Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Det kan også sagtens være at balde ikke er fem potter pis værd og vi derfor pludselig skal have lukket et enormt hul efter Alba. Så skal vi i hvert fald have økonomien på plads for det kan sagtens blive dyrt.

Gaya er desuden pisse god og han kender ligaen.

Men jeg gider ikke bruge mere tid på det.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Simeone wants Griezmann. It is the most direct option to release too much salary .Griezmann wants to return to Atletico. Saul wants to come to Barça. Hermoso/ Lodi could enter into the operation as per
@MartaCarreras_

@totcosta

@Catradioesports
Hermoso nej men lodi… Hmm.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Piquénbauer skrev:
ons jul 14, 2021 7:50 pm
Simeone wants Griezmann. It is the most direct option to release too much salary .Griezmann wants to return to Atletico. Saul wants to come to Barça. Hermoso/ Lodi could enter into the operation as per
@MartaCarreras_

@totcosta

@Catradioesports
Hermoso nej men lodi… Hmm.
Lodi er ok, men igen, så skal vi af med Alba.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Piquénbauer skrev:
ons jul 14, 2021 7:47 pm
Det kan også sagtens være at balde ikke er fem potter pis værd og vi derfor pludselig skal have lukket et enormt hul efter Alba. Så skal vi i hvert fald have økonomien på plads for det kan sagtens blive dyrt.

Gaya er desuden pisse god og han kender ligaen.

Men jeg gider ikke bruge mere tid på det.
Ja, med den filosofi, så finder aldrig ud af, om Balde kan slå igennem, før han render rundt og excellerer i Pl eller PSG. Men Hey, så fortsætter vi da bare med at smide La Masia talenterne på porten, ligesom vi har gjort de sidste 10 år. Der skal i hvert fald nok være bejlere, da Chelsea, Liverpool og City har stærkt interesseret
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Han er 17 år gammel?! Hvad er det vrøvler om?

Man kan godt have flere spiller til en position uden at det betyder at la masia ikke bliver brugt/får muligheden. Hvis balde udvikler sig som du tror han gør så vil han få spilletid.

Og igen - Alba er 32 år. Han har ikke lang tid tilbage.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2804
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 177 gange
Blevet takket: 416 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Norbit »

Alba koster for meget på en sæson. Han præstere godt for landsholdet da han netop bliver pustet i nakken af Gaya.

Jeg er fan af Gaya og ser ham som den oplagte afløser for Alba. Om 2 år vil vi have en ret stabil position med både Balde og Gaya. Alba kan ikke starte inde hele sæsonen igennem. Det bliver dyrt for os, han har det med at miste hovedet i de store kampe.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Piquénbauer skrev:
ons jul 14, 2021 8:10 pm
Han er 17 år gammel?! Hvad er det vrøvler om?

Man kan godt have flere spiller til en position uden at det betyder at la masia ikke bliver brugt/får muligheden. Hvis balde udvikler sig som du tror han gør så vil han få spilletid.

Og igen - Alba er 32 år. Han har ikke lang tid tilbage.
Han er det nok største backtalent i Europa, det er hvad jeg snakker om. Hvis han ikke meget snart får chancen, så smutter han, ligesom alle de andre. Der er 30 klubber derude, der er klar at hente ham og hvis han kommer bag i køen, så er han væk, før du ved af det. Men du skal nok få ham at se i preseason, så kan du jo tage en kvalificeret vurdering af ham derefter. For lige nu, så ved du jo reelt ikke, hvor god han er.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Norbit skrev:
ons jul 14, 2021 8:30 pm
Alba koster for meget på en sæson. Han præstere godt for landsholdet da han netop bliver pustet i nakken af Gaya.

Jeg er fan af Gaya og ser ham som den oplagte afløser for Alba. Om 2 år vil vi have en ret stabil position med både Balde og Gaya. Alba kan ikke starte inde hele sæsonen igennem. Det bliver dyrt for os, han har det med at miste hovedet i de store kampe.
Hvis det er positionen, så skal vi af med Alba. Man skal ikke have to spillere med samme styrke på samme position. Og hvis det er sagen, så ser jeg faktisk hellere Lodi. Jeg bryder mig ikke om Gaya. Han fylder for lidt og han mangler fysik.Balde har allerede meget mere fysik end ham.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Ok nu skal du lige slappe lidt af hr talent-hvisker. Det bliver alt, alt for voldsomt det der. Han er 17 år. Hvis han har tre brikker at rykke med så ved han at det tager tid at komme op omkring førsteholdet. Han skal med på preseason og det er en kæmpe oplevelse. Så må vi se hvordan det går.

Men barca skal sgu ikke droppe at hente noget bredde til en position hvor man har en spiller på 32 fordi der er en knægt på 17 som måske (og det er et stort måske som med alle andre talenter) kan blive rigtig god. Sådan fungerer det ikke og det skal det heller ikke.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Nyhuus
Indlæg: 531
Tilmeldt: ons maj 05, 2010 8:34 pm
Har takket: 47 gange
Blevet takket: 35 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Nyhuus »

EasyBuddhist skrev:
ons jul 14, 2021 8:39 pm
Norbit skrev:
ons jul 14, 2021 8:30 pm
Alba koster for meget på en sæson. Han præstere godt for landsholdet da han netop bliver pustet i nakken af Gaya.

Jeg er fan af Gaya og ser ham som den oplagte afløser for Alba. Om 2 år vil vi have en ret stabil position med både Balde og Gaya. Alba kan ikke starte inde hele sæsonen igennem. Det bliver dyrt for os, han har det med at miste hovedet i de store kampe.
Hvis det er positionen, så skal vi af med Alba. Man skal ikke have to spillere med samme styrke på samme position. Og hvis det er sagen, så ser jeg faktisk hellere Lodi. Jeg bryder mig ikke om Gaya. Han fylder for lidt og han mangler fysik.Balde har allerede meget mere fysik end ham.
Nu vil det ikke gøre mig noget med en back, som også har noget fysik at spille med.
Men vi har nu også klaret os fint med både Alves og Alba.

Tror også man skal passe på med de talenter her. Selvfølgelig skal de have spilletid, så de kan udvikle sig.
Men I en klub som Barcelona, kan der virkelig også komme et massivt pres på spillere der er for unge og ikke kan håndtere det.
Det er mig en gåde at Pedri har formået hvad han har gjort denne sæson, og ikke er gået ned med stress endnu.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Men barca skal sgu ikke droppe at hente noget bredde til en position hvor man har en spiller på 32 fordi der er en knægt på 17
Jo, det er faktisk lige det man skal. Vi skal droppe at hente spillere til bredden, som ikke bidrager med noget som helst. I tilfældet med Gaya, så er han a one trick pony, som ikke hæver niveauet og som ikke tilbyder andet, end at være backup. Han er en Alba light, som ikke løfter Barca nogen steder hen og man kunne i så fald lige så godt have beholdt Firpo. I tilgift vil han så tage spilletid fra talenter, som kunne tilbyde en langvarig løsning på positionen med et langt højere niveau i enden. Det står i kontrast til den strategi, som Laporta har til sinde at indføre, hvor 15-16 spillere skal være af høj kvalitet og resten af truppen skal fyldes ud af ungdomsspillere fra akademiet. Det vil sige at de spillere, som ikke umiddelbart starter inde, skal være polyvalente spillere, der dækker flere pladser, eller være ungdomsspillere med fremtid i. Man skal altså ikke have to etablerede spillere, der dækker samme position og kun den. Derfor, hvis man vælger at hente en spiller til VB, så skal Alba ud og i så fald, så skal det være én, der hæver niveauet og ikke, i bedste fald, er status quo. Barca har Alba som første valg, for nuværende og dertil har man Dest, hvis Alba bliver skadet og ellers et stort talent i Balde, som kan tage spilletid i de kampe, hvor han vurderes klar til at starte, eller blive indskiftet, hvis stillingen tillader det. Gaya han opfylder ingen af de kriterier.
som måske (og det er et stort måske som med alle andre talenter) kan blive rigtig god.
Der må man jo forvente at den sportslige ledelse er i stand til at foretage en kvalificeret vurdering af niveauet hos de spillere, der er på tale. Min personlige vurdering mht Balde, kender du og den nuværende sportslige sektor er også villige til satse på ham. Den tideligere sportslige sektor ville måske have gjort præcis ligesom du vil, for det er en fortsættelse af deres transferpolitik du er inde på.

Mht Gaya, så er det eneste senarie, jeg kan forestille mig hente ham, at man har et klart og indiskutabelt første valg, ingen alternativer i truppen ellers og ingen nævneværdige talenter ungdomsrækkerne. I så tilfælde kunne jeg måske være villig til at give 5-10 mio euro i transfer og en løn på 2-3 mio euro for en backuprolle til Gaya. Ellers ville jeg kigge stort set alle andre steder hen.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Jo, det er faktisk lige det man skal. Vi skal droppe at hente spillere til bredden, som ikke bidrager med noget som helst. I tilfældet med Gaya, så er han a one trick pony, som ikke hæver niveauet og som ikke tilbyder andet, end at være backup. Han er en Alba light, som ikke løfter Barca nogen steder hen og man kunne i så fald lige så godt have beholdt Firpo. I tilgift vil han så tage spilletid fra talenter, som kunne tilbyde en langvarig løsning på positionen med et langt højere niveau i enden.
Du skriver lidt i øst og vest. Gaya er ikke specielt god men han vil tage spilletid fra talenterne? Hvis han er skidt så vil balde vel kunne få masser af spilletid?

En anden ting - vil du virkelig have en ung spiller i klubber der kræver spilletid? Er det ikke lidt for meget at en spiller på 17-18 kræver spilletid? Jeg troede vi ville have vindere der ville Barca over alt andet og ikke spillere der smutter hvis de ikke får hvad de vil have inden de er slået igennem på b-holdet?
Det står i kontrast til den strategi, som Laporta har til sinde at indføre, hvor 15-16 spillere skal være af høj kvalitet og resten af truppen skal fyldes ud af ungdomsspillere fra akademiet. Det vil sige at de spillere, som ikke umiddelbart starter inde, skal være polyvalente spillere, der dækker flere pladser, eller være ungdomsspillere med fremtid i. Man skal altså ikke have to etablerede spillere, der dækker samme position og kun den. Derfor, hvis man vælger at hente en spiller til VB, så skal Alba ud og i så fald, så skal det være én, der hæver niveauet og ikke, i bedste fald, er status quo. Barca har Alba som første valg, for nuværende og dertil har man Dest, hvis Alba bliver skadet og ellers et stort talent i Balde, som kan tage spilletid i de kampe, hvor han vurderes klar til at starte, eller blive indskiftet, hvis stillingen tillader det. Gaya han opfylder ingen af de kriterier.
Sikke dog en indsigt du har. Jeg ville dog passe på med at tage det for gospel. Det handler stadig om at vinde og det er svært hvis din reserve ikke kan levere på det niveau der kræves. Det lyder alt sammen flot og fint men hvis pengene var til det så er jeg overbevist om at balde ikke ville være "første-reserve" i den nærmeste fremtid. Heller ikke under Laporta.
Der må man jo forvente at den sportslige ledelse er i stand til at foretage en kvalificeret vurdering af niveauet hos de spillere, der er på tale. Min personlige vurdering mht Balde, kender du og den nuværende sportslige sektor er også villige til satse på ham. Den tideligere sportslige sektor ville måske have gjort præcis ligesom du vil, for det er en fortsættelse af deres transferpolitik du er inde på.
Og ifølge rygterne var/er den sportslige sektor også interesseret i gaya... Så hvad betyder det? Du må også meget gerne forklare mig hvorfor der er så meget snak om en rutineret målmand som backup hvis neto bliver solgt?

Det er desuden på ingen måder en del af tidligere transferpolitik at ville have en god reserve. Det er fuldkommen normal praksis - især hvis dit førstevalg er 32 og dine reserver hhv en højreback og en gut på 17 fra 3. divisionen.
Mht Gaya, så er det eneste senarie, jeg kan forestille mig hente ham, at man har et klart og indiskutabelt første valg, ingen alternativer i truppen ellers og ingen nævneværdige talenter ungdomsrækkerne. I så tilfælde kunne jeg måske være villig til at give 5-10 mio euro i transfer og en løn på 2-3 mio euro for en backuprolle til Gaya. Ellers ville jeg kigge stort set alle andre steder hen.
Jep jeg har fanget den. Der er dog noget der siger mig at piben ville få en anden lyd hvis det faktisk blev faktuelt. Så skulle vi nok få forklaret at det er det helt rigtige move fra Laporta - vores ufejlbarlige frelser.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Men vi har nu også klaret os fint med både Alves og Alba.
Alves havde langt, langt mere fysik at spille med end Alba og i særdeleshed Gaya, som nok har en vis hurtighed, men ellers ingen fysik. Alves kunne man ikke flytte rundt med og hans udholdenhed var uovertruffen. Dertil havde man jo dengang også Abidal, som var et fysisk pragteksemplar. Efter Alba kom til, har der været en fysisk ubalance på back positionerne og som kun er blevet forværret, efter Alves, af uransagelige årsager, blev hældt ud med badevandet. Semedo så lovende ud i starten, men han var alt andet end. Han havde absolut ingen nærkampstyrke og selvom han var hurtig, så løb han rundt uden hoved. Vi er ikke meget bedre stillet nu, men Emerson virker lovende og Balde helt sikkert vil føre Barca tilbage ind i moderne fodbold, så fremtiden ser bedre ud end længe.
Tror også man skal passe på med de talenter her. Selvfølgelig skal de have spilletid, så de kan udvikle sig.
Men I en klub som Barcelona, kan der virkelig også komme et massivt pres på spillere der er for unge og ikke kan håndtere det.
Det er mig en gåde at Pedri har formået hvad han har gjort denne sæson, og ikke er gået ned med stress endnu.
Pedri har taget røven på alle. Da jeg så ham 5-6 kampe sidste sæson for Las Palmas, kunne jeg sagtens se potentialet og jeg vidste at han kunne gøre sig gældende med det samme. Men jeg havde sgu ikke forventet han ville stå med 52 kampe for Barca og fuld spilletid under EM, det må jeg indrømme. Men det er jo tydeligvis heller ikke det, jeg efterspørger ved Balde næste sæson.

Derimod, så har jeg set over ti b-holds kampe med Balde sidste sæson og han ser bare rigtig, rigtig spændende ud. Jeg har det endnu mere med ham, end jeg havde det med Moriba, da jeg før jul mente, han var ved at være klar til at få minutter på førsteholdet og selv ved ham, er det gået hurtigere, end jeg troede, omend, det ikke er Pedri stats, han præsterer. Balde er efter min mening et større talent end Moriba, så det kan kun gå for langsomt med at give ham spilletid.

Sandheden er bare at der er rigtig mange talenter hos Barca lige nu og det gælder bare om at tage for sig, så man kan få genoprettet økonomien og ikke pisse den væk, som man har gjort i alt for lang tid. Fati, Pedri, Moriba, Garcia, Puig, Collado, Araujo, Mingueaza osv. det er det, vi har ventet på i mange år og det bedste af det hele, er at det bare kommer til at forsætte de næste par år. Med Balde, Nico, Gavi, ilias osv. Om fem år kan vi igen stille et helt hold i CL, kun fra La Masia. Så nu skal vi ikke begynde at fucke det op igen, ved at hente nulboner.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Der skulle simpelthen ikke mere end 10 kampe med balde før du blev overbevist om at han er Europas største backtalent og en værdig førsteholdsspiller/reserve? Hold da fest.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

ladislau
Indlæg: 1262
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af ladislau »

Vi får ikke en 17 årig til at blive i klubben med to landshold spillere foran sig. Det tror jeg simpelthen ikke på. Det ligger ikke rigtig i mindsettet på spillerne/talenterne idag, og slet ikke hos deres agenter, og markedet for talenter er jo eksploderet for længst.

Økonomisk giver det mening, at gå all-in på de talenter, som vi i forvejen tror på. Vi har jo nærmest ikke råd til andet.
Sportsligt, kender jeg ikke Balde, men vi har altså sendt tre Venstre backs afsted, som kunne gøre arbejdet lige så godt, som de folk der er købt de senere år.

Vi har sidste år brugt en lille formue på en 19 årig højre back.
Ajax giver deres talenter chancen, og får ofte valuta for tilliden. Vi spiller givet generelt på et højere niveau en Ajax, men forskellen på de to klubber er reelt; i Ajax for de lov at spille i start 11’eren hos os kan de ikke komme i brutto truppen.
Vi har meget mere tillid til Ajax talentudvikling end vores egen. Det er et stort problem.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 13 gæster