La Liga 2020/2021

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: La Liga 2020/2021

Indlæg af Piquénbauer »

Men ulemperne går specifikt udover de ting som barcafans vil se når det kommer til spillet. Alligevel vil de ikke se det og giver i stedet træneren skylden. Valverde var en idiot for at spille 442 og det samme er Koeman nu med 532 men trænerne bliver nødt til at tage nogle ret drastiske beslutninger for at opveje de enorme taktiske udfordringer der er med truppen og især Messi.

Jeg må indrømme at jeg har mistet tråden og ikke helt kan huske hvor du står ladislau. Hvis du helt simpelt bare mener at vi spiller noget skidt fodbold under Koeman og han skal væk pga det så er jeg ret enig. Men hvis kritikken kommer fra et mere "puritansk" sted så kan man imo bare ikke gå efter træneren alene. Puig blev feks tidligere fremhævet som det Barca "skal", som et symbol på hvordan klubben skal lespillevere. Men det er, udover at være komplet tosset når spilleren intet har bevist, imo ikke ham man skal se efter. Messi er det klart største årsag til de problemer vi har haft taktisk. Men det bliver ikke nævnt og for mig gør det hele "argumentet" omkring Koeman og "det rigtige Barca" fjollet.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: La Liga 2020/2021

Indlæg af Piquénbauer »

ladislau skrev:
man maj 10, 2021 5:55 pm
Og nej. Jeg vil ikke købe en fuldblods ni’er med Messi i truppen. En Aguero eller anden opgradering af Martin. Det er det med en Messi i truppen
Så depay er fin?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: La Liga 2020/2021

Indlæg af ladislau »

Kan Depay spille ni’er og er frisk på bænketid?

Det virker meget, som om du har mistet tråden, og blander vores meninger sammen med dine egne forudfattede meninger. Det kan jeg som sagt ikke hjælpe dig med.
Synes iøvrigt ikke der noget galt med et “puritansk” standpunkt, eller at påpege Koeman tabte bolden mht Puig, men også Firpo og Pjanic.

Vi kan sagtens tale Messi andetsted, men om han bliver eller ej ændrer ikke, om Koeman bør blive. Han får aldrig bygget en boldbesiddende offensiv op either Way.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: La Liga 2020/2021

Indlæg af EasyBuddhist »

Piquénbauer skrev:
man maj 10, 2021 5:21 pm
EasyBuddhist skrev:
man maj 10, 2021 5:17 pm
Piquénbauer skrev:
man maj 10, 2021 5:11 pm
Hvordan pokker kan du brokke dig over manglende Barca stil og så bagefter nævne klopp som en mulig træner?
Fordi han er en verdensklasse træner, der formår at underholde med sin spillestil. Tiki taka er for mig ikke et must, men det er til gengæld angrebsbetonet og boldbesiddende spillestil, sammen med et veludviklet presspil.
Ah ok. Så Barcastilen er ikke så vigtig igen…
Tiki taka er et ret nyt begreb i foldboldens verden og vel egentlig opfundet til at definere den spanske spillestil i nyere tid, mere end Barca´s, som dog siden, er blevet synonymt med denne igennem de sidste ti år. Barca har spilet pasningsorienteret fodbold længe før Tiki taka og for mig er det ikke nødvendigvis et kvalitets stempel og det har det i særdeleshed ikke været for Barca de sidste 5 år. Nærmere en hæmsko, hvor man fejlagtigt klynger sig til en spillestil uden bevægelse. Pass n´ move har været praktiseret i mange år rundt omkring i hele verden og i Barca i 70érne med Cruyff som spiller og senere under ham som træner. Der var der ingen, der anede, hvad tiki taka betød, men spillestilen fra den gang er mere vigtig end tiki taka elementet.

Pointen er at fodbolden udvikler sig hele tiden og det, der mere definerer Pep æraen, end tiki taka, er det presspil, han tog til sydamerika for at studere og som han implementerede på hans dreamteam. Dengang var Barca førende, når det kom til nytænkning, men de dage er langt, langt væk. Mange har overhalet Barca og man har ikke haft en progressiv træner siden. Det skriger til himlen og selvom Koeman har nogle ret originale ideer omkring spillet, såsom at genoplive liberoen, så sker der bare ikke rigtig noget og det kommer slet ikke ud på banen, andet end i momenter og det må man trods alt forvente, med den spillertrup.

Mht. Puig, så er det, det spil på banen, jeg gerne vil se. Navnet betyder nul og niks, men nu er det bare sådan, at Puig netop har de elementer, som holdet mangler og så gør det selvfølgelig heller ikke noget, at jeg elsker at se ham spille. Han minder mig om dengang, jeg første gang som dreng begyndte at følge Barca. I statur, bevægelse og spillestil, minder han mig rigtig meget om grunden til at jeg fik øjnene op for Barca, da en vis Allan Simonsen skiftede til klubben. Du siger, jeg sammenligner med spillere som Xavi, Iniesta og Messi, men det gør jeg ikke. Han har elementer fra dem alle sammen og hvad jeg aller helst så, er at Puig slår igennem hos Barca, for det er der, han passer ind og Barca´s spillestil har brug for en type som ham.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: La Liga 2020/2021

Indlæg af Piquénbauer »

Kan Depay spille ni’er og er frisk på bænketid?
Tja det er svært at sige. Falsk 9'er er tricky men depay har gjort sig de fleste offensive pladser så det kunne tænkes at han også ville kunne gøre sig i den rolle. Omkring rollen som breddespiller så virker det til at han er klar til både at komme fra bænken og gå ned i løn.
Det virker meget, som om du har mistet tråden, og blander vores meninger sammen med dine egne forudfattede meninger. Det kan jeg som sagt ikke hjælpe dig med.
Synes iøvrigt ikke der noget galt med et “puritansk” standpunkt, eller at påpege Koeman tabte bolden mht Puig, men også Firpo og Pjanic.
Jeg har heller ikke noget problem med et “puritansk” standpunkt så længe argumenterne matcher det. Og imo kan man bare ikke kun kritisere træneren uden at inddrage holdets største stjerne og den indflydelse denne har.

Omkring de nævnte spillere så ved jeg ærlig talt ikke. De fik spilletid før sæsonen spidsede til og der blev de åbenbart fundet for lette. Men pt ville det uden tvivl være bedre hvis vi kunne smide flere mænd i kamp. Holdet er slidt og bredden er der ikke.
Vi kan sagtens tale Messi andetsted, men om han bliver eller ej ændrer ikke, om Koeman bør blive. Han får aldrig bygget en boldbesiddende offensiv op either Way.
Vi har en boldbesiddende offensiv.

Og det synes jeg sgu det gør. Koeman er intet taktisk geni men jeg kan ikke se en anden træner gøre det store med denne trup og med den indflydelse Messi har. Det vil blive det samme med flere kompromiser end udvikling.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: La Liga 2020/2021

Indlæg af Piquénbauer »

Tiki taka er et ret nyt begreb i foldboldens verden og vel egentlig opfundet til at definere den spanske spillestil i nyere tid, mere end Barca´s, som dog siden, er blevet synonymt med denne igennem de sidste ti år. Barca har spilet pasningsorienteret fodbold længe før Tiki taka og for mig er det ikke nødvendigvis et kvalitets stempel og det har det i særdeleshed ikke været for Barca de sidste 5 år. Nærmere en hæmsko, hvor man fejlagtigt klynger sig til en spillestil uden bevægelse. Pass n´ move har været praktiseret i mange år rundt omkring i hele verden og i Barca i 70érne med Cruyff som spiller og senere under ham som træner. Der var der ingen, der anede, hvad tiki taka betød, men spillestilen fra den gang er mere vigtig end tiki taka elementet.
Jamen jeg er helt enig.
Pointen er at fodbolden udvikler sig hele tiden og det, der mere definerer Pep æraen, end tiki taka, er det presspil, han tog til sydamerika for at studere og som han implementerede på hans dreamteam. Dengang var Barca førende, når det kom til nytænkning, men de dage er langt, langt væk. Mange har overhalet Barca og man har ikke haft en progressiv træner siden. Det skriger til himlen og selvom Koeman har nogle ret originale ideer omkring spillet, såsom at genoplive liberoen, så sker der bare ikke rigtig noget og det kommer slet ikke ud på banen, andet end i momenter og det må man trods alt forvente, med den spillertrup.
Jeg er som sådan ikke uenig men jeg synes din kritik er alt for forsimplet. Vores problemer skyldes i ligeså høj grad Messi og den enorme indflydelse han har på taktikken. Trænere som Koeman, Valverde med flere startede i et system og endte hurtigt i et andet da det gik op for dem at der skulle lukkes huller overalt på banen. 442 og 532 er jo ikke systemer de planlagde holdet skulle spille men svaret på de enorme problemer vi har med manglende pres og en spiller der gør hvad der passer ham offensivt (2 med suarez).

Det er imo naivt at tro at vi kan “vende” spillet med en ny træner. En progressiv træner kan ikke få Messi til at presse eller løbe noget mere. Det samme vil derfor ske igen og igen. Det gode spil kommer ikke før vi får gjort op med især Messi men også de andre gamle.
Mht. Puig, så er det, det spil på banen, jeg gerne vil se. Navnet betyder nul og niks, men nu er det bare sådan, at Puig netop har de elementer, som holdet mangler og så gør det selvfølgelig heller ikke noget, at jeg elsker at se ham spille. Han minder mig om dengang, jeg første gang som dreng begyndte at følge Barca. I statur, bevægelse og spillestil, minder han mig rigtig meget om grunden til at jeg fik øjnene op for Barca, da en vis Allan Simonsen skiftede til klubben. Du siger, jeg sammenligner med spillere som Xavi, Iniesta og Messi, men det gør jeg ikke. Han har elementer fra dem alle sammen og hvad jeg aller helst så, er at Puig slår igennem hos Barca, for det er der, han passer ind og Barca´s spillestil har brug for en type som ham.
Jep jeg er med. Og jeg kan stadig ikke følge dig.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: La Liga 2020/2021

Indlæg af Madameskrald »

Netop derfor, skal Koeman ud, inden han får helt med at hente for mange træner valgte spillere. Det har alle dage været en dårlig ide at lade træneren bestemme, hvilke spillere der skal ind. Prøv at se Utd, som i mange år har været et mareridt af spillere, valgt af forskellige managere. Derimod skal det være en klart defineret spillestil og filosofi, der skal danne rammen om indkøb og brug af unge spillere. Træneren skal bare rette ind på det område og skal selvfølgelig være valgt på netop dette grundlag.
Den tilgang kan ende lige så uheldigt, skulle jeg mene... Coutinho, Douglas, Turan, Malcolm den liste er jo næsten uendelig.

Jeg er som sådan ikke uenig, men et kompromi må alle dage være at foretrække.
Gallardo og Ten Haag har spændende profiler, men jeg tror vi skal have en, der også kan tackle store personligheder; og der forekommer Xavi bare som en naturlig autoritet som følge er hans meritter.
Koeman er jo netop sådan en profil. Det er ikke nok, man skal have en, som har visioner med spillet og som ikke er bange for at tage chancer. Nagelsmann er sådan en profil og han fuldstændig ligeglad med, hvad spillerne hedder. Det er godt set af Bayern, ikke at de var de eneste. Jeg kender ikke Gallardo godt nok til at vide, om han har de nosser, der skal til, men netop derfor, kunne Iniesta være et godt match som assistent. Hvis der én træner, jeg godt gad at se hos Barca udover den oplagte, Xavi, så er det Klopp. Ser ikke nogen, udover Pep, der har det niveau.
Alle inkl. Koeman har ikke kunne tøjle Messi... (og mon ikke også Nagelsman ville blive lidt benovet, hvis han lige pludselig havde Messi i truppen; Nagelsman har i øvrigt aldrig trænet en verdensstjerne). Alle trænere siden Pep har givet Messi lige præcis den rolle, som han ønskede, og det kommer formentligt ikke til at ændre sig medmindre, der kommer en med lige så stor klubmæssig status og tilsvarende meritter = Xavi.

Klopp ville fejle eklatant med den nuværende trup... medmindre han ville omlægge stilen voldsomt. Puig ville vel om muligt få endnu færre minutter under Klopp.

Vi skal have en Barcelona træner, hvis vi skal have nogen mulighed med den eksistrende trup.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: La Liga 2020/2021

Indlæg af EasyBuddhist »

Jeg er som sådan ikke uenig men jeg synes din kritik er alt for forsimplet. Vores problemer skyldes i ligeså høj grad Messi og den enorme indflydelse han har på taktikken. Trænere som Koeman, Valverde med flere startede i et system og endte hurtigt i et andet da det gik op for dem at der skulle lukkes huller overalt på banen. 442 og 532 er jo ikke systemer de planlagde holdet skulle spille men svaret på de enorme problemer vi har med manglende pres og en spiller der gør hvad der passer ham offensivt (2 med suarez).

Det er imo naivt at tro at vi kan “vende” spillet med en ny træner. En progressiv træner kan ikke få Messi til at presse eller løbe noget mere. Det samme vil derfor ske igen og igen. Det gode spil kommer ikke før vi får gjort op med især Messi men også de andre gamle.
Problemet er jo ikke, at man ikke har bolden. Det har du jo selv pointeret og tallene taler sit tydelige sprog. Problemet er som sådan heller ikke at skabe chancer, eller at afslutte. Problemet er at man ikke skaber dem, således at de bliver farlige. Angrebene savner kreativitet og de savner at spillerne tager de rigtige løb. Lige nu har man alt for mange spillere, der ikke tager de rigtige løb, for at det for alvor bliver farligt. Alba er en af de få sammen med de Jong, når han ellers spiller 8ér. Jeg synes Dest gør meget af det rigtige og har tilmed de tekniske kvaliteter, der kræves. Men, som jeg før har været inde på, så synes Pedri sløver spillet på den sidste del af banen for meget, ligesom jeg synes at både Dembélé og Grizmann løber forfærdeligt, det meste af tiden. Grizmann har gjort fremskridt og derfor spiller han lige nu, men det er bestemt ikke optimalt. Lige der, i den trekant, sammen med Messi, der synes jeg Koeman fejler. Kan man forestille sig at Koeman vil gøre det bedre med andre spillere? Ja, selvfølgelig, men er det den vej man vil gå? Ikke for mit vedkommende. Når han ikke kan finde ud af at spille med en oplagt mulighed som Puig, som netop der, i den føromtalte trekant, vil Puig være genial i de små områder, til at skabe bevægelse og dynamik. Han har teknikken og visionerne til at spille bolden hurtigt rundt, vende spillet, se sine medspillere og til at eksekvere i angrebet. Hvis Koeman ikke kan bruge det i sit spil, så er han der bare ikke for mig. Depay, Wjnaldum og hvem ellers han gerne vil have ind, det trækker i en anden retning og ligesom en anden er inde på, så får jeg flashbacks til van Gaal og den elendigt sammensatte trup i perioden. Dengang skulle man bruge 3 år på at ryde op bagefter og hvem var det, man satte sin lid til i enden? jo, det såmend Xavi, som ikke havde fået meget spilletid i den periode og som mange tvivlede på havde kvaliteterne. Derfra udviklede tingene sig endelig i den retning, men gerne ville have.

Messi kan sagtens indgå i spillet. Så længe han scorer sine mål og så længe han kan følge med. Men jeg vil så også sige, at det må være på tide, at man begynder at hvile ham i flere kampe og at man begynder at enten bruge ham som indskifter, eller som udskifter. Han har brug for at restituere sig noget mere mellem kampene, således at han også kan bidrage strukturelt.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: La Liga 2020/2021

Indlæg af Piquénbauer »

For det første så får du ikke Messi til at gå ud på bænken. Du får ham heller ikke til at hvile mere. Som det lige er blevet skrevet så foregår det hele på Messis præmisser - han spiller når vil og som han vil. Det er desuden fuldstændig forståeligt. Messi har fortjent at sætte dagsordnen og smid ham ind på et hold med en sund struktur og det kører. Men på dette hold fungerer det ikke og det fungerer slet ikke i forhold til den fodbold du vil se holdet spille.

Omkring vores offensiv så er vi altså lidt ude i af du ikke kan lide måden vi spiller på og derfor er vi dårlige. Vi har scoret klart flest mål i la liga. Vi skaber flest chancer (https://understat.com/league/La_liga). Vi skaber også flest store chancer (https://www.fotmob.com/leagues/87/stats/laliga/teams). Offensivt er vi det KLART bedste hold i la liga. Vores problem, som det ene link også viser, er at vi giver mange chancer væk. Holdet har i flere år manglet balance hvilket hovedsageligt peger tilbage på Messi og dennes rolle. Det er svært at afstemme et hold når man har en spiller der tager sig så store friheder både offensivt og defensivt.

Imo har du derfor alt for stor fokus på "trekanten". Udover at du komplet ser bort fra Messis rolle og hvordan puig vil påvirke de rum Messi befinder sig så er det ikke det vigtigste for holdet. Det vigtigste er balance. Det var det med valverdes 442 og det er det med koemans 532. Det er derfor pedri og de jong spiller. De er fine offensivt (pedri sløver ikke spillet - underlig kommentar omkring ham) men vigtigst så arbejder de begge veje og fungerer i presset. De kan sammen med griez gøre op for nogle af de mangler vi ser defensivt.

Vi kan så sagtens blive enige om at det ikke er det vi vil se fra Barca. Vi gider ikke et hold som fokuserer på balance. Derfor er det også så underligt at du fejer problemstillinger omkring Messi til side på den måde du gør. Som jeg ser det så udvikler vi os mere og mere til det argentinske landshold. Det er kompromis efter kompromis for at give vores verdensstjerne (og derved holdet) de bedste muligheder for at vinde. Ikke spille godt, men vinde. Det har Koeman ikke kunne lave om på og jeg kan ikke rigtigt se hvem der skulle. Jeg er derfor ret overbevist om at næste træner vil møde de samme problemer og snakken så igen vil gå på hvorfor den og den ikke spiller, om at træneren er skidt mens ingen kigger på hvor svært det er at bygge noget op når det skal gøres omkring en spiller der vitterligt er større en klubben.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: La Liga 2020/2021

Indlæg af Piquénbauer »

Når han ikke kan finde ud af at spille med en oplagt mulighed som Puig, som netop der, i den føromtalte trekant, vil Puig være genial i de små områder, til at skabe bevægelse og dynamik. Han har teknikken og visionerne til at spille bolden hurtigt rundt, vende spillet, se sine medspillere og til at eksekvere i angrebet. Hvis Koeman ikke kan bruge det i sit spil, så er han der bare ikke for mig.
Hvordan ville den opstilling se ud? Hvor og i stedet for hvem skulle puig spille? Hvilet system?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: La Liga 2020/2021

Indlæg af EasyBuddhist »

Piquénbauer skrev:
man maj 10, 2021 9:30 pm
Når han ikke kan finde ud af at spille med en oplagt mulighed som Puig, som netop der, i den føromtalte trekant, vil Puig være genial i de små områder, til at skabe bevægelse og dynamik. Han har teknikken og visionerne til at spille bolden hurtigt rundt, vende spillet, se sine medspillere og til at eksekvere i angrebet. Hvis Koeman ikke kan bruge det i sit spil, så er han der bare ikke for mig.
Hvordan ville den opstilling se ud? Hvor og i stedet for hvem skulle puig spille? Hvilet system?
Det har jeg jo svaret på en gang før. Så du kan jo bare grave det frem.

I forhold til Messi, så har han netop brug for en, som kan aflaste ham i nogle aspekter af spillet. Som det er nu skal Messi selv lave stort set hele arbejdet rent offensivt, hvilket også er grunden til at han sjældent deltager i det defensive. Hvis han får færre offensive pligter, vil der også blive plads til at han kan arbejde defensivt. Samtidig opnår man at man ikke er for afhængig af Messi til at skabe mål. Derudover, så er Puig fremragende i det offensive presspil og såmænd også ganske habil i det defensive. Han har jo spillet både 10ér, 8ér og 6ér i ungdomsrækkerne og på B-holdet, så han kan det meste på midtbanen. Hans helt store force er at han kan bevæge bolden sindssygt hurtigt både med bolden ved fødderne og i spillet. Problemet kan blive, at de andre ikke kan følge med, udover Messi. De er simpelthen for langsomme, specielt på det tekniske.



Prøv i øvrigt at se den her, hvor jeg også rigtig gerne så Bennacer i Barca, som jeg også flere gange har argumenteret for. Både Neuhaus og Gravenberch har dog også været rygtet til Barca og ikke uden grund.
Senest rettet af EasyBuddhist man maj 10, 2021 11:50 pm, rettet i alt 1 gang.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: La Liga 2020/2021

Indlæg af Dytrax »

Joan Laporta doesn’t understand how Riqui Puig hasn’t been given enough importance by Ronald Koeman in his team. The president considers Puig to be a key part of La Masia and someone who can set an example for the young players in Barcelona. [Rac1]

pipelord123
Indlæg: 34
Tilmeldt: fre mar 19, 2021 12:51 am
Har takket: 42 gange
Blevet takket: 12 gange

Re: La Liga 2020/2021

Indlæg af pipelord123 »

Jeg ser altså også bare problemet med Koeman i hans taktiske viden. Det er lidt som om han ikke ved hvad han kan bruge de forskellige spillere til, og det hele bare er lidt FIFA (spillet) agtigt for ham; "Ilaix Moriba midtbane, ham sætter jeg da bare ind i stedet for Busquets" osv. Det er lidt som om han ikke kan finde ud af at veksle mellem taktikker, og spillere, hvornår det noget er smart og hvornår noget andet er.

Og nej jeg tror heller ikke at andre trænere kan komme og føre Barca ind i en ny pep-era eller noget lignende, men jeg ser dog stadig mange trænere med mere taktisk know-how, der kan komme ind og gøre et bedre stykke arbejde end Koeman, om de skal gå på kompromis eller ej ift. Messi.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: La Liga 2020/2021

Indlæg af EasyBuddhist »

Dytrax skrev:
man maj 10, 2021 11:08 pm
Joan Laporta doesn’t understand how Riqui Puig hasn’t been given enough importance by Ronald Koeman in his team. The president considers Puig to be a key part of La Masia and someone who can set an example for the young players in Barcelona. [Rac1]
Ja, så er jeg ikke den eneste, der ser ham som et symbol på fremtiden :lol: Ham der har dog nok lidt mere magt, end jeg har :lolno:

Selvom det er rygter, så er det dog præcis sådan jeg husker Laporta fra hans sidste periode. Og han er bestemt ikke bange for at gøre alvor af truslerne. Jeg tror vi kommer til at se langt flere ændringer i truppen, end man umiddelbart regner med.

Problemet med Puig er jo at han netop i denne fase af sæsonen kunne have udgjort et vigtigt alternativ til startelleveren, hvis Koeman havde givet ham mere spilletid kontinuerligt. Hvordan skal han udvikle sig, hvis han ikke får minutter? Derudover, så er alt snak om stats i en snak om Puig vs. Pedri, eller andre, useless, fordi han har fået sin meget sparsomme spilletid i helt andre perioder af kampene. Hvor mange starter har han fået? 1? 2? Han har tilmed fået den, når Barca skal jagte mål, fordi spillet er blevet for statisk og forudsigeligt. Hans rolle er altså også helt anderledes, når han bliver skiftet ind, hvor han primært har skulle skabe dynamik og uforudsigelighed. De parametre, hvormed man måler, bliver derfor uinteressante, fordi man ændrer på variablerne.

Når man siger at de Jong, Pedri og Puig ikke kan spille sammen, så gør man jo bedst i at have set det ske.



Én gang har man altså set dem spille mere end syv minutter sammen og de gjorde det fremragende.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: La Liga 2020/2021

Indlæg af Dytrax »

Kommentar på Facebook vedrørende Puig/Pedri:
Dont really understand why Pedri and Puig are not given the chance to play together.

Both of them are vastly different players. Pedri lacks the creative spark that Puig can bring, while Pedri's calm and composure on the ball is something that Puig needs to work on. However, I believe their playstyle greatly complements each other.

Its really a tragedy that the fanbase has to choose between these two extremely talented youngsters, when in fact we could have just enjoyed watching them play together.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 10 gæster