Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Vi er ved at ende i en af de magiske MD vs Sport battles! Sport mener at vide at der ikke sker noget med saul og griez byttehandlen blandt andet fordi Barca ikke vil forstærke en rival som med suarez. MD mener omvendt at byttehandlen mellem Barca og ATM er godt på vej, begge klubber, trænere og selve spillerne er interesseret og forhandlingene går fremad. Man er ikke bange for at forstærke ATM da man i Barca har brug for saul som type og det samtidig er en nødvendighed for at holde på Messi.

Det bliver spændende at følge. Personligt tror jeg sagtens det kan ende med en deal. Og jeg tror samtidig det ville være bedst for holdet. Jeg ser saul som en forstærkning og jeg tror ikke vi ville købe en spiller hvis griez blev sendt videre gennem et direkte salg (pengene ville gå til gælden).
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

I forlængelse af dette skriver MD i dag at handlen langsomt går frem og at Barca prøver at få ekstra spillere/penge oveni.

MD virker ret sikre på at den går igennem. Især fordi alle involverede parter ser positivt på en handel. Koeman og simeone er begge med. Griez vil kun til ATM hvis han skal væk. Saul vil Barca meget mere end et skifte til pl. Ledelsen hos ATM vil have griez tilbage mens ledelsen hos Barca vil tage to fluer med et smæk - en boks til boks til Koeman og en ny kontrakt til Messi.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Nyhuus
Indlæg: 531
Tilmeldt: ons maj 05, 2010 8:34 pm
Har takket: 47 gange
Blevet takket: 35 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Nyhuus »

Lyder spændende!
Håber at det bliver med nogle penge oveni. For efter at jeg så denne, er jeg godt nok lidt bekymret over, hvilke spillere vi rent faktisk har på holdet, når sæsonen starter.




Der bliver nævnt at Barcelona i 19/20 kunne tillade sig at have lønninger op med £671 mio. (ved ikke om han snakker pund eller euro, men lad os antage det er pund).
Sidste år var det nede på £247 mio. og hvis ikke der kommer styr på økonomien i år, må de maks. have lønninger for £160 mio.

Det er lidt svært at finde en 100% troværdig kilde ift. lønninger, tror jeg (kom gerne med noget bedre, hvis I ligger inde med det), men iflg. denne her, ligger Barcelonas lønninger pt. på £238,513,600:
https://salarysport.com/football/la-liga/barcelona/

Aleñá, Firpo, Matheus, Todibo er så solgt og Trincao udlejet.
Det frigiver £13.260.000 (kunne ikke finde Todibo og Aleña på listen).
Med Griezmann ryger der så yderligere £30.888.000.
Så vil man være nede på £194.365.600.

Salg af Coutinho, Pjanic og Umititi giver £46.228.000 ekstra, og så er vi under de £160mio.
Men der er så også tilgangen af Agüero, Garcia, Depay og Emerson + Saul, hvis det bliver en byttehandel.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Synes nu stadig at truppen vil se rigtig fornuftig ud:

MM: MAtS, Neto, Pena

HB: Dest, Emerson, Roberto

VB: Alba, Balde, (Dest), (Saul)

CB: Araujo, Mingueza, Pique, Garcia, Lenglet, Umtiti

Def midt: Bussi, De Jong, Nico, (Saul), (Roberto)

CM: Pedri, De Jong, Saul, Puig, Ilaix, Pjanic, (Roberto)

HW: Demb, Collado

VW: Ansu, Depay, Coutinho

AN: Messi, Aguero, Martin

Vi burde sagtens kunne sige farvel til Neto, Roberto, Lenglet, Umtiti, Pjanic, Coutinho og Martin uden at holdet ville lide.

Omkring et salg af griez så er det så simpelt at vi ikke kan forlænge med Messi med mindre han bliver sendt videre. Og hvis ATM er den eneste mulighed så må det være sådan.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Nyhuus
Indlæg: 531
Tilmeldt: ons maj 05, 2010 8:34 pm
Har takket: 47 gange
Blevet takket: 35 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Nyhuus »

Helt enig. Bekymrer mig nok også bare over, om de salg rent faktisk kommer til at ske.
Må man krydse fingre for, i hvert fald!

EDIT: Jeg ville blive decideret glad, hvis vi slap af med de spillere :glad:
Måske lige med undtagelse af Neto, som jeg ikke har et behov for at skulle af med,
men for økonomiens skyld er det nu nok fint nok.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Den eneste position jeg ser problemer på er HW. Demb er skadet og Collado er fuldstændig uprøvet. Messi må ikke spille derude (imo) da det påvirker hele holdet negativt. Jeg havde holdt trincao.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Piquénbauer skrev:
ons jul 14, 2021 12:26 pm
Den eneste position jeg ser problemer på er HW. Demb er skadet og Collado er fuldstændig uprøvet. Messi må ikke spille derude (imo) da det påvirker hele holdet negativt. Jeg havde holdt trincao.
Collado kommer til at gøre det langt bedre end Trincao, bare vent😉

Jeg ville også sende Dembele videre i en evt byttehandel. Måske Chelsea ville være klar på at sende AC den anden vej. Jeg er sgu brændt lidt varm på ham, efter det forår, han har haft
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Tvivler på det men krydser fingre for det. Hvis han ikke gør så er vi sgu på røven. Derfor ville det have være godt med en ekstra spiller som trincao.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Antimadridista
Indlæg: 9203
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 919 gange
Blevet takket: 941 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

Hvordan er Collado defensivt?

Ville foretrække 5 cb’er. Er der en ok cb på B-holdet, hvis uheldet skulle sende 2 cb’er på langs?

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7156
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1865 gange
Blevet takket: 1111 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

The Griezmann - Saul swap deal between Barça and Atletico Madrid is imminent. [Cadena COPE]

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2804
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 177 gange
Blevet takket: 416 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Norbit »

Efter at vi har hjulpet Atl Madrid så mange gange de seneste sæsoner, så kan de som minimum hjælpe os ved at hente Griezmann tilbage og give både Saul samt lidt mønt oveni for at vi kan beholde Messi.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Barca vil have 15 mio ekstra oveni saul for griez. Men ja handlen ser ud til at gå igennem.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

hackmann
Indlæg: 379
Tilmeldt: tirs apr 13, 2021 4:26 pm
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 87 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af hackmann »

Nyhuus skrev:
ons jul 14, 2021 11:05 am
Lyder spændende!
Håber at det bliver med nogle penge oveni. For efter at jeg så denne, er jeg godt nok lidt bekymret over, hvilke spillere vi rent faktisk har på holdet, når sæsonen starter.




Der bliver nævnt at Barcelona i 19/20 kunne tillade sig at have lønninger op med £671 mio. (ved ikke om han snakker pund eller euro, men lad os antage det er pund).
Sidste år var det nede på £247 mio. og hvis ikke der kommer styr på økonomien i år, må de maks. have lønninger for £160 mio.

Det er lidt svært at finde en 100% troværdig kilde ift. lønninger, tror jeg (kom gerne med noget bedre, hvis I ligger inde med det), men iflg. denne her, ligger Barcelonas lønninger pt. på £238,513,600:
https://salarysport.com/football/la-liga/barcelona/

Aleñá, Firpo, Matheus, Todibo er så solgt og Trincao udlejet.
Det frigiver £13.260.000 (kunne ikke finde Todibo og Aleña på listen).
Med Griezmann ryger der så yderligere £30.888.000.
Så vil man være nede på £194.365.600.

Salg af Coutinho, Pjanic og Umititi giver £46.228.000 ekstra, og så er vi under de £160mio.
Men der er så også tilgangen af Agüero, Garcia, Depay og Emerson + Saul, hvis det bliver en byttehandel.
Værten taler om pund og journalisten om euro. Vi må bruge 70% af vores indtægter på lønudgifter. Før corona var det 1000 m euro i indtægter og lønudgifter på 671M

I 20/21 havde vi 382M i lønudgifter og forventning til 21/22 er under 300M

https://www.laliga.com/transparencia/ge ... -plantilla

Der er en anden regel de ikke kommer ind på: 1 for 4 reglen, vi kun bruge 1 euro for hver 4 vi frigør. Det er noget med vi har kørt med underskud eller ikke har overholdt FFP.

Vi havde et underskud omkring 100M i 19/20 og forventet underskud omkring 300-350M i 20/21. Det er jo indhentet på bare et år med normale indtægter det her lave lønudgifter. Derfor prøver Laporta at får en corona undtagelse. Indtil videre uden at Tebas har rykket sig.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Messi aftalen må komme i forlængelse af griez/saul byttehandlen… Ellers ville man vel stadig ikke kunne gennemføre Messi aftalen?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

hackmann skrev:
ons jul 14, 2021 4:02 pm
Nyhuus skrev:
ons jul 14, 2021 11:05 am
Lyder spændende!
Håber at det bliver med nogle penge oveni. For efter at jeg så denne, er jeg godt nok lidt bekymret over, hvilke spillere vi rent faktisk har på holdet, når sæsonen starter.




Der bliver nævnt at Barcelona i 19/20 kunne tillade sig at have lønninger op med £671 mio. (ved ikke om han snakker pund eller euro, men lad os antage det er pund).
Sidste år var det nede på £247 mio. og hvis ikke der kommer styr på økonomien i år, må de maks. have lønninger for £160 mio.

Det er lidt svært at finde en 100% troværdig kilde ift. lønninger, tror jeg (kom gerne med noget bedre, hvis I ligger inde med det), men iflg. denne her, ligger Barcelonas lønninger pt. på £238,513,600:
https://salarysport.com/football/la-liga/barcelona/

Aleñá, Firpo, Matheus, Todibo er så solgt og Trincao udlejet.
Det frigiver £13.260.000 (kunne ikke finde Todibo og Aleña på listen).
Med Griezmann ryger der så yderligere £30.888.000.
Så vil man være nede på £194.365.600.

Salg af Coutinho, Pjanic og Umititi giver £46.228.000 ekstra, og så er vi under de £160mio.
Men der er så også tilgangen af Agüero, Garcia, Depay og Emerson + Saul, hvis det bliver en byttehandel.
Værten taler om pund og journalisten om euro. Vi må bruge 70% af vores indtægter på lønudgifter. Før corona var det 1000 m euro i indtægter og lønudgifter på 671M

I 20/21 havde vi 382M i lønudgifter og forventning til 21/22 er under 300M

https://www.laliga.com/transparencia/ge ... -plantilla

Der er en anden regel de ikke kommer ind på: 1 for 4 reglen, vi kun bruge 1 euro for hver 4 vi frigør. Det er noget med vi har kørt med underskud eller ikke har overholdt FFP.

Vi havde et underskud omkring 100M i 19/20 og forventet underskud omkring 300-350M i 20/21. Det er jo indhentet på bare et år med normale indtægter det her lave lønudgifter. Derfor prøver Laporta at får en corona undtagelse. Indtil videre uden at Tebas har rykket sig.
Det lyder meget rigtig med de tal du opremser her og det er noget af det samme, som jeg har set flere steder. Mht coronaundtagelse, så er det håbløst at La liga´s økonomiske fairplay regler ikke er sat på stand by i disse år ligesom med FFP. Men det er rigtigt at Barca på denne måde hurtigt vil oprettet den skade, som coronaen har forårsaget. Efter et år med normal indtægt, vil Barca´s lønbudget jo hurtigt genoprette sig, så man må forvente et overskud i størrelses ordenen 200-300 mio euro for 21/22 sæonen. Specielt hvis Laporta, som rygterne går på, har et par store sponsor kontrakter liggende klar til underskrift. Det vil dog være nærliggende at tro, de kontrakter betinges af at Messi forlænger. Espai Barca er også blevet godkendt og byggeriet må formodes at gå i gang i løbet af efteråret. Det bygynder at lysne og man må virkelig tage hatten af for den arbejdsindsats Laporta ligger for dagen. Hold nu op, hvor må han have travlt. Hvis enderne mødes og det ser det ud til lige nu, så må man prise sig lykkelig for at Bartomeu langt om længe er fortid og at man kan begynde at kigge fremad.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 6 gæster