ham sidste og denne sæson har vist at han er en fantastisk afslutter, kort og højt ofte, istedet for langt og fladt. Det er en angriber med nosser. Men vi må se.

5) Men altså, så ser jeg de Jongs alsidighed og store løbepensum, som et forhåbentligt glimrende kompensationsmiddel, overfor de ting som Piquenbauer har fremhævet omkring Messi. Og så skal man jo også forstå i denne diskussion, at det ikke kun handler om at Messi er blevet langsommere og mindre løbevillig på sine ældre dage, men at det i SÆRDELESHED også handler om at spillet har ændret sig. Det ER blevet endnu mere fysisk og andre hold spiller netop også på forskellige systemer i løbet af en kamp, derfor kan vi ikke bare tro, at hvis ellers vi havde spillerne til det, så kunne vi bare spille vores traditionelle 4-3-3 hver eneste gang, det kan ikke længere lade sig gøre, det er fodbold blevet for taktisk og fysisk præget til i dag. En 3-5-2 opstilling kan i udgangspunktet være et system hvor indforståede ryk mellem spillere og kæder kan skabe dynamik og overtalssituationer, der kan være svære for modstanderen at forberede sig taktisk på. Endelig tror jeg også, at hvis Messi eksempelvis spiller 2-3 år endnu, hvis han kan holde sig skadesfri og har lysten, så vil det også blive mere og mere naturligt for ham at være helt centralt, fordi det er derind han har søgt mere og mere de senere år.

Jeg er naturligvis godt klar over at det som overfor er beskrevet ikke bliver til realiteter, men håbe kan man jo altid.

God week-end til jer alle!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Fandeme et godt indspark!! Fedt med nogle taktiske pointer også. Det giver lidt mere at forholde sig til!

Jeg var selv ved at lave et længere skriv fordi jeg synes min position var blevet for yderlig. Det sker ofte i disse diskussioner hvor der er mange følelser involveret. Selvfølgelig er det ikke Messis skyld alene og ledelsen har i den grad spillet en kæmpe rolle. Dårlige trænere, køb osv.

Jeg er også helt enig i at Barca selvfølgelig godt kan vinde og til dels spille noget fin fodbold med Messi. Men det bliver ikke den form for fodbold som mange fans (inklusiv mig selv) vil se. I løbet af luchos tid og lige siden har mange været ekstremt trætte af måden vi spiller på og det vil altså fortsætte så længe Messi er der. Man bliver nødt til at gå på kompromis med taktiske elementer. 433 bliver svær og sådan er det bare. Og det skal de samme folk der kritiserer spillet men ikke vil kritisere Messi huske.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

nosslo15
Indlæg: 991
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 146 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af nosslo15 »

Hej igen.

Jamen spørgsmålet er hvad folk helst vil se: 4-3-3 ala traditionelle, som jeg mener er outdated, fordi ingen store hold længere begrænser sig til et system, hverken over en hel sæson, men ofte heller ikke over en enkelt kamp. Eller noget helt nyt, som på en og samme tid kan løse forskellige behov alt efter kampbillede.

Vi ser jo netop en tendens til mere og mere intelligent fodbold, hvor man i startopstillingen har mulighed for forskellige rokader undervejs i kampen, dette kræver selvfølgelig stor taktisk forståelse og intelligente spillere, men hvis det udføres korrekt kan det blive barcas svar på "den nye totalfodbold". Og vi ser også en tendens i fodbolden til at flere og flere spillere, kan spille mange forskellige positioner.

Om det så kommer til at ske med Messi ombord, det må vi jo vente at se, men Messi har jo i virkeligheden altid været i stand til at genopfinde sig selv, det er denne egenskab som har gjort ham til verdens bedste gennem snart 15 år. Koeman prøvede jo en del opstillinger af sidste sæson, det kunne jo være at han fortsatte ned ad den vej. Jeg sad flere kampe og skældte ham ud for at ændre formation midt i kampene, men hvis det er noget som spillerne kan finde ud af selv under kampen (selvfølgelig efter aftale med Koeman), så kan det virkelig blive giftigt.

Men det kræver selvfølgelig også at spillerne rammer formen og hinanden. Men hvis vi kan spille et sådant polyvalent system, som altså i høj grad beror på spillernes taktiske forståelse men selvfølgelig og fornemmelserne for hinanden løb, så er jeg ikke så bange for at Messi er blevet 34 og aldrig har været den store selvhenter.

Også en anden ting: vi så jo også i sidste sæson en tendens til, at flere tog ansvar for det offensive end det var tilfældet i 18-19 og i 19-20, så jeg tror helt sikkert at det er noget man er bevidst om på holdet og som Messi er bevidst om. Og så tror jeg også at både Depay og Aguero og i hvert fald også Fati er nogle typer som ikke sådan lader sig kyse, hvor at det selvfølgelig kan være sværere for de unge talenter.

Men vi må håbe.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 13 gæster