Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Madameskrald »

Wijnaldum er en klassespiller - han har en betydelig aktie i Liverpools succes under Klopp.

Han er ikke på nogen måde Xavi/Iniesta øjnefaldende, men han er som designet til en 4-3-3 formation ved siden af en dybdeliggende playmaker (de Jong) med en lidt offensivere central midt foran, og kunne dermed eksempelvis muliggøre en 4-3-3 og frigive en mere offensiv Pedri eller Puig i samme formation.

Enten skal vi være Iniesta/Xavi/Busq sikre på bolden, ellers skal vi kompensere med nogle flere dækkede meter. Det sidste alternativ er nok den sikreste vej til succes på den korte bane, da en så boldsikker midtbane ikke ligger lige for, selvom en del af grundstoffet er tilstede.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14866
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1658 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Transferrygter

Indlæg af Lopezzz »

Ter Stegen
Dest - Araujo - Mingueza - Firpo
Puig - De Jong - Pedri
Trincao - Messi - Fati

Bænk: Collado, Manaj, Konrad, Moriba, Dembele,

Træner: Xavi

Det er mit ønske hold plus 1-2 stærke og stabile forsvarsspillere fra egne rækker eller ham der Garcia.

Ps: No comments
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1747
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Barca80 »

Jeg er lidt blandet i forhold til Wijnaldum. Ingen tvivl om hans kvaliteter. Men hans tilgang bliver jo på bekostning af de unge midtbane-talenters spilletid, herunder Ilaix Moriba's og måske Pedri's spilletid. :?:

Moriba og Wijnaldum minder måske om hinanden, men selvom førstenævnte helt klart har potentiellet, har han endnu ikke niveauet til at være i start 11'eren. :| Og hvis man som Barca skal spille på allerhøjeste niveau, går det ikke, at halvdelen af startopstillingen består af teenagere eller af spillere i starten af 20 års alderen :?

Derfor hælder jeg mest til at Wijnaldum bliver erhvervet :thumbup:

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5422
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Barca80 skrev:
ons maj 26, 2021 8:31 pm
Jeg er lidt blandet i forhold til Wijnaldum. Ingen tvivl om hans kvaliteter. Men hans tilgang bliver jo på bekostning af de unge midtbane-talenters spilletid, herunder Ilaix Moriba's og måske Pedri's spilletid. :?:

Moriba og Wijnaldum minder måske om hinanden, men selvom førstenævnte helt klart har potentiellet, har han endnu ikke niveauet til at være i start 11'eren. :| Og hvis man som Barca skal spille på allerhøjeste niveau, går det ikke, at halvdelen af startopstillingen består af teenagere eller af spillere i starten af 20 års alderen :?

Derfor hælder jeg mest til at Wijnaldum bliver erhvervet :thumbup:
Men.. Wijnaldum bringer jo ikke holdet op på "allerhøjeste niveau"!

Hvis vi havde en midtbane trio ala Xavi-Ini-Bus kunne Wijnaldum være en fin backup spiller der bragte noget fysik ala Keita dengang..

Men vi har overhovedet ikke en midtbane i særklasse - derfor er Wijnaldum en ligegyldig tilgang som blot tager spilletid fra dem der skal udvikle sig fra egen avl.

Vi højner intet ved vores midtbane ved at bringe W ind.. det var noget andet hvis vi havde KdB og kunne stille med KdB-De Jong-Pedri .. så kunne W være en fin backup spiller.. men nu.. nej vel!?!?
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1747
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Barca80 »

SpillerSomMESSI skrev:
ons maj 26, 2021 8:52 pm
Men.. Wijnaldum bringer jo ikke holdet op på "allerhøjeste niveau"!
Jeg forstår hvad du skriver og er også enig med dig langt hen af vejen. Jeg tror dog aldrig nogensinde at Barca får en midtbane magen til Xavi, Iniesta og Busquest - det er måske historiens bedste midtbane i fodbold, som vi aldrig kommer til at opleve igen :?

Det jeg mener med "spille på allerhøjeste niveau" er, at Barca kommer tættere på det omtalte niveau med Wijnaldum, end fx med Moriba. Ja, spillet bliver ikke på allerhøjeste niveau, men man kommer tættere på det niveau med Wijnaldum. For han er trods alt en færdigudviklet spiller, som har masser rutine, og er en meget balanceret spiller; ift. fysik, teknik og mentalitet - hvilket er i modsætning til netop Moriba (som dog helt klart har potentiellet). ;-)

Jeg tror ikke Barca får succes og vinder noget, hvis halvdelen af startopstillingen er teenagere eller i starten af 20'erne. Selvfølgelig skal man give spilletid til talenter fra eget avl, men de skal også have niveauet til en vis grad og det ser vi også eksempler på - Pedri, Ansu Fati og snart Eric Garcia m.fl. Men der skal heller ikke være alt for meget fokus på talenter, så man mister balancen, og at det bliver på bekostning af titler og succes. :eh:

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Madameskrald »

Wijnaldum vil vel højest tage Busq plads i start-11 (ikke 1:1 i rolle dog), da Busq bør være på vej til en retræte position eller helt ud af truppen. Så han vil ikke nødvendigvis tage nævnværdig spilletid fra nogen vs. indeværende sæson.

I optimal scenariet, så skulle spillere som Pedri, Moriba og Puig jo have omkring 1/5-1/2 del af kampene på deres udviklingstrin, som spillere som Xavi/Iniesta og Thiago fik det på samme tidspunkt i deres karriere.

En midtbane med De Jong og Sergi Roberto omgivet af Puig, Pedri og Moriba (evt. Alena + Nico + øvrige fra B-holdet) - det virker altså rimeligt sårbart, når Moriba, Pedri og Nicos stemmer periodisk går i overgang :silent: Midtbaneleddet er med andre ord meget ungt, hvis vi fraregner Busq, Pjanic og Roberto, som vi vel alle er enige om nærmer sig eller har overskredet sidste salgsdato?

Vi mangler mange steder i truppen et 24-30 års segment, der skal udgøre den bærende del af holdet - dem vi har er overvejende enten gået i stykker, eller har ikke for alvor niveuaet. Specielt Wijnaldum og sekundært Depay er bestemt interessante tilføjelse i den henseende.

Truppen er faktisk generelt meget ung, hvis vi fraregner salgslisten; dvs. ovenstående + Neto, Umtiti, Braithwait, Firpo, Coutinho + evt. Alba, Pique.

Ps. Men det er da meget interessant at høre, hvordan I gerne vil stille op; uden Wijnaldum i truppen (sigtes der mod andre indkøb, et juniorhold eller skal vi give den gamle garde en omgang til i manegen?).
Senest rettet af Madameskrald ons maj 26, 2021 10:08 pm, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5422
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Madameskrald skrev:
ons maj 26, 2021 9:58 pm
Wijnaldum vil vel højest tage Busq plads i start-11 (ikke 1:1 i rolle dog), da Busq bør være på vej til en retræte position eller helt ud af truppen.

En midtbane med De Jong og Sergi Roberto omgivet af Puig, Pedri og Moriba (evt. Alena + Nico + øvrige fra B-holdet) - det virker altså rimeligt sårbart, når Moriba, Pedri og Nicos stemmer periodisk går i overgang :silent:

Midtbaneleddet er med andre ord meget ungt, hvis vi fraregner Busq, Pjanic og Roberto, som vi vel alle er enige om nærmer sig eller har overskredet sidste salgsdato?

Truppen er faktisk generelt meget ung, hvis vi fraregner salgslisten; dvs. ovenstående + Neto, Umtiti, Braithwait, Firpo, Coutinho + evt. Alba, Pique.

Ps. Men det er da meget interessant at høre, hvordan I gerne vil stille op; uden Wijnaldum i truppen (sigtes der mod andre indkøb, et juniorhold eller skal vi give den gamle garde en omgang til i manegen?).
Hvis ikke man kan signe en virkelig top, kreativ, teknisk dygtig midtbanespiller, så skal man slet ikke signe nogen.
Man skal kun signe spillere der virkelig kan løfte niveauet.. hvis man ikke har mulighed for det kan man ligeså godt bruge dem man har.. minus Roberto
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Madameskrald »

Kan du ikke skitsere, hvordan du i så fald vil stille start-11 på midtbanen?

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5422
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Madameskrald skrev:
ons maj 26, 2021 10:12 pm
Kan du ikke skitsere, hvordan du i så fald vil stille start-11 på midtbanen?
Jamen med de spillere vi har - hvis vi altså ikke kan signe en spiller der virkelig kan højne niveauet.

Hvordan skulle en Wijnaldum kunne ændre niveauet? Han ville blot spille isitedet for en af vores talenter.

Jeg forstår ikke hvad du er i tvivl om.

Hvis man derimod kunne signe en virkelig kvalitets spiller der kunne højne vores niveau betragtelig på midtbanen, så skal han da signes.. men ikke en ligegyldig , ok spiller som W - han tager jo blot spilletid fra de andre. Hvis man som udgangspunkt ikke højner niveauet, forbliver vi på samme niveau, og så kan vores talenter udvikle sig imens - i stedet for W tager pladsen fra dem og vi forbliver på samme niveau.

Kan du skitsere hvordan Wijnaldum højner vores midtbane niveau betragtelig og dermed højner holdets niveau så man ikke forbliver på samme niveau næste sæson som denne. Hvis ikke - why sign him??
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Mésqueunclub
Indlæg: 359
Tilmeldt: lør dec 05, 2020 6:43 pm
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 54 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Mésqueunclub »

SpillerSomMESSI skrev:
tors maj 27, 2021 7:32 am
Madameskrald skrev:
ons maj 26, 2021 10:12 pm
Kan du ikke skitsere, hvordan du i så fald vil stille start-11 på midtbanen?
Jamen med de spillere vi har - hvis vi altså ikke kan signe en spiller der virkelig kan højne niveauet.

Hvordan skulle en Wijnaldum kunne ændre niveauet? Han ville blot spille isitedet for en af vores talenter.

Jeg forstår ikke hvad du er i tvivl om.

Hvis man derimod kunne signe en virkelig kvalitets spiller der kunne højne vores niveau betragtelig på midtbanen, så skal han da signes.. men ikke en ligegyldig , ok spiller som W - han tager jo blot spilletid fra de andre. Hvis man som udgangspunkt ikke højner niveauet, forbliver vi på samme niveau, og så kan vores talenter udvikle sig imens - i stedet for W tager pladsen fra dem og vi forbliver på samme niveau.

Kan du skitsere hvordan Wijnaldum højner vores midtbane niveau betragtelig og dermed højner holdets niveau så man ikke forbliver på samme niveau næste sæson som denne. Hvis ikke - why sign him??
Ikke at det nødvendigvis skal være W som vi skal signe, men han er en gratis spiller med erfaring fra et andet storhold, det nytter ikke noget at have et helt hold af 17-21 årige, så er det IMO lige meget hvilken træner vi får, for der skal også erfaring på holdet. Det kan tydeligt ses i de sidste kampe hvor både Moriba og Pedri har spillet tyndt. Hvis vi samtidig skal gå ud fra at spillere som Pjanic og Coutinho er fortid betyder det at vi ikke har særligt mange spillere med erfaring. Vi skal stadig kunne vinde pokaler selvom vi er i en opbyggelse, og hvis vi går ind i en periode hvor både Pedri, Moriba og evt. andre uerfarne spillere spiller dårligt, ville det være optimalt at have en spiller som W som har spillet fodbold på topplan for en af verdens bedste klubber i den stærkeste liga. Vi er samtidig i en pandemi og penge strammer til så at signe en kontraktløs spiller ville være optimalt.
Hvis du var træner, vi har bagud i en super vigtig kamp og Pedri har en dårlig dag, hvem ville du så helst sætte ind Moriba eller W?

Det behøves nødvendigvis heller ikke at være W, hvis du kender andre erfarne spiller fra en topklub som er kontraktløs må du gerne nævne dem 🙂

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Isoleret set er Wijnaldum såmænd en udmærket trupspiller. Han er dog en dyr en af slagsen og mest af alt, er jeg bekymret over den samlede trup sammensætning. Jeg føler ikke rigtig for denne transfer, mest fordi den hænger sammen med Koeman som træner og hvornår skal der nogle spillere ud?. Hvis Wijnaldum skal give mening her og nu, så skal Pjanic og Busquets ud og det virker mest af alt som en dyr lappeløsning, eller et trænerønske fra en træner, der er på vej ud. Senest til næste sommer skal man igen til til at trimme truppen, hvis man laver for mange af den slags handler. Depay og Wijnaldum, kommer der flere? Jeg bryder mig ikke om at træneren har for meget indflydelse på transfers. De skal koncentrere sig om at træne spillerne og udvikle spillet i den retning, klubben vil have. Enten må Koeman rette ind, eller må han ud af vagten.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Mésqueunclub
Indlæg: 359
Tilmeldt: lør dec 05, 2020 6:43 pm
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 54 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Mésqueunclub »

EasyBuddhist skrev:
tors maj 27, 2021 9:24 am
Isoleret set er Wijnaldum såmænd en udmærket trupspiller. Han er dog en dyr en af slagsen og mest af alt, er jeg bekymret over den samlede trup sammensætning. Jeg føler ikke rigtig for denne transfer, mest fordi den hænger sammen med Koeman som træner og hvornår skal der nogle spillere ud?. Hvis Wijnaldum skal give mening her og nu, så skal Pjanic og Busquets ud og det virker mest af alt som en dyr lappeløsning, eller et trænerønske fra en træner, der er på vej ud. Senest til næste sommer skal man igen til til at trimme truppen, hvis man laver for mange af den slags handler. Depay og Wijnaldum, kommer der flere? Jeg bryder mig ikke om at træneren har for meget indflydelse på transfers. De skal koncentrere sig om at træne spillerne og udvikle spillet i den retning, klubben vil have. Enten må Koeman rette ind, eller må han ud af vagten.
Hvad vil du så gøre? Lade “teenagere” styre hele holdet?

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

En anden bruger (PB, tror jeg) skrev, at Wini, på en måde, minder om Keita og da han var i klubben, så jeg ikke ham som en klods om benet på unge spillere eller som fejlcastet. Derimod blot endnu en streng at spille på - Det kræver så naturligvis en træner der evner at spille på flere strenge undervejs i en kamp - og lige præcis dét, er hvor Koeman - i min optik - fejler.

Men der skal tyndes ud i truppen og det tror jeg også kommer til at ske indenfor overskuelig fremtid.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Mésqueunclub skrev:
tors maj 27, 2021 10:50 am
EasyBuddhist skrev:
tors maj 27, 2021 9:24 am
Isoleret set er Wijnaldum såmænd en udmærket trupspiller. Han er dog en dyr en af slagsen og mest af alt, er jeg bekymret over den samlede trup sammensætning. Jeg føler ikke rigtig for denne transfer, mest fordi den hænger sammen med Koeman som træner og hvornår skal der nogle spillere ud?. Hvis Wijnaldum skal give mening her og nu, så skal Pjanic og Busquets ud og det virker mest af alt som en dyr lappeløsning, eller et trænerønske fra en træner, der er på vej ud. Senest til næste sommer skal man igen til til at trimme truppen, hvis man laver for mange af den slags handler. Depay og Wijnaldum, kommer der flere? Jeg bryder mig ikke om at træneren har for meget indflydelse på transfers. De skal koncentrere sig om at træne spillerne og udvikle spillet i den retning, klubben vil have. Enten må Koeman rette ind, eller må han ud af vagten.
Hvad vil du så gøre? Lade “teenagere” styre hele holdet?
Nej, jeg ville købe spillere, der passer ind i filosofien. Spillere, der tilbyder "noget andet", behøver man ikke betale 10 mio + euro for om året i dagens marked. Bennacer ville man f.eks kunne få til det halve og han ville glide direkte ind i spillestilen og i startopstillingen. Wjnaldum vil koste et sted mellem 40 og 50 mio euro over 3 år og derefter er han værdiløs pga hans alder. Han vil have en sekundær rolle eller én, der trækker i en anden retning, end den man egentlig helst vil bevæge sig i. Bennacer vil måske koste 40-50 mio euro at købe fri og dertil 6-7 mio om året over fem år. Det giver næsten samme udgift, men til gengæld er han kun 23 år og vil således kunne enten, bidrage langt længere end de fem år, eller blive solgt for samme beløb, som man gav. Han ville i melletiden have spillet en væsentlig rolle i både spillestil og i antal spilleminutter og han vil hæve niveauet mærkbart.

Wijnaldum er med andre ord, en af den slags handler, vi skal bevæge os væk fra og som, for en stor del, har sendt Barca i den situation, de befinder sig i lige nu(Vidal, Paulinho, Rakitic, Pjanic, Braithwaite) med dårlig økonomi og elendig trup sammensætning. Bennacer, derimod, vil være den retning, man skal bevæge sig i for at højne det sportslige niveau, sikre spillestilen, bedre økonomien og højne trup standarden.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

Barça are finalising the buyback of Emerson from Real Betis. [MARCA]

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 28 gæster