Landsholdsfodbold

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20098
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 303 gange
Blevet takket: 1024 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af FCBarcelonaChr »

❤️


Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af Lopezzz »

Krydser fingre for at han klarer det og at alt bliver godt. Heldigvis så jeg håndbold CL semifinalen i stedet for fodboldkampen og har nu heller ikke lyst til at se highlights eller noget.
Jeg kan godt lide Eriksen, han er sympatisk spiller og er altid ydmyg og helt ned på jorden.
MDCCCXCIX

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20098
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 303 gange
Blevet takket: 1024 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af FCBarcelonaChr »


Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af Antimadridista »

Hvis man nu skal forholde sig til det rent fodboldmæssige, så har DK godt nok, fra første fløjt, spillet elendigt. Og det str!!!!

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20098
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 303 gange
Blevet takket: 1024 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Antimadridista skrev:
lør jun 12, 2021 9:13 pm
Hvis man nu skal forholde sig til det rent fodboldmæssige, så har DK godt nok, fra første fløjt, spillet elendigt. Og det str!!!!
Ja de har virkelig ikke været gode.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20098
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 303 gange
Blevet takket: 1024 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af FCBarcelonaChr »


Filten
Indlæg: 1753
Tilmeldt: tirs aug 25, 2020 4:25 pm
Har takket: 170 gange
Blevet takket: 176 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af Filten »

Kommer han overhovedet til at spille fodbold igen? Mener de spillere, der har været ude for noget lignende det der skete i dag, har indstillet karrieren umiddelbart efter sådan en episode?
Madrid dommere: José Hernández Maeso, Hernández Hernández, Martínez Munuera, Gil Manzano

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20098
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 303 gange
Blevet takket: 1024 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Nu har han jo været i stand til at FaceTime fra hospitalet af og snakket med spillerne, så virker da til at han har det OK? Han kan vidst ikke huske hvad der er sket. Tror det at Kjær reagerede så hurtigt, har gjort en stor forskel. Men mon ikke de næste par dage kommer til at fortælle os hvilken tilstand han er i? Ville være synd hvis det ender her.

Mésqueunclub
Indlæg: 359
Tilmeldt: lør dec 05, 2020 6:43 pm
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 54 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af Mésqueunclub »

I England har de åbenbart vist det hele, imens han fik hjertemassage og stød med hjertestarter. Da dansk tv cuttede væk fra området valgte BBC åbenbart at blive ved med at filme 🤦🏼👎🏻👎🏻

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20098
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 303 gange
Blevet takket: 1024 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Mésqueunclub skrev:
lør jun 12, 2021 10:22 pm
I England har de åbenbart vist det hele, imens han fik hjertemassage og stød med hjertestarter. Da dansk tv cuttede væk fra området valgte BBC åbenbart at blive ved med at filme 🤦🏼👎🏻👎🏻
Det er fandeme usmageligt.

The humble
Indlæg: 11
Tilmeldt: tors feb 20, 2020 1:45 pm
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 9 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af The humble »

Puha, det var sku skræmmende...
I mit daglige virke arbejder jeg som kardiologisk Sygeplejerske, og det her er et billede vi ofte ser. Dog skal det siges det er sjældent vi ser så unge tilfælde som vi har gjort her, ofte bliver de også kørt direkte til riget.
Jeg fandt en meget fin artikel fra tv2, hvor de beskriver meget godt hvad det kan være https://sport.tv2.dk/fodbold/2021-06-12 ... fortaeller

Som han skriver kan de skyldes blodprop efter hård fysisk aktivitet, men til blodpropper hører iskæmi (mangel på blodtilførelse) og det gør ALTID ondt. Det der taler imod dette, er mere at man på ingen måde har set ham tage sig til brystet, eller på anden vis har set ham skulle have smerter i bryst regionen.

Ofte er det en rytmeforstyrrelse, altså at hjertet slår på en anden måde som derved ikke sender nok blod ud i hjertet, og så besvimer man.
Det er muligt at komme tilbage efter det, 100%, men hjertelungeredning er MEGET hårdt for kroppen, og kan føre alle mulige andre følgesygdomme med sig efterfølgende. Det er ikke muligt at spå om på nuværende tidspunkt HVAD der er årsagen til det. Om det er muligt at vende tilbage må vente på sig, og er især afhængig af diagnosen.
Fra et kardiologisk tilfælde er det mega spændende, men hold kæft hvor er det tragisk og skræmmende. Selv efter at have stået i mine dele hjertestop sad pulsen helt oppe i halsen og det var sku svært at holde tårrene tilbage. Held og lykke til ham - dejligt han trods alt er ved bevidsthed og kone og børn stadig har en far / mand når aftenen er omme.

Madameskrald
Indlæg: 1232
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af Madameskrald »

Ja, det var en bestemt en ubehagelig oplevelse.

Men dejligt, at det trods alt endte rigtigt fornuftigt - billedet, hvor han føres ud fra stadion uden det tomme blik var meget beroligende (og lover godt for hans videre recovery). Også lidt held i uheld - de fleste falder ikke om med så mange kompetente folk omkring sig (og lige omkring hjørnet fra Riget).

Hvorvidt, at CE kommer på banen igen er selvfølgelig sekundært lige nu; og det vil afhænge meget af den endelige diagnose. Uanset, så skal der i hvert fald en enorm vilje til, da oplevelsen formentligt vil sætte sig psykisk.

Mystisk, at de spillede kampen videre. Det havde jeg simpelthen nægtet som spiller!

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af Lopezzz »

Jeg så ikke kampen men min far sagde at han ramte bolden med hovedet og faldt lige efter det. Det lyder som en hjernerystelse som gjorde at han besvimede.
Håber ikke at det er værre end det
MDCCCXCIX

BobJylland
Indlæg: 57
Tilmeldt: tirs jun 09, 2020 12:10 pm
Har takket: 4 gange
Blevet takket: 17 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af BobJylland »

Lopezzz skrev:
søn jun 13, 2021 12:56 am
Jeg så ikke kampen men min far sagde at han ramte bolden med hovedet og faldt lige efter det. Det lyder som en hjernerystelse som gjorde at han besvimede.
Håber ikke at det er værre end det
Er det her en dårlig joke?

Filten
Indlæg: 1753
Tilmeldt: tirs aug 25, 2020 4:25 pm
Har takket: 170 gange
Blevet takket: 176 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af Filten »

Lopezzz skrev:
søn jun 13, 2021 12:56 am
Jeg så ikke kampen men min far sagde at han ramte bolden med hovedet og faldt lige efter det. Det lyder som en hjernerystelse som gjorde at han besvimede.
Håber ikke at det er værre end det
Bolden ramte hans lår/knæ og hans løb mod bolden så underligt ud og har derfor ikke noget med en hjernerystelse at gøre.
Madrid dommere: José Hernández Maeso, Hernández Hernández, Martínez Munuera, Gil Manzano

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 14 gæster