10 - Lionel Andrés Messi

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Antimadridista »

Madameskrald skrev:
tirs jul 13, 2021 1:19 pm
Antimadridista skrev:
tirs jul 13, 2021 12:28 pm
Det bliver meget håndplukket det der.

Laporta var præsident og havde stor succes med det, længe før han “vandt i lotteriet” med Pep.

Madam@

Havde du helst set at man havde solgt Messi for 6-8 år siden, for at få et mere homogent hold, hvor ingen var over sidemanden??
Hvad bliver håndplukket?

Mht. hold vs. individ, så er det en balancegang (idealet er ikke en 100 % flad struktur), men lad mig sige det sådan, at jeg til enhver tid vil foretrække en mere holdbaseret tilgang over Messi og resultater for den sags skyld. Problemet er fra mit perspektiv, at klubben som helhed blev alt for resultatorienteret efter Guardiola, og det trak i retning af, at holdet skulle dække ind for individet - eksemplificeret ved Messi, Neymar og Suarez en overgang, og Messi er aldrig kommet ud af den rolle..

I grund og bund er jeg ret ligeglad med Messi (jeg ser ikke argentina, da de typisk spiller ensidigt omkring Messi) - jeg er tilhænger af Cruyffs Barcelona, og alle træk væk fra det herunder det store Messi fokus er fra mit perspektiv skævt. Jeg er meget mere henrykt for spillere som Xavi, Pep og Puyol.

Så sat på spidsen, så så jeg gerne kunne vi spole 6-8 år tilbage, at vi havde hentet en mere holdorienteret træner, og havde Messi ikke rettet ind, så havde jeg gerne vinket farvel til ham.
Dine argumenter.

Vi har alle forskellige holdninger til arven efter Cruyff. Nogle mere eller mindre stålfaste eller hårdt sat op, rigide. Jeg tror de fleste af os, ikke ville have undværet MSN og jeg ville bestemt ikke have undværet Messi. Der giver jeg gerne tab på et årti af cruyffisme, for det sublime og enestående. Messi kommer ikke igen. Imo må man tage det sure ved hans tilstedeværelse med det overordentlig søde!
Dermed ikke sagt, at intet kunne være bedre eller visse ting gerne måtte ændres. Piq@ har eksempelvis længe argumenteret for problemet ved højresiden med Messi og sine svage def pligter. Den forstår jeg, men jeg ville klart ønske at man løste det MED Messi, ar han blev 9’er eller lig. som andre også har skrevet.

Jeg tror ikke på at det umuligt kan løses med Messi.

Ja det er et holdspil og vi har lige set hvad et godt hold (Italien) kan præstere til EM, uden store stjerner og vi skal også tilbage dertil. Det kommer vi, forhåbentlig, også efter Messi og reelt burde man også kunne komme det mens han stadig er her. Det vil også være i Messis egen interesse, at holdet fungerer bedst muligt.
Det er muligt at de seneste trænere har været for vage, men det burde kunne håndteres.

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8333
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 635 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Michman »

Billede
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7064
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 848 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Daluigi »

Hvis det Spanske forbund ender med at forcere Messi ud af ligaen pga. deres regler, så har de endegyldigt ødelagt deres produkt. Kæft hvor må Tebas sidde med en bitter smag i munden.
Forumlegende

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8333
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 635 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Michman »

Billede
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Ialocin
Indlæg: 727
Tilmeldt: søn aug 17, 2014 11:54 am
Har takket: 118 gange
Blevet takket: 115 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Ialocin »

Daluigi skrev:
ons jul 14, 2021 11:14 am
Hvis det Spanske forbund ender med at forcere Messi ud af ligaen pga. deres regler, så har de endegyldigt ødelagt deres produkt. Kæft hvor må Tebas sidde med en bitter smag i munden.
Meget kan man sige om Tebas, men nu er det jo ikke hans skyld, at Barcelonas forrige ledelse har kørt klubben økonomisk i sænk.

Brugeravatar
Paulinho15
Indlæg: 519
Tilmeldt: man jun 29, 2020 11:16 pm
Geografisk sted: Vejle
Har takket: 394 gange
Blevet takket: 106 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Paulinho15 »

Ialocin skrev:
lør jul 17, 2021 10:30 pm
Daluigi skrev:
ons jul 14, 2021 11:14 am
Hvis det Spanske forbund ender med at forcere Messi ud af ligaen pga. deres regler, så har de endegyldigt ødelagt deres produkt. Kæft hvor må Tebas sidde med en bitter smag i munden.
Meget kan man sige om Tebas, men nu er det jo ikke hans skyld, at Barcelonas forrige ledelse har kørt klubben økonomisk i sænk.
Det kan på ingen måde være Tebas og ligaens skyld hvis Messi ikke bliver. Havde Barca ikke mistet alle de indtægter de havde mistet, så ville denne lønregel jo ikke være et problem. Det er godt der er denne lønregel. Den kan hjælpe klubberne med at forvalte deres økonomi bedre. Om procenten er sat på det rigtige er så en anden snak. Man kan også tale om, at La Liga måske kan ændre på reglen set i forhold til corona har været en meget uventet hændelse der har ramt hele verden, men det kan på ingen måde være ligaens skyld hvis Messi ikke kan forlænge på grund af den regel som også nævnes af lalocin i overstående indlæg
Dance in the faith of the Lord and let your actions speak louder than your words 🕺💃

hackmann
Indlæg: 361
Tilmeldt: tirs apr 13, 2021 4:26 pm
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 87 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af hackmann »

Ialocin skrev:
lør jul 17, 2021 10:30 pm
Daluigi skrev:
ons jul 14, 2021 11:14 am
Hvis det Spanske forbund ender med at forcere Messi ud af ligaen pga. deres regler, så har de endegyldigt ødelagt deres produkt. Kæft hvor må Tebas sidde med en bitter smag i munden.
Meget kan man sige om Tebas, men nu er det jo ikke hans skyld, at Barcelonas forrige ledelse har kørt klubben økonomisk i sænk.
Det er jo også lidt Messis egen skyld. Han kunne forlænge mens han stadig var under kontrakt så var det meget nemmere at få plads til hans løn.

Nu er det næsten er spørgsmål om Messi eller Griezmann. Det er irriterende hvordan vi næsten altid ender hvor der kun er dårlige beslutninger tilbage.

Red
Indlæg: 160
Tilmeldt: tors sep 03, 2020 4:01 pm
Blevet takket: 13 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Red »

Hvordan vil det være nemmere? Det er da de samme forudsætninger om at lønningerne må gøre en hvis andel af omsætningen uanset hvornår han forlængede

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7064
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 848 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Daluigi »

I sidste ende er det ligaens regler, som kan forcere deres egen bread and butter ud af La liga og over i en konkurrent. At man så har haft en uansvarlig ledelse tidligere ændre ikke på det faktum. Det er blot en faktor som leder hen mod konsekvensen.
Forumlegende

Brugeravatar
Paulinho15
Indlæg: 519
Tilmeldt: man jun 29, 2020 11:16 pm
Geografisk sted: Vejle
Har takket: 394 gange
Blevet takket: 106 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Paulinho15 »

Daluigi skrev:
søn jul 18, 2021 2:10 pm
I sidste ende er det ligaens regler, som kan forcere deres egen bread and butter ud af La liga og over i en konkurrent. At man så har haft en uansvarlig ledelse tidligere ændre ikke på det faktum. Det er blot en faktor som leder hen mod konsekvensen.
Så må Messi jo bare acceptere en lavere løn hvis han virkelig gerne vil blive i Barca. Det kan ikke være ligaens skyld på nogen måde. Messi kan da bare acceptere en løn på 1 mio. euro om året eller for den sags skyld 1 kr. om året. Så er han inden for lønrammen der er sat af ligaen

Edit:
Hvis Messi ikke ender med at forlænge, fordi han ikke kan få den løn han vil have, så er det ikke ligaens skyld, men Messis skyld, fordi han så vil have for høje lønkrav i forhold til det Barca har råd til at betale
Dance in the faith of the Lord and let your actions speak louder than your words 🕺💃

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Madameskrald »

Helt enig... det er fortsat 100 % Messis astromiske lønniveau, der er den væsentligste begrænsning i om forholdet kan fortsætte.

Med 50 % nedgang vil han fortsat være den bedst betalte i truppen med en god margen til den næste - man kan sigte meget efter den tidligere ledelse i den sammenhæng, men Messi og co. er jo ikke helt uskyldsrene i den ligning.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Antimadridista »

Eftersigende skulle Piq, Bussi, Roberto og Alba også stejle ift lønreduktion. De trækker samlet set også en god portion.

Ift diverses oprindelige løn, før corona, er den egentlig allerede sat ned og er det yderligere reduktion man taler om nu..? Altså ift hele truppen?

Der har været så meget lønsnak, så kan reelt ikke huske hvad der ER gennemført, om noget…??

Brugeravatar
Paulinho15
Indlæg: 519
Tilmeldt: man jun 29, 2020 11:16 pm
Geografisk sted: Vejle
Har takket: 394 gange
Blevet takket: 106 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Paulinho15 »

Madameskrald skrev:
søn jul 18, 2021 4:32 pm
Helt enig... det er fortsat 100 % Messis astromiske lønniveau, der er den væsentligste begrænsning i om forholdet kan fortsætte.

Med 50 % nedgang vil han fortsat være den bedst betalte i truppen med en god margen til den næste - man kan sigte meget efter den tidligere ledelse i den sammenhæng, men Messi og co. er jo ikke helt uskyldsrene i den ligning.
Jep. Jeg har intet imod, at man tjener mange penge. Heller ikke astronomisk mange penge. Det vil sige, at jeg intet har imod, at Messi angiveligt har tjent 1 mia. kr. om året i de sidste fire år i Barca.

Man kan sagtens sige, at Messi selvfølgelig skal være godt betalt hvis han forlænger med klubben, men i denne her situation mener jeg, at hvis han virkelig elsker Barca, så bør han skrive under på en kontrakt på lad os sige 1 mio. euro om året med det samme. Det kan klubben gøre med det samme og så er han Barca-spiller og så er hele det her hurlumhej lukket.

Så kan Messi og Barca lave en aftale om, at han får nogle store bonusser senere hen, når klubbens økonomi mere tillader det igen. Hvis det virkelig handler om penge for Messi, så er der jo mange andre måder også at tjene penge på. Han kan starte en virksomhed, han kan få flere nye sponsorere, han kan holde foredrag, han kan investere i aktier, skrive en bog osv... Der er så mange gode måder at tjene penge på.

At Messi allerede har tjent rigtig mange penge bør ikke være et argument for, at Messi skal gå ned i løn. Det er ikke det jeg argumenterer for. Det jeg prøver at sige er, at hvis Messi virkelig elsker Barca, så forlænger han lige med det samme uanset om han får 1 mio. euro i løn eller 100 mio. euro i løn om året. Penge kan man altid tjene, men som det ser ud lige nu kan man nok ikke spille på højeste niveau i Barca i hele sit liv.

Med andre ord, hvis man vil være Barca-spiller, så vælger man klubben fordi det er Barca og ikke ud fra hvad man vil få i løn. Ligesom Memphis Depay.

Det er i øvrigt ikke mit indtryk, at Messi er draget af pengene, men hvis han virkelig virkelig elsker Barca, hvorfor har han så ikke allerede forlænget til 1 mio. euro om året?
Dance in the faith of the Lord and let your actions speak louder than your words 🕺💃

Brugeravatar
Paulinho15
Indlæg: 519
Tilmeldt: man jun 29, 2020 11:16 pm
Geografisk sted: Vejle
Har takket: 394 gange
Blevet takket: 106 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Paulinho15 »

Antimadridista skrev:
søn jul 18, 2021 5:15 pm
Eftersigende skulle Piq, Bussi, Roberto og Alba også stejle ift lønreduktion. De trækker samlet set også en god portion.

Ift diverses oprindelige løn, før corona, er den egentlig allerede sat ned og er det yderligere reduktion man taler om nu..? Altså ift hele truppen?

Der har været så meget lønsnak, så kan reelt ikke huske hvad der ER gennemført, om noget…??
Sådan som jeg har forstået det har spillerne fået udbetalt mindre i løn her under corona end de normalt får med lovning på, at de får den udskudte løn på et senere tidspunkt.

Jeg tror klubben nu reelt forsøger, at forhandle spillerne ned i løn. Hvis overstående er tilfældet som jeg skriver er de jo reelt set ikke gået ned i løn, fordi de så vil få det på et senere tidspunkt.
Dance in the faith of the Lord and let your actions speak louder than your words 🕺💃

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Antimadridista »

Paulinho15 skrev:
søn jul 18, 2021 5:38 pm
Antimadridista skrev:
søn jul 18, 2021 5:15 pm
Eftersigende skulle Piq, Bussi, Roberto og Alba også stejle ift lønreduktion. De trækker samlet set også en god portion.

Ift diverses oprindelige løn, før corona, er den egentlig allerede sat ned og er det yderligere reduktion man taler om nu..? Altså ift hele truppen?

Der har været så meget lønsnak, så kan reelt ikke huske hvad der ER gennemført, om noget…??
Sådan som jeg har forstået det har spillerne fået udbetalt mindre i løn her under corona end de normalt får med lovning på, at de får den udskudte løn på et senere tidspunkt.

Jeg tror klubben nu reelt forsøger, at forhandle spillerne ned i løn. Hvis overstående er tilfældet som jeg skriver er de jo reelt set ikke gået ned i løn, fordi de så vil få det på et senere tidspunkt.
Ok.

På den baggrund finder jeg det generelt ikke videre beundringsværdigt, at det er SÅ svært at få folk ned i løn. Syntes sku det er for grådigt. Ok 40% er selvfølgelig rigtig meget, men 15-20% burde simpelthen kunne gennemføres. Det er lidt ulækkert.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 5 gæster