Ousmane Dembélé

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 11 - Ousmane Dembélé

Indlæg af EasyBuddhist »

Jeg ville sælge. Dembélé bringer ikke for alvor noget, man ikke kan undvære, eller finde hos andre spillere. Skaderne, ineffektiviteten og den ustabilitet han besidder, gør ham i høj grad undværlig. Det handler dog ikke udelukkende om Dembélé, men om at få penge i kassen. De dyre og løntunge spillere skal sælges, hvis de kan og Dembélé tror jeg, der er god efterspørgsel på. Kan man få en pris i lejet 60-80 mio euro, så synes jeg man skal sælge. Det samme gælder i øvrigt Trincao. Kan man få et bud i samme størrelses orden som sidste sommer, 50-60 mio, så er det med at sige ja, tak. Sats på spillerne af egen avl, som nemt kan tage over for netop de to. Fati er allerede bedre end Dembélé, mens Collado kan mange af de samme ting som Trincao og jeg glæder mig til at se ham på førsteholdet til sommer.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 11 - Ousmane Dembélé

Indlæg af Madameskrald »

60-80 mill euro for Dembele. Hele Fodbold Europa ved, at vi er økonomisk pressede - jeg kan simpelthen ikke forstille mig, at der er nogen, der betaler en voldsom overpris for ham. Vi skal være glade for 40 mil.. og det er ligeledes lettere urealistisk i et Corona præget marked. Et Trincao salg kan klubben måske holde købsprisen hjem på, men heller ikke mere end det skulle jeg mene.

Glemmer du ikke, at Fati har været skadet i ca. 6 mdr. og Collado er uprøvet på højt senior niveau?

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 11 - Ousmane Dembélé

Indlæg af EasyBuddhist »

Madameskrald skrev:
lør apr 24, 2021 8:09 pm
60-80 mill euro for Dembele. Hele Fodbold Europa ved, at vi er økonomisk pressede - jeg kan simpelthen ikke forstille mig, at der er nogen, der betaler en voldsom overpris for ham. Vi skal være glade for 40 mil.. og det er ligeledes lettere urealistisk i et Corona præget marked. Et Trincao salg kan klubben måske holde købsprisen hjem på, men heller ikke mere end det skulle jeg mene.

Glemmer du ikke, at Fati har været skadet i ca. 6 mdr. og Collado er uprøvet på højt senior niveau?
Hvis Dembélé kommer på markedet, så er jeg sikker på, der vil være mange bejlere. Og nej, jeg glemmer ingenting. Fati er bedre end Dembélé og Collado´s potentiale er lige så stort som Trincao´s. Hvad jeg slet ikke glemmer, er at Barca har brug for penge og for at lette budgetterne.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: 11 - Ousmane Dembélé

Indlæg af Kvoller »

Jeg synes ikke rigtig han er så værd at holde på. Jeg ville hellere sælge og satse på noget andet. Han er for dyr i forhold til hans bidrag.

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 11 - Ousmane Dembélé

Indlæg af Madameskrald »

Man bejlere til 60-80 millioner euro - skulle give 60-80 millioner for Dembele med et år tilbage af kontrakten?

Man United er vel eneste klub, der muligvis både har pengene og behovet - men der er altså mange spændende spillere til den pris i det nuværende marked.

Ba sai luo na
Indlæg: 287
Tilmeldt: søn jan 14, 2018 2:26 am
Har takket: 34 gange
Blevet takket: 45 gange

Re: 11 - Ousmane Dembélé

Indlæg af Ba sai luo na »

Der er ingen klub som i disse tider smider 80mio euro efter dembele med 1 år tilbage af sin kontrakt - som har været skadet vel ca 40% af tiden over en 3-4årig periode

jo, Det skulle lige være Barca - men det ligesom ikke muligt.
Man må håbe Barca kan overbevise Dembele om en ny kontrakt, gerne med en lavere løn og stadig være tilknyttet en af de største klubber i sine bedste karriere år og en klub hvor han faktisk er værdsat trods alt bøvlet.
Ellers kan han sidde på bænken næste år, smutte på en fri transfer næste år og håbe nogle vil have ham

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 11 - Ousmane Dembélé

Indlæg af Antimadridista »

Ønskede Lyon ikke 20m€ for Depay, sidste sommer. Det var der ingen der gad! Ser dem ca på samme niveau. Måske Demb er en smule dyrere pga alderen..?

Håbet må være at i hvert fald 2 klubber viser seriøs interesse, så kan man måske få 30m€...

Brugeravatar
Paulinho15
Indlæg: 519
Tilmeldt: man jun 29, 2020 11:16 pm
Geografisk sted: Vejle
Har takket: 394 gange
Blevet takket: 106 gange

Re: 11 - Ousmane Dembélé

Indlæg af Paulinho15 »

Jeg mener vi skal beholde Dembélé. Giv ham en ny lang kontrakt. Han har så mange kvaliteter og spidskompetencer, som ikke mange andre spillere har. Hvis han får kontinuitet i sit spil, finder selvtilliden og virkelig holder sig skadesfri, så kommer vi til at se en rigtig farlig franskmand i Barca.
Dance in the faith of the Lord and let your actions speak louder than your words 🕺💃

Brugeravatar
!Option
Indlæg: 915
Tilmeldt: ons jan 18, 2017 3:44 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 173 gange
Blevet takket: 150 gange

Re: 11 - Ousmane Dembélé

Indlæg af !Option »

Jeg er umiddelbart også fortaler for at beholde Dembele, da han som andre også nævner, besidder nogen egenskaber som hans fart og 1v1 potentiale, som kan være svære at finde andetsteds.

Jeg har dog for sjovs skyld forsøgt at lave lidt sammenligninger af truppens forskellige angribere her i 2021 baseret på mål, assist, antal kampe og minutter, hvor vi som hold har spillet i alt 27 kampe:

Dembele:

Kampe: 26 (1 misset pga. skade)
Mål: 5
Assist: 2
Mål/assist pr. kamp: 0,27

Minutter: 1.805
Minutter pr. mål/assist: 256

Griezmann:

Kampe: 26 (1 kamp med 0 minutter)
Mål: 14
Assist: 9
Mål/assist pr. kamp: 0,88

Minutter: 1.825
Minutter pr. mål/assist: 79

Messi:

Kampe: 24 (1 misset pga. skade, 2 misset pga. karantæne)
Mål: 23
Assist: 9
Mål/assist pr. kamp: 1,33

Minutter: 2.168
Minutter pr. mål/assist: 68

Braithwaite:

Kampe: 23 (4 misset pga. skade)
Mål: 2
Assist: 2
Mål/assist pr. kamp: 0,17

Minutter: 784
Minutter pr. mål/assist: 196

Ansu:

Kampe: 10
Mål: 5
Assist: 4
Mål/assist pr. kamp: 0,9

Minutter: 596
Minutter pr. mål/assist: 66

Ansus stats er selvfølgelig for 2020 inden hans skade, men syntes at de var spændende at have med i sammenligningen alligevel.

Der tegner sig selvfølgelig et billede af, at Messi stadig er vores suverænt mest afgørende spiller i offensiven. Dette kommer næppe som den store overraskelse så det vil jeg ikke bruge yderligere tid på. Manden er stadig head and shoulders over alle andre, uagtet at hans niveau ikke er helt som før og at holdet er sat op omkring ham.

Noget der dog overraskede mig, var hvor afgørende eller indflydelsesrig Griezmann egentlig er når man tænker på hvor mange hug han får for netop ikke at være det. Manden har altså i 2021 været garant for mere end 1 mål eller assist pr. 90 min spillet. Det er VIRKELIG imponerende, når man samtidig tænker på hvor stort et løbearbejde han ellers ligger for dagen. Han er, langt om længe vil nogen nok sige, ved virkelig at udvikle sig til en bærende og afgørende spiller for os. Han skal helt sikkert fortsætte i klubben i hans nuværende rolle.

Dembeles tal derimod står jo i nærmest skærende kontrast hertil. Han bridrager med en masse usikkerhed i modstanderens forsvar pga. førnævnte kompetencer, men for pokker hvor kunne man godt ønske sig noget mere slutprodukt. Sammenligninger man samtidig med Ansus tilsvarende, så kunne man måske forsvare at sælge Dembele, da Ansu har tæt på samme kompetencer ifht. fart og driblinger, men tydeligvis er langt mere kynisk når det kommer til de afgørende situationer. Jeg er med på at Ansus stats nok vil dale en smule over en større mængde kampe, men jeg mener at pointen stadig holder.

Det er virkeligt et svært valg, men jeg syntes egentlig at både et salg og en forlængelse kan forsvares ud fra ovenstående.
Rey Abi!

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 11 - Ousmane Dembélé

Indlæg af A$AP »

Det ville være hjernedødt at sælge Dembele for under 50-60 millioner euro, specielt efter, at vi nu angiveligt har fået buk med hans skader.

Brugeravatar
!Option
Indlæg: 915
Tilmeldt: ons jan 18, 2017 3:44 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 173 gange
Blevet takket: 150 gange

Re: 11 - Ousmane Dembélé

Indlæg af !Option »

A$AP skrev:
man apr 26, 2021 1:13 pm
Det ville være hjernedødt at sælge Dembele for under 50-60 millioner euro, specielt efter, at vi nu angiveligt har fået buk med hans skader.
Hvis et salg skal på tale, så skal det selvsagt være til en fornuftig pris ja. Men man må nok også indstille sig på, at prisen ikke kommer i nærheden af fx 100 mill. euro hans kontraktsituation samt corona taget i betragtning.

Kan han fortsat holde sig skadesfri og bygge på med kynismen, kan der næppe være delte meninger om han skal beholdes eller ej.
Rey Abi!

FCBWAL
Indlæg: 60
Tilmeldt: tors feb 25, 2021 7:28 pm
Har takket: 24 gange
Blevet takket: 5 gange

Re: 11 - Ousmane Dembélé

Indlæg af FCBWAL »

Er det kun mig, der er ved at miste troen på Dembele som Barcaspiller. Han træffer nærmest konsekvent forkerte valg, når han nærmer sig målet. Han er modsat-tænkende end Messi og Griezmann, og nærmest ude af stand til at lave assists (3 i la liga i år). Han indgår sket ikke i Barcas spilsystem.

han er en anden type, og jeg tror, han ville fungere meget bedre på et andet type hold.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: 11 - Ousmane Dembélé

Indlæg af Dytrax »

FCBWAL skrev:
man maj 17, 2021 9:19 am
Er det kun mig, der er ved at miste troen på Dembele som Barcaspiller. Han træffer nærmest konsekvent forkerte valg, når han nærmer sig målet. Han er modsat-tænkende end Messi og Griezmann, og nærmest ude af stand til at lave assists (3 i la liga i år). Han indgår sket ikke i Barcas spilsystem.

han er en anden type, og jeg tror, han ville fungere meget bedre på et andet type hold.
Det var tydeligt i aftes, at han spiller på en anden måde. Han blev rost under kampen, af en kommentator, fordi han har speed, antrit og er uforudsigelig. Det er han så også for sine medspillere. Hvis man kan få fornuftig mønt for ham, ville det nok være meget godt, om han blev solgt og vi fik implementeret Collado/Trincao.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: 11 - Ousmane Dembélé

Indlæg af Dytrax »

Ousmane Dembélé on his contract renewal to L'Equipe:

"I don't know, we will see. We will meet with Barça. I still have time, there's no rush for me or for them, we will see what happens. Firstly, I am completely focused on the European Championships with France and then I will go on holiday. It has been a long season."

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 11 - Ousmane Dembélé

Indlæg af Antimadridista »

Dytrax skrev:
ons jun 02, 2021 2:21 pm
Ousmane Dembélé on his contract renewal to L'Equipe:

"I don't know, we will see. We will meet with Barça. I still have time, there's no rush for me or for them, we will see what happens. Firstly, I am completely focused on the European Championships with France and then I will go on holiday. It has been a long season."
https://www.fcbarcelona.dk/Nyheder/demb ... aenge.html

Der er så meget mærkeligt og problematisk ved det her.

Selvfølgelig har han ikke travlt (ønsker åbenlyst ideelle forhandlingsbetingelser til vinter ift andre klubber qua transferfri og samtidig evt at presse Barca på tallene ift evt forlængelse)

Barca har da helt sikkert travlt. Klubben kan IKKE afvente. Han MÅ forlænge eller afskibbes denne sommer. Ingen tvivl.

Så er der omtalen af Messi: Åben og taler meget...det kan alle da fornemme på afstand, at han ikke er!?!

Få ham nu bare solgt.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Google [Bot] og 18 gæster