Antoine Griezmann

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

FCBWAL
Indlæg: 60
Tilmeldt: tors feb 25, 2021 7:28 pm
Har takket: 24 gange
Blevet takket: 5 gange

Re: 17 - Antoine Griezmann

Indlæg af FCBWAL »

Har I set videoen? Der er ikke noget racisme indblandet. Dembele siger noget nedladende: ‘alle disse grimme ansigter for at du kan spille playstation’, og Griezmann, der er i gang med at kommunikere med folkene, vender sig om og smiler afværgende. Ærlig talt ser det jo ud som om dembele driller Griezmann, men hvad skal Griezmann stille op i øjeblikket?

Videoen er tydeligvis lækket af folk nu med et formål: det er to dyre herrer, der skal ned i løn for at få råd til Messis nye kontrakt. Man burde spørge, hvem der har lækket videoen? Det er jo ikke Griezmann eller dembele, der sender en 2 år gammel video til en engelsk avis. Og man burde simpelthen forstå det her i kontekst: en ung ballademager (som dembele i den grad var/er) siger noget upassende i en situation, hvor Griezmann vender sig om og smiler afværgende. Griezmann siger ikke noget og hans karriere er en lang kamp mod alle former for racisme. Hvem ved, hvad der er gået forud eller bagefter? Hvem ved om folkene på værelset selv har sagt noget, der lægger op til kommentaren? Hvem ved om Griezmann irettesatte dembele bagefter? Hvorfor er det her på nogen måde racistisk?

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 17 - Antoine Griezmann

Indlæg af Antimadridista »

FCBWAL skrev:
fre jul 09, 2021 1:24 pm
Har I set videoen? Der er ikke noget racisme indblandet. Dembele siger noget nedladende: ‘alle disse grimme ansigter for at du kan spille playstation’, og Griezmann, der er i gang med at kommunikere med folkene, vender sig om og smiler afværgende. Ærlig talt ser det jo ud som om dembele driller Griezmann, men hvad skal Griezmann stille op i øjeblikket?

Videoen er tydeligvis lækket af folk nu med et formål: det er to dyre herrer, der skal ned i løn for at få råd til Messis nye kontrakt. Man burde spørge, hvem der har lækket videoen? Det er jo ikke Griezmann eller dembele, der sender en 2 år gammel video til en engelsk avis. Og man burde simpelthen forstå det her i kontekst: en ung ballademager (som dembele i den grad var/er) siger noget upassende i en situation, hvor Griezmann vender sig om og smiler afværgende. Griezmann siger ikke noget og hans karriere er en lang kamp mod alle former for racisme. Hvem ved, hvad der er gået forud eller bagefter? Hvem ved om folkene på værelset selv har sagt noget, der lægger op til kommentaren? Hvem ved om Griezmann irettesatte dembele bagefter? Hvorfor er det her på nogen måde racistisk?
Er du ude i at forsvare Griez.?.? Eller mener du ikke der er nogen grad sf racisme fra Demb?

Hvad skulle medarbejdere på et hotel have sagt, til verdensstjerner, der skulle retfærdiggøre de kommentarer? “Hey I to wankere, så I virkelig ikke tænd/sluk knappen bagpå?” Eller hva?

FCBWAL
Indlæg: 60
Tilmeldt: tors feb 25, 2021 7:28 pm
Har takket: 24 gange
Blevet takket: 5 gange

Re: 17 - Antoine Griezmann

Indlæg af FCBWAL »

Ingen racisme fra dembele i de klip jeg har set. Upassende opførsel, 100%. Kan ikke se hvad griez gør, som er helt galt...

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 17 - Antoine Griezmann

Indlæg af Madameskrald »

AM - Jeg syntes faktisk, at FCBWAL går sin pointe meget klar i første indlæg.

Hvori ligger det racistiske fra Dembele? Og iagttager Griezman ikke blot en forkælet snothvalp i aktion?

Det kunne have sjovt, hvis det var Messi, Pedri eller Ansu, der havde foldet sig ud - så havde tonen herinde formentligt været en kende anderledes!

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 17 - Antoine Griezmann

Indlæg af Antimadridista »

Og den pointe er? At det blot er drillerier?

“Those ugly faces”. “Backward language”. “Are you tech. advanced in your country or not”

I min bog lægger disse udsagn sig op ad hvad majoriteten også mener det er.

Derudover ER det jo ikke Pedri, Messi eller Ansu. Det kan man jo ikke bruge til noget.

FCBWAL
Indlæg: 60
Tilmeldt: tors feb 25, 2021 7:28 pm
Har takket: 24 gange
Blevet takket: 5 gange

Re: 17 - Antoine Griezmann

Indlæg af FCBWAL »

Altså der er intet racisme på spil. Punktum. Nedladenhed: 100% - men fra dembele, ikke Griezmann.
Messi har altså også haft sine tvivlsomme udtalelser. Sidst i semi hvor han råber af sin tidligere holdkammerat “dans nu, dans nu”. Jeg forstår godt den slags i kampsituationer - det kender jeg fra mig selv. Jeg forstår også godt at man ind imellem overhører en latterlig kommentar, men ikke
Påtaler det i øjeblikket, men tager den senere eller bare tager den til efterretning. Dembele er en idiot på den video, men ikke racist. Griezmann har jeg svært ved at beskylde for noget som helst på det hotelværelse udover at være sat i selskab med en knægt der er dårligt opdraget.

Btw - hvem fanden har fundet den latterlige video og valgt at sende den til en britisk avis?

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 17 - Antoine Griezmann

Indlæg af Antimadridista »

FCBWAL@

Ok. Hvad du finder nedladende, finder jeg så racistisk. Det er der så også andre der gør. Det styrer du selv.

Griez. Syntes det er en upassende reaktion han viser, men giver dig ret i at han, isoleret set, ikke gør sig skyldig i noget vildt. Det er blot ikke videre betænksomt eller passende. Vil også mene at han kunne have sagt noget ala “ro på nu” til Demb og en anden grimasse. Men Demb er klart den skyldige her.

Edit. Ift video ophav. Mener du at nogen i Barca ledelsen har sendt den….som du lægger lidt op til!?

FCBWAL
Indlæg: 60
Tilmeldt: tors feb 25, 2021 7:28 pm
Har takket: 24 gange
Blevet takket: 5 gange

Re: 17 - Antoine Griezmann

Indlæg af FCBWAL »

Det, jeg har set, siger dembele “se de grimme ansigter” (cajas feas), der efter hans eget udsagn er en frase han desværre ofte brugte og ikke handler om japanere eller andre. Hvis det specifikt handler om at asiatere er grimme, så er det da racistisk. Men hvis det bare er en dum kommentar, så er der jo intet racistisk i de ord. Faktuelt. Det kan så tolkes sådan.

Jeg fastholder det er lorte dumt sagt, men fastholder det ikke i sig selv er racistisk og at Griezmann altså er undskyldt i situationen.

FCBWAL
Indlæg: 60
Tilmeldt: tors feb 25, 2021 7:28 pm
Har takket: 24 gange
Blevet takket: 5 gange

Re: 17 - Antoine Griezmann

Indlæg af FCBWAL »

Og jeg håber ikke nogen i ledelsen har lækket det. Men efter de seneste år ville det desværre ikke lyde så underligt. Hvem har interesse i det cirkulerer? Hvorfor dukker det op nu?

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: 17 - Antoine Griezmann

Indlæg af Kvoller »

Billede

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 17 - Antoine Griezmann

Indlæg af Antimadridista »

Som jeg forstår det, siger han de sætninger jeg refererede til tidligere.

Imo er det at lukke øjnene, eller ikke helt forstå hvad racisme er, hvis ikke man tolker det således.

Umuligt at vide hvorfor den dukker op nu, man kan spekulere..men hovedingrediensen er dog selve indholdet i videoen. Selv hvis det skulle være Barcas ledelse der har lækket den, hvilket jeg syntes der skal være klare beviser for, før dette element inddrages, er det dog stadig Dembs ansvar alene, at han ytrer sig som han gør.

FCBWAL
Indlæg: 60
Tilmeldt: tors feb 25, 2021 7:28 pm
Har takket: 24 gange
Blevet takket: 5 gange

Re: 17 - Antoine Griezmann

Indlæg af FCBWAL »

Jeg er ikke totalt uenig. Men heller ikke totalt enig. Synes det er top nedladende, men ved sgu ikke helt hvad Griezmann skal gøre i øjeblikket. Dembele er vist bare problematisk generelt. Det ville jo også klæde ham at udtale sig om at Griezmann ike har skyld i det her. I en optimal verden havde Griezmann sagt “hej styr dig”, men okay, der står 5 andre i rummet som han er orienteret imod og han er sikkert selv lidt ukomfortabel ved situationen. Jeg synes det ville klæde dembele at frikende Griezmann og måske endda bare sige, at den her står på min regning.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 17 - Antoine Griezmann

Indlæg af Antimadridista »

Tror ikke vi kommer meget længere. Enig i at Griezz’s bidrag helt konkret, hvad der reelt kan konkluderes og ikke blot spekuleres, udfra videoen, ikke er super slemt. Syntes jeg dog Dembs er.

Men jaja, for 15-20 år siden, blev alt ikke optaget af såvel en selv som af folk i ens direkte omgivelser…

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: 17 - Antoine Griezmann

Indlæg af Dytrax »

Antoine Griezmann’s future could be at Manchester City. Pep Guardiola has already called the forward to find out about his situation and ask him about his availability for next season. [Footmercato]
Det lugter lidt af and.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20101
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 303 gange
Blevet takket: 1024 gange

Re: 17 - Antoine Griezmann

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Dytrax skrev:
fre jul 09, 2021 9:18 pm
Antoine Griezmann’s future could be at Manchester City. Pep Guardiola has already called the forward to find out about his situation and ask him about his availability for next season. [Footmercato]
Det lugter lidt af and.
Billede

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 16 gæster