Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5446
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 573 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Piquénbauer skrev:
tors jul 29, 2021 11:03 am
Messi er den eneste der har været i en helt speciel klasse i ligaen siden Ronaldo skiftede og uden ham ville vi have været middelmådige.
ATM har ellers lige vundet ligaen. Og Chelsea CL. Begge hold hvor fokus er på holdet over alt andet.

Det er for simpelt at påstå at et hold vil være et midterhold bare fordi holdet mister sin største stjerne. Andre spillere kan blomstre op som man feks så hos real uden Ronaldo. Barca har stadig rigtig mange gode spillere selvom Messi ikke er der. Vi ved ikke hvad det ville ske hvis de fik mere ansvar.
Hvilke spillere har blomstret op på Reals hold? Benzema? Han har haft bedre sæsoner sammen med CR end uden.

Chelsea? Hvor mange penge har de brugt på at købe stjerner in the making? At de så med en god defensiv tilgang slog City lidt heldig er ok, men hvorfor er det et eksempel på et hold der har ofret deres største stjerne for holdets skyld? Det er da et eksempel på hvad en bedre træner kan få et fantastisk hold til at præstere med en rette taktik.

Barca har spillet kampe uden Messi denne sæson og du har vel selv set hvilket ansvar de andre spillere har taget og hvilken kreavitet der har været i spillet.

Jeg er ok med din evige chant med at Messi ødelægger vores hold, selvom du altid ud af samme mund siger at du ikke har noget imod Messi.. men at den spiller der topper alle stats i la liga år efter år og lige har været bedste spiller i copa og fuldstændig henrykker de kommentatorer der ser ham spille, den spiller, efter din mening er en klods om benet for vores hold er i min bog en enigma, men hey, som altid, enhver har ret til at mene som man vil.

So, som Norm McDonald siger, “what do I know”.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Red
Indlæg: 162
Tilmeldt: tors sep 03, 2020 4:01 pm
Blevet takket: 13 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Red »

Piquénbauer skrev:
tors jul 29, 2021 11:03 am
Messi er den eneste der har været i en helt speciel klasse i ligaen siden Ronaldo skiftede og uden ham ville vi have været middelmådige.
ATM har ellers lige vundet ligaen. Og Chelsea CL. Begge hold hvor fokus er på holdet over alt andet.

Det er for simpelt at påstå at et hold vil være et midterhold bare fordi holdet mister sin største stjerne. Andre spillere kan blomstre op som man feks så hos real uden Ronaldo. Barca har stadig rigtig mange gode spillere selvom Messi ikke er der. Vi ved ikke hvad det ville ske hvis de fik mere ansvar.


Arrggh vi har der ført set dem hvor Messi var sparet eller startede på bænken og ved da ikke med dig men det så jo forfærdeligt ud, det var da kun når han kom ind det vendte og vi ofte vandt alligevel

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Hvilke spillere har blomstret op på Reals hold? Benzema? Han har haft bedre sæsoner sammen med CR end uden.
De blomstrede nok til at kunne vinde ligaen. Foran Barca. Med Messi.
Chelsea? Hvor mange penge har de brugt på at købe stjerner in the making? At de så med en god defensiv tilgang slog City lidt heldig er ok, men hvorfor er det et eksempel på et hold der har ofret deres største stjerne for holdets skyld? Det er da et eksempel på hvad en bedre træner kan få et fantastisk hold til at præstere med en rette taktik.
Det er et eksempel på et hold hvor alle arbejder for hinanden. Defensivt ja men der er ingen spillere der er for gode til at tage de hårde løb og alle spillere er ca det samme værd. Det er holdet (og taktikken) over individualisterne.
Barca har spillet kampe uden Messi denne sæson og du har vel selv set hvilket ansvar de andre spillere har taget og hvilken kreavitet der har været i spillet.
Sådan hænger det jo ikke sammen… Det kræver mange kampe hvor man ikke har verdens bedste som støtte. Det kræver at en helt ny taktik bliver etableret. Og det kræver at spillerne vokser i denne taktik.
Jeg er ok med din evige chant med at Messi ødelægger vores hold, selvom du altid ud af samme mund siger at du ikke har noget imod Messi.. men at den spiller der topper alle stats i la liga år efter år og lige har været bedste spiller i copa og fuldstændig henrykker de kommentatorer der ser ham spille, den spiller, efter din mening er en klods om benet for vores hold er i min bog en enigma, men hey, som altid, enhver har ret til at mene som man vil.
Og hvordan har Barca spillet de seneste sæsoner? Har vi vundet? Messi har været god men hvor mange kompromiser har man taget for at han kan folde sig ud? Mit svar er mange og det har kostet.

Så kan man se bort fra det hele og prise sig lykkelig for Messi og dennes stats men Barca er ikke et velfungerende hold. Det bliver så bortforklaret med træneren, random spillere osv men for mig er det åbenlyst at man kigger på den største stjerne og spilleren som holdet er bygget op omkring. For faktum er at vi ikke rigtigt kan bruge de stats til noget. Vi ville komme meget længere med at vi feks ikke lukkede så mange mål ind og her kunne et genpres feks være en god ide.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Arrggh vi har der ført set dem hvor Messi var sparet eller startede på bænken og ved da ikke med dig men det så jo forfærdeligt ud, det var da kun når han kom ind det vendte og vi ofte vandt alligevel
Vi har også set dem smadre real… Noget vi har haft meget svært med med Messi set over de seneste sæsoner.

Men igen - det tager tid at få etableret noget nyt. Vi er på rette vej med unge spillere men så længe Messi er en del af holdet så vil disse skulle gå kompromis med forskellige ting. 433 er feks svært, et etableret genpres er svært, vores midt får det svært offensivt. Der er mange ting som Messi qua sin flydende rolle påvirker og det har en større indflydelse en mange ser. For messi leverer jo gode stats.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Dytrax skrev:
tors jul 29, 2021 11:40 am
Moriba's renewal is not close as of now. The player asks for a €3m net salary per season, triple what he currently earns. [Diari ARA]
Undskyld jeg siger det men hvad fuck tænker han på?

Fuck ham. Væk!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5446
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 573 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Piquénbauer skrev:
tors jul 29, 2021 12:38 pm
Hvilke spillere har blomstret op på Reals hold? Benzema? Han har haft bedre sæsoner sammen med CR end uden.
De blomstrede nok til at kunne vinde ligaen. Foran Barca. Med Messi.
Chelsea? Hvor mange penge har de brugt på at købe stjerner in the making? At de så med en god defensiv tilgang slog City lidt heldig er ok, men hvorfor er det et eksempel på et hold der har ofret deres største stjerne for holdets skyld? Det er da et eksempel på hvad en bedre træner kan få et fantastisk hold til at præstere med en rette taktik.
Det er et eksempel på et hold hvor alle arbejder for hinanden. Defensivt ja men der er ingen spillere der er for gode til at tage de hårde løb og alle spillere er ca det samme værd. Det er holdet (og taktikken) over individualisterne.
Barca har spillet kampe uden Messi denne sæson og du har vel selv set hvilket ansvar de andre spillere har taget og hvilken kreavitet der har været i spillet.
Sådan hænger det jo ikke sammen… Det kræver mange kampe hvor man ikke har verdens bedste som støtte. Det kræver at en helt ny taktik bliver etableret. Og det kræver at spillerne vokser i denne taktik.
Jeg er ok med din evige chant med at Messi ødelægger vores hold, selvom du altid ud af samme mund siger at du ikke har noget imod Messi.. men at den spiller der topper alle stats i la liga år efter år og lige har været bedste spiller i copa og fuldstændig henrykker de kommentatorer der ser ham spille, den spiller, efter din mening er en klods om benet for vores hold er i min bog en enigma, men hey, som altid, enhver har ret til at mene som man vil.
Og hvordan har Barca spillet de seneste sæsoner? Har vi vundet? Messi har været god men hvor mange kompromiser har man taget for at han kan folde sig ud? Mit svar er mange og det har kostet.

Så kan man se bort fra det hele og prise sig lykkelig for Messi og dennes stats men Barca er ikke et velfungerende hold. Det bliver så bortforklaret med træneren, random spillere osv men for mig er det åbenlyst at man kigger på den største stjerne og spilleren som holdet er bygget op omkring. For faktum er at vi ikke rigtigt kan bruge de stats til noget. Vi ville komme meget længere med at vi feks ikke lukkede så mange mål ind og her kunne et genpres feks være en god ide.
Catch 22 - Real vandt da også ligaen MED CR .. what is your point?

Og hvordan har Barca spillet de sidste par sæsoner.... Skidt -- altså undtagen lige La liga topscoreren de sidste par sæsoner: Messi - de andre vi har købt har været decideret rædderlige ja.

Stortset alle undtagen Messi (og Pedri og De Jong denne sæson) har virkelig spillet under niveau, men hey det er sikkert også Messis skyld jo.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5446
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 573 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Piquénbauer skrev:
tors jul 29, 2021 12:41 pm
Arrggh vi har der ført set dem hvor Messi var sparet eller startede på bænken og ved da ikke med dig men det så jo forfærdeligt ud, det var da kun når han kom ind det vendte og vi ofte vandt alligevel
Vi har også set dem smadre real… Noget vi har haft meget svært med med Messi set over de seneste sæsoner.

Men igen - det tager tid at få etableret noget nyt. Vi er på rette vej med unge spillere men så længe Messi er en del af holdet så vil disse skulle gå kompromis med forskellige ting. 433 er feks svært, et etableret genpres er svært, vores midt får det svært offensivt. Der er mange ting som Messi qua sin flydende rolle påvirker og det har en større indflydelse en mange ser. For messi leverer jo gode stats.
Tror nu nok vi har smadret Real MED Messi flere gange end UDEN ham.. tror du ikke at Reals form og taktik og træner har indflydelse på hvor stærke de har været i de kampe..

Jeg kan da også huske kampe uden messi hvor vi har været spillet ud af banen både i CHL og ligaen, mod svagere hold.. så dit argument dur bare ikke.
Senest rettet af SpillerSomMESSI tors jul 29, 2021 1:35 pm, rettet i alt 1 gang.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5446
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 573 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Piq : Jeg kender dine argumenter ad nauseam, og du kender mine.. jeg stopper det her - for now.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7165
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1866 gange
Blevet takket: 1113 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

Piquénbauer skrev:
tors jul 29, 2021 12:59 pm
Dytrax skrev:
tors jul 29, 2021 11:40 am
Moriba's renewal is not close as of now. The player asks for a €3m net salary per season, triple what he currently earns. [Diari ARA]
Undskyld jeg siger det men hvad fuck tænker han på?

Fuck ham. Væk!
Ja, det er helt pløk, det der. Afsted med ham

Antimadridista
Indlæg: 9206
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 919 gange
Blevet takket: 944 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

Dytrax skrev:
tors jul 29, 2021 1:39 pm
Piquénbauer skrev:
tors jul 29, 2021 12:59 pm
Dytrax skrev:
tors jul 29, 2021 11:40 am
Moriba's renewal is not close as of now. The player asks for a €3m net salary per season, triple what he currently earns. [Diari ARA]
Undskyld jeg siger det men hvad fuck tænker han på?

Fuck ham. Væk!
Ja, det er helt pløk, det der. Afsted med ham
Troede faktisk allerede han fik 1.5m€!? Ja pløk ham til PL. De giver vel gladeligt 20m€..eller mere

Kubala
Indlæg: 10050
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 107 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Kubala »

Chelsea og Atleti havde også et bedre hold end Barca uden Messi. Jeg tror, at folk får sig en overraskelse, hvis Messi f.eks. ikke er der en hel sæson, og hvor disse spillere skal gøre det hele selv.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Antimadridista skrev:
tors jul 29, 2021 1:52 pm
Dytrax skrev:
tors jul 29, 2021 1:39 pm
Piquénbauer skrev:
tors jul 29, 2021 12:59 pm
Dytrax skrev:
tors jul 29, 2021 11:40 am
Moriba's renewal is not close as of now. The player asks for a €3m net salary per season, triple what he currently earns. [Diari ARA]
Undskyld jeg siger det men hvad fuck tænker han på?

Fuck ham. Væk!
Ja, det er helt pløk, det der. Afsted med ham
Troede faktisk allerede han fik 1.5m€!? Ja pløk ham til PL. De giver vel gladeligt 20m€..eller mere
Må også sige, at lige nu, ser jeg hellere, man viser ham døren. Farvel. Han er mindst et par år fra at være den løn værd, hvis han nogensinde bliver det. Send ham til PL, der passer han nok bedre ind med sine stjerne nykker.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Filten
Indlæg: 1878
Tilmeldt: tirs aug 25, 2020 4:25 pm
Har takket: 191 gange
Blevet takket: 185 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Filten »

Ja ud med den forkælede unge
Madrid dommere: José Hernández Maeso, Hernández Hernández, Martínez Munuera, Gil Manzano

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7070
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 850 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Daluigi »

Kubala skrev:
tors jul 29, 2021 1:56 pm
Chelsea og Atleti havde også et bedre hold end Barca uden Messi. Jeg tror, at folk får sig en overraskelse, hvis Messi f.eks. ikke er der en hel sæson, og hvor disse spillere skal gøre det hele selv.
Præcis. Selvfølgelig skal en træner prise sig lykkelig for at have Messi på sit hold. Sjovt nok også derfor at alle de stærkeste hold i verden har forsøgt at få Messi på holdet - Det ville de vel næppe, hvis de mente at man ikke kunne praktisere genpres og moderne fodbold med ham på banen. Fuldstændig grotesk holdning at have - Selv om man da skal have lov at forfølge sine indskydelser herinde ligeså tosset man vil. Jeg forstår godt psykologien bag, når man får et kick ud af at tro, at man har spottet noget, som de færreste har spottet. Men i dette tilfælde er man altså også lige nødt til at se på de tørre fakta. At have den bedste spiller i verden på sit hold er IKKE en hæmsko, hvis holdet bliver sat bare nogenlunde korrekt op. Slut.

Messi har lige vundet Copaen også - Dælme flot klaret af hans holdkammerater, sådan at overleve med ham på banen.
Forumlegende

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Chelsea og atm har ikke bedre trupper end Barca. Og pak nu det der passive aggressive fjol væk daluigi. Man kan godt have en anden holdning end dig uden at den er grotesk.

Jeg har argumenteret for min sag flere gange herinde. Hvis Barca kunne genpresse og spille moderne fodbold så ville man gøre det. Men det kan vi ikke. Flere ting springer i øjnene:

1. Vi har under flere trænere nu droppet alt hvad der hedder genpres hvilket er en komplet katastrofe. Vi har ikke spillerne til at stå kompakt defensivt, vores spillere kan ikke følge med på omstillinger og vores defensiv ender konstant i elendige situationer. Det er så blevet afskrevet med at de er for dårlige men ingen cb’er kan fungere i et system hvor de skal stå højt og konstant ender i en mod en situationer med modstandere i løb.

Genpresset var altafgørende for måden vi spillede under pep og det er blevet fjernet. Og det kan ses. Så kan man altid spekulere over hvorfor men vi kan vel godt blive enige om at Messi ikke ligefrem løber mange meter. Det er så blevet forsøgt løst med Valverdes 442 og koemans 532 hvor Valverde havde mest succes. Det var også noget af det vi så med Argentina under copaen - 9 medspillere der arbejdede for Messi defensivt.

2. I en 433 har Messi ofte spillet til højre hvilket på ingen måder fungerer. Han trækker centralt og efterlader enorme rum på kanten. Offensivt betyder det at backen skal skabe alt hvilket gør det nemt at lukke ned og det skaber en enorme offensiv ubalance på holdet. Defensivt kommer der et kæmpe pres på på midten og backen. Vi så det med rak som skulle ud og dække af på kanten hvilket skabte plads på midten hvor bussi ikke kunne følge med. Alt i alt var det bare noget lort.

Hvis vi skal spille 433 med Messi så skal han spille centralt og det tvivler jeg på han vil da han ikke længere vil kunne søge dybt på samme måde.

3. Messi søger dybt. Det er virkelig ikke godt for holdet når Messi går ned på midten. Det skaber (igen) ubalance idet de Jong oftest rykkes frem som en form for angriber/boksspiller. Når Messi så mister bolden på midten (hvilket sker ret ofte) og han ikke selv forsøger at vinde den tilbage så er holdet virkelig i en dårlig position.

Samtidig tager han bolden fra spillere der faktisk godt kan skabe. Vi har lige set pedri under em men for Barca er han hovedsageligt en skraldemand. En spiller som puig er svær at spille sammen med Messi da Messi tager de rum som puig er bedst i (mellem kæderne).

Ja Messi har gode stats men det er jo ikke alt. Sæson efter sæson snakker fans om dårlige medspillere, trænere osv men at rette kritik mod Messi er grotesk. Men det er Messi holdet er bygget op om. Og det virker ikke. Vi spiller skidt og noget af ansvaret falder altså tilbage på Messi da han er den med klart mest magt i klubben.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 10 gæster